SEO E-COMMERCE DLA CIEBIE

Pozycjonowanie
e-commerce

Branża e-commerce dynamicznie się rozwija, co przekłada się na zwiększone zainteresowanie zakupami w sieci. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych ma na celu zwiększenie widoczności i ruchu, a w konsekwencji zdobycie dla Ciebie nowych klientów.

  1. Promocja sklepów w internecie wymaga odpowiedniej strategii oraz dopasowanych działań.
  2. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych. Jednak nie każdy osiąga sukces. Zaniedbanie pozycjonowania sklepu skutkuje tym, że mało kto korzysta z jego oferty. Jeśli nie chcesz należeć do tego grona, to powinieneś skorzystać z naszej pomocy.
  3. Najważniejszy w e-commerce jest ruch – wiemy, jak go dla Ciebie pozyskać. 👇👇👇

Zwiększ sprzedaż online ❗

    te marki nam zaufały

    Dołącz do firm, które osiągnęły sukces z naszą pomocą

    01
    Terminowość

    Działanie w określonych ramach czasowych i wywiązywanie się z ustalonych w umowie terminów to dla nas priorytet.

    02
    Doświadczenie

    Wieloletnie doświadczenie oraz posiadanie w swoich szeregach specjalistów z wielu dziedzin, pozwala prowadzić nam projekty kompleksowo.

    03
    Raporty

    Wszelkie prowadzone przez nas działania potwierdzone są raportem, co decyduje o tym, że nasza praca jest przejrzysta i zrozumiała dla każdego klienta.

    04
    Realizacje

    Nie obiecujemy rzeczy niemożliwych. Zawsze działamy na podstawie przeprowadzonego audytu, analizy konkurencji oraz możliwości i potrzeb klienta.

    dobry start z efectownia

    Co możemy dla Ciebie zrobić?

    arrow
    01
    Stworzymy strategię i zoptymalizujemy stronę WWW.
    Stworzymy strategię i zoptymalizujemy stronę WWW.

    arrow
    02
    Zwiększymy ruch w Twoim sklepie internetowym.
    Zwiększymy ruch w Twoim sklepie internetowym.

    03
    Pozyskamy klientów, którzy chętnie wrócą na kolejne zakupy.
    Pozyskamy klientów, którzy chętnie wrócą na kolejne zakupy.

    Piotr Smargol - Head of SEO
    Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

    Korzyści pozycjonowania e-commerce

    • Wzrost widoczności sklepu w wynikach organicznych
    • Wzrost zysków dla sklepu
    • Dywersyfikacja ruchu​
    • Zwiększona rozpoznawalność marki na rynku
    • Szansa dla małych biznesów
    • Skalowalność w długim okresie
    Sprawdź nasze REALIZACJE

    Efekty naszej pracy!

    SpłataPożyczek.pl
    SpłataPożyczek.pl

    Wzrost ruchu o 2235%

    • 558 fraz w TOP 3
    • 1980 fraz w TOP 10
    • 7874 fraz w TOP 50
    • 2235% więcej użytkowników
    • 2520% więcej połączeń telefonicznych
    Zobacz więcej
    KROK PO KROKU

    Jak wygląda proces pozycjonowania
    e-commerce z naszą agencją?

    01
    Konsultacje SEO

    Zanim rozpoczniemy współpracę, poprosimy Cię o wypełnienie briefu, dzięki któremu poznamy Twoje cele, klientów, konkurencję czy oczekiwania. Podczas szczegółowej konsultacji pokażemy Ci, jak aktualnie wygląda Twój sklep internetowy w oczach Google i przedstawimy Ci propozycje działania dopasowane do Twoich potrzeb i budżetu.

    02
    Audyt SEO​ i opracowanie strategii

    Przeprowadzimy szczegółowy Audyt SEO, zapoznamy się z taktyką Twojej konkurencji i przygotujemy strategię działania dopasowaną do branży, w której działasz. Regularna analiza prowadzonych działań da nam pewność, które kierunki są najbardziej wartościowe i pozwoli jeszcze lepiej dopasować kolejne kroki.

    03
    Pozycjonowanie i SEO

    Zoptymalizujemy Twoją stronę WWW zarówno pod kątem struktury oraz kodu strony, jak i innych wymagań wyszukiwarki oraz Twoich użytkowników. Dopasujemy słowa kluczowe i wdrożymy działania mające na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania zarówno na wybrane frazy, jak i całego sklepu internetowego. Zaimplementujemy narzędzia analityczne, dające mierzalne wyniki.

    04
    Rozbudowa contentu i link building

    Zoptymalizujemy treści w każdej sekcji Twojego sklepu internetowego, a także dodamy nowe, co pozwoli zwiększyć ruch. Zajmiemy się linkowaniem wewnątrz witryny. Zaplanujemy i wdrożymy strategię link buildingu, nakierowaną na pozyskiwanie nowych użytkowników.

    05
    Raport SEO oraz analiza

    Zawsze wyznaczamy sobie cele i nigdy nie przestajemy ulepszać Twojego sklepu internetowego. Na bieżąco analizujemy podejmowane działania i efekty, jakie dzięki nim osiągamy. Kontynuujemy te najbardziej efektywne i wdrażamy nowe, zgodne ze zmieniającymi się wymaganiami wyszukiwarki i użytkowników.

    Pozycjonowanie stron
    z efectownią

      nie jesteś przekonany?

      Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie e-commerce z efectownia?

      Pozycjonowanie e-commerce z naszą firmą przybliży Twój sklep do osiągnięcia sukcesu. Oferujemy transparentne zasady, regularne raporty i dostęp do mierzalnych wyników. Nie chcemy wiązać Cię umową, a efektami naszych działań, dlatego proponujemy 1-miesięczny okres wypowiedzenia umowy.

      Dla każdego sklepu internetowego opracowujemy indywidualną strategię, opartą na specyfice branży, oczekiwaniach klienta i analizach rynku. W efectownia masz także bezpośredni dostęp do specjalisty SEO, content, Google Ads czy Facebook Ads.

      CO JESZCZE OFERUJEMY

      Nasza oferta

      Pozycjonowanie stron

      Zdobądź nowych klientów dzięki pozycjonowaniu strony

      Kliknij tutaj
      Pozycjonowanie Lokalne​

      Wyróżnij się na tle konkurencji i bądź znany w swoim mieście

      Kliknij tutaj
      Konsultacje SEO

      Dowiedz się jak pozycjonować i reklamuj firmę

      Kliknij tutaj
      Audyty SEO​

      Przeprowadzimy audyt optymalizacyjny Twojej strony

      Kliknij tutaj
      TO CO LUBIMY NAJBARDZIEJ

      Opinie klientów

      Skontaktuj się
      z nami - pomożemy 😉

        FAQ

        Pozycjonowanie stron - FAQ

        Co to jest pozycjonowanie e-commerce?

        Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych, czyli darmowych wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa kluczowe. Czym natomiast jest pozycjonowanie e-commerce? To po prostu pozycjonowanie, ale sklepów internetowych. Sam proces nie różni się znacząco od np. pozycjonowania strony B2B. Natomiast z racji na rozbudowaną strukturę strony, ilość kategorii i produktów, wielość treści i elementów do optymalizacji, pozycjonowanie e-commerce to zazwyczaj dużo więcej pracy, a co za tym idzie, także czasu.

        Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie e-commerce?

        Na pozycjonowanie e-commerce powinni zdecydować się właściciele i zarządzający sklepami internetowymi, którzy chcą budować swój wizerunek, rozpoznawalność marki i widoczność w sieci. To działania, które sprawdzą się, dla tych, którzy myślą o swoim biznesie długofalowo i mają na celu stworzenie brandu, który na stałe wpisze się w rynek. Pozycjonowanie e-commerce pozwala także zdywersyfikować pochodzenie ruchu. To idealne rozwiązanie dla sklepów, które są już obecne w sieci, ale chcą zwiększyć swoje pozycje i iść wyżej.

        Jakie branże powinny zdecydować się na pozycjonowanie e-commerce?

        Pozycjonowanie e-commerce dla sklepów internetowych skierowane jest do wszystkich branż. Prowadząc biznes w sieci, musisz mierzyć się ze stale rosnącą konkurencją, niezależnie od tego, w jakiej dziedzinie działasz. Aby nie pozostać w tyle i nie zgubić się w gąszczu podobnych produktów, musisz na bieżąco dostosowywać swoje działania do zmieniających się wytycznych, potrzeb i oczekiwań swoich klientów, a także działań konkurencji.

        Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

        Pozycjonowanie sklepu internetowego w dużej mierze pokrywa się ze standardowym pozycjonowaniem. Od czego zatem musimy zacząć pozycjonowanie e-commerce? Na początku niezbędne będą analiza rynku i branży klienta, a następnie przeprowadzenie Audytu SEO. Konieczne jest także wyznaczenie celów, które chcemy osiągnąć. Kolejno budujemy strategię – bazę słów kluczowych i na jej podstawie tworzymy plan treści i teksty na naszą stronę. Jednocześnie powinna być prowadzona optymalizacja techniczna strony, content marketing, a także link building. Na bieżąco należy także analizować efekty prowadzonych działań i dostosowywać kolejne w oparciu o uzyskane wyniki.

        Jak pozycjonować sklep internetowy krok po kroku?

        Udzieliliśmy już odpowiedź na pytanie, jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego. Teraz postaramy się, choć pokrótce rozwinąć wskazane kroki. 

        1. Audyt SEO: przeprowadź kompleksowy audyt sklepu internetowego, analizę rynku, branży i konkurencji. Wyznacz cele krótko i długoterminowe. 
        2. Określ strategię słów kluczowych: przeprowadź badania i analizę rynku, aby zidentyfikować odpowiednie słowa kluczowe związane z twoją branżą, produktami i sklepem. Skup się na słowach kluczowych o dużej popularności i niskiej konkurencji.
        3. Zoptymalizuj strukturę strony: upewnij się, że struktura twojego sklepu internetowego jest logiczna i przyjazna dla użytkowników oraz wyszukiwarek. Uporządkuj kategorie, podkategorie i produkty w zrozumiały i łatwy do nawigacji sposób.
        4. Optymalizuj meta tagi: skoncentruj się na optymalizacji tytułów stron i opisów. Upewnij się, że są one unikalne, atrakcyjne dla użytkownika i wyszukiwarki oraz zawierają słowa kluczowe.
        5. Twórz unikalne i wartościowe treści: regularnie publikuj wysokiej jakości treści związane z twoją branżą, produktami i usługami. Może to obejmować blogi, poradniki, przewodniki zakupowe, recenzje itp. Unikaj duplikowania treści i staraj się dostarczać wartościowe informacje swoim użytkownikom.
        6. Zoptymalizuj stronę: upewnij się, że twój sklep internetowy ma szybki czas wczytywania. Optymalizuj obrazy, minimalizuj kod HTML i CSS, korzystaj z systemu cache, aby zwiększyć wydajność strony.
        7. Link building: zdobądź wysokiej jakości linki prowadzące do swojego sklepu internetowego. Możesz to osiągnąć poprzez współpracę z innymi witrynami, obecność w branżowych katalogach, tworzenie wartościowych treści, które inni będą chcieli udostępniać i linkować.
        8. Monitoruj i analizuj wyniki: śledź swoje pozycje w wynikach wyszukiwania, analizuj ruch na stronie, wskaźniki konwersji i inne dane. Wykorzystaj narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics.
        9. Regularnie aktualizuj swoją stronę internetową: dodawaj nowe treści, monitoruj zmiany w algorytmach wyszukiwarek i dostosuj swoją strategię pozycjonowania do panujących warunków.

        Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

        Pytanie ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, pojawia się bardzo często. Jednak odpowiedź na nie, nie jest taka prosta, a na pewno nie da się przyjąć jednej wartości dla każdego biznesu. Koszt pozycjonowania zależy bowiem od wielu czynników, takich jak: wielkość sklepu internetowego czy ilość kategorii i produktów. Kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę jest konkurencyjność branży. Przykładowo w branży elektronicznej konkurencja jest bardzo duża i silna, a marża na produkcie stosunkowo niska. Do tego dochodzą koszty związane z contentem i link buildingiem (również w zależności od konkurencyjności branży), które potrafią pochłaniać dużą część budżetu. Nie możemy zatem udzielić nawet odpowiedzi zawężającej widełki, np. pozycjonowanie e-commerce kosztuje od 5 tys. złotych, bo każdorazowo dokonujemy osobnej analizy i wyceny, a doświadczenie pozwala nam twierdzić, że ceny mogą być bardzo zróżnicowane.

        Jak samemu pozycjonować sklep internetowy i czy to możliwe?

        Samodzielne pozycjonowanie jest oczywiście możliwe. Jeżeli posiadamy wiedzę z zakresu SEO oraz dysponujemy odpowiednimi narzędziami, z całą pewnością możemy to zrobić. Jednak jeśli tu jesteś i szukasz odpowiedzi na pytanie “jak samodzielnie pozycjonować sklep internetowy i czy to możliwe”, możemy przyjąć, że nie pracujesz w branży. W takiej sytuacji np. jeżeli zdobędziesz podstawową wiedzę z zakresu pisania treści pod SEO, możesz wziąć na swoje barki budowanie i usprawnianie contentu, co pozwoli ci obniżyć koszty – zabierze jednak Twój cenny czas. W praktyce może okazać się, że każdy aspekt pozycjonowania sklepu internetowego lepiej powierzyć specjalizującej się w tym agencji, a w tym czasie zająć się swoim biznesem i zarabiać na czymś, w czym jesteśmy specjalistami. A w ogólnym rozrachunku okaże się to bardziej opłacalną opcją niż samodzielne próby pozycjonowania sklepu internetowego, które nie gwarantują sukcesu.

        Jak powinno wyglądać skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego?

        Kroki, jakie należy podjąć w pozycjonowaniu sklepu internetowego, zostały omówione powyżej. Aby były one skuteczne, z całą pewnością muszą być wykonane dobrze. Niestety sama wiedza teoretyczna może nie być wystarczająca, a wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu witryn i sklepów internetowych, to niekwestionowana zaleta.

        Czy optymalizacja mobilna jest ważna dla pozycjonowania e-commerce?

        Optymalizacja mobilna jest niezwykle ważna dla pozycjonowania e-commerce, ponieważ coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania i dokonywania zakupów online. Google stosuje indeksowanie mobilne, co oznacza, że wersja mobilna strony jest podstawą do oceny i rankingowania w wynikach wyszukiwania. Dlatego optymalizacja sklepu pod kątem urządzeń mobilnych jest kluczowa dla skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. Strona musi być responsywna, szybko się ładować i oferować łatwą nawigację na małych ekranach.

        Warto również zwrócić uwagę na elementy takie jak czytelność tekstu, odpowiednie rozmieszczenie przycisków oraz intuicyjny proces zakupowy na urządzeniach mobilnych. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga uwzględnienia wszystkich tych aspektów, aby zapewnić użytkownikom mobilnym pozytywne doświadczenia i poprawić ranking strony w wynikach wyszukiwania Google.

        Czy możliwe jest darmowe pozycjonowanie sklepu internetowego?

        Niezależnie pod jakim kątem spojrzymy na to pytanie, odpowiedź nasuwa się jedna – darmowe pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest możliwe. Jeśli przekazujemy to zadanie agencji marketingu internetowego, płacimy za usługę. Kiedy decydujemy się na samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego, musimy policzyć swój czas pracy, nauki, dostępu do niezbędnych narzędzi itd. W żadnym wypadku nie będzie to więc darmowe.

        Kiedy zobaczę pierwsze efekty pozycjonowania sklepu internetowego?

        Pozycjonowanie e-commerce to złożony, wieloetapowy i długotrwały proces. Ponadto na czas pozycjonowania sklepu internetowego wpływa wiele czynników, takich jak aktualny stan witryny i jakość optymalizacji, specyfika słów kluczowych. Niemałe znaczenie ma także wielkość sklepu internetowego, liczba kategorii i produktów, a także budżet, jakim dysponujesz. Podobnie jak w pozycjonowaniu strony B2B, przyjmujemy, że pierwsze efekty naszych działań powinny być widoczne po 3 miesiącach, aby po 6 miesiącach móc obserwować wzrosty.

        Ile trwa pozycjonowanie e-commerce?

        Pozycjonowanie sklepu internetowego to konieczność regularnego dostosowywania witryny do zmieniających się potrzeb klientów oraz algorytmów wyszukiwarki. Utrzymanie sklepu w czołowych wynikach wyszukiwania wymaga stałego analizowania, weryfikowania skuteczności prowadzonych działań, wprowadzania zmian w strategii. Jest to ciągły proces.

        Jakie korzyści daje pozycjonowanie sklepu internetowego w Google?

        Konkurencja wśród sklepów internetowych jeszcze nigdy nie była tak duża. Ten trend zdaje się nie zwalniać i możemy spodziewać się, że będzie tylko rósł. Pozycjonowanie sklepu w Google pozwoli nam skutecznie rywalizować o klienta z konkurencją i zwiększać sprzedaż. Umożliwia zbudowanie unikalnego brandu, polepszenie widoczności i zdywersyfikowanie ruchu.

        Czy pozycjonowanie e-commerce pozwala więcej sprzedawać?

        Jak najbardziej TAK. Celem nadrzędnym pozycjonowania e-commerce jest wygenerowanie ruchu, który przekłada się na nowe konwersje. Docelowo nie tylko dywersyfikujemy sprzedaż np. pomiędzy ruchem organicznym a pozyskanym z mediów społecznościowych, ale docelowo pozycjonowanie sklepów internetowych utrzymuje pewien stały poziom sprzedaży.

        Jak sprawdzić, czy pozycjonowanie sklepu internetowego działa?

        Dziś wielu rzeczy nie robimy “na oko” a posługujemy się dedykowanymi narzędziami. Monitorowanie widoczności sklepu internetowego i ruchu możemy wykonać za pomocą np. Senuto. Aby pozyskać bardziej szczegółowe informacje i wejść głębiej w dane przyda nam się np. Analytics – zweryfikujemy, chociażby to skąd pochodzi ruch, na jakie podstrony, kategorie, produkty. Niezbędna będzie także analiza sprzedaży, konwersji i jakości prowadzonych działań.

        Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu internetowego?

        Proces dobierania słów kluczowych do pozycjonowania sklepu internetowego przebiega we współpracy specjalisty SEO z klientem. W tym przypadku bowiem rolę odgrywają nie tylko wyszukiwania i suche liczby, ale także specyfika i znajomość branży, oferta sklepu internetowego i cele sprzedażowe. Budowanie pełnej bazy słów kluczowych, zajmuje najczęściej 2-3 interacje z klientem, odrzucanie i dodawanie kolejnych klastrów tematycznych, które chcemy uwzględnić, nadanie priorytetów. W konsekwencji uzyskujemy bazę słów kluczowych do pozycjonowania sklepu internetowego, która stanowi dla nas rdzeń pod dalsze działania SEO.

        Czy każdy sklep może korzystać z pozycjonowania e-commerce?

        Co do zasady TAK – nie tylko może korzystać, a wręcz powinien. Pozycjonowanie e-commerce jest wręcz koniecznością w dobie stale rosnącej konkurencji wśród sklepów internetowych. Z kolei ograniczeniem w tej kwestii może być np. system CMS, który jest bardzo nietypowy i ogranicza zmiany, wdrożenia np. usprawnień on-site czy dotyczące struktury.

        Jakie są najczęstsze błędy w pozycjonowaniu e-commerce i jak ich unikać?

        Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu e-commerce obejmują niewłaściwą optymalizację techniczną strony, brak unikalnych opisów produktów, niedostateczne wykorzystanie słów kluczowych oraz zaniedbanie linkowania wewnętrznego. Wiele sklepów internetowych nie zwraca uwagi na prędkość ładowania strony, co wpływa negatywnie na doświadczenia użytkowników i ranking w wynikach wyszukiwania. Aby tego uniknąć, warto regularnie monitorować i poprawiać techniczne aspekty strony, takie jak czas ładowania, struktura URL i dostępność mobilna. Kolejnym częstym błędem jest kopiowanie opisów produktów od producentów, co prowadzi do problemów z duplikacją treści.

        Skuteczne pozycjonowanie sklepu wymaga tworzenia unikalnych, wartościowych opisów produktów, które nie tylko informują, ale również przyciągają klientów i poprawiają pozycjonowanie sklepów internetowych. Optymalizacja sklepu pod kątem odpowiednich słów kluczowych, zarówno w opisach produktów, jak i w treściach na stronie, jest niezbędna. Warto również zadbać o odpowiednią strukturę linków wewnętrznych, która ułatwia nawigację i pomaga wyszukiwarkom w indeksowaniu stron.

        Jakie są korzyści z integracji SEO z kampaniami PPC dla e-commerce?

        Integracja SEO z kampaniami PPC przynosi wiele korzyści dla e-commerce. Po pierwsze, połączenie tych dwóch strategii pozwala na uzyskanie bardziej wszechstronnej analizy słów kluczowych. Dane z kampanii PPC mogą pomóc w identyfikacji skutecznych słów kluczowych, które mogą być wykorzystane w pozycjonowaniu sklepu internetowego. Po drugie, zintegrowane podejście zwiększa widoczność sklepu zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych, co może prowadzić do większego ruchu na stronie. Ponadto, kampanie PPC mogą dostarczać natychmiastowych wyników, podczas gdy SEO działa długoterminowo, co razem tworzy zrównoważoną strategię marketingową. Integracja tych działań pozwala również na lepsze zarządzanie budżetem marketingowym, ponieważ można skierować inwestycje tam, gdzie przynoszą one największe korzyści. Skuteczne pozycjonowanie sklepu w połączeniu z kampaniami PPC może znacząco zwiększyć konwersje i przychody.

        Jakie są najlepsze narzędzia do monitorowania wyników pozycjonowania sklepu internetowego?

        Monitorowanie wyników pozycjonowania sklepu internetowego jest kluczowe dla oceny skuteczności działań SEO. Google Analytics jest podstawowym narzędziem, które pozwala śledzić ruch na stronie, zachowanie użytkowników oraz wskaźniki konwersji. Google Search Console umożliwia monitorowanie wydajności strony w wynikach wyszukiwania, identyfikację problemów technicznych i śledzenie pozycji słów kluczowych. Narzędzia takie jak SEMrush i Ahrefs oferują zaawansowane funkcje analityczne, w tym śledzenie pozycji słów kluczowych, analizę konkurencji i audyt SEO, co jest niezbędne dla skutecznego pozycjonowania sklepów internetowych.

        Moz Pro i Screaming Frog SEO Spider to kolejne wartościowe narzędzia, które pomagają w optymalizacji sklepu poprzez identyfikację problemów technicznych i analizę linków. BrightEdge i Conductor to zaawansowane platformy analityczne, które oferują kompleksowe raporty i wgląd w dane SEO. Regularne korzystanie z tych narzędzi pozwala na efektywne monitorowanie i optymalizację strategii SEO, co przyczynia się do lepszego pozycjonowania sklepu internetowego.

        Skontaktuj się z nami - pomożemy 😉