Na to pytanie najprościej odpowiedzieć przykładem z życia. Mianowicie, kiedy szukamy wielu produktów lub usług, takich jak restauracje, kawiarnie, salony kosmetyczne czy salony fryzjerskie, w danym momencie nie interesują nas wyniki z całego dostępnego obszaru. Chcemy, aby wyniki w wyszukiwarce zostały zawężone do naszego najbliższego otoczenia. Najczęściej bowiem kolejnym etapem jest skorzystanie z usługi, którą próbujemy odnaleźć w okolicy. Szukamy więc tego, co znajduje się blisko, a do tego jest dobre i odpowiada nam cenowo.
W wyszukiwarce Google zostały wdrożone w tym celu specjalne mechanizmy, które mając dostęp do naszej lokalizacji, są w stanie w wynikach wyszukiwania wyświetlić nam firmy znajdujące się w okolicy. O ile należymy do grupy klientów, nie musimy się niczym martwić. Jeśli jednak prowadzimy firmę i działamy w branży, gdzie walczymy przede wszystkim o klienta znajdującego się w najbliższej okolicy, pozycjonowanie stron internetowych lokalnie, powinno stać się naszym numerem jeden, jeśli mowa o SEO. Budowanie odpowiedniej widoczności w Internecie warto powierzyć agencji, która najlepiej dopasuje zakres działań i wdroży skuteczne pozycjonowanie w internecie.