blog GMF

15 ciekawych statystyk o Profilu Firmy w Google

statystyki o Profilu Firmy w Google

Profil Firmy w Google to narzędzie, z którego musisz korzystać, niezależnie od tego, w jakiej działasz branży. Jeśli nie masz wizytówki w najpopularniejszej wyszukiwarce, to właściwie można powiedzieć, że tracisz mnóstwo potencjalnych klientów, którzy najzwyczajniej w świecie nie wiedzą o istnieniu Twojej firmy. Zebraliśmy dla Ciebie najciekawsze statystyki o Profilu Firmy w Google, aby udowodnić, że jest to narzędzie, które może przynieść mnóstwo korzyści dla Twojego biznesu. Koniecznie zapoznaj się z nimi i ruszaj ze swoją wizytówką!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Ogólne statystyki dotyczące Profilu Firmy w Google

Prowadzisz Profil Firmy w Google, a może dopiero zastanawiasz się nad jego założeniem? Skoro tutaj jesteś, to pewnie masz wątpliwości, czy jest w ogóle sens go prowadzić i inwestować w to narzędzie (w przypadku współpracy z agencją marketingową). Poniżej zapoznasz się z najciekawszymi statystykami dotyczącymi Profilu Firmy w Google. Jesteśmy pewni, że przekonają Cię one, że w dzisiejszych czasach każdy biznes musi korzystać z Profilu Firmy w Google.

1. O prowadzenie Profilu Firmy muszą zadbać szczególnie lokalne biznesy

Właścicielom lokalnych biznesów często wydaje się, że inwestycja w marketing internetowy nie ma żadnego sensu, co jest ogromnym błędem. Statystyki jasno pokazują, że aż 64% konsumentów korzysta z Profilów Firm w Google, aby odnaleźć pobliskie, lokalne biznesy [źródło: https://www.brightlocal.com/research/google-my-business-insights-study/]. W obecnych czasach gdy ludzie są zainteresowani zakupem jakiegoś produktu lub chcą skorzystać z usługi, najpierw poszukują informacji o lokalnych firmach w sieci. Zatem przedsiębiorcy koniecznie muszą to wykorzystać i zadbać o to, aby ich Profil Firmy był wyposażony w komplet najważniejszych danych.

2. Większość ludzi poznaje lokalne firmy w Internecie 

Jak często zdarza się, że zanim odwiedzisz konkretne miejsce (np. salon fryzjerski lub kawiarnię) najpierw sprawdzasz stronę WWW danego miejsca lub jego opinie w sieci? Tak robi większość osób. Sprawdzamy w sieci nawet te miejsca, które są oddalone od nas zaledwie kilkaset metrów, ponieważ chcemy zyskać pewność, że podejmujemy odpowiednią decyzję. Statystyki to tylko potwierdzają. Według nich nawet 97% użytkowników dowiaduje się o istnieniu lokalnych firm z Internetu.

[źródło: https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/]. Zdecydowana większość osób uzyskuje informacje o nich za pośrednictwem Profilów Firmy w Google, a to kolejny dowód na to, że inwestycja w marketing internetowy w przypadku lokalnych firm jest bardzo ważna. 

3. Ponad 90% korzysta z Map Google w celu odnalezienia firmy

Szczególnie dopiero raczkujące biznesy zmagają się z problemami ze zdobyciem widoczności w sieci. Warto zatem wdrażać w życie różne porady, aby ułatwić sobie ten proces. Pomóc w tym może m.in. stworzenie Profilu Firmy w Google. Wynika to z faktu, że aż 93% konsumentów korzysta z Map Google podczas wyszukiwania firmy [źródło: https://publer.io/blog/google-my-business-statistics/#93-of-consumers-use-google-maps-to-find-a-business]. Jeśli zatem jak dotąd nie korzystałeś z Map Google, niestety straciłeś potencjalnych klientów. Ale nie ma co się martwić – głowa do góry, już teraz zacznij działać i bądź obecny w Mapach Google. 

Przykładowe wizytówki Google pokazujące się dla frazy „restauracja Warszawa centrum”. Źródło: Wyniki wyszukiwania Google

4. Kompletne wizytówki uzyskują nawet 7 razy więcej kliknięć niż niekompletne

Tworząc Profil Firmy, koniecznie zadbaj o to, aby zawierał komplet informacji. Jak się bowiem okazuje, kompletne wizytówki uzyskują nawet 7 razy więcej kliknięć w porównaniu z tymi niekompletnymi [źródło: https://zipdo.co/statistics/google-my-business/]. To pokazuje, że internautom zależy na tym, aby w jednym miejscu znaleźć wszelkie niezbędne informacje, takie jak m.in. 

  • nazwa firmy,
  • adres firmy,
  • numer telefonu,
  • kategoria,
  • godziny otwarcia,
  • adres strony internetowej,
  • opis,
  • zdjęcia i filmy. 

Warto tutaj dodać, że inne statystyki mówią, że aż 64% konsumentów korzystało z Profili Firm Google w celu znalezienia informacji kontaktowych [źródło: https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/]. Jeśli więc nie zadbasz o uzupełnienie prawidłowych informacji o firmie, możesz stracić mnóstwo potencjalnych klientów.

5. 42% wyszukiwań lokalnych prowadzi do kliknięć w Google Local Pack

Co miesiąc mają miejsce miliardy wyszukiwań lokalnych, a pośród nich nawet 42% skutkuje kliknięciem jednego z wyników w sekcji local pack [źródło: https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/].

6. Większość połączeń z Profilu Firmy w Google przychodzi w dni robocze

Z pewnych badań dowiadujemy się, że aż 94% połączeń pochodzących z Profilu Firmy w Google jest wykonywanych w dni robocze, czyli od poniedziałku do piątku [źródło: https://publer.io/blog/google-my-business-statistics/#93-of-consumers-use-google-maps-to-find-a-business].

czyli od poniedziałku do piątku [źródło: https://publer.io/blog/google-my-business-statistics/#93-of-consumers-use-google-maps-to-find-a-business]. Jest to jednoznaczne z tym, że w tych dniach klienci najczęściej poszukują potrzebnych im produktów lub usług z wykorzystywaniem Internetu.

7. ⅖ firm nigdy nie dodało postów w Profilu Firmy w Google

To dość ważny wynik, ponieważ oznacza, że aż 40% firm zabiera sobie szansę na większą widoczność [źródło: https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/]. Opcja publikowania postów w ramach tego narzędzia jest dostępna już od 8 lat, ale jak widać, wciąż jest mnóstwo firm, które po prostu jej nie używają. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

8. Profil Firmy w Google wciąż jest całkowicie za darmo

Dla wielu osób ciekawostką może być również to, że prowadzenie Profilu Firmy w Google zupełnie nic nie kosztuje. Nie musisz ponosić żadnych kosztów zarówno za rejestrację, jak i późniejsze jego prowadzenie. Obecnie to nie kosztuje ani grosza, choć kto wie, może za jakiś czas zajdą w tym zakresie zmiany? Póki co jednak cieszmy się tym, że nie jest to kosztowne i każdy może dotrzeć do potencjalnych klientów. 

Czy opinie na Profilu Firmy w Google mają znaczenie?

Nie powinieneś być zdziwiony, gdy powiemy, że odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: tak. Recenzje zostawiane przez klientów mają duże znaczenie, niezależnie od tego, w jakiej działasz branży. Obecnie jednym z lepszych miejsc do zbierania i przedstawiania opinii klientów jest właśnie Profil Firmy w Google. Przekonaj się, dlaczego opinie w Profilu Firmy w Google są tak ważne, zapoznając się z zebranymi przez nas statystykami na ten temat. 

9. 90% użytkowników czyta opinie przed dokonaniem zakupu

Wiadomo, że klient nie zawsze ma rację, ale to, co myśli ma ogromną moc. Bardzo często zdarza się, że klienci polegają na opinii innych konsumentów. Stanowią oni dla nich wiarygodne źródło informacji. Weź pod uwagę to, że aż 90% użytkowników czyta opinie przed dokonaniem zakupu [https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/]. 

Recenzje pozostawione w wizytówce naszej agencji Efectownia. 

10. 20% konsumentów chce uzyskać odpowiedź na swoją opinię

Gdy oceniamy jakąś firmę w sieci, zwłaszcza pozytywnie, raczej nie oczekujemy od niej żadnej odpowiedzi. Jednak jest grupa konsumentów, która po zostawieniu swojej recenzji liczy na szybką odpowiedź od właściciela firmy. Nawet około 20% użytkowników chce uzyskiwać odpowiedzi na swoje recenzje

[źródło: https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/].

Dlatego naszym zdaniem najlepszym postępowaniem jest udzielanie odpowiedzi na wszystkie opinie – zarówno pozytywne, jak i negatywne

Rozumiemy, że możesz nie być zbyt chętny, aby odpowiadać na negatywne recenzje, ale uwierz, że to może być wyjątkowo korzystne. Podczas przeglądania opinii klienci zwracają uwagę przede wszystkim na te negatywne. Wówczas liczy się dla nich to, jak właściciel zareagował na całą sytuację. Pokazuj, że nie zostawiasz problemów bez rozwiązania. 

11. 28% użytkowników twierdzi, że zapoznaje się z recenzjami firm, będąc tuż przed budynkiem 

Z innych badań dowiadujemy się, że około 28% użytkowników czyta opinie, dopiero będąc przed budynkiem firmy [źródło: https://www.podium.com/article/online-review-statistics/]. To oznacza, że gdy nie dostrzeże żadnych recenzji lub nie będzie reakcji na negatywne komentarze, możesz stracić potencjalnego klienta, ponieważ ten najpewniej zrezygnuje z wejścia do środka i pójdzie do konkurencji, cieszącej się dobrymi opiniami. 

12. Firmy posiadające opinie na wizytówce uzyskują o 380% więcej kliknięć niż wizytówki bez recenzji 

Niezwykle ciekawym badaniem jest to, z którego wynika, że firmy, które zdobyły opinie klientów, uzyskują nawet o 380% więcej kliknięć niż wizytówki bez recenzji.

[źródło: https://zipdo.co/statistics/google-my-business/]

To ponownie pokazuje, jak ważne jest zachęcanie konsumentów do pozostawiania swoich opinii. Te bowiem mogą zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. 

Profil Firmy w Google a zdjęcia. Interesujące statystyki

Jak brzmią słowa chińskiego przysłowia – „Jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”. My się z nim całkowicie zgadzamy. Prowadząc Profil Firmy w Google, zdecydowanie nie warto rezygnować ze zdjęć, ponieważ te potrafią przyciągać uwagę. Czy faktycznie ten element wpływa na skuteczność Profilu Firmy w Google? Udowodnią Ci to poniższe statystyki.

13. Firmy posiadające zdjęcia w wizytówce otrzymują o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu do ich siedziby 

Jeśli chcesz, aby internauci bardziej interesowali się Twoją wizytówką w Google, konieczne jest, abyś dodał do niej zdjęcia firmy. Pamiętaj, aby zawierały one opisy, a w nich obowiązkowo muszą znaleźć się słowa kluczowe. Jeśli zadbasz o ten element, możliwe, że Twój biznes będzie otrzymywał nawet o 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu do siedziby w porównaniu do firm nieposiadających zdjęć [źródło: https://zipdo.co/statistics/google-my-business/].

Zdjęcia w wizytówce restauracji Chleb i Wino Toruń. Źródło: Wyniki wyszukiwania Google

14. Firmy z branży hotelarskiej mają najwięcej zdjęć w swoich Profilach Firm w Google

Ciekawostką jest, że to właśnie hotele mają najwięcej dodawanych zdjęć w swoich Profilach Firm w Google [źródło: https://publer.io/blog/google-my-business-statistics/]. Jednak nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ potencjalni klienci lubią wiedzieć, co dokładnie może zaoferować dany hotel. Zatem dodawanie dużej ilości fotografii w Profilu Firmy w Google jest sposobem na zwiększenie liczby rezerwacji. 

15. Firmy mają średnio 11 zdjęć w Profilu Firmy w Google

Jeśli chcesz, aby Twoi klienci mieli zapewniony kompleksowy wgląd w oferowane przez Ciebie produkty lub usługi, musisz zadbać o to, aby w Profilu Firmy w Google znalazło się przynajmniej 11 zdjęć [źródło: https://publer.io/blog/google-my-business-statistics/]. Warto dodać m.in. zdjęcia zewnętrzne, wnętrz, zespołu, produktów, a w przypadku restauracji – dań i napojów. Miej na uwadze, że klienci często kierują się wskazówkami wizualnymi przy podejmowaniu decyzji o tym, którą firmę wybrać, dlatego jeśli dodasz więcej zdjęć, masz większe szanse na przyciągnięcie uwagi klienta.

🚀 15 ciekawych statystyk o Profilu Firmy w Google – podsumowanie

Zaprezentowane statystyki o Profilu Firmy w Google są dowodem na to, jaki potencjał skrywa w sobie to narzędzie. Pokazują, że jest ono przydatne dosłownie w każdej branży. Profil Firmy w Google jest darmowy, jest idealnym miejscem do zbierania opinii klientów czy udostępniania podstawowych informacji, dzięki którym potencjalni klienci mogą łatwo nawiązać kontakt. Liczby nie kłamią, dlatego nie czekaj dłużej i już teraz załóż Profil Firmy w Google, aby zdobywać większą widoczność w sieci. Jeśli chcesz, chętnie pomożemy Ci w realizacji tego zadania. Zachęcamy do kontaktu, abyśmy mogli przedstawić szczegóły!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *