blog poradniki social media

5 najlepszych narzędzi do analizy social mediów – darmowych i płatnych

narzedzia do analizy social mediow

Media społecznościowe kreują wizerunek – wzbudzają zaufanie odbiorców, ale też mogą stworzyć negatywny PR, który wpłynie na wiarygodność marki. Najważniejsze jest to, aby trzymać rękę na pulsie i śledzić, co mówią o Tobie i o marce w Internecie, szczególnie w social mediach. Dlatego poznaj kilka darmowych i płatnych narzędzi do monitoringu mediów społecznościowych.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Monitoring social mediów – 5 płatnych narzędzi, jakie warto wykorzystywać do budowy wizerunku marki

Nie wiesz, jak zacząć monitorować sieci społecznościowe? Praca z tymi narzędziami będzie znacznie szybsza i łatwiejsza.

Brand24

To popularne narzędzie, które w dodatku zostało stworzone przez Polaków. Zapewnia szerokie spektrum funkcjonalności w tym m.in. monitorowanie mediów społecznościowych. Możemy śledzić strumień wzmianek oraz sprawdzać wykres z natężeniem dyskusji. W razie potrzeby zyskujemy również możliwość filtrowania powiadomień, które mogą przychodzić do nas nawet bezpośrednio na telefon. W razie potrzeby wszystkie dane na temat informacji związanych ze swoją marką możemy pobrać jako infografikę czy plik w wybranym formacie – .xls lub PDF.

Brand24 to płatne narzędzie, a plan podstawowy kosztuje 249 zł. Jeśli chcesz przetestować narzędzie, możesz wykorzystać 14-dniowy okres próbny.

Źródło: https://brand24.pl/

HootSuite

To kolejne kompleksowe narzędzie do śledzenia mediów społecznościowych takich jak np. Facebook, Instagram, X (dawny Twitter) czy LinkedIn. Wyszukiwanie może odbywać się na podstawie wpisania słów kluczowych, hashtagów czy wybranej lokalizacji. Poza tym HootSuite stworzono także do zarządzania kontami w social mediach np. planowanie wpisów czy generowanie postów oraz do przydzielania zadań związanych z prowadzeniem mediów społecznościowych członkom zespołu. Narzędzie nie jest darmowe, ale możemy skorzystać z 30-dniowego okresu próbnego. Później należy przygotować się na koszty rozpoczynające się od 99$.

Źródło: https://www.hootsuite.com/

Talkwalker

Jakie jeszcze narzędzia do analizy social mediów warto wykorzystywać? Talkwalker to rozbudowane narzędzie, które umożliwia uzyskanie pełnego raportu na temat wizerunku Twojej marki w Internecie – aż z ponad 150 milionów źródeł danych. Umożliwia filtrowanie według wybranych portali społecznościowych np. na Facebooku, X czy YouTubie.

Warto zwrócić uwagę na takie funkcjonalności jak np. możliwość analizowania nastrojów, mapę wirusowości, analizę kanałów społecznościowych czy punktację trendów.

Źródło: https://www.talkwalker.com/

To tylko kilka polecanych przez nas narzędzi do monitorowania social mediów, oczywiście istnieje ich znacznie więcej, oto kilka innych – Brandwatch, Sprout Social, Snaplytics, Tweet Binder, Union Metrics oraz Keyhole.

Darmowe sposoby, jak monitorować media społecznościowe

Różnica między darmowymi i płatnymi narzędziami do śledzenia mediów społecznościowych wynika głównie z dostępnych funkcjonalności. Płatne rozwiązania oferują znacznie więcej przydatnych funkcji, które automatyzują i przyspieszają pracę nad monitorowaniem social mediów. 

Jednak, jeśli dopiero rozwijasz małą markę, nie będziesz od razu potrzebować bardzo zaawansowanych narzędzi. Wystarczające będę ręczne lub proste rozwiązania.

Aby zacząć monitorować sieci społecznościowe za darmo, na początku przygotuj listę słów kluczowych powiązanych z Twoją marką. Oto kilka przykładowych fraz:

  • nazwa marki,
  • slogan lub motto marki,
  • Twoje imię i nazwisko, ewentualnie też w połączeniu z nazwą marki,
  • nazwy produktów,
  • nazwa marki + opinie.

Gdy będziesz już mieć taką listę, możesz przejść do ręcznego wpisywania ich w pole wyszukiwania w różnych social mediach. Jeśli słów kluczowych będzie bardzo dużo, analiza stanie się bardzo czasochłonna, a liczba odpowiedzi, jakie uzyskasz znacznie szybko rosnąć, to znak, że czas zainwestować w płatne narzędzie, które zautomatyzuje Twoją pracę.

Alerty Google

Czy są jakieś darmowe narzędzia do analizy social mediów? Być może na samym początku pomocne będą Alerty Google. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Google, a następnie przejdziesz na stronę https://www.google.com/alerts. Następnie wpisz pojedynczo każde wcześniej zapisane słowo kluczowe związane z nazwą marki i kliknij „Utwórz alert”.

Źródło: https://www.google.com/alerts

Możesz skorzystać także z dodatkowych ustawień, kliknij „Pokaż opcje” i dopasuj ustawienia związane z powiadomieniami do Twoich potrzeb. Określ, jak często chcesz otrzymywać powiadomienia czy też, z jakich źródeł i z jakiego regionu. Pamiętaj jednak, że Alerty Google pokazują nie tylko wpisy związane z social mediami, dlatego późniejsza analiza będzie nieco bardziej czasochłonna, bo wyświetlą Ci się także artykuły z bloga, strony itd.

Social Searcher

Warto wykorzystać także jeszcze jedno darmowe narzędzie do monitoringu social mediów. Chodzi nam o Social Searcher, które w darmowej wersji działa podobnie, jak Alerty Google, bo polega na wyszukaniu wzmianek na temat swojej marki oraz na wpisaniu e-maila, na którego będą dostarczane powiadomienia, gdy pojawi się jakiś nowy wpis w mediach społecznościowych z wybranymi słowami kluczowymi.

Zaletą Social Searcher jest to, że ma bardzo praktyczne filtrowanie, które umożliwia np. zaznaczenie, aby wyszukiwane były jedynie pozytywne lub negatywnie opinie czy też wpisy z wybranych mediów społecznościowych.

Źródło: https://www.social-searcher.com/

Dlaczego warto monitorować media społecznościowe?

Śledzenie social mediów to ważna część budowania wizerunku marki. Przekonaj się, jakie korzyści zyskasz, gdy zaczniesz regularnie monitorować, co użytkownicy piszą o Tobie i Twojej marce w Internecie:

  • możliwość ulepszenia produktów i poprawy jakości świadczonych usług,
  • poprawa w zakresie jakości obsługi klienta,
  • możliwość reakcji na negatywne komentarze, aby nie dopuścić do powstania kryzysu w social mediach,
  • inspiracja do rozszerzenia oferty lub stworzenia nowych produktów,
  • uzyskanie informacji zwrotnej na temat produktów i usług,
  • ocena pracy osób, które zatrudniasz,
  • oszczędność czasu – zamiast śledzić wizerunek marki w social mediach, możesz wykorzystać narzędzie, które wysyła powiadomienia lub raporty w wyznaczonym czasie,
  • ciągłe ulepszanie efektywności strategii marketingowej w mediach społecznościowych.

🚀 Narzędzia do analizy social mediów. Podsumowanie 

Jak widzisz, wśród naszej listy polecanych narzędzi do analizy mediów społecznościowych znalazły się zarówno propozycje darmowe, jak i płatne. Jednak trzeba przyznać, że różnią się one nie tylko ceną, ale też liczbą funkcjonalności. Płatne rozwiązania automatyzują pracę i umożliwiają profesjonalne śledzenie marki w social mediach. Dobrym kompromisem będzie na początku skorzystanie z okresów próbnych, które oferuje większość narzędzi. Przekonaj się, że monitoring social mediów to dobre rozwiązanie do kontrolowania wizerunku w Internecie.

Może również Cię zainteresować:

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *