blog GMF

Przydatne narzędzia do zarządzania wizytówką Google

Przydatne narzędzia do zarządzania wizytówkami Google

Na szczęście coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenie może mieć Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma). Jest to narzędzie o ogromnym potencjale i jeśli odpowiednio je wykorzystasz, może m.in. przyciągnąć więcej klientów. Zdajemy sobie jednak sprawę, że zarządzanie wizytówkami Google może być niemałym wyzwaniem, szczególnie jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji lub zwyczajnie brakuje Ci czasu. Wówczas niezwykle przydatne są narzędzia do zarządzania wizytówką Google. Jakimi warto się zainteresować? Sprawdź i zacznij z nich korzystać!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka Google to narzędzie stworzone przez Google, które umożliwia właścicielom firm zarządzanie swoją obecnością online nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w Mapach Google. Jeśli zastanawiasz się, czy wizytówka Google jest płatna, mamy tutaj dobrą wiadomość – jest bezpłatna, zatem oznacza to, że korzystanie z niej nie wiąże się z żadnymi opłatami. 

Fragment wizytówki Google naszej agencji marketingowej. Źródło: Wyniki wyszukiwania Google. 

Zdecydowanie warto podjąć decyzję o korzystaniu z wizytówki Google, ponieważ jest to sposób na to, aby dostarczyć potencjalnym klientom szereg istotnych informacji na temat firmy. O jakich danych mowa? Przede wszystkim profile firm w Google zawierają adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, link do strony WWW, zdjęcia oraz opinie klientów. Jeśli natomiast chodzi o metody weryfikacji wizytówki Google, dostępnych jest kilka sposobów takich jak m.in. kartka pocztowa, SMS, e-mail, czy połączenie telefoniczne. 

Dlaczego warto zadbać o wizytówkę Google i zarządzać nią? 

Jako że większość konsumentów kieruje się najpierw do sieci w poszukiwaniu informacji o firmach czy konkretnych produktach obecność w Internecie jest szczególnie ważnym elementem sukcesu w biznesie. Jedną z metod na jego osiągnięcie jest wizytówka Google, dzięki której potencjalni klienci mogą szybko znaleźć Twoją firmę. Dlaczego warto dbać o to, aby wizytówka Google była kompletna i aktualna? Oto najważniejsze powody, dla których zarządzanie Profilem Firmy w Google jest istotne! 

  • Zwiększa zaufanie i wiarygodność. To zdecydowanie jeden z najważniejszych powodów, dla których nie warto zaniedbywać wizytówki Google. Gdy użytkownicy widzą, że firma posiada aktualną wizytówkę i do tego dostrzegają pozytywne opinie, jest to dla nich znak, że jest ona bezpiecznym wyborem. 

Źródło danych: https://www.themediacaptain.com/25-google-business-profile-stats/

  • Buduje lepszą widoczność biznesu. Zgodnie z raportem E-commerce w Polsce w 2023 roku nawet 79% internautów dokonało kiedyś zakupów online. Dla przedsiębiorców jest to informacja, że klienci w poszukiwaniu produktów czy usług chętnie korzystają z sieci, więc powinni zrobić wszystko, co w ich mocy, aby ich biznes był wyraźnie i wysoko widoczny w Internecie, w czym pomaga wizytówka Google.
  • Ułatwia nawiązywanie kontaktu. Po zapoznaniu się z wizytówką Google Twojej firmy użytkownicy mogą bardzo szybko i łatwo nawiązać kontakt np. poprzez telefon bądź uzyskać dokładne wskazówki dojazdu bezpośrednio z wyników wyszukiwania. 
  • Korzystnie wpływa na pozycjonowanie lokalne. Jeśli zadbasz o odpowiednie zoptymalizowanie wizytówki Google, zyskasz szanse na prowadzenie skutecznych kampanii SEO i dotarcie do szerszego grona odbiorców. Miej na uwadze fakt, że algorytm Google uwzględnia nie tylko bliskość czy trafność oferty, ale także to, czy dana firma dba wystarczająco o dostarczanie aktualnych informacji i aktywność.
  • Zapewnia dostęp do statystyk dotyczących użytkowników. Dzięki nim możesz poznać liczbę wyświetleń wizytówki, hasła, na które się pokazuje oraz liczbę wyświetleń witryny, połączeń i wyznaczeń trasy. Te dane natomiast mogą przydać Ci się do jeszcze lepszej optymalizacji wizytówki Google. 

Jakie są polecane darmowe narzędzia do zarządzania wizytówką Google?

Jeśli poszukujesz najlepszego narzędzia do zarządzania wizytówką Google, w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić bezpłatne rozwiązania. Za najchętniej wybierane uważa się takie narzędzia jak Google Analytics i Google Moja Firma (Profil Firmy w Google). Sprawdź, jak mogą Ci one pomóc w monitoringu wizytówki.

Google Analytics

Jednym z narzędzi, które możesz wykorzystać, jest Google Analytics. Pewnie zastanawiasz się, jak to możliwe? Nic dziwnego, ponieważ nie zostało ono stworzone do bezpośredniego zarządzania wizytówką. Nie zmienia to jednak faktu, że może bardzo pomóc, ponieważ pozwala na analizę stron internetowych. I chociaż nie użyjesz go np. do monitoringu opinii czy aktualizowania danych, to możesz uzyskać mnóstwo cennych informacji, które pozwolą Ci na ocenę skuteczności witryny i jej wpływ na Profil Firmy w Google.

Google Analytics może być ogromnym wsparciem, jeśli chodzi o zarządzanie wizytówką Google. Korzystając z tego narzędzia, uzyskasz informację, skąd pochodzą użytkownicy odwiedzający stronę internetową. Dowiesz się, ile osób trafia na nią poprzez kliknięcie linku dołączonego do Profilu Firmy w Google. Dostarczy Ci ono także dane dotyczące zachowania użytkowników na stronie i konwersji. To oczywiście tylko kilka możliwości tego narzędzia. Aby przekonać się, jak dokładnie może Cię wesprzeć w zarządzaniu wizytówką Google, zacznij z niego korzystać.

Google Moja Firma (teraz Profil Firmy w Google)

Zdecydowanie najchętniej wybieranym i jednocześnie najprostszym narzędziem do zarządzania wizytówkami Google jest Google Moja Firma (Profil Firmy w Google). Jak zacząć z niego korzystać? To proste – odwiedź witrynę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zaloguj się poprzez stronę, a następnie dodaj firmę. Podaj jej nazwę lub dokonaj wyboru z wyników wyszukiwania. 

Google Moja Firma to podstawowe narzędzie, z którego warto korzystać przy zarządzaniu wizytówką. Warto to robić, ponieważ pozwala ono na udostępnianie informacji o firmie w prosty sposób. W dowolnym momencie możesz wprowadzać zmiany czy aktualizować takie dane jak m.in. nazwa, adres, godziny otwarcia czy numer telefonu. Na bieżąco masz dostęp również do recenzji klientów (m.in. możesz na nie odpowiadać), czy dodawanych zdjęć i wideo. 

We wspomnianym narzędziu możesz także zapoznawać się ze statystykami nt. wizytówki czy publikować specjalne aktualizacje. Co więcej, od pewnego czasu można także prowadzić komunikację z klientami, co umożliwia funkcja wysyłania wiadomości bezpośrednio z wizytówki Google.

Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Z jakich płatnych narzędzi do zarządzania wizytówką Google warto korzystać?

Nie w każdym przypadku darmowe narzędzia do zarządzania wizytówkami Google będą wystarczające. Mogą okazać się one mało przydatne, gdy chcesz zarządzać wieloma wizytówkami Google. Wówczas poleca się korzystanie z płatnych opcji, które mają wbudowanych wiele pomocnych funkcji. Szczególną uwagę warto zwrócić na Localo, Moz Local i Yext. Jak mogą one Ci pomóc w codziennej pracy? Przekonaj się!

Localo

Jednym z płatnych narzędzi do zarządzania wizytówkami Google jest Localo. Co prawda jest ono dostępne w bezpłatnej wersji, ale ten wariant oferuje niewiele funkcji. Dlatego, jeśli chcesz skutecznie przyciągać klientów i wyprzedzać konkurencję, konieczne może być skorzystanie z płatnego planu. Wśród dostępnych funkcjonalności na uwagę zasługuje szczególnie planer wpisów – możesz je tworzyć i publikować bezpośrednio z tego narzędzia. Otrzymasz także szereg wartościowych wskazówek w tym temacie. 

Podobnie jak w innych narzędziach do zarządzania wizytówkami Google zyskasz dostęp do statystyk, które pomogą Ci wprowadzać ulepszenia. Dowiesz się, m.in. ile osób przechodzi na stronę internetową, ilu użytkowników prosi o wskazówki dojazdu czy jak wyglądają odsłony profilu i wpisów. Możesz również odpowiadać na recenzje bezpośrednio w Localo i co więcej – skorzystać z bezpłatnych szablonów odpowiedzi. Spotkasz się również ze sztuczną inteligencją, którą możesz wykorzystać m.in. do generowania postów (aktualizacji) czy opisu działalności. 

Localo to polskie narzędzie, które z pewnością warto wypróbować. A ile trzeba zapłacić, aby uzyskać do niego dostęp? Jak już wspomnieliśmy, bezpłatna wersja ma sporo ograniczeń, więc najlepiej skorzystać z płatnego planu. Najtańszy jest dostępny w cenie 119 zł + VAT / miesiąc za lokalizację. 

Źródło: https://pl.localo.com/

Moz Local

Zarządzanie i prowadzenie wizytówki Google może być dużo prostsze z Moz Local – jest to nasza druga propozycja płatnego narzędzia. Co może zaoferować? Całkiem wiele, ale zacznijmy od tego, że pozwala przede wszystkim na zarządzanie danymi o firmie. Synchronizuje także podstawowe informacje o firmie takie jak np. nazwa, numer telefonu czy godziny otwarcia na różnych platformach, co przekłada się na to, że są one spójne i aktualne. 

Przedsiębiorcy korzystający z Moz Local mają także dostęp do statusu wizytówek w różnych katalogach i w razie pojawienia się jakichkolwiek błędów czy duplikatów, od razu otrzymują stosowne informacje. Mogą też monitorować recenzje klientów pochodzące z różnych miejsc w Internecie – nie tylko z Profilu Firmy Google. Mają również opcję udzielenia odpowiedzi na nie, dzięki czemu zarządzanie wizytówką jest naprawdę proste. Oprócz tego otrzymują szczegółowe raporty nt. wydajności wizytówek i mogą śledzić, jak wprowadzane zmiany na nie wpływają.

Jaki jest koszt Moz Local? Jak to często bywa – zależy od tego, który pakiet zostanie wybrany. Najtańszy pakiet kosztuje 14$ miesięcznie, czyli około 55 zł / miesiąc. 

Źródło: https://moz.com/products/local

Yext

Trzecią opcją jest narzędzie Yext, które przydaje się do zarządzania informacjami o firmach w Internecie. Przede wszystkim pozwala na synchronizację danych o firmie na rozmaitych platformach. Oznacza to, że modyfikacje wprowadzone w jednym miejscu automatycznie pojawiają się na wszystkich platformach takich jak np. Google, Facebook czy Bing. Korzystający z niego, mają także stałą kontrolę nad informacjami takimi jak np. adresy, numery telefonów czy godziny otwarcia, co znacząco zmniejsza ryzyko pojawienia się błędów w tym zakresie. Oprócz tego mogą śledzić recenzje klientów pochodzące z różnych platform w jednym miejscu i błyskawicznie na nie reagować. 

Yext w biznesie to niezwykle pomocna platforma, dzięki której zyskasz pewność, że dostarczasz użytkownikom wyłącznie aktualne informacje. Poza tym potencjalni odbiorcy mogą doceniać dokładne i spójne informacje, a to może przełożyć się na wzrost liczby odwiedzin i konwersji, dlatego warto dbać o kompletność wizytówek. Oczywiście niemniej ważnym aspektem jest to, że można zaoszczędzić mnóstwo czasu dzięki automatyzacji zarządzania danymi

Jeśli natomiast ciekawi Cię, ile musisz zapłacić za to narzędzie do zarządzania wizytówkami Google, wiedz, że dostępne są różne plany cenowe (np. pakiet standardowy kosztuje 4$ tygodniowo, czyli około 15 zł / tydzień), więc możesz wybrać taki, który najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu. 

Źródło: https://www.yext.com/index.html

Inne narzędzia do zarządzania wizytówką Google, które mogą okazać się przydatne

Rzecz jasna powyższe narzędzia do zarządzania wizytówkami Google nie są wszystkimi dostępnymi na rynku, lecz tymi najchętniej wykorzystywanymi. Warto jednak, abyś wiedział o istnieniu innych narzędzi, które mogą przydać Ci się podczas prowadzenia Profilu Firmy w Google, a są nimi m.in.:

  • BrightLocal,
  • Podium, 
  • Birdeye,
  • Whitespark,
  • ReviewTrackers.

Sprawdź wszystkie polecane narzędzia, weź pod uwagę specyficzne potrzeby i cele Twojej firmy, a następnie dokonaj najlepszego wyboru. 

🚀 Przydatne narzędzia do zarządzania wizytówkami Google. Podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszym artykułem wiesz już, że odpowiednie zarządzanie wizytówkami Google ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojego biznesu w sieci i przyciągać nowych klientów. Poznałeś zarówno darmowe, jak i płatne narzędzia, które sprawią, że prowadzenie wizytówki Google będzie przyjemnością oraz nie pochłonie zbyt dużo czasu. 

Szczególnie chętnie wybieranymi narzędziami do zarządzania wizytówkami Google są Google Moja Firma, czy Google Analytics, ale jak już wiesz – opcji jest znacznie więcej. To, na jakie rozwiązanie powinieneś się zdecydować, w dużej mierze zależy także od wielkości Twojego biznesu. Dla małych firm zwykle odpowiednim wyborem jest np. Google Moja Firma, natomiast większe przedsiębiorstwa często wymagają już zaawansowanych funkcji, które są oferowane przez płatne opcje np. Localo lub Yext. 

Jeśli chcesz, aby Twoją wizytówką Google zajęli się specjaliści, skontaktuj się z nami. Nie pozwolimy, aby Twoja firma zniknęła w tłumie. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najlepiej zadbać o Twoją firmę (i jej wizytówkę) w sieci. Skorzystaj z darmowej konsultacji i dowiedz się więcej!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *