blog poradniki social media

5 tipów, jak przyspieszyć tworzenie postów w mediach społecznościowych

jak przyspieszyc tworzenie postow w mediach spolecznościowych

Prowadzisz aktywnie firmowe social media? Nie trać czasu na czynności, które możesz zautomatyzować i zrobić 10x szybciej! Poznaj nasze magiczne triki i przekonaj się, jak przyspieszyć tworzenie postów w mediach społecznościowych.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Efektywny plan działania

Zanim zaproponujemy Ci narzędzia, które pomogą Ci przyspieszyć tworzenie postów w mediach społecznościowych, zwróćmy uwagę na to, że zawsze najważniejszy jest dobry plan. Prowadzenie social mediów to praca, która wymaga dobrej organizacji. 

Oto proponowany przez nas schemat działań, który sprawi, że zoptymalizujesz czas potrzebny na tworzenie postów.

  • Przygotuj posty z wyprzedzeniem. Stwórz bazę pomysłów na posty do social mediów. Zainspiruj się bieżącymi wydarzeniami, świętami, trendami oraz postami konkurencji. Następnie przygotuj treść postów i grafiki. W przypadku tworzenia filmów na TikTok lub YouTube zaplanuj każdy krok i stwórz własny mini plan działania – np. burza mózgu, wybranie tematu, research, napisanie scenariusza, nagranie video, montaż.
  • Stwórz harmonogram. Wykorzystaj arkusz kalkulacyjny do stworzenia harmonogramu publikacji postów. Najpierw stwórz własną bazę z nazwą postów, nazwą platformy, datą publikacji, linkiem do publikacji i grafikami. Jeśli chcesz, możesz wkleić także treść, którą dodasz do postów i link do filmów. 

Następnie warto zaplanować publikację postów w obrębie platformy lub w dedykowanym narzędziu. Na przykład, gdy chcesz dodawać posty na Facebooku i/lub Instagramie, wykorzystaj platformę Meta Business Suite. Zaplanuj tam treści na kolejny tydzień lub nawet miesiąc. Przetestuj, jaki czas publikacji zapewnia największą aktywność obserwatorów.

  • Działaj systemowo. Dobrym rozwiązaniem będzie zorganizowanie pracy w taki sposób, aby jednego dnia zajmować się treścią, innego grafikami, nagrywaniem czy montażem. Oczywiście dużym przyspieszeniem pracy może być też delegowanie zadań, np. współpraca z freelancerami specjalistami.

Przygotowywanie postów do mediów społecznościowych na zapas to najlepszy sposób na to, aby zaoszczędzić czas. Z drugiej strony to również metoda, która pozwala wyeliminować błędy w tekstach, grafikach oraz podnieść jakość filmów.

Strategia komunikacji w mediach społecznościowych

Każdy specjalista zajmujący się promocją firmy w social mediach rozpoczyna pracę od stworzenia strategii. Jednak, aby móc rozpocząć planowanie celu, misji czy stylu komunikacji, musisz wiedzieć, kim są odbiorcy. 

Stwórz personę, czyli przykładowego obserwatora – określ, ile ma lat, gdzie mieszka, jakie ma wykształcenie, jakie wartości są dla niego ważne, czym się interesuje, jaki tryb życia prowadzi, czym się kieruje podczas zakupów i co najważniejsze – jakie ma problemy, które jesteś w stanie rozwiązać. 

To sprawi, że od teraz będziesz wiedzieć już, do kogo kierujesz posty w mediach społecznościowych. To z kolei znacznie przyspieszy tworzenie pomysłów na posty, które co najważniejsze – zapewnią oczekiwane reakcje obserwujących

Przemyślana strategia komunikacji w mediach społecznościowych pozwala na tworzenie spójnego contentu, który zmierza do realizacji wytyczonych celów – np. wzrostu konwersji, zasięgu czy pozyskiwania nowych klientów. Dlatego oprócz tworzenia persony przykładowego obserwatora Twojej marki w Social Mediach, ustal też:

  • misję i wizję marki,
  • styl i język komunikacji,
  • jakie emocje mają wywoływać posty,
  • identyfikację wizualną marki w mediach społecznościowych, która znacznie przyspiesza późniejszy proces projektowania i przygotowywania grafik – wyznacz kolory i fonty oraz przygotuj logo.

Sprawdzone formaty postów

Nie ma sensu odkrywać koła na nowo, więc gdy zastanawiasz się, jak przyspieszyć tworzenie postów w mediach społecznościowych, zdecyduj się na skuteczne i sprawdzone formaty postów. Jakie posty publikować w social mediach? Postaw np. na:

  • posty edukacyjne i poradnikowe,

  • posty z trendami i newsami z branży,
  • udostępnienia artykułów z bloga,

  • Q&A czy też FAQ, gdzie odpowiadasz na pytania obserwatorów,
  • konkursy,
  • reakcja na bieżące wydarzenia, np. święta, wydarzenia,
  • case study,
  • cytaty,
  • pokazanie firmy od zaplecza.

Zdecyduj, czy posty mają mieć formę tekstową, video czy graficzną.

Potęga sztucznej inteligencji

Automatyzacja social mediów stała się znacznie łatwiejsza, dzięki ogólnodostępnym narzędziom opartym o sztuczną inteligencję (AI). Firma może oszczędzić czas, pieniądze i rozpocząć współpracę z większą liczbą klientów.

Na czym polega automatyzacja social mediów? Sprawdźmy to!

Automatyzacja publikowania postów w mediach społecznościowych

Pomocne przy publikowaniu postów jest narzędzie NapoleonCat. To rozbudowana platforma, która zapewnia wiele korzyści każdemu, kto prowadzi social media – pomaga przyspieszać planowanie i publikowanie postów, ale też przypisywanie zadań pracownikom, modernizację reklam i monitorowanie wyników, jakie osiągają posty. 

Źródło: https://napoleoncat.com/pl/

W środowisku Meta dobrą alternatywą może być po prostu Meta Business Suite.

Automatyzacja pisania postów

Zanim zaczniesz pisać posty, pomocne mogą być także narzędzia do burzy mózgów i planowania jak np. Monday, Trello.

Szukasz sposobu, jak przyspieszyć pisanie postów w mediach społecznościowych? Pierwszym skojarzeniem będzie oczywiście sztuczna inteligencja z ChatemGPT na czele. Jednak do wyboru mamy znacznie więcej narzędzi, które wykorzystują uczenie maszynowe i świetnie sprawdzają się do pisania postów do mediów społecznościowych – oto kilka przykładów: Jasper.AI, Copy.AI. Do sprawdzania tekstów najlepiej wykorzystać narzędzia do korekty np. Language Tool.

Źródło: ChatGPT

Posty tekstowe wygenerowane przez AI wymagają dalszych modyfikacji, ale jednak są dobrą bazą, która faktycznie przyspiesza tworzenie postów w mediach społecznościowych.

Automatyzacja tworzenia grafik do postów w mediach społecznościowych

Szukasz narzędzi, dzięki którym dowiesz się, jak przyspieszyć tworzenie postów w mediach społecznościowych? Na czele tej listy powinna znaleźć się oczywiście Canva, czyli proste narzędzie do tworzenia grafik z całkiem sporą liczbą funkcjonalności. Dzięki temu nawet bez specjalistycznej wiedzy graficznej stworzysz profesjonalne grafiki. Do dyspozycji masz tysiące gotowych szablonów, które przy pomocy kilku kliknięć możesz dowolnie edytować i dopasować treść, kolory marki czy dodać logo.

Odkąd Canva połączyła się z AI, możemy korzystać z jeszcze większej liczby funkcji, które automatyzują tworzenie postów w mediach społecznościowych. Szczególnie zwróć uwagę na takie funkcje jak:

  • usuwanie tła – świetnie sprawdza się, gdy chcesz stworzyć grafikę z wybranymi produktami,
  • magiczna gumka – umożliwia szybkie usunięcie jakiegoś elementu ze zdjęcia,
  • magiczne rozszerzanie – przy pomocy AI rozszerza obraz na zdjęciu,
  • magiczna edycja – pozwala na edycję zdjęcia,
  • magiczny tekst – sprawia, że Canva może pomóc w streszczeniu przygotowanej treści, będzie kontynuowała pisanie czy też wykona korektę lub zmieni tekst na nieco zabawniejszy, czy bardziej formalny. Ciekawą funkcją jest również pomoc Canvy w tworzeniu tytułu itd.,
  • magiczne multimedia – możesz opisać, jakie multimedia ma stworzyć narzędzie oraz wskazać, w jakim stylu mają być stworzone, a Canva wygeneruje obraz, ilustrację, a nawet film.

Źródło: Canva

Recykling treści

Na koniec proponujemy jeszcze jedną sprytną metodę na to, jak oszczędzić czas i przyspieszyć tworzenie postów w mediach społecznościowych. Zacznij od przejrzenia bloga lub napisania artykułu blogowego. Następnie wybierz aktualny temat, który może wzbudzać zainteresowanie grupy docelowej i rozwiązywać jej problemy. Co dalej? Oto 4 kroki, jakie polecamy zrobić, aby wykorzystać potencjał recyklingu treści.

  1. Dodaj post na fanpage z linkiem do artykułu blogowego i krótką zajawką.
  2. Napisz streszczenie tekstu blogowego. Dodaj emotikony, wypunktowania i CTA, a następnie opublikuj post na Instagramie.
  3. Na podstawie artykułu stwórz scenariusz i nagraj TikToka z najważniejszymi informacjami. Świetnie sprawdzą się wyliczenia, np. 5 narzędzi, 7 błędów czy 3 sposoby. Video nie powinno trwać więcej niż 30 sekund.
  4. Alternatywą może być stworzenie infografiki i umieszczenie jej na Instagramie, Facebooku czy Pintereście.

Jak widzisz, jeden artykuł blogowy pomaga w stworzeniu wartościowych treści, które możesz wykorzystać w różnych mediach społecznościowych.

🚀 Szybsze tworzenie postów w mediach społecznościowych jest możliwe na wiele sposobów

Największym wsparciem, które pomaga w automatyzacji social mediów, jest doświadczenie. Specjaliści doskonale wiedzą, jakie narzędzia przyspieszają pracę, jak ważne jest stworzenie persony i poznanie problemów obserwatorów oraz opracowanie strategii, dzięki której publikowane posty będą ze sobą spójne i wszystkie doprowadzą do realizacji wytyczonego wcześniej celu. 

Wykorzystaj nasze tipy, a dowiesz się, jak przyspieszyć tworzenie postów w mediach społecznościowych, aby zautomatyzować pracę i zwiększyć produktywność. Nasze wskazówki sprawdzą się zarówno dla freelancerów, właścicieli małych firm, jak i specjalistów, którzy zarządzają profilami w social mediach dużych marek.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *