marketing SEO

Przewodnik po link buildingu – dowiedz się, jak pozyskiwać wartościowe linki!

Przewodnik po link buildingu - dowiedz się, jak pozyskiwać wartościowe linki!

Link building dla niektórych może brzmieć nieco tajemniczo, jednak jeśli masz swoją stronę internetową, powinieneś wiedzieć, jak ważne jest to hasło. Czym więc jest wspomniany link building?

Link building to po prostu pozyskiwanie linków kierujących do danej witryny w celu zwiększenia jej wartości. To dobry sposób na zwiększenie zasięgów strony. Jakie są tajniki pozyskiwania wartościowych linków? Sprawdź nasz artykuł i uzyskaj informację, na czym polega link building. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym jest link building?

Link building to element pozycjonowania, polegający na zdobywaniu linków (odnośników) z innych stron do własnej. Można je pozyskiwać m.in. ze stron internetowych czy blogów. 

To działanie jest jednym z podstawowych elementów strategii SEO (Search Engine Optimization), dzięki któremu możliwa jest poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek takich jak np. Google czy Yahoo.

Link building a algorytm Pingwin

Ciekawe jest to, że jeszcze niedawno, jeśli chodzi o link building, liczyła się ilość linków. Aż pewnego dnia, a dokładniej 4 października 2013 roku został wdrożony algorytm Pingwin, który wprowadził ogromną zmianę. Chodzi o to, że Google zaczęło zwracać uwagę przede wszystkim na jakość linków, z kolei ilość stała się już mniej ważna

Aktualnie backlinki pochodzące ze stron o niskiej jakości nie przynoszą nic dobrego. Warto też wiedzieć, że Pingwin jest niezwykle wyczulony na sytuacje, w których przybywa ogromna liczba backlinków w krótkim czasie. 

Wniosek z tego jest jeden: jeśli zależy Ci na tym, aby link building był skuteczny, należy oprzeć go na wartościowych linkach, czyli tych pochodzących ze stron powiązanych z witryną, do której link odsyła, a także domen z długoletnią historią.

Link i anchor text – co to?

Link, inaczej nazywany odnośnikiem czy hiperłączem to odnośnik umieszczany na stronie internetowej. Wystarczy go kliknąć, aby użytkownik przeniósł się na inną stronę internetową. Czasem można spotkać się z tym, że występuje w formie adresu URL, ale zdecydowanie częściej jest powiązany z fragmentem tekstu, zwanym anchor textem.

Z kolei anchor text jest opisem linku, może nim być np. słowo kluczowe. Po kliknięciu tego tekstu można się przenieść na inną witrynę. W ten sposób wygląda w kodzie HTML: <a href=’’https://efectownia.pl/”>Efectownia</a> (dla przykładu: anchor text to “Efectownia”, zaś adres strony to: https://efectownia.pl/).

Więcej na temat anchor textów przeczytasz w artykule: Co to jest anchor text i jaki ma wpływ na pozycjonowanie strony?

W jaki sposób dzieli się linki? Rodzaje linków

Zdecydowanie najbardziej znanym podziałem linków jest ten ze względu na źródło. Tutaj możemy wyróżnić linki wewnętrzne i zewnętrzne.

  • Linki wewnętrzne, jak wskazuje sama nazwa, występują wewnątrz strony. Pozwalają one użytkownikom, jak i robotom indeksującym na łatwiejsze poruszanie się po Twojej stronie. 
  • Linki zewnętrzne, czyli takie, które pochodzą z witryn zewnętrznych. Dzieli się je na naturalne i nienaturalne. Jeśli chodzi o naturalne linki, to są to wszystkie linki bezinteresownie dodane w mediach społecznościowych (lub w innym miejscu w Internecie) przez użytkowników. Z kolei linki nienaturalne to te, za które zapłaciłeś, często przybierają formę nachalnej reklamy.

Polecane metody budowania linków na stronie

Nie wiesz, w jaki sposób możesz pozyskiwać linki z innych stron? Istnieje wiele metod na to – przedstawimy je poniżej. Zastanów się, które sprawdzą się najlepiej w Twoim przypadku. Pamiętaj też, że możesz je przeplatać i sprawdzać, które mają największą skuteczność.

Dane z 2022 roku. Źródło: https://linkhouse.pl/artykul/link-building-w-polsce-2022-wyniki-badania/

Tworzenie wartościowego contentu 

Zdecydowanie jedną z najlepszych taktyk link buildingu jest tworzenie unikalnych i wartościowych treści. Chodzi tutaj o to, aby przyciągnąć uwagę docelowej grupy odbiorców. To z kolei wymaga zidentyfikowania problemów, potrzeb i oczekiwań tejże grupy. Dbaj, by treści były ściśle powiązane z tematyką Twojej branży. Pamiętaj też o udostępnianiu tworzonych materiałów nie tylko na stronie WWW, ale także w innych miejscach takich jak np. media społecznościowe. 

O jaki content warto zadbać? Internauci chętnie zapoznają się z różnego rodzaju poradnikami, z których uzyskują wartościowe informacje dotyczące produktów czy branży. Tworząc poradniki, możesz np. pomóc klientom w wyborze odpowiednich towarów czy też pokazać, jak powinni ich używać lub o nie dbać. Uwielbiane są również infografiki – informacje przedstawione w takiej formie są atrakcyjniejsze dla odbiorców. Możesz je tworzyć z rozmaitych elementów wizualnych, grafik i oczywiście tekstu. W miarę możliwości powinieneś także przeprowadzać badania, ankiety czy rankingi, a następnie publikować ich wyniki, aby uzyskać wizerunek eksperta w branży. 

Własne zaplecze SEO

To na pewno jedna z tych metod, za które zapłacisz dość sporo. Czy warto? Jak najbardziej warto mieć własne zaplecze SEO – i choć powstaje ono w dużej mierze po to, aby linkować do podstron pozycjonowanej domeny, to jednak taka strona powinna zawierać wartościowy i jakościowy content dla Twojej branży. Jeśli zadbasz o ten aspekt, możesz liczyć, że zostanie wysoko oceniony w oczach robotów Google’a, co przełoży się na skuteczność link buildingu. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Oczywiście, jeśli chodzi o własne zaplecze SEO, to tutaj największym kosztem będą treści. Możesz spróbować samodzielnie je stworzyć, jednak podejrzewamy, że nie będziesz miał na to wystarczającej ilości czasu i będziesz chciał to zlecić, a to z kolei niemałe koszta. 

Do tego dochodzą inne wydatki w postaci zakupu domen czy wprowadzenia wszelkich usprawnień. Utrzymanie witryny, a dokładniej hostingu i domeny również kosztuje, więc nastaw się na stałe wydatki. Gdy natomiast będziesz chciał zlecić nie tylko tworzenie treści, ale również obsługę strony WWW, musisz przeznaczyć na to sporo pieniędzy. Mimo wszystko warto, ponieważ mając zaplecze SEO, będziesz mógł linkować do swojej strony głównej.

Artykuły sponsorowane

Kolejnym popularnym sposobem na pozyskanie odnośników do witryny są artykuły sponsorowane. Tak nazywamy treści zawierające odnośnik do pozycjonowanej witryny, publikowane na zewnętrznej stronie. Takie wpisy najczęściej są oznaczone hasłem „tekst sponsorowany” czy „artykuł sponsorowany”. Zobacz:

W Internecie bez większego problemu można znaleźć strony, na których istnieje możliwość dodania artykułu sponsorowanego wraz z Twoim linkiem. Aczkolwiek to oczywiście kosztuje – i to niemało. Wybierając tę metodę budowania linków, należy dobrze zaplanować budżet na ten cel, mając na uwadze, że chcąc opublikować artykuł na dużym serwisie, sporo zapłacisz. 

Co jeszcze jest istotne, decydując się na publikację artykułów sponsorowanych? Konieczne jest, aby wpisy dotyczyły tematyki obu portali, naturalnie je ze sobą wiążąc. Równie ważna jest atrakcyjność artykułu sponsorowanego – niestety często zapomina się, że są one tworzone nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla użytkowników. Pamiętaj o tym, jeśli zależy Ci na zwiększeniu ruchu organicznego. 

Media społecznościowe

Duże możliwości w zakresie link buildingu dają również social media. Możesz je wykorzystać, aby zwiększyć bazę linków prowadzących do Twojej strony, a przy okazji możesz zwiększyć rozpoznawalność marki wśród konsumentów i mieć z nimi ciągły kontakt. Pamiętaj jednak, że linki z social mediów nie mają bezpośrednio wpływu na pozycjonowanie, lecz to nie oznacza, że należy z nich zrezygnować – są bowiem doskonałym źródłem ruchu. Staraj się również nawiązywać relacje z różnymi firmami czy influencerami znanymi w Twojej branży.

Jak to możesz zrobić? W mediach społecznościowych jest to proste – reaguj na ich wpisy, uczestnicz w dyskusjach i dziel się wiedzą. Gdy natomiast dojdziesz do wniosku, że prowadzenie social mediów pochłania zbyt dużo czasu, którego nie masz, rozważ nawiązanie współpracy z agencją marketingową, która zadba o tę kwestię. 

Wpisy gościnne 

Jak jeszcze możesz wkroczyć w świat link buildingu? Dobre efekty mogą przynieść również artykuły gościnne. Kiedyś ta barterowa forma zdobywania linków była bardzo popularna. Dzisiaj jest wybierana już nieco rzadziej, ale wciąż może przynieść obopólne korzyści. Przykład: napisałeś artykuł, który może zainteresować liczną publikę? Znajdź pokrewne strony, które będą zainteresowane jego udostępnieniem, umieszczając jednocześnie odnośnik do Twojej strony.

Czy to będzie proste? Jak najbardziej, ponieważ właściciel strony może zyskać ciekawą, wartościową treść, która może przyciągnąć na jego stronę wielu użytkowników, z kolei Ty uzyskasz dodatkowy link, który zwiększy pozycję strony w SERP-ach. Często działa to również w ten sposób, że specjaliści z branży wymieniają się takimi artykułami – to też niesie korzyści dla obu stron. Tą metodą możesz uzyskać zarówno linki zewnętrzne, jak i większą rozpoznawalność marki. Warto też wspomnieć o tym, że barter umożliwia zaoszczędzenie niemałych pieniędzy, które trzeba by wydać na opłacenie możliwości publikacji tekstu na zewnętrznej stronie. 

Recenzje

Na pewno dobrym krokiem jest również zdobywanie recenzji. Nie od dziś wiadomo, że influencerzy i blogerzy mają bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, dlatego warto zastanowić się nad nawiązaniem z nimi współpracy. Zadbaj jednak o to, aby były to znane osoby związane z branżą, w której działasz. Sprawdź także, czy są one zgodne z wartościami Twojej marki.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Co dalej? Zaproponuj im przetestowanie Twojego produktu i późniejsze umieszczenie recenzji w mediach społecznościowych. Warto wspomnieć, że taka współpraca zapewni Ci nie tylko linki prowadzące do strony WWW, ale także inne korzyści takie jak np. wzrost świadomości marki czy nawet wzrost sprzedaży.

Marketing wideo 

Nie wiesz, jak możesz w ciekawy sposób przekazać informację? Postaw na wideo. Internauci bardzo je lubią! Co natomiast możesz umieścić w takim nagraniu? Tak naprawdę wszystko, co tylko przyjdzie Ci do głowy i ma związek z branżą. Przykładowo, możesz pokazać wszystkie funkcje jakiegoś produktu. Takie materiały na pewno przyciągną wielu zainteresowanych klientów. Nie od dziś zresztą wiadomo, że użytkownikom łatwiej zapamiętywać treści wideo. Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z akcesoriami dla psów, możesz wówczas stworzyć wideo ranking o tematyce „Polecane smycze dla szczeniaków w 2023. Nasze recenzje i opinie”. Jakie nagrania wideo jeszcze pozwolą na wygenerowanie jakościowych linków, a przy okazji umożliwią zdobycie większego grona odbiorców? Niezmiennie popularne i skuteczne nagrania wideo w formie storytellingu. Zobacz, jak to robi Allegro: 

Komentarze

Należy wspomnieć o jeszcze innym sposobie, czyli zamieszczaniu linków w komentarzach. Gdzie możesz to robić? Możliwości jest kilka: pod postami, na forach, pod artykułami czy filmami. Odradzamy jednak wstawianie samego linka w komentarzu. Wówczas od razu widać, że chodzi Ci tylko o zareklamowanie swojego materiału i nic więcej. Zrób to dobrze, czyli odnieś się do komentowanej treści i zaproponuj odwiedzenie Twojej strony WWW. Pamiętaj również o tym, że komentarze to nie tablica ogłoszeniowa, więc nie przesadzaj z ilością linków pod jednym postem. Właściwie jeden link zdecydowanie wystarczy. 

Wymiana zepsutych linków na nowe

Chętnie wykorzystywaną metodą budowania linków jest także wymiana tych zepsutych na nowe. Na czym dokładnie to polega? Wystarczy wyszukać witryny, na których znajdują się uszkodzone linki lub takie, które odsyłają do stron, które już nie istnieją bądź nie ma do nich dostępu. Następnie nawiąż kontakt z webmasterem odpowiadającym za daną domenę i zaproponuj zastąpienie zepsutego odsyłacza swoim własnym.

Pamiętaj wciąż o zasadach, o których wspomnieliśmy powyżej, czyli m.in. wymagana jest zgodność tematyki. Na szczęście istnieje sporo narzędzi, które możesz wykorzystać do wyszukiwania zepsutych linków. Do najbardziej znanych zalicza się Ahrefs i SEMrush.

Weryfikacja jakości linka – jak można ją ocenić?

To już nie te czasy, gdy liczba linków była ważniejsza od ich jakości. Lepiej zainwestować w jeden link wysokiej jakości niż w kilkanaście mniej wartościowych.

Zgodnie z badaniem Link Building w Polsce więcej niż połowa ankietowanych korzysta z przynajmniej 5 wskaźników oprócz oceny w celu sprawdzenia miejsca, na którym umieści link. Dane z 2022 roku. Źródło: https://linkhouse.pl/artykul/link-building-w-polsce-2022-wyniki-badania/

Link Building w Polsce uzyskało również odpowiedź, jakie czynniki są najważniejsze dla uczestników. Okazało się, że największą uwagę zwracają na ruch, tematykę, Domain Rating (Ahrefs) i widoczność. Dane z 2022 roku. Źródło: https://linkhouse.pl/artykul/link-building-w-polsce-2022-wyniki-badania/

Możesz jednak nie wiedzieć, jak ocenić, czy dana strona będzie odpowiednim źródłem odnośników, które będą wsparciem autorytetu Twojej witryny. Dlatego podpowiadamy, że ważnymi czynnikami są:

  • popularność strony – zanim podejmiesz ostateczną decyzję, że chcesz uzyskać link z danej strony, sprawdź jej popularność i ruch. Oczywiście im częściej jest ona odwiedzana, tym mocniejszy możesz zdobyć link;
  • zaufanie witryny – należy zainteresować się też poziomem zaufania witryny. Łatwo można go sprawdzić, patrząc na Trust Flow i Citation Flow w narzędziu Majestic, wskaźniki informują, jak wysoka jest reputacja konkretnej strony, bazując na linkach do niej kierujących. Możesz skorzystać także z innych narzędzi takich jak np. Ahrefs (odpowiednim wskaźnikiem jest tutaj URL Rating) lub MOZ (Domain Authority);
  • powiązanie tematyczne – konieczne jest, aby obie strony były powiązane tematycznie. Gdy nie zadbasz o ten aspekt, i linkowanie będzie odbywało się z zupełnie różnych branż, Google może uznać to za sztuczne linkowanie;
  • miejsce umieszczenia linka – szczególnie ważna jest także lokalizacja linka na stronie. Najlepiej byłoby gdyby znalazł się w treści głównej strony – wówczas będzie bardziej wartościowy niż link umieszczony np. na stronie kontaktowej;
  • liczba linków na stronie – chodzi tutaj zarówno o stronę, z której pochodzi link, jak i o te na stronie docelowej. Liczba linków powinna być umiarkowana. Jeśli będzie ich zbyt dużo, spowoduje to obniżenie wartości każdego linka. 

Link building – najczęstsze błędy 

  • Kupowanie linków: Niestety, mimo że wytyczne mówią jasno, że kupowanie linków nie jest zalecane i może powodować pogorszenie wartości rankingowej strony, wciąż niektórzy decydują się na taki krok. Zdecydowanie odradzamy takie postępowanie, tym bardziej że wykrycie tego nadużycia nie jest trudnym zadaniem. Najczęściej bowiem kupowanie linków oznacza szybki przyrost niezbyt dobrej jakości backlinków. 
  • Niskiej jakości treści: Budowa portfolio linków bez odpowiednich zasobów wartych połączenia nie ma większego sensu. Zanim zabierzemy się za tego typu pracę, należy zadbać o atrakcyjność własnej witryny, a przede wszystkim o to, aby jej zawartość była warta linkowania. 
  • Nienaturalna wymiana linków: Nie ma nic złego w wymianie linków, dopóki nie dochodzi do jej nadużywania. Należy mieć na uwadze, że jeśli Google dostrzeże, że do takiej wymiany dochodzi często, a w dodatku content jest zupełnie niepowiązany, na pewno zareaguje i uzna to za spam. 
  • Wpisy gościnne ze zbyt dużą ilością słów kluczowych: Choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, to warto wiedzieć, że Google interesuje się jakością contentu w artykułach gościnnych, a także duplikacją treści. Zatem odradza się tworzenie i publikowanie treści, które mają tylko jeden cel: pozyskanie linków.
  • Korzystanie z zautomatyzowanych programów: Służą do wzajemnego i licznego linkowania się, jednak wyróżniają się niską jakością contentu, dlatego uznaje je się za spam. 
  • Zbyt szybka rezygnacja z działań: Link building podobnie zresztą jak pozostałe techniki pozycjonowania nie może zapewnić Ci szybkich efektów. Nie poddawaj się więc i cały czas pracuj nad profilem linków do Twojej witryny – w końcu uda Ci się osiągnąć sukces!

Jakie narzędzia warto wykorzystać przy budowaniu linków?

Czy wiesz, że do pozyskiwania wartościowych linków możesz wykorzystać różne specjalistyczne narzędzia? Koniecznie sprawdź je, ponieważ dają one mnóstwo możliwości. Z nimi monitoring linków zwrotnych czy analiza treści publikowanych przez konkurencję jest dużo prostsza! 

Według badania Link Building w Polsce zdecydowana większość ankietowanych – 28,5% – korzysta z przynajmniej 5 narzędzi do oceny miejsca do pozyskania linka. Dane z 2022 roku. Źródło: https://linkhouse.pl/artykul/link-building-w-polsce-2022-wyniki-badania/

  1. Ahrefs

Pierwsze miejsce na naszej liście zajmuje Ahrefs – serwis dedykowany zawodowym pozycjonerom. Jest niezwykle przydatny przy ocenie autorytetu witryny. Może pomóc również w dobraniu odpowiednich słów kluczowych. To nie wszystko – do jego możliwości zaliczamy audyt strony, a także to, że może pokazać, jakie odnośniki mają konkurenci. Niestety jednak jest to płatne narzędzie. Na szczęście są alternatywne opcje, oferujące darmowy okres próbny takie jak np. Majestic czy Moz. 

  1. SurferSEO

Drugim chętnie wybieranym narzędziem do analizy linkowania zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego, jest SurferSEO. Warto z niego skorzystać, aby np. dowiedzieć się, jakie linki często pojawiają się u konkurentów, a jakich Tobie brakuje. To prosty sposób na otrzymanie nowych źródeł pozyskiwania linków. Podobnie jak powyższe narzędzie SurferSEO jest płatny.

  1. Majestic 

Dawna nazwa tego narzędzia to MajesticSEO. Z tym narzędziem łatwo zrozumiesz, skąd Twoi konkurenci pozyskują linki. Umożliwia ono również ocenę jakości linków – Trust Flow odpowiada za jakość i zaufanie linków, z kolei Citation Flow – mierzy liczbę linków. Co więcej, Majestic bywa pomocny w zidentyfikowaniu brakujących elementów w profilu linków strony WWW. Oprócz tego w tym narzędziu można przeprowadzić analizę zakotwiczenia tekstów i dostosować strategię tworzenia linków do konkretnej frazy kluczowej, a także oczywiście monitorować jakość zdobywanych linków. 

  1. SEMrush 

Popularnym narzędziem jest także SEMrush. Korzystający z niego mogą dokonywać analizy profilu linków konkurencji, a także uzyskać informacje, skąd konkurencja bierze linki czy jakie ma najważniejsze anchor texty. Istotne jest też to, że możliwe jest badanie słów kluczowych czy monitorowanie linków. SEMrush jest także ogromnym wsparciem, jeśli chodzi o ocenę jakości linków czy eliminowanie tych toksycznych. Możesz go używać także wtedy, gdy głównie zależy Ci na znalezieniu nowych potencjalnych źródeł linków.

  1. Senuto

Z pewnością warto zwrócić uwagę także na naszą ostatnią pozycję, czyli Senuto. To narzędzie oferuje takie same funkcje jak powyższe programy, jednak wyróżnia je przyjazny sposób prezentowania danych. Jeśli chcesz móc badać konkurencję, słowa kluczowe, mieć na oku pozycję w wynikach wyszukiwania czy oceniać konkurencję w obszarze link building, jest duża szansa, że będziesz zadowolony z tego programu. 

Nie zapominaj o linkach wewnętrznych 

Gdy mówi się o link buildingu, to zwykle zwraca się uwagę tylko na budowanie zewnętrznych backlinków, z kolei linki wewnętrzne są całkowicie pomijane. To ogromny błąd, tym bardziej że linkowanie wewnętrzne również wpływa na pozycję Twojej strony WWW w wyszukiwarce. Stosując je, pomagasz także robotom wyszukiwarek w nawigacji i ustalaniu priorytetów podstron witryny. 

Sprawia ono, że poruszanie się po stronie jest prostsze i przyjemniejsze, a to przekłada się na lepsze doświadczenie użytkownika. Internauci dzięki temu mogą znaleźć powiązane treści i informacje. To również sposób na to, by odbiorcy chętniej odwiedzali kolejne podstrony. 

Linkowanie wewnętrzne umożliwia również wyróżnienie ważnych słów kluczowych lub fraz znajdujących się na stronie. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś używał anchor text w linkach wewnętrznych i w ten sposób jeszcze bardziej podkreślił znaczenie określonych fraz kluczowych.

Nie jesteś pewien, czy linkowanie wewnętrzne jest skuteczne? Sprawdź to! Wykorzystaj do tego celu analizę map ciepła Twojej witryny, aby uzyskać informacje, które zakładki, podstrony czy elementy są najchętniej odwiedzane. 

Link building w 2023 roku – czy linkowanie wciąż jest konieczne?

Masz wątpliwości, czy nadal linkowanie jest ważne? Wiedz zatem, że choć waga linkowania w całym procesie ulega zmianom, to jednak wciąż jest ono niezwykle ważne. Jak wspomnieliśmy, kiedyś liczyła się przede wszystkim ilość linków. Teraz jest ona zdecydowanie mniej istotna – najważniejsza jest jakość. Planując działania SEO, musisz zdawać sobie sprawę, że link building będzie ich podstawą. I to się nie zmieni na pewno przez najbliższy czas. 

Warto wspomnieć tu co nieco o ciekawych badaniach przeprowadzonych przez Ahrefs. Dowiadujemy się z nich, że dokładnie 90,63% stron w Internecie nie generuje bezpłatnego ruchu z wyników wyszukiwania Google.

Źródło: https://ahrefs.com/blog/search-traffic-study/ 

Co może być tego powodem? Podejrzewa się, że odpowiada za to brak linków zwrotnych. Kolejne wyniki mogą dalej szokować, ponieważ aż 66,31% stron nie ma ani jednego linku zwrotnego, a zaledwie 26% pozostałych linkuje od jednej do trzech zewnętrznych witryn. [źródło: https://ahrefs.com/blog/search-traffic-study/] Wiadomo więc, że konieczne jest zadbanie o ilość tych linków, aby mieć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, ale nie można lekceważyć kwestii ich jakości. Dbaj więc o to, aby pozyskiwać odnośniki wyłącznie o wysokiej wartości, czyli pochodzące ze stron o wysokim autorytecie według Google. 

🚀 Przewodnik po link buildingu – podsumowanie

Po przeczytaniu naszego artykułu wiesz już, że link building to dość skomplikowany proces, który na pewno wymaga ogromnego doświadczenia, eksperckiej wiedzy i precyzji. Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że jest on skuteczną metodą na wygenerowanie większego ruchu na stronie WWW i sprawienie, aby zyskała pożądaną pozycję w wyszukiwarkach internetowych, dlatego link building uznajemy za niezbędny element strategii SEO. 

W artykule został przedstawiony Ci najpowszechniejszy podział linków, czyli ten ze względu na źródło. Istnieją linki wewnętrzne i zewnętrzne. Poznałeś również kilka najpopularniejszych sposobów na pozyskanie linków. Do tych polecanych metod zaliczamy m.in. tworzenie wartościowego contentu, własnego zaplecza SEO, artykułów sponsorowanych, a także wykorzystanie mediów społecznościowych. Przedstawiliśmy również kilka metod na sprawdzenie jakości linka. Pamiętaj, aby zainteresować się m.in. popularnością strony czy jej zaufaniem. Nie decyduj się także na niezalecane kroki takie jak np. kupowanie linków czy nienaturalna wymiana linków

Jeśli chcesz mieć pewność, że link building będzie skuteczny, rozważ korzystanie z rozmaitych narzędzi przydatnych m.in. przy monitoringu linków zwrotnych takich jak Ahrefs, SurferSEO czy Majestic. Co więcej, nie możesz absolutnie zapominać o linkach wewnętrznych. Mamy nadzieję, że po zapoznaniu się z naszym przewodnikiem po link buildingu wiesz już, jak możesz pozyskiwać wartościowe linki zwrotne. Jeśli natomiast wciąż masz jakieś wątpliwości czy pytania, zachęcamy do nawiązania z nami kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Chętnie pomożemy!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *