Planując otwarcie i prowadzenie własnego sklepu internetowego, można wybierać spośród wielu zaawansowanych platform stworzonych dla e-commerce. Jednym z dostępnych rozwiązań jest IdoSell – jest to ono w pełni bezpieczne i wygodne, a dzięki właściwej optymalizacji pozwala na prowadzenie skutecznej sprzedaży praktycznie w każdej branży. Co możesz zrobić, aby Twój sklep oparty na systemie IdoSell zyskał wysokie pozycje w Google? Odpowiedzią jest pozycjonowanie strony na IdoSell. Przekonaj się, jak ono przebiega!
Na czym polega pozycjonowanie sklepu na IdoSell?
Pozycjonowanie sklepu na IdoSell obejmuje szereg działań optymalizacyjnych na stronie sklepu internetowego działającego na platformie IdoSell (dawniej IAI-Shop). Ich celem jest zwiększenie widoczności e-commerce w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google.
Dzięki temu można zwiększyć ilość ruchu organicznego na stronie sklepu, co może spowodować wzrost sprzedaży. Gdybyśmy mieli pokrótce i konkretnie określić, jakie działania są wykonywane, byłyby nimi:
- audyt SEO,
- ustawienie przyjaznych adresów URL i meta danych,
- wyposażenie sklepu w wartościowe treści,
- ciągły link building.
Dane z sierpnia 2024 r. Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/IdoSell
Co więcej, największą popularnością IdoSell cieszy się właśnie w naszym kraju. Aktualnie działają u nas 4292 sklepy z wykorzystaniem tej platformy. Kolejne miejsca zajmują Stany Zjednoczone, Niemcy, Wielka Brytania, Czechy i Hiszpania.
Źródło danych: https://trends.builtwith.com/shop/IdoSell
Od czego zacząć pozycjonowanie strony na IdoSell?
Pozycjonowanie stron opartych na IdoSell należy rozpocząć od przeprowadzenia porządnego audytu SEO. Jest to sposób na wychwycenie wszystkich nieprawidłowości i problemów związanych z działaniem sklepu. Jednocześnie to podstawowy krok w procesie pozycjonowania.
Specjaliści SEO zaczynają pracę od tego kroku, ponieważ to pozwala im ustalić, w jakim stanie jest witryna pod kątem SEO i określić zestaw działań, które trzeba zrealizować, aby pozbyć się błędów i poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do elementów poddawanych ocenie podczas audytu SEO zaliczamy:
- widoczność strony w wyszukiwarce,
- meta title i description,
- słowa kluczowe na stronie,
- wykorzystywane grafiki,
- adres WWW,
- unikalność treści,
- nagłówki na stronie,
- dostosowanie do urządzeń mobilnych,
- linkowanie.
Integracja strony na IdoSell z popularnymi narzędziami SEO
Przed przystąpieniem do prac związanych z pozycjonowaniem sklepu na IdoSell, zadbaj również o integrację strony z popularnymi narzędziami SEO. Dzięki nim będziesz w stanie monitorować skuteczność wdrażanych działań i weryfikować konieczność zmian w strategii. Kluczowe narzędzia pozwolą także na weryfikację ruchu w sklepie internetowym. Do najważniejszych zaliczamy Google Search Console, Google Tag Manager i Google Analytics.
Źródło: https://search.google.com/search-console/about
Jak pozycjonować stronę opartą na IdoSell? Krok po kroku
Jakie czynności składają się na pozycjonowanie strony opartej na IdoSell? O dwóch z nich już wspomnieliśmy: audyt SEO i integracja z kluczowymi narzędziami do analityki. Oczywiście to nie wszystko. Cały proces jest dość złożony i czasochłonny. Przejdź z nami przez najważniejsze kroki pozycjonowania sklepu na IdoSell.
Zbudowanie unikalnego meta title i meta description
Jednym z kluczowych elementów pozycjonowania sklepu internetowego na IdoSell jest zadbanie o tzw. meta tagi, czyli znaczniki HTML. Nie bez powodu uważa się je za jeden z najważniejszych elementów tego procesu. Jako że oba te elementy są widoczne dla użytkowników już w wynikach wyszukiwania, należy zadbać o to, aby były poprawnie przygotowane. Oznacza to, że każda kategoria, produkt, wpis blogowy czy inne podstrony powinny mieć unikalne meta title i description. Oprócz tego ważne jest skupienie się na tym, aby dokładnie opisywały zawartość strony i były wyposażone w odpowiednie słowa kluczowe, do których wyszukania możesz użyć np. Senuto.
Ustawienie przyjaznych adresów URL
W przypadku pozycjonowania strony na IdoSell znaczenie mają także adresy URL. Ich struktura powinna być logiczna i przejrzysta. Na szczęście zadbanie o to nie jest trudne w IdoSell, ponieważ każdy sklep ma aktywny mechanizm przyjaznych adresów URL, co jest jednoznaczne z tym że adresy URL nie są ciągiem przypadkowych znaków, a zamiast tego adres kategorii lub produktu zawiera odpowiednią nazwę.
Źródło: https://backlinko.com/search-engine-ranking
Wykonanie optymalizacji treści
Wierzymy, że każdy wie, że content is king. Z tego powodu nie może być zaniedbany, szczególnie jeśli prowadzisz e-commerce na IdoSell. Choćbyś zadbał o wszystkie elementy strony, ale zapomniał o tym obszarze, osiągnięcie sukcesu będzie właściwie nierealne.
O co dokładnie trzeba się zatroszczyć? Skoro to sklep internetowy, to oczywiście o opisy kategorii i produktów. Nie idź jednak drogą na skróty i nie kopiuj ich od producenta. Wykrycie takiego postępowania wcale nie jest trudne, ale przede wszystkim takie teksty mogą wyłącznie zaszkodzić Twojemu biznesowi.
Zobacz przygotowane przykłady:
Przykładowy fragment opisu kategorii na stronie jednej z drogerii. Źródło: https://www.ezebra.pl/pl/menu/pielegnacja/pielegnacja-twarzy-195.html
A w taki sposób może prezentować się opis produktu na stronie zbudowanej na IdoSell:
Zwróć uwagę na to, aby nie dopuścić do duplicate content w obrębie swojej witryny i na każdej stronie publikuj unikalny opis. Co więcej, przy wszystkich pracach związanych z optymalizacją treści skup się na tym, aby tworzone materiały były wartościowe, przydatne i bogate w słowa kluczowe, choć uważaj na keywords stuffing, czyli upychanie fraz na siłę.
Zadbanie o szybkość ładowania strony
Pewnie sam po sobie wiesz, że gdy strona wczytuje się zbyt długo, niecierpliwisz się i nierzadko po prostu ją opuszczasz, prawda? Rozumiesz więc, jak denerwujące może być powolne ładowanie się strony.
Nie pozwól, aby zetknęli się z tym Twoi potencjalni klienci, ponieważ może to zniechęcić ich do dalszych zakupów. Jeśli nie jesteś pewny, w jakim czasie ładuje się Twoja witryna, zweryfikuj to przy pomocy darmowego narzędzia Google PageSpeed Insights.
Co natomiast gdy uzyskasz niezadowalający wynik testu? Bez paniki – wystarczy wdrożenie kilku zmian, aby pozbyć się tego problemu. Ważne jest także odkrycie, co może go powodować. Najczęściej jest to wywołane zbyt dużymi grafikami czy plikami na stronie, nadmiarem niepotrzebnych wtyczek, nieodpowiednią jakością hostingu, a nawet nieczytelnym kodowaniem.
Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
Coraz więcej osób decyduje się na zakupy online z wykorzystaniem smartfona czy też tabletu. To z kolei wymaga od przedsiębiorców zwracania szczególnej uwagi na dostosowanie stron do urządzeń mobilnych. Raport Jak Polacy kupują online w 2023 pokazuje, że podział najchętniej wykorzystywanych urządzeń do zakupów online wygląda następująco:
Źródło danych: Raport Jak Polacy kupują online w 2023
Zoptymalizuj swój sklep internetowy na IdoSell pod kątem smartfonów i tabletów, aby zyskać pewność, że dbasz o wszystkich użytkowników – nie tylko tych, którzy kupują z wykorzystaniem komputerów, ale także tych, którzy wybierają smartfony do tego celu.
Pozyskanie linków zewnętrznych
Dla pozycjonowania strony na IdoSell ważny jest też proces link buildingu. To działanie polegające na zdobywaniu linków, które będą prowadziły do Twojego sklepu. Nie jest to najprostsze zadanie, ponieważ nie każda strona może zagwarantować oczekiwane korzyści. Dlatego należy zadbać o to, aby linki zewnętrzne pochodziły z renomowanych stron, a ponadto powiązanych tematycznie. Możliwości pozyskiwania linków zewnętrznych są różne, więcej na ten temat pisaliśmy w artykule: Przewodnik po link buildingu – dowiedz się, jak pozyskiwać wartościowe linki!
Prowadzenie bloga firmowego
Jakie jeszcze narzędzie może pomóc w pozycjonowaniu sklepu na IdoSell? Zdecydowanie krokiem, którego nie powinieneś pomijać, jest prowadzenie bloga firmowego. Wesprze on proces pozycjonowania, ale pamiętaj, że nie wystarczy go stworzyć i opublikować zaledwie jeden wpis.
Przykładowe wpisy umieszczone na blogu drogerii online. Źródło: https://mintishop.pl/-bloglist-pol-6.html?srsltid=AfmBOoq8qJo_KyxISWtzWW5d0R4I2mXgAon_iBR9DT38M5pV50a25zIz
Regularnie musisz dbać o bloga firmowego, publikując wartościowe i pożądane treści, jeśli chcesz przyciągnąć więcej osób i zwiększyć ruch organiczny. Niemniej ważną kwestią jest zoptymalizowanie publikowanych treści pod kątem SEO, w tym zastosowanie odpowiednich słów kluczowych i linków wewnętrznych.
A gdyby kiedyś zabrakło Ci pomysłów na ciekawe artykuły blogowe, nie wahaj się skorzystać z pomocy. Możesz np. przeczytać nasz wpis, skąd brać pomysły na artykuły blogowe, w którym znajdziesz porządną garść podpowiedzi.
Co wyróżnia IdoSell wśród innych CMSów?
Nie jesteś pewien, czy platforma IdoSell to odpowiedni wybór? Zebraliśmy najważniejsze cechy wyróżniające ją spośród konkurentów. Poznaj je i zdecyduj!
- Opcja skorzystania z wersji Demo sklepu przez tak długi czas, jak będzie to konieczne.
- Możliwość prowadzenia dużych sklepów, nawet takich realizujących tysiące zamówień dziennie.
- Liczne rozwiązania i funkcjonalności, np. integracje z serwisami aukcyjnymi, czy porównywarkami.
- Szybka reakcja na zgłoszenia.
- Brak ograniczeń w udzielaniu wsparcia technicznego.
- Własny, rozbudowany dział Web Developers.
Źródło: https://www.idosell.com/pl/demo/try-idosell-demo-for-free/
Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie e-commerce na IdoSell?
Skuteczne pozycjonowanie e-commerce na IdoSell to rozwiązanie przygotowane z myślą o przedsiębiorcach i właścicielach sklepów internetowych wykorzystujących w swoich biznesach platformę IdoSell. To kompleksowa usługa dla tych, którzy pragną, aby potencjalni klienci docierali na ich stronę internetową.
Niezależnie od wielkości prowadzonej firmy, na pewno zależy Ci na dużej widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Wręcz powinno to być priorytetem. Może w tym pomóc pozycjonowanie sklepu na IdoSell, dzięki któremu skutecznie wyróżnisz się na tle konkurencji. Pokażemy Ci, jak można zamienić Twoją stronę w doskonałe narzędzie generujące niemałe zyski.
Po jakim czasie będą zauważalne efekty pozycjonowania strony na IdoSell?
Niestety podanie konkretnego czasu, po jakim widoczne będą efekty pozycjonowania strony na IdoSell nie jest realne, ponieważ jest to zależne od zbyt wielu czynników takich jak np.: aktualna kondycja strony, branża, historia witryny czy chociażby konkurencja. Najczęściej jednak są dostrzegalne już po kilku miesiącach od rozpoczęcia prac.
Pamiętaj również o tym, że żadna dobra agencja SEO nie zagwarantuje Ci pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania, ponieważ nigdy nie można mieć pewności, że uda się ją uzyskać. Co więcej, proces ten jest ciągły i konieczne są tutaj systematyczne aktualizacje czy monitorowanie sytuacji, co musisz wziąć pod uwagę, decydując się na pozycjonowanie sklepu na IdoSell.
🚀 Pozycjonowanie sklepu na IdoSell pozwoli przyciągnąć więcej potencjalnych klientów
W strategii rozwoju Twojego sklepu internetowego na IdoSell nie może zabraknąć pozycjonowania, jeśli chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania i zyskać więcej ruchu organicznego, który przełoży się na większą sprzedaż. Dzięki pozycjonowaniu, czyli procesowi złożonemu z takich działań, jak audyt SEO, optymalizacja meta tagów, treści i adresów URL, link building czy dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych to wszystko jest możliwe. Nie zapomnij również o wdrożeniu narzędzi SEO, które pozwolą Ci monitorować efekty działań. Nie czekaj i już dziś zainwestuj w pozycjonowanie sklepu na IdoSell, aby za kilka miesięcy cieszyć się spektakularnymi efektami.