blog e-commerce marketing

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym

Współczynnik konwersji w sklepie internetowym to procent odwiedzających witrynę, którzy dokonali konwersji. Na przykład kupili produkt, zapisali się do newslettera czy też udostępnili produkt w mediach społecznościowych. Kluczowe znaczenie ma to, aby średni współczynnik konwersji w Twoim e-commerce wynosił ok. 2,5-3%. Co jeśli jest niższy? Wtedy niezbędne są zmiany – sprawdź, jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Zaoferuj darmową dostawę

Darmowa dostawa to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe klientów. Wysokie koszty wysyłki często zniechęcają do finalizacji zamówienia i w konsekwencji prowadzą do porzucenia koszyka. Dlatego zaoferuj darmową dostawę za zakupy od np. 99 lub 250 zł, aby dodatkowo zachęcić klientów do zwiększenia wartości koszyka. Wprowadzenie takiej opcji przyciągnie nowych klientów, ale również wpłynie na wzrost lojalności i zachęci do częstszych zakupów.

Najlepiej, aby darmowa dostawa obowiązywała jedynie przy wyborze konkretnej formy dostawy lub też przy zakupie pewnych produktów.

Możesz również zaoferować darmową dostawę za zapisanie się do newslettera, aby dodatkowo poszerzyć listę mailingową.

Wykorzystaj wysokiej jakości zdjęcia na stronie www

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym? Ważne jest dodanie wysokiej jakości zdjęć produktowych, ponieważ ma to duży wpływ na decyzje zakupowe klientów. Atrakcyjne wizualnie zdjęcia pozwalają lepiej dostrzec wszystkie cechy i zalety  produktu. Najlepiej sprawdzają się profesjonalnie wykonane fotografie np. na białym tle. Wyjątkiem są jedynie sklepy z branży moda i uroda – wtedy niezbędne są zdjęcia np. ubrań na modelce. Takie fotografie zachęcają do zakupu, ponieważ potencjalni klienci mogą łatwiej wyobrazić sobie siebie w oferowanych produktach.

Jeśli jednak zdjęcia będą przeskalowane, widoczne będą piksele lub nie będą w wystarczającym stopniu prezentowały produktu, to narażasz się na spadek zainteresowania ze strony użytkowników.

Udostępniaj opinie o produktach

Opinie innych klientów mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Użytkownicy chętnie sprawdzają opinie na temat konkretnych produktów – pozytywne komentarze zwiększają zaufanie do sklepu, a negatywne mogą wpłynąć na porzucenie koszyka.

Udostępnianie opinii w sklepie internetowym pomaga w budowaniu społecznego dowodu słuszności, który skutecznie motywuje klientów do działania. Dlatego zbuduj strategię, dzięki której zachęcisz klientów do pozostawienia recenzji – niezbędny będzie przemyślany system nagród np. w postaci rabatów na kolejne zakupy.

Zadbaj również o to, aby formularz oceny produktu był czytelny, intuicyjny i krótki, aby użytkownicy mogli szybko pozostawić swój komentarz.

Dodaj kody rabatowe o ograniczonym czasie obowiązywania

Co jeszcze zachęca odbiorców do zakupu? Oczywiście kody rabatowe – najlepiej te z ograniczonym czasem ważności. To świetna motywacja do podjęcia szybkiego działania. Perspektywa utraty okazji wywołuje uczucie pilności (FOMO), co przyspiesza decyzję zakupową i może też prowadzić do zwiększenia wartości zakupów. Dlatego wprowadzenie takich promocji zarówno zwiększa współczynnik konwersji, jak i pomaga w szybszym osiągnięciu celów sprzedażowych.

Zadbaj o widoczność przycisków „Zapłać” i „Dodaj do koszyka”

Co jeszcze wpływa na współczynnik konwersji w e-commerce? Znaczenie mają dobrze widoczne przyciski CTA – takie jak „Zapłać” i „Dodaj do koszyka”. Wyróżnij je przy pomocy kontrastujących kolorów, odpowiedniego rozmieszczenia na stronie lub zwiększ ich wielkość, aby od razu przyciągały wzrok klientów.

Klienci zrezygnują z zakupu w Twoim sklepie, jeśli będą mieli trudności z nawigacją. Dlatego przyciski powinny być intuicyjne, łatwe do kliknięcia na urządzeniach mobilnych i umieszczone w strategicznych punktach – na stronie produktowej i w koszyku.

Wykorzystaj czatboty

Czatboty w sklepie internetowym to skuteczny sposób na zwiększenie współczynnika konwersji. Dlaczego? Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą otrzymać odpowiedź na swoje pytania w czasie rzeczywistym, a w tym samym szybko wyeliminujesz ich wątpliwości, które mogłyby prowadzić do porzucenia koszyka.

Świetnie sprawdzą się nowoczesne czatboty, wykorzystujące sztuczną inteligencję. Narzędzia te nie tylko działają 24/7, ale przede wszystkim zapewniają spersonalizowane rekomendacje. Pomagają też klientom w znalezieniu konkretnych lub podobnych produktów, co zwiększa szansę na konwersję.

Wprowadź prosty proces zakupu

Skoro chcesz wiedzieć, jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym, to powinieneś przyjrzeć się procesowi zakupu w Twoim e-commerce. Zgodnie z raportem Baymard Institute aż 22% użytkowników zrezygnowało z transakcji ze względu na zbyt długi lub skomplikowany proces zakupów. Co zatem powinieneś zrobić? Zmniejsz liczbę pól do wypełnienia podczas realizacji zamówienia, a dzięki temu znacząco poprawisz współczynnik konwersji.

Zadbaj o intuicyjny układ strony, wyeliminuj zbędne kroki i dodaj możliwość zapisu danych płatności, aby w przyszłości klienci mogli szybko zakupić produkty w Twoim sklepie online. Najlepiej, jeśli cały proces transakcji opierał się jedynie na trzech krokach – uzupełnieniu danych kontaktowych, wyborze formy dostawy i płatności.

Dodaj opcję zakupu bez rejestracji

Czy wiesz, że aż 26% klientów rezygnuje z zakupów, ponieważ sklep wymaga utworzenia konta? Dane z raportu Baymard Institute wyraźnie wskazują na to, że klientom zależy na możliwości szybkiego zakończenia transakcji, a wszelkie utrudnienia, jak np. konieczność założenia konta, mogą zniechęcić ich do zakończenia transakcji. Szczególnie dotyczy to osób, które chcą dokonać jednorazowej transakcji. Wprowadź zatem możliwość zakupu bez rejestracji, aby uprościć i przyspieszyć proces zakupów.

Zaoferuj też klientom możliwość założenia konta już po zakończeniu transakcji. Wskaż zalety, jakie zapewnia konto w Twoim sklepie – możliwość śledzenia historii zamówień, łatwy zwrot lub kod rabatowy. Możesz też zapewnić opcję logowania przy pomocy konta Google.

Dodaj szczegółowe opisy produktów

Nie lekceważ znaczenia dobrych opisów produktów, bo nadal mają duży wpływ na współczynnik konwersji w sklepie online. Szczegółowe opisy zwiększają zaufanie klientów i ułatwiają podjęcie decyzji zakupowej. Zadbaj o to, aby zawierały:

●  konkretne cechy produktu – np. materiał wykonania,

●  korzyści dla klienta – np. długi termin przydatności,

●  sposób użytkowania – np. stosować w określonej temperaturze.

Zadbaj także o dodanie słów kluczowych, aby zwiększyć widoczność opisów w wynikach wyszukiwania Google.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dodaj w stopce odnośnik do polityki zwrotów

Przejrzysta polityka zwrotów buduje zaufanie klientów i może znacząco wpłynąć na decyzję o zakupie. Zacznij od umieszczenia linku do zasad zwrotów w stopce, aby informacje te były łatwo dostępne dla użytkowników. Wbrew pozorom to element, który ma duży wpływ na konwersję, bo potencjalni klienci chcą mieć pewność, że w razie problemów, będą mogli szybko i łatwo zwrócić zakupiony towar. Odbiorcy korzystnie oceniają darmowy zwrot oraz długi okres na odstąpienie od umowy.

Zoptymalizuj stronę pod kątem urządzeń mobilnych

Raport IAB „E-commerce w Polsce 2023” wyraźnie wskazuje na to, że 79% użytkowników w Polsce korzysta ze smartfona podczas zakupów online. Dlatego, gdy chcesz wiedzieć, jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym, powinieneś zadbać o optymalizację witryny pod kątem smartfonów i tabletów.

Strona powinna:

●  być responsywna,

●  szybko się ładować,

●  mieć intuicyjną nawigację.

Zadbaj o łatwe dodawanie produktów do koszyka i płatności dokonywane jednym kliknięciem, a szybko dostrzeżesz wzrost konwersji.

Dodaj więcej form płatności

Zadbaj o wygodę potencjalnych klientów, a poprawisz współczynnik konwersji – jednym z najskuteczniejszych, a przy tym decydujących sposobów jest szeroki wybór form płatności. Nie ograniczaj się jedynie do BLIK-a czy szybkich przelewów, bo coraz większa liczba osób korzysta także z elektronicznych portfeli, a ich brak może skutkować porzuceniem koszyka. Nadal popularna jest też płatność za pobraniem – szczególnie w przypadku delikatnych produktów, które są narażone na uszkodzenia.

Zgodnie z raportem CRIF tylko w pierwszym półroczu 2024 roku aż 1,2 mln konsumentów skorzystało z odroczonych płatności. Dlatego to może być kolejny sposób na przyciągnięcie klientów do Twojego e-sklepu.

Poniżej przedstawiamy przykładowe formy płatności w sklepie Home Biedronka.

Usprawnij działanie pola wyszukiwania

Dobrze działająca strona to klucz do sukcesu. Dlatego, gdy chcesz zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie online, zadbaj o zwiększenie funkcjonalności pola wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy będą mogli łatwiej i szybciej znaleźć interesujące ich produkty. Pole wyszukiwania powinno obsługiwać autouzupełnianie, zapewniać podpowiedzi i rozumieć błędy w pisowni – w naszym artykule: „Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jaka powinna być?” znajdziesz szereg porad dotyczących intuicyjnych wyszukiwarek w e-commerce.

Stwórz program lojalnościowy

Co jeszcze możesz zrobić, żeby zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym? Świetnym sposobem będzie program lojalnościowy, który pomaga również w budowaniu relacji z klientami. Wystarczy, że będziesz oferować punkty za zakupy, które można wymieniać na rabaty czy też darmowe produkty, a dzięki temu zmotywujesz klientów do regularnych zakupów.

Wielu konsumentów jest skłonnych wydać więcej pieniędzy, aby zdobyć punkty lojalnościowe, więc przemyślany program z przejrzystymi warunkami współpracy to sposób na wyższy współczynnik konwersji oraz podniesienie wartości koszyka zakupowego. Kluczowe znaczenie ma to, by klient mógł szybko otrzymać obiecaną nagrodę.

🚀 Wybierz sprawdzoną receptę na wyższy współczynnik konwersji w Twoim sklepie

Zwiększenie współczynnika konwersji w sklepie internetowym wymaga wdrożenia działań, które poprawią doświadczenia zakupowe klientów. Co powinieneś zrobić, żeby zatrzymać klientów? Oto proponowane przez nas rozwiązania:

●  wykorzystaj wysokiej jakości zdjęcia na stronie WWW,

●  dodaj kody rabatowe o ograniczonym czasie obowiązywania,

●  wykorzystaj czatboty,

●  uprość proces realizacji transakcji,

●  dodaj opcję zakupu bez rejestracji,

●  dodaj szczegółowe opisy produktów,

●  udostępniaj opinie o produktach,

●  zadbaj o widoczność przycisków „Zapłać” i „Dodaj do koszyka”,

●  zoptymalizuj stronę pod kątem urządzeń mobilnych,

●  dodaj w stopce odnośnik do polityki zwrotów,

●  dodaj więcej form płatności,

●  usprawnij działanie pola wyszukiwania w sklepie online,

●  stwórz program lojalnościowy.

Nowoczesne funkcjonalności w połączeniu ze skuteczną strategią i optymalizacją sklepu wpływają na konwersję, dlatego już teraz przeanalizuj swój e-commerce, wyciągnij wnioski i wprowadź zmiany, które wpłyną na wzrost sprzedaży.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *