blog social media

Aktualne wymiary grafik w mediach społecznościowych: FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads

Aktualne wymiary grafik w mediach społecznościowych - grafika główna

Właśnie tworzysz nowe wpisy na social media i nie do końca wiesz, jakie wymiary grafik będą odpowiednie? Na spokojnie, w internecie znajdziesz wiele pomocnych porad na ten temat. Bądź jednak ostrożny, ponieważ wymiary grafik ulegają zmianom. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie obecnie wymiary grafik na media społecznościowe są aktualne, przeczytaj nasz artykuł. Zachęcamy do lektury!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Rozmiary grafik w social mediach – dlaczego mają znaczenie?

Posty publikowane w social mediach mogą osiągać bardzo wysokie zasięgi pod warunkiem, że zadbasz o ich dopracowanie w każdym detalu. Nie możesz zapominać o tym, że obrazy znacznie bardziej przyciągają uwagę odbiorców niż tekst. To właśnie na nie zwraca się uwagę w pierwszej kolejności. Z tego powodu grafiki w mediach społecznościowych muszą być nie tylko atrakcyjne i wysokiej jakości, ale również mieć odpowiednie wymiary.

Jeśli o to zadbasz, to uda Ci się uniknąć rozciągania obrazu i tzw. pikselozy. Będziesz mieć pewność, że Twoje grafiki zawsze będą wyglądały profesjonalne. Bardzo ważną informacją jest też to, że zdjęcia i grafiki będą wyglądały doskonale na wszystkich urządzeniach – zarówno na desktopie, jak i urządzeniach mobilnych. Co więcej, odbiorcy będa mogli zobaczyć całe zdjęcia (zdjęcia w nieprawidłowym rozmiarze mogą być przycinane). Koniecznie więc sprawdź, jakie rozmiary grafik są obecnie wykorzystywane w mediach społecznościowych.

Wymiary grafik na Facebooka

Facebook to serwis społecznościowy dający mnóstwo możliwości. Można tam publikować różnego rodzaju grafiki. Mogą one służyć m.in. jako posty czy tła. Jakie są wymiary grafik na Facebooku? Przedstawiamy Ci je poniżej.

Zdjęcie profilowe

Decydując się na dodanie zdjęcia profilowego na Facebooku, należy pamiętać, aby było ono w formie kwadratu. Serwis przytnie takie zdjęcie do kształtu koła, ale osoby klikające bezpośrednio w grafikę będą mogły zobaczyć zdjęcie w kształcie kwadratu. Najlepiej, aby zdjęcie profilowe było w rozmiarze 800 x 800 px.

Rozmiar minimalny170 x 170 px
Desktop170 x 170 px
Wersja mobilna128 x 128 px
Rozmiar sugerowany800 x 800 px

Zdjęcie w tle

Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie w tle na Facebooku? Zobacz w tabelce!

Rozmiar minimalny440 x 150 px
Desktop820 x 312 px
Wersja mobilna640 x 360 px
Rozmiar sugerowany851 x 315 px

Cenna wskazówka: zadbaj o to, aby plik ważył nie więcej niż 100 KB. Jeśli nie dopilnujesz tego, to istnieje duże ryzyko, że serwis go odrzuci.

Post

Na swoim profilu możesz publikować różne rodzaje grafik – kwadratowe, pionowe, poziome, rozwijane, a nawet fotografie w formie galerii. Jakie tutaj obowiązują wymiary?

Grafika pozioma1200 x 630 px
Grafika pionowa640 x 960 px
Grafika kwadratowa1200 x 1200 px
Tło grupy1640 x 856 px

Facebook Stories

Jeśli korzystasz z relacji na Facebooku, to na pewno wiesz, że można je podzielić na dwa typy. Są to zdjęcia statyczne i wideo. Pamiętaj, że wymiary grafik do relacji powinny być w proporcjach 9:16. Oto wymiary do Facebook Stories:

Wideo1080 x 1920 px
Grafiki1080 x 1920 px

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Wymiary grafik na YouTube

Prowadząc kanał na YouTube, będziesz musiał przygotowywać 3 wymiary zdjęć. Choć może wydawać Ci się to mało ważne, to jednak jeśli zadbasz o te drobne szczegóły, uda Ci się przykuć uwagę widzów, gdy trafią na Twój kanał. Szczegółowe informacje na temat wymiarów grafik na YouTube znajdziesz poniżej.

Zdjęcie profilowe800 x 800 px
Baner kanału2048 x 1152 px (desktop)
Video1280 x 720 px

Wymiary grafik na LinkedIn

Jeśli szukasz miejsca w sieci, w którym będziesz mógł publikować treści, które zainteresują potencjalnych klientów, z pewnością nie może zabraknąć Cię na LinkedIn. Istnieją tam zarówno konta osobiste, jak i firmowe. Jakie obowiązują wymiary grafik na LinkedIn?

Zdjęcie profilowe na koncie osobistym400 x 400 px
Zdjęcie profilowe na koncie firmowym300 x 300 px
Grafika w poście1200 x 627 px
Grafika w tle na koncie osobistym1584 x 396 px
Grafika w tle na koncie firmowym1128 x 191 px

Wymiary grafik na Twittera

Jeśli jesteś na Twitterze, to również powinieneś dopasować posty i grafiki do wymogów platformy. Chodzi tutaj nie tylko o to, że zdjęcia będą wyglądały bardziej estetycznie. Może to zapewnić również lepsze wyniki! Jakie zatem obowiązują wymiary grafik na Twittera? Najważniejsze dane przedstawiamy w tabelce.

Avatar400 x 400 px
Grafika w tle1500 x 500 px
Zdjęcia w postach600 x 335 px

Wymiary grafik na Instagrama

Zastanawiasz się, jakie wybrać wymiary grafik na Instagrama? Wszystkie najważniejsze informacje na ten temat znajdziesz w poniższej tabelce.

Zdjęcie profilowe700 x 700 px
Post kwadratowy1080 x 1080 px
Post pionowy1080 x 1350 px
Stories1080 x 1920 px
Reels1080 x 1920 px

Pamiętaj również, że maksymalny rozmiar zdjęć to 8 MB zarówno jeśli chodzi o konto osobiste, jak i firmowe.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Wymiary grafik na TikToku

Jakie są wymiary grafik na TikToku? Na platformie, która zawładnęła całym internetem, znajdziesz głównie jeden typ grafiki: to krótkie materiały wideo. Grafika w formie obrazu znajduje zastosowanie jedynie jako zdjęcie profilowe. Ta natomiast – zgodnie z aktualnymi zaleceniami – powinna mieć rozmiar 200 x 200 px, a dopuszczalny format to JPG i PNG. Nie zapominaj, że dodane zdjęcie będzie wyświetlało się w okrągłym formacie. Zastanawiasz się, jakie są wymiary grafik reklamowych na TikToku? Odpowiedź brzmi: 1080 x 1920 px.

Wymiary grafik na Google Ads

Gdy chcesz dotrzeć do nowych odbiorców lub przypomnieć o swojej firmie osobom, które już korzystały z Twojego serwisu, warto używać reklam displayowych. Tego typu reklamy zostają w pamięci zdecydowanie dłużej niż sama forma tekstowa. Jakie grafiki powinieneś przygotować? Tak naprawdę tutaj jest wiele możliwości – wszystko zależy od tego, na jakie reklamy dokładnie się zdecydujesz. Masz do wyboru m.in. kwadratowe i prostokątne (np. mały kwadrat: 200 x 200), długi baner (np. 728 x 90 px) czy wieżowiec (120 x 600 px).

Programy do tworzenia grafik na social media – 3 propozycje

Czy wiesz, że bardzo dobrą grafikę możesz stworzyć samodzielnie? Nie jest to takie trudne, jak Ci się wydaje. Internet ma do zaoferowania mnóstwo programów. Poniżej przedstawiamy Ci te, które są najczęściej wybierane do tworzenia grafik na Facebooka, Instagrama, Twittera i inne social media. Poznaj je!

  • Canva – najpopularniejszy program, w którym możesz tworzyć niesamowite grafiki. Oferuje mnóstwo gotowych (i darmowych!) szablonów, które możesz edytować w dowolny sposób.
  • Adobe Photoshop – jest to profesjonalne narzędzie wykorzystywane do tworzenia różnego rodzaju grafik. Jeśli zdecydujesz się na korzystanie z niego, będziesz musiał wykupić licencję, ale naprawdę warto, ponieważ daje wiele możliwości. W końcu nie bez powodu cieszy się tak ogromną popularnością. Co więcej, jest wyposażony w możliwość projektowania 3D.
  • Pixlr – gdy jednak szukasz darmowego programu do tworzenia grafik na social media, to powinien zainteresować Cię także Pixlr. To nieco lepsza wersja Canvy, ponieważ umożliwia m.in. edycję filtrów, a nawet przeformatowanie pliku. Dla wielu osób istotną informacją jest fakt, że z tego narzędzia można korzystać offline i online.

Jeśli co jakiś czas zajmujesz się publikacją postów i chcesz przykuć uwagę odbiorcy, to powinieneś zainteresować się także innymi programami do tworzenia grafik, takimi jak np. BeFunky, Desygner, a także Pablo by Buffer.

🚀 Wymiary grafik FB, YT, LinkedIn, Twitter, Instagram, TikTok i Google Ads – podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszym artykułem dobrze już wiesz, jakie są aktualne wymiary grafik na najczęściej odwiedzane social media. Publikowanie grafik w dobrym rozmiarze to pewność, że będą one się wyświetlały w odpowiedni sposób – nie ma ryzyka, że zostaną przycięte czy będą rozmazane. Warto, abyś zapisał sobie link do tego tekstu, aby móc do niego wracać, gdy ponownie zwątpisz, w jakim rozmiarze stworzyć grafiki na Facebooka, YouTube czy inne media społecznościowe.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *