blog social media

Co publikować na TikToku? 12 pomysłów dla biznesu

Co publikować na TikToku 12 pomysłów dla biznesu

Pomysły na zdobycie nowych klientów są naprawdę różne. Jednym z nich może być założenie konta firmowego na TikToku i publikowanie na nim ciekawych materiałów. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że posiadanie tam profilu firmowego może wnieść dużo wartości. Niezależnie od tego, w jakiej działasz branży, jest to odpowiednie miejsce dla Ciebie i Twojego biznesu. Co możesz publikować na tej platformie? Zapoznaj się z naszym artykułem i poznaj 12 pomysłów na treści TikTokowe dla biznesu. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym jest TikTok?

TikTok to aplikacja, z którą najprawdopodobniej każdy z nas miał już do czynienia w mniejszym lub większym stopniu. Umożliwia nagrywanie krótkich, maksymalnie dziesięciominutowych filmików w pionowym, „smartfonowym” formacie, chociaż warto dodać, że pierwotnie ten limit wynosił zaledwie 15 sekund. 

Aktualnie trudno wyobrazić sobie lepszą aplikację do promocji firm w Internecie. Korzystając z niej, szybko się przekonasz, że są tam publikowane treści dotyczące wszystkich tematów – m.in. mody, jedzenia, podróży, związków, rodzicielstwa. 

Sięgając po unikalny format i angażującą treść, przedsiębiorcy mogą pokazać swoje produkty oraz usługi, zwiększyć zaangażowanie klientów, zdobywać fanów czy budować świadomość marki. Z danych dostępnych w Internecie wynika, że w USA nawet 5 milionów firm regularnie korzysta z TikToka [https://wallaroomedia.com/blog/social-media/tiktok-statistics/].

Kto głównie korzysta z TikToka?

Początkowo TikTok był kierowany do nastolatków i młodych dorosłych. Dlatego też przez długi czas wielu osobom wydawało się, że jest to aplikacja wyłącznie dla dzieci. Po upływie pewnego czasu zaczęły na nią zaglądać starsze osoby. Aktualnie korzystają z niej praktycznie wszyscy, a statystyki mówią, że na początku 2024 roku TikTok miał w Polsce aż 11,5 mln pełnoletnich użytkowników. 

Źródło: https://wallaroomedia.com/blog/social-media/tiktok-statistics/

Pomysły na ciekawe filmy na firmowym TikToku – 12 pomysłów 

Zanim przedstawimy Ci najlepsze pomysły na filmy na firmowy TikTok, najpierw musisz dowiedzieć się nieco więcej na temat wskaźnika zaangażowania, czyli podstawowego wskaźnika ilustrującego zaangażowanie w publikowane treści. Zobacz, jak ten wygląda w przypadku TikToka i w porównaniu z innymi platformami. 

Co interesujące, na największe zaangażowanie mogą liczyć mikroinfluencerzy posiadający mniej niż 15 000 obserwujących. Z kolei na najmniejsze – influencerzy posiadający ponad milion obserwujących [źródło: https://thesocialshepherd.com/blog/tiktok-statistics].

Nie powinieneś mieć już zatem wątpliwości, że warto zdecydować się na prowadzenie profilu firmowego. Przekonaj się, jakie treści powinieneś tam publikować, aby dotrzeć do nowych klientów. 

1. Powiedz coś więcej o swojej firmie

Gdy dopiero co pojawiłeś się na TikToku dobrym pomysłem może być dodanie filmu, w którym przedstawisz swój biznes i zaprezentujesz, czym się zajmujesz

W momencie gdy uda Ci się już zebrać fanów, możesz regularnie przygotowywać filmy, w których będziesz odpowiadał na najczęściej pojawiające się pytania związane z Twoim biznesem.

Alternatywą są transmisje live, które będą dobrym wyborem, jeśli chcesz, by interakcja z fanami była bezpośrednia i ożywiona. Pamiętaj jednak, że wymagane jest posiadanie minimum 1000 obserwujących, aby można było skorzystać z tej funkcji. 

2. Twórz tutoriale

Na TikToku można publikować naprawdę różnorodne filmy. Na tej platformie znajdziesz m.in. przeróżne tutoriale – warto je zastosować również na firmowym kanale. Taki krok może zagwarantować Ci duże zasięgi. I chociaż zawarcie instrukcji krok po kroku w kilkudziesięciu sekundach nie jest proste, zdecydowanie warto się postarać, ponieważ może to zagwarantować niezwykły efekt! 

Przykładowo, jeśli masz własną markę kosmetyków do makijażu, możesz dodać film pokazujący, jak stworzyć niesamowity makijaż na co dzień. Oczywiście możesz wykorzystać przy tym swoje produkty i zostawić do nich link (np. do sklepu internetowego), co przełoży się na kolejną zaletę, taką jak wzrost ruchu na stronie i w efekcie większą sprzedaż. 

Tworzenie tutoriali na TikToku jest jednym z najlepszych sposobów na to, abyś zbudował zaufanie do Twojej marki. Pokazuj, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i zyskuj nowych klientów. 

Źródło: j.tere

3. Korzystaj z popularnej muzyki

Podczas publikowania materiałów na firmowym TikToku na pewno zorientujesz się, że masz do wyboru dźwięki. Platforma udostępnia dość dużą pulę utworów, których możesz używać do swoich wideo. Jeśli chcesz, aby wiele osób usłyszało o Twojej firmie, nagrywaj filmy do tych najpopularniejszych piosenek. Podczas wyboru dźwięku te najchętniej wybierane znajdziesz w sekcji polecane. 

Przykład popularnego dźwięku na platformie TikTok. 

4. Pokaż swoją firmę od prawdziwej strony

TikTok to coś zupełnie innego niż Facebook czy Instagram. Jest to aplikacja, na której nie musisz nic udawać czy ukrywać. Śmiało publikuj treści, które pokażą Twoją firmę od prawdziwej strony. Pokazuj obserwującym, jak na co dzień pracujesz. Odbiorcy uwielbiają tego typu materiały! Pamiętaj, że niekoniecznie musisz pokazywać wszystkie szczegóły. 

Źródło: gryzmi1

Jeśli potrzebujesz pomysłów na tego typu filmy, wiedz, że strzałem w dziesiątkę może być np. przedstawienie członków zespołu, pokazanie typowego dnia z życia firmy, udostępnienie procesu tworzenia produktu, czy świętowanie ważnego dnia dla firmy. 

Pamiętaj przy tym, że istotny jest także prawidłowy sposób komunikowania się ze swoimi odbiorcami. Nie zamykaj się, rozmawiaj z nimi, odpowiadaj na ich komentarze oraz bierz do serca feedback. 

5. Nagraj jak pakujesz zamówienie

Twoi odbiorcy z pewnością chętnie zobaczą, jak pakujesz zamówienia, oczywiście jeśli prowadzisz sklep internetowy. Jest to kolejny ciekawy pomysł na film na firmowy profil na TikToku. Pokaż proces przygotowania zamówienia i pozwól swoim odbiorcom spojrzeć za kulisy. Skup się na tym, aby pokazać im, że podczas tego procesu dbasz o najmniejsze detale, co pozwoli Ci zbudować zaufanie wśród klientów. 

Nie zapominaj także o tym, aby całość odpowiednio zaprezentować. Chodzi tutaj o odpowiednie, dynamiczne tempo, efekty dźwiękowe czy muzykę. Wszystko po to, aby przyciągnąć uwagę widzów i utrzymać ich przez cały czas trwania wideo. Zobacz, jak to robi marka Ulandka na TikToku:

@ulandka

Mam nadzieję, że dziewczynom spodoba się niespodzianka 😁 #gratis #pierwszezamowienie #opski #ulandka #ulka

♬ dźwięk oryginalny – ulandka
Źródło: ulandka

6. Zapewnij rozrywkę

Czy wiesz, że według DataReportal i Digital 2024: Poland aż 36 godzin miesięcznie spędzamy na TikToku? Oznacza to, że znacznie więcej czasu poświęcamy na tę platformę aniżeli YouTube (28 godzin miesięcznie). Z czego wynika taka różnica? Przede wszystkim jest to wynik tego, że internauci uwielbiają rozrywkę i humor, a to znajdują przede wszystkim na TikToku. 

Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2024-poland

Podczas tworzenia contentu na firmowego TikToka musisz mieć na uwadze, że większość osób wchodzi na tę aplikację po to, aby poprawić sobie humor. Co powiesz na filmiki ze słodkimi zwierzakami? Jeśli masz pupila, możesz pokazać go całemu światu. Ma jakieś swoje śmieszne zachowania? A może zna świetne triki? Udostępnij to na TikToku. Gdy natomiast nie masz zwierzaka, możesz zapytać swoich pracowników, czy któryś z nich nie ma pupila i nie chciałby pomóc w przyciągnięciu widzów.

@efectownia_pl

Możesz być kim chcesz, więc bądź… sobą! ⬇️ Babcia Jadzia chce zadbać o swój wizerunek — i ma rację, w social mediach to ważna rzecz. Ale nie chodzi w niej o Twój wygląd! Lepiej zadbać o spójność contentu i właściwą identyfikację wizualną, niż umawiać się na trwałą przed każdym nagraniem. Pamiętaj, że w sieci liczy się teraz 👉 autentyczność. Niezależnie od tego, czy planujesz swoje wideo, czy nagrywasz je pod wpływem chwili, nie pozwól, żeby Twój wygląd i gadżety rozstawione dookoła przyćmiły treść, którą chcesz przekazać swoim odbiorcom. Babcia Jadzia już wie, że pieczenie ciasta w pełnym make-upie nie doda jej wiarygodności. A Ty jak uważasz? #babciajadzia #humortiktok #mem #socialmedia #mediaspolecznosciowe #marketingtiktok #video #socialmedia #porady #content

♬ dźwięk oryginalny – efectownia_pl

Nie zrozum nas źle – nie chodzi o to, aby cały firmowy TikTok był przepełniony filmikami z psem, czy kotem. Jednak raz na jakiś czas taki materiał nie zaszkodzi, a Twoja marka zostanie pokazana od bardziej ludzkiej strony. Przy tym staraj się używać popularnych dźwięków. W miarę możliwości może sprawdzić się także RTM, czyli marketing czasu rzeczywistego. 

Możesz zapoznać się z materiałami dodawanymi przez restaurację Pasibus, która wie, jak działać na tej platformie:

@pasibus

Tłumy już się dobijają, bo już w tę środę wpada: DzikPak 🐗⬇️ 2x Cziks/Smash 🍔 4x Popsy 🍗 2x Frytki 🍟 Dzik Grape 🍇 @wkdzik.pl #dzikpak #pasibus #jedzenie #szama #dzik #wkdzik #wkenergy #restauracja #mem #śmieszne #sroda

♬ Epic Orchestra – Red Cat Blue
Źródło: pasibus

7. Pokaż bestsellery

Gdy prowadzisz sklep internetowy, dobrym pomysłem na film na firmowym TikToku jest pokazanie najczęściej kupowanych produktów. Takie nagranie możesz tworzyć co jakiś czas i prezentować, jakie towary cieszą się największą popularnością w danym okresie

Pamiętaj jednak, aby w jednym wideo nie zawierać zbyt wiele produktów. Warto również, abyś jako ekspert powiedział kilka słów na temat tego, dlaczego – Twoim zdaniem – dane produkty są tak uwielbiane przez ludzi. 

Taka tematyka może sprawdzić się także wtedy, gdy nie sprzedajesz produktów, a zamiast tego oferujesz usługi. Omów kilka najczęściej wybieranych usług i dodaj do tego kilka słów na temat ich działania. Klienci często bowiem nie wiedzą, jakie korzyści może zapewnić im skorzystanie z danej usługi, pamiętaj więc o ich edukacji. 

8. Śledź i wykorzystuj aktualne trendy

Aby Twój profil firmowy na TikToku cieszył się popularnością, ważne jest, abyś był na bieżąco z trendami. Oczywiście istotne jest też, abyś odpowiednio je wykorzystał. W ten sposób możesz stworzyć viral i skutecznie dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców. Jeśli kompletnie nie wiesz, jak działać na tej platformie, chętnie pomożemy. 

Możesz również zdecydować się na obserwowanie działań innych marek w obrębie tej aplikacji i czerpać inspiracje. Wykorzystuj popularne pomysły, ale zawsze staraj się, aby filmy były maksymalnie dopasowane do Twojej marki. 

9. Pokaż, jak korzystać z Twoich produktów

Korzystanie z pewnych produktów może nie być wcale takie proste. Domyślasz się, że część Twoich klientów może nie do końca wiedzieć, jak ich używać? A może sprzedawane przez Ciebie rzeczy mają ukryte czy dodatkowe funkcje? Pokaż im to! Publikuj na firmowym TikToku filmy, w których zaprezentujesz, jak efektywnie korzystać z Twoich produktów. Jeśli to wymagane, możesz uzupełnić to o cenne wskazówki, których warto przestrzegać. 

10. Podziel się błędami, które popełniłeś

Na stworzenie takiego rodzaju filmiku powinny zdecydować się szczególnie małe biznesy. Twoja droga do zostania przedsiębiorcą nie była prosta? Podziel się z obserwującymi problemami, na jakie natrafiłeś. W ten sposób pomożesz osobom, które planują założyć własną małą firmę w uniknięciu tych samych błędów. 

@skinme.maslowska

Dzisiaj luźna pogadanka o błędach 🖤 #dc

♬ Y – 実はワキガ
Źródło: skinme.maslowska

11. Edukuj swoich odbiorców

Kolejnym pomysłem na treści na firmowy profil jest edukowanie swoich odbiorców. Dodawaj informacje, które będą edukowały Twoich odbiorców na tematy związane z Twoją branżą. Jest to sposób na to, abyś zbudował autorytet i widzowie uważali Cię za zaufane źródło wiedzy. 

Źródło: zakrecovnia

12. Dodawaj treści sezonowe

Firmowy TikTok jest odpowiednim miejscem również na dodawanie treści sezonowych. W ciągu roku mają miejsce liczne święta i wydarzenia, które możesz wykorzystać do stworzenia ciekawych materiałów. 

Są nimi m.in. Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, Halloween, rozpoczęcie wakacji, start nowego roku szkolnego i wiele innych. Sezonowe treści skutecznie przyciągają użytkowników, dlatego raz na jakiś czas warto wrzucić coś związanego z aktualnym wydarzeniem. 

Możesz wykorzystać także święta nietypowe, które właściwie mają miejsce każdego dnia, a są nimi np. Dzień Pizzy, Dzień Arbuza, Dzień Placków Ziemniaczanych, czy Ogólnopolskie Święto Kaszanki. W sieci znajdziesz wiele kalendarzy nietypowych świąt, które pomogą Ci w przygotowaniu sezonowego contentu na firmowego TikToka. 

@efectownia

Nasza pierwsza wskazówka przed sezonem Wigilii firmowych: obejrzyjcie Miodowe Lata 🧡🌲 #christmas #swieta #mem #memes #humortiktok #humor #marketing #miodowelata #wigiliafirmowa

♬ Christmas song “Let’s decorate” – 3KTrack

Konto firmowe na TikToku – kilka przydatnych wskazówek

Aby osiągać korzyści z prowadzenia firmowego konta na TikToku, nie wystarczy go założyć. Trzeba także stworzyć dobrze przemyślaną strategię i aktywnie angażować się w tworzenie ciekawych materiałów. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek, które sprawią, że Twój biznes osiągnie sukces na tej platformie. Oto one:

  • dodawaj naturalne materiały;
  • twórz treści, które nie są wyłącznie promocyjne;
  • dostarczaj przede wszystkim materiały, które są oryginalne, ciekawe i angażujące;
  • zwracaj uwagę na użytkowników, czyli m.in. odpowiadaj na komentarze;
  • nie bój się eksperymentować;
  • zbuduj harmonogram publikacji i zgodnie z nim dodawaj filmy;
  • używaj hashtagów i trendów w celu zwiększenia zasięgu;
  • inwestuj w TikTok Ads, czyli narzędzie marketingowe, pozwalające targetować konkretną grupę odbiorców;
  • rozważ influencer marketing.

🚀 Co publikować na TikToku? 12 pomysłów dla biznesu. Podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszym artykułem nie powinieneś mieć najmniejszych wątpliwości, że warto publikować treści na firmowym TikToku. Jeśli masz dobry pomysł, chińska aplikacja może okazać się strzałem w dziesiątkę. Gdy natomiast nie wiesz, co tworzyć, skorzystaj z naszych propozycji. Nie spodziewaj się także, że osiągniesz sukces na TikToku ot tak – ten nie przychodzi od razu. Jeśli jednak poświecisz na to odpowiednio dużo czasu i będziesz cierpliwy, TikTok stanie się potężnym narzędziem dla Twojej marki. W razie potrzeby możesz skontaktować się z naszym zespołem – pomożemy zbudować konto firmowe od A do Z i podpowiemy, jak powinieneś je prowadzić, aby osiągnąć pożądane, doskonałe wyniki.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *