
Chcesz osiągnąć sukces na Instagramie, zdobyć nowych obserwujących i stworzyć lojalną społeczność? Zadbaj zatem o regularne publikowanie postów i rolek, które będą spójne z identyfikacją wizualną marki, a do tego zbudują pozycję eksperta i zwiększą sprzedaż produktów lub usług. Dlatego z wyprzedzeniem stwórz harmonogram treści i dowiedz się, jak planować posty i rolki na Instagramie, aby zachować regularność publikacji.

Dlaczego warto planować posty i rolki na Instagramie?
Planowanie postów i rolek na Instagramie sprawi, że nareszcie zaczniesz lepiej zarządzać czasem, a do tego utrzymasz regularność publikacji. Dzięki temu zwiększysz zasięgi i zaangażowanie odbiorców. Przekonaj się, dlaczego warto planować posty i rolki na Instagramie.
Regularność to większa widoczność
Czy wiesz, że algorytm Instagrama faworyzuje konta, które regularnie publikują wysokiej jakości treści? Dzięki temu, że z np. miesięcznym wyprzedzeniem przygotujesz posty i rolki na Instagrama, masz pewność, że zachowasz większą regularność. Tym samym Twoja marka pozostanie w pamięci odbiorców, a posty będą częściej pojawiały się w ich feedzie.
Oszczędność czasu
Skoro chcesz wiedzieć, jak planować posty i rolki na Instagramie, to z pewnością zależy Ci na większej efektywności pracy. Słusznie, bo tworzenie harmonogramu treści i planowanie ich z wyprzedzeniem sprawi, że będziesz publikować bardziej dopracowane posty i rolki. Nie musisz improwizować i przez cały miesiąc zastanawiać się, jaki temat poruszyć w kolejnym poście. Przeznaczysz na to jeden dzień, a później jedynie będziesz kontrolować, czy treści zostały prawidłowo opublikowane.
Optymalizacja czasu publikacji postów i rolek
Dlaczego warto planować posty i rolki na Instagramie? Ułatwi to publikowanie treści o jednej, stałej porze. Koniecznie wtedy, gdy Twoja grupa docelowa jest najaktywniejsza na Instagramie – jak to sprawdzić, dowiesz się w naszym artykule: „Kiedy publikować posty na Facebooku i Instagramie?”. Dzięki temu zyskasz pewność, że bez względu na godziny Twojej pracy lub harmonogram pracy, treści zostaną opublikowane o odpowiedniej porze. Zwiększy to widoczność oraz zasięgi postów i rolek.
Jakie są metody planowania postów i rolek na Instagrama?
Skoro chcesz wiedzieć, jak planować posty i rolki na Instagramie, to powinieneś zwrócić uwagę na kilka najpopularniejszych metod, dzięki którym opublikujesz posty z wyprzedzeniem. Możesz to zrobić bezpośrednio na Instagramie, za pomocą Meta Business Suite (tylko wtedy, gdy jest połączony z Instagramem) lub wykorzystać popularne narzędzia. Skorzystaj z instrukcji krok po kroku i dowiedz się, jak zaplanować posty i rolki na Instagram.
Planowanie postów i rolek na Instagramie
Nareszcie możesz planować posty i rolki bezpośrednio w aplikacji Instagram. To prosta metoda, dzięki której zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Pamiętaj jednak, że zgodnie z zasadami opublikowanymi w Centrum pomocy, możesz zaplanować do 25 postów dziennie z maksymalnym 75-dniowym wyprzedzeniem.
Oto jak planować posty i rolki na Instagramie:
- Włącz aplikację Instagram i dotknij ikonę plusa, a następnie wybierz Post lub Rolka.
- Dodaj multimedia – film lub zdjęcie, a następnie dotknij strzałkę w prawo (Android) lub Dalej (iOS). Wybierz również efekty, filtry lub dodaj napisy.
- Kliknij suwak, który znajduje się obok opcji „Zaplanuj ten post”.
- Wybierz datę i godzinę, kiedy ma zostać opublikowany post lub rolka.
- Wybierz opcję „Gotowe”.
- Kliknij „Wstecz”.
- Wybierz „Zaplanuj”, a dzięki czemu zaplanujesz post i rolkę na Instagramie.
Planowanie postów i rolek na Instagram w Meta Business Suite
Chcesz zaplanować wpisy na Instagrama na komputerze? Możesz to zrobić za pomocą Meta Business Suite – konieczne jest jednak to, abyś miał połączone Business Meta Suite z kontem firmowym na Instagramie.
Oto jak planować posty i rolki na Instagram w Meta Business Suite:
- Zaloguj się do narzędzia Meta Business Suite, włącz odpowiednie portfolio firmowe i wybierz konto na Instagramie, w którym chcesz zaplanować treści.
- Włącz „Zawartość” lub „Terminarz”.
- Kliknij „Utwórz post” lub kliknij rozwijane menu i następnie „Utwórz rolkę” czy też inny rodzaj treści, który chcesz dodać.
- Wybierz platformę, gdzie ma zostać opublikowany post – możesz zdecydować się zarówno na Instagram, jak i Facebook. Jeśli pierwszy raz chcesz zaplanować post na Instagramie, to konieczne może być ponowne połączenie Meta Business Suit z kontem na Instagramie.
- Dowolnie zmodyfikuj treść, którą chcesz opublikować – dodaj grafiki, wideo lub tekst.
- Jeśli chcesz zaplanować post na Instagrama za pomocą Meta Business Suite, wystarczy, że klikniesz opcję „Zaplanuj” – obok „Opublikuj teraz” i „Zapisz jako wersję roboczą”.
- Wybierz również odpowiednie ustawienia prywatności, określ także, czy post ma być publiczny, czy jedynie ograniczona publiczność będzie miała do niego dostęp.
- Skorzystaj z podglądu i sprawdź, jak post lub rolka będą wyglądały na komputerze i urządzeniu mobilnym.
- Ustaw dzień i godzinę, kiedy ma zostać opublikowany post lub rolka.
- Kliknij „Zaplanuj” – niebieski button u dołu strony.
Wszystkie zaplanowane treści możesz przeglądać w sekcji Zawartość lub Terminarz – zobaczysz tam również godzinę i datę, kiedy zostanie opublikowany post czy też rolka.

Planowanie postów i rolek na Instagram za pomocą narzędzi
Możesz również skorzystać z zewnętrznych rozwiązań, dzięki którym zaplanujesz posty na Instagram. Pamiętaj jednak, że większość z dostępnych narzędzi jest płatna, ale przy tym zapewniają szereg funkcjonalności – analitykę, automatyzację i efektywniejsze zarządzanie kontem na Instagramie.
Jak planować posty i rolki na Instagramie za pomocą zewnętrznych narzędzi? Wiele zależy od tego, z jakiego narzędzia skorzystasz.
Przedstawiamy kilka najpopularniejszych narzędzi do planowania postów i rolek na Instagramie.
● Later – to najczęściej wybierane narzędzie do planowania postów na Instagramie. Dużą zaletą jest intuicyjna obsługa „przyciągnij i upuść”. Za pomocą tego narzędzia możesz zaprojektować spójny feed konta na Instagramie, a także zaplanować posty lub rolki, co zautomatyzuje Twoją pracę.
● Hootsuite – to zaawansowane narzędzie, które możesz wykorzystać nie tylko do planowania postów na Instagram, ale również na Facebooku czy LinkedIn. Zapewnia dostęp do zaawansowanych funkcji analitycznych, pozwala również planować posty i rolki z wyprzedzeniem. Wadą jest nieco bardziej złożony interfejs, więc będziesz potrzebować więcej czasu, żeby nauczyć się go obsługiwać.
● Buffer – to kolejne narzędzie pozwalające na publikowanie postów na Instagramie z wyprzedzeniem. Możesz również skorzystać z opcji automatycznego dostosowania godziny publikacji na podstawie aktywności odbiorców. Zaletą tego narzędzia jest intuicyjna obsługa i niska cena za podstawowe plany – jednak możesz nie mieć wtedy dostępu do zaawansowanych funkcji analitycznych
Prowadzenie social media – sprawdź naszą ofertę.
Jak edytować zaplanowane posty i rolki na Instagramie?
Nawet gdy zaplanujesz post i rolkę na Instagramie, możesz zmienić jej zawartość – treść, zdjęcie czy też dzień lub godzinę publikacji. Jak to zrobić? Najłatwiej, jeśli zmian dokonasz bezpośrednio w aplikacji mobilnej Instagrama.
Oto jak edytować zaplanowane posty i rolki na Instagramie:
- Włącz aplikację Instagram i wybierz plus.
- Kliknij Post lub Rolka.
- Wybierz opcję „Zaplanowane”, a dzięki temu zyskasz dostęp do zaplanowanych treści.
- W zależności od systemu operacyjnego urządzenia mobilnego, wybierz post lub rolkę (na Androidzie) lub opcję „Dalej” (na iOS), aby edytować post.
- Kliknij 3 poziome kropki (Android) lub 3 pionowe kropki (iOS) i wybierz jedną z opcji – „Zaplanuj ponownie”, „Udostępnij” teraz lub „Usuń”.
🚀 Stwórz przemyślany plan treści na Instagrama
Dzięki opcji planowania postów na Instagramie możesz zadbać o większą widoczność na tej platformie społecznościowej, zaoszczędzisz też sporo czasu, zautomatyzujesz swoją pracę i zaczniesz publikować treści w odpowiednich godzinach.
Jak planować posty i rolki na Instagramie? Możesz to zrobić na kilka sposobów, oto polecane przez nas metody:
- w aplikacji mobilnej Instagrama,
- w Meta Business Suite,
- za pomocą zewnętrznych narzędzi – takich jak Later, Buffer czy Hootsuite.
W treści tego artykułu przedstawiliśmy Ci szczegółowe instrukcje, jak zaplanować publikację treści na Instagramie i w Meta Business Suite. Takie posty czy też rolki możesz również edytować – zmienić treść, datę publikacji lub je usunąć. Dzięki temu nareszcie zaczniesz efektywniej tworzyć i publikować treści na Instagram. Pomoże Ci to w budowaniu lojalnej społeczności oraz w skutecznej promocji swoich produktów i usług.
