blog marketing social media

Jak używać hasztagów na TikToku, aby się wybić?

Jak używać hasztagów na TikToku, aby się wybić

Co zrobić, żeby Twoje konto na TikToku stało się popularne, a filmiki viralami? Duże znaczenie ma nie tylko treść czy też podążanie za trendami, ale również hasztagi, dzięki którym w kilka godzin zdobędziesz nawet milion wyświetleń. Odkryj, jak używać hasztagów na TikToku, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej, zwiększyć zasięg i zaangażowanie odbiorców.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego warto używać hasztagów na TikToku?

Hasztagi na TikToku to jedno z najważniejszych narzędzi, które pomogą w zwiększeniu widoczności opublikowanych treści. Za ich pomocą możesz zacząć budować swoją markę na TikToku, zdobyć lojalnych obserwujących i zwiększyć zasięg.

Sprawdź, dlaczego warto używać hasztagów na TikToku.

  • Zwiększają zasięg – hasztagi pomagają algorytmowi TikToka zrozumieć, do jakiej grupy odbiorców skierowane są Twoje treści. Dzięki temu wyświetlą się osobom, które faktycznie są zainteresowane Twoimi filmikami.
  • Wzmacniają efekty pozycjonowania – dodanie odpowiednich fraz zwiększa szansę na pojawienie się Twojego filmu na stronie „dla Ciebie”. Sprawi też, że algorytmy TikToka będą wiedziały, jak skategoryzować Twój filmik.
  • Budują społeczność – jeśli korzystasz z markowych hasztagów, możesz stworzyć społeczność wokół swojej firmy. Tym samym zachęcisz odbiorców do tworzenia filmików i używania w nich Twojego hasztagu.

Jak używać hasztagów na TikToku? 7 zasad

Skuteczne korzystanie z hashtagów na TikToku wymaga przemyślanej strategii. Nie wystarczy dodać kilka przypadkowych fraz – kluczem jest odpowiedni ich dobór i umiejętne wykorzystanie. Dzięki temu stworzysz swego rodzaju most między Twoją treścią a odbiorcami, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertę czy contentem.

Poznaj 7 zasad, dzięki którym dowiesz się, jak używać hasztagi na TikToku w taki sposób, aby zwiększyć zasięg postów i zaangażowanie odbiorców.

Dodaj hasztagi na końcu opisu filmu

Każdy detal ma znaczenie – w tym również miejsce, gdzie znajdują się hasztagi. Najlepiej, jeśli umieścisz je na końcu opisu filmu, a nie na początku. Dlaczego to takie ważne? Po pierwsze uporządkowany opis filmu jest bardziej czytelny dla odbiorcy. Skupia ich uwagę na treści, zamiast na chaotycznie dodanych hasztagach. Po drugie algorytmy TikToka lepiej odczytują hasztagi, gdy znajdują się w wyodrębnionej sekcji na końcu opisu. Wtedy Twój filmik może zwiększyć zasięg.

Dodaj maksymalnie 3-6 hasztagów

Skoro hasztagi mogą zwiększyć widoczność filmików, to powinieneś ich używać, jak najwięcej, prawda? Oczywiście, że nie. Nadmiar hasztagów przynosi więcej szkody niż pożytku, ponieważ algorytmy platformy premiują treści, które są precyzyjnie oznaczone. Natomiast nadmiar hasztagów może zostać uznany za spam.

Dlatego optymalna liczba to 3-6 hasztagów – wystarczająco dużo, aby zwiększyć widoczność filmu, ale jednocześnie nie wprowadzać chaosu i działać zgodnie z zaleceniami TikToka.

Krótsze listy hasztagów mają jeszcze jedną zaletę – są bardziej estetyczne i sprawiają, że opis filmu jest łatwiejszy do przyswojenia przez widza. Zwiększa to szansę na interakcję odbiorcy z treścią.

Korzystaj z popularnych i niszowych hasztagów

Chcesz wiedzieć, jak używać hasztagów na TikToku? Zdradzimy Ci świetny trik – podobnie jak dobrać hashtagi na Instagramie, tak również na TikToku, korzystaj zarówno z popularnych, jak i niszowych hasztagów. To sprawdzony sposób na budowanie zasięgów, taka mieszanka sprawi też, że algorytmy TikToka będą mogły lepiej dopasować Twoje treści do preferencji odbiorców.

Stosowanie popularnych hasztagów np. #ForYou czy #Viral pomoże Ci w przyciągnięciu szerokiego grona odbiorców. Jednak ze względu na dużą konkurencyjność tych fraz, możesz mieć spore trudności z przebiciem się. Dlatego warto wybrać też niszowe hasztagi, które są rzadziej wykorzystywane, a jednocześnie pozwalają na dotarcie do Twojej grupy docelowej.

Przykładem może być konto o zdrowym stylu życia, gdzie użyjesz popularnych hasztagów typu #Fitness czy #HealthyLifestyle, a do tego dobierzesz bardziej sprecyzowane frazy takie jak #WegeObiad lub #TreningDlaPoczątkujących.

Stwórz unikatowy hasztag dla swojej marki

Tworzenie unikatowego hasztagu to doskonały sposób na budowanie rozpoznawalności swojej marki na TikToku. Dzięki temu zyskasz znak rozpoznawczy na tej platformie, a do tego umożliwisz odbiorcom łatwiejsze znalezienie treści związanych z Twoją marką. Zachęcisz też widzów do tworzenia własnych filmów z wykorzystaniem tego hasztagu. Wpłynie to pozytywnie na wzrost zaangażowania i generowanie treści tworzonych przez użytkowników.

Kluczowe znaczenie ma to, aby markowy hasztag był krótki, łatwy do zapamiętania i powiązany z charakterem marki. Regularnie dodawaj ten hasztag do publikowanych treści, aby stał się rozpoznawalny i pomagał w budowaniu społeczności.

Świetnym przykładem jest marka kosmetyczna Fenty Beauty, która stworzyła hasztag #FentyFace i w ten sposób zachęca fanów do dzielenia się swoimi makijażami z wykorzystaniem produktów tej marki.

Nie dodawaj hasztagów w komentarzach

Warto wspomnieć o jednym z największych błędów podczas dodawania hasztagów, który może skutkować znacznym spadkiem zasięgów. Chodzi tu o dodawanie hasztagów w komentarzach. Dlaczego to złe rozwiązanie? Algorytmy TikToka analizują jedynie hasztagi znajdujące się w opisie filmu, więc te dodane w komentarzu nie wpływają na zasięgi i pozycjonowanie.

Umieszczenie hasztagów w komentarzach wygląda nieprofesjonalnie i może zniechęcać odbiorców do zapoznania się z treściami. Tego typu praktyki czasem zostają uznane za spam, co z kolei może zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki. Dlatego nie trać energii na działania, które nie przynoszą pozytywnych efektów, skup się na poprawnym używaniu hasztagów na TikToku.

Analizuj działania konkurencji i inspiruj się nimi

Analiza działań konkurencji to kluczowy element strategii na TikToku. Zacznij od obserwacji, jakie hasztagi wybiera konkurencja. Dlaczego to ważne? Dzięki temu dowiesz się, które frazy przyciągają widzów i budują zaangażowanie społeczności. Sprawdź również, z których hasztagów korzysta konkurencja w popularnych filmach, a następnie zastanów się, czy również możesz dodać je do swoich treści – oczywiście nie dotyczy to markowych hasztagów Twojej konkurencji.

Pamiętaj jednak, że działania konkurencji powinieneś traktować jako inspirację, a nie ślepo je naśladować.

Nie musisz ręcznie analizować działań konkurencji, możesz do tego wykorzystać zewnętrzne narzędzia takie jak TrendHERO czy Exolyt, które analizują konta i pomagają w identyfikacji najskuteczniejszych hashtagów. Skorzystaj także z funkcji wyszukiwania na TikToku, aby zobaczyć, jakie filmy i trendy dominują w Twojej branży.

Analizuj skuteczność hasztagów i wybieraj najlepsze

Prawidłowe używanie hasztagów nie powinno opierać się jedynie na analizie konkurencji. Regularnie sprawdzaj też skuteczność dodawanych hasztagów, dzięki temu dowiesz się, które z nich zwiększają widoczność Twoich filmów i angażują odbiorców.

Koniecznie wybieraj hasztagi, które generują najwięcej wyświetleń, polubień i komentarzy. Zrezygnuj za to z tych nieprzynoszących pożądanych rezultatów.

Do analizy skuteczności hasztagów skorzystaj z TikTok Analytics, gdzie znajdziesz szereg szczegółowych informacji na temat Twoich treści – w tym również używanych hasztagów.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jak znaleźć popularne hasztagi na TikToku?

Ważne jest zarówno to, abyś wiedział, jak używać hasztagów na TikToku, jak i to, jak znaleźć hasztagi, które zwiększają zasięg. Możesz skorzystać ze strony TikTok Creative Center, gdzie dostępne są najpopularniejsze hasztagi np. z ostatniego miesiąca czy też tygodnia.

Włącz też zakładkę „Odkryj” na TikToku, gdzie znajdziesz aktualne trendy oraz hasztagi, które są obecnie najczęściej używane. Przeglądając tę sekcję, możesz zapoznać się z viralami i popularnymi tematami, a później dopasować je do swojej marki lub branży.

Jak jeszcze znaleźć popularne hasztagi na TikToku? Wpisz w wyszukiwarkę TikToka słowa kluczowe związane z tematyką Twoich treści i sprawdź propozycje hasztagów. Algorytm TikToka podpowie Ci, jakie frazy są często używane i powiązane tematycznie z wpisanymi słowami kluczowymi.

Najpopularniejsze hasztagi na TikToku w 2025 roku – 50 przykładów

TikTok to platforma, która w dużym stopniu opiera się na trendach. Dlatego, aby osiągnąć sukces i się wybić, musisz śledzić aktualne virale. Chcemy Ci to ułatwić, dlatego przygotowaliśmy listę 50 popularnych hasztagów na TikToku w ciągu ostatnich 30 dni, które możesz używać w różnych branżach.

10 najpopularniejszych hasztagów na TikToku

  • #prom,
  • #valentinesday,
  • #xokitty,
  • #noface,
  • #championsleague,
  • #tiktokban,
  • #trump,
  • #wiosna,
  • #aliceinborderland,
  • #100dnidomatury.

Źródło: TikTok Creative Center

10 najpopularniejszych hasztagów TikTok dla kategorii zwierzęta

  • #koty,
  • #psy,
  • #zwierzęta,
  • #kotek,
  • #hodowla,
  • #zwierzeta,
  • #pieseł,
  • #kociesprawy,
  • #kundelek,
  • #królik.

Źródło: TikTok Creative Center

10 najlepszych hasztagów TikTok dla mody i urody

  • #kosmetyki,
  • #paznokcie,
  • #rossmann,
  • #manicure,
  • #włosy,
  • #metamorfoza,
  • #fryzjer,
  • #pielęgnacja,
  • #autopromocja,
  • #pielegnacjatwarzy.

Źródło: TikTok Creative Center

10 najlepszych hasztagów TikTok dla technologii i elektroniki

  • #xiaomi,
  • #wiko,
  • #laptop,
  • #iphonetricks,
  • #realme,
  • #projektor,
  • #mikrofon,
  • #vivo,
  • #iphonetips,
  • #oneplus.

Źródło: TikTok Creative Center

10 najlepszych hasztagów TikToka dla firm z branży spożywczej

  • #kuchnia,
  • #foodtok,
  • #dietetyk,
  • #foodlover,
  • #czekolada,
  • #chocolate,
  • #foodbook,
  • #dubaichocolate,
  • #zdrowadieta,
  • #śniadanie.

Źródło: TikTok Creative Center

Jak zdobyć uwagę odbiorców na TikToku? Przeczytaj!

🚀 Wiesz już, jak używać hasztagów na TikToku, aby się wybić? Pora zabrać się do działania!

Hasztagi na TikToku to potężne narzędzie, które może znacząco zwiększyć widoczność Twoich treści. Jak używać hasztagów na TikToku, aby się wybić? Dodawaj je na końcu opisu filmu, ogranicz ich liczbę do 3-6, a do tego łącz popularne frazy z niszowymi hasztagami, które są ściśle dopasowane do Twojej grupy docelowej. Świetnym rozwiązaniem są także markowe hasztagi, które pozwolą stworzyć społeczność skupioną wokół Twojej marki.

Koniecznie analizuj też działania konkurencji, sprawdzaj wyniki osiągane przez wybrane przez Ciebie hasztagi i śledź trendy. Dzięki temu wykorzystasz efektywne hasztagi, które są dopasowane do Twojej grupy docelowej oraz aktualnych trendów. Zacznij poprawnie używać hasztagów na TikToku, aby skutecznie zwiększysz swoje zasięgi i zaangażowanie widzów.

A jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu mediów społecznościowych – napisz do nas!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *