blog poradniki social media

Jak tworzyć grafiki reklamowe na Facebook Ads?

Jak tworzyć grafiki reklamowe na Facebook Ads

Czy wiesz, że ludzie zapamiętują aż 80% z tego, co widzą, a zaledwie 20% z tego, co czytają? Dlatego tak duże znaczenie ma przygotowanie atrakcyjnych wizualnie grafik do reklam na Facebooku. Spraw, aby użytkownicy zapamiętali Twoją markę lub promowaną ofertę i skorzystali z Twoich usług czy też zdecydowali się na zakup produktu. Przekonaj się, jak tworzyć grafiki reklamowe na Facebook Ads, które zostaną zapamiętane przez odbiorców.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jakie powinny być wymiary grafik reklamowych na Facebook Ads w 2024 roku?

Zanim rozpoczniesz projektowanie grafik reklamowych na Facebook Ads, musisz wiedzieć, jakie powinny mieć wymiary. Kieruj się przede wszystkim rodzajem reklamy oraz jej lokalizacją. Sprawdź, jakie wymiary grafik reklamowych obowiązują na Facebooku w 2024 roku.

  • Reklamy graficzne – 1200×628 px lub 1200×1200 px,
  • Reklamy karuzelowe – 1080×1080 px,
  • Marketplace Facebooka – 1080×1080 px,
  • Kolekcja – 1080×1080 px,
  • Polubienia strony – 1200×444 px lub 1080×1080 px,
  • Reklama Facebook Stories lub Messenger Stories – 1080×1920 px lub 1200×628 px,
  • Reklama w skrzynce odbiorczej Messengera – 1080×1080 px.

Jakie są zalecane formaty grafik reklamowych na Facebooku?

Wykorzystaj formaty, które zostały wskazane przez Meta. Oto kilka przykładowych formatów:

  • JPEG,
  • PNG,
  • PSD,
  • WEBP,
  • JPG,
  • XBM.

Meta szczególnie zaleca korzystanie z plików PNG i JPG, ponieważ wyglądają najlepiej, a przy tym są stosunkowo lekkie. Pamiętaj, że grafiki nie powinny być cięższe niż 30 MB.

Jak zaprojektować grafiki reklamowe na Facebook Ads? 5 zasad

Bez problemu samodzielnie stworzysz atrakcyjne grafiki reklamowe na Facebook Ads. Wystarczy, że skorzystasz z naszych wskazówek. Dzięki temu grafiki będą przyciągały uwagę, angażowały i konwertowały.

Wykorzystaj opinie klientów

Zastanawiasz się, jak tworzyć grafiki reklamowe na Facebook Ads, które będą proste, a przy tym efektowne? W tym celu wykorzystaj opinie poprzednich klientów zamieszczone w Google czy też w social mediach. Zrób screeny recenzji, zamaż część nazwiska i dodaj grafiki np. do Canvy. Utwórz plik o niestandardowym wymiarze zgodnym z naszymi wcześniejszymi wskazówkami i wklej kilka opinii.

W takiej reklamie nie potrzeba ozdób, bo właśnie pozytywne opinie będą przyciągały uwagę. Dodaj krótką treść z Call to action (CTA) takim jak np. „Kup teraz” lub „Dowiedz się więcej”, aby zwiększyć skuteczność reklamy.

Wykorzystaj dobrej jakości zdjęcia i wyróżniające elementy graficzne

Podczas tworzenia grafik reklamowych warto korzystać z technik wizualnych, które wyróżniają reklamy na tle konkurencji. Pierwszym polecanym trikiem będzie stosowanie kontrastu kolorystycznego np. niebieskiego i żółtego, czerwonego i zielonego czy też pomarańczowego i niebieskiego. Dobrym rozwiązaniem mogą stać się również wysokiej jakości zdjęcia – najlepiej z ludźmi. Oczywiście najbardziej efektywne są unikalne fotografie, a nie stockowe lub z darmowych banków zdjęć. Świetnie sprawdzą się zdjęcia, przedstawiające reklamowany produkt, siedzibę firmy, poprzednie realizacje czy też osobę, która jest twarzą marki.

Źródło: Facebook – Volkswagen

Dodatkowo zdjęcie możesz ozdobić elementami graficznymi, jeśli tylko są zgodne z identyfikacją marki.

Dodaj CTA i wyraźne komunikaty

Grafiki reklamowe na Facebook Ads powinny zawierać silne wezwanie do działania. Postaw na prostotę, aby odbiorcy wiedzieli, czego od nich oczekujesz. Możesz też dodać krótki tekst, który wskaże zalety produktu lub usługi. Pamiętaj jednak o tym, żeby maksymalnie uprościć przekaz – wykorzystaj hasła typu: otwieramy nową placówkę, organizujemy dzień otwarty, oferujemy darmową wysyłkę, 25% rabatu na wszystkie produkty itp. Takie komunikaty będą zrozumiałe i przyciągną wzrok.

Treści na banerach powinny być krótkie, aby pozostały czytelne. Zadbaj też o wybór odpowiednich fontów. Zastosuj się do poniższych zasad:

  • stosuj maksymalnie dwa rodzaje fontów lub wybierz jeden typ, ale zróżnicuj go pod względem wielkości czy też stosując pogrubienia – najlepiej sprawdzają się pogrubione, bezszyfrowe fonty,
  • wykorzystaj kerning, czyli odstępy między literami, które zwiększą przejrzystość tekstów,
  • zadbaj o to, żeby tekst kontrastował ze zdjęciem,
  • dopasuj wielkość fontów do rozmiaru reklamy i skalowania obrazu. 

Dodaj logo marki

Oczywiście na grafice promującej markę, produkt lub usługę nie może zabraknąć też logo. Powinno być wyraźne i czytelne, a także znajdować się w widocznym miejscu np. w górnym rogu grafiki. Jednocześnie nie może odciągać uwagi od Call to action i treści reklamy.

Pamiętaj o tym, żeby logo nie znajdowało się zbyt blisko krawędzi grafiki. Stosuj tzw. pole ochronne, dzięki czemu logo, teksty lub zdjęcia nie zostaną przycięte, co mogłoby wyglądać nieestetycznie i utrudniać jasny przekaz.

Wykorzystaj kolory marki

Wzoruj się na największych markach, które dbają o spójny przekaz i stosowanie na grafikach reklamowych kolorów marki. Dzięki temu obrazki wykorzystywane w kampaniach będą spójne, ale też zapadną w pamięci odbiorców. Kolory marki pozwolą Ci również skierować wzrok użytkowników na najważniejsze elementy grafiki np. na CTA.

Źródło: Facebook – Vsprint Entuzjaści Marketplace

Jeśli Twoja marka jeszcze nie ma identyfikacji wizualnej, to wybierz barwy typowe dla danej branży. Weź też pod uwagę psychologię kolorów, która przy pomocy różnych barw ułatwia wywołanie w odbiorcach odpowiednich emocji np. radości, skupienia lub smutku.

Jak w 10 minut zaprojektować grafikę reklamową na Facebook Ads?

Czy można stworzyć grafiki reklamowe na Facebooka w zaledwie 10 minut? Oczywiście, że tak. Powiemy nawet więcej, możesz to zrobić także całkowicie za darmo. Wystarczy, że skorzystasz z Canvy i stworzysz nowy projekt o wymiarach dopasowanych do wybranego rodzaju reklamy. 

Następnie skorzystaj z gotowych szablonów, które możesz zmodyfikować, aby pasowały do Twojej branży, identyfikacji wizualnej i przekazu. Zmień tło, wybierz odpowiednie fonty, dodaj logo, zdjęcia czy grafiki. Wzoruj się też na istniejących już reklamach, a przekonasz się, że wiele z nich jest dość prosta.

Źródło: Facebook – Alma Nieruchomości

Jak widzisz, taka grafika wygląda profesjonalnie, estetycznie, a jej stworzenie może zająć mniej niż 10 minut. To świetny pomysł na grafikę reklamową, gdy nie masz dużego budżetu na reklamę. 

🚀 Jak tworzyć grafiki reklamowe na Facebook Ads? Podsumowanie

Wybór odpowiedniego formatu i rozmiaru grafiki reklamowej na Facebooka to pierwszy krok. Jednak dzięki wykorzystaniu przedstawionych przez nas wskazówek, czyli dodaniu m.in. logo, kolorów marki, opinii, CTA, zaprojektujesz skuteczną grafikę do Twojej kampanii na Facebook Ads. Przekonaj się, że atrakcyjnie wizualna grafika może zwiększyć efektywność całej kampanii. Nie zatrzymuj się i przejdź do dalszego tworzenia reklamy na Facebooku – sprawdź, jak uruchomić kampanię na Facebooku.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *