blog copywriting marketing

Skąd brać pomysły na artykuły blogowe? Podpowiadamy

Skąd brać pomysły na artykuły blogowe_ Podpowiadamy

Prowadzenie bloga firmowego może przynieść ogromne korzyści, jednakże, aby były one naprawdę widoczne, publikowane treści na blogu muszą być wartościowe i unikalne. Jeśli to będzie zwyczajna „papka” dla Google, to niestety, ale nie przyniesie żadnych efektów. Jednym z największych problemów podczas prowadzenia bloga może być wyszukiwanie pomysłów na artykuły. Skąd je brać? W naszym artykule znajdziesz mnóstwo możliwości. Poznaj je wszystkie!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to świetny pomysł?

Nikt nie powinien mieć wątpliwości, że warto prowadzić bloga firmowego. Przede wszystkim strony firmowe z właściwie prowadzonymi blogami są chętniej odwiedzane – nawet o 55% niż te bez blogów [przyp.1]. Jest to sposób na zwiększenie ruchu organicznego na stronie internetowej. Dodając regularnie ciekawe i unikalne treści, możesz stać się ekspertem w oczach użytkowników odwiedzających stronę.

Dzięki temu elementowi strona WWW znajdzie się również wyżej w wynikach wyszukiwania. Blog bywa także pomocny w osiąganiu rozmaitych celów, takich jak np. zwiększenie listy mailingowej. Jest także odpowiednim miejscem do tego, abyś przekazał nieco informacji o sobie i swojej firmie. Wiesz już, jakie są najważniejsze zalety pisania bloga firmowego. Zanim jednak zabierzesz się za to, dowiedz się, skąd czerpać pomysły na artykuły. 

Najlepsze pomysły na wpisy blogowe – zobacz, gdzie ich szukać

Znasz to uczucie, gdy chcesz dodać coś nowego na bloga, ale masz pustkę w głowie i zastanawiasz się, gdzie możesz szukać nowych pomysłów? Chętnie podpowiemy Ci, skąd możesz je czerpać. 

Zapytaj wujka Google

Wystarczy dosłownie kilka sekund, abyś dowiedział się, jakie są najpopularniejsze zapytania wpisywane w wyszukiwarkę Google. Przykładowo, przyjmijmy, że zajmujesz się sprzedażą obuwia i nie masz pomysłu, jaki stworzyć artykuł na ten temat. Wpisz w wyszukiwarkę Google np. „Jakie buty…”. Zobacz oto możliwy efekt:

Mnóstwo pomysłów do stworzenia ciekawych artykułów na temat obuwia. Możesz także wpisać np. „Jakie buty dla…” i masz kolejne tematy do opisania. 

Pomysły na artykuły blogowe możesz znaleźć także w wynikach „Związane z tym wyszukiwaniem”.

Cenna uwaga: podpowiedzi wyszukiwarki Google są budowane na podstawie wielu parametrów. Uwzględnia się m.in. popularność zapytań czy lokalizację, ale także Twoją historię wyszukiwania. Zatem jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu, warto, abyś zrobił to w trybie incognito przeglądarki internetowej. 

Wykonaj research grup tematycznych

W grupach tematycznych na Facebooku znajdziesz mnóstwo pomysłów na artykuły blogowe. Zaloguj się na swoje konto i dołącz do grup związanych z Twoją branżą. Na pewno znajdziesz tam wiele postów, a w nich pytania. Które z nich pojawiają się najczęściej albo wzbudzają dyskusję? Dobrze to sprawdź, a następnie wykorzystaj i przygotuj na ten temat wpis na swoim blogu firmowym. Po publikacji artykułu możesz umieścić link do niego jako odpowiedź na zadane pytanie, ale tylko jeśli zezwala na to regulamin grupy tematycznej. 

Skorzystaj z pomocy Answer The Public 

Uwielbianym narzędziem do szukania pomysłów na artykuły blogowe jest Answer The Public. Korzystanie z niego jest naprawdę proste i każdy sobie z tym poradzi. Wystarczy, że wpiszesz do wyszukiwarki słowo kluczowe, a już po chwili ukażą się propozycje rozmaitych fraz – informacyjnych i problematycznych. Wszystkie dane, które możesz wykorzystać do stworzenia wpisów, są przedstawiane w czytelny sposób. Znajdziesz tam właściwie kilka sekcji – m.in. słowo kluczowe w połączeniu z przyimkami czy zaimkami pytającymi. Dodatkowo istotną informacją jest to, że 3 razy dziennie możesz wyszukiwać pomysły na treści zupełnie za darmo. Jeśli będziesz chciał używać tego narzędzia częściej w ciągu dnia, konieczny będzie zakup planu. 

Część wyników po wpisaniu frazy „zabawki muzyczne” [przyp.2]

Przeprowadzaj regularnie recykling treści

Gdzie możesz znaleźć inspiracje na wpisy? Na swoim blogu! Tak, dobrze czytasz. Opublikowane już treści powinieneś co jakiś czas aktualizować. Sprawdź, czy jakichś artykułów nie da się rozbudować. Może znajdziesz tekst, który jest dość ogólnikowy i trudno w nim o szczegóły? Jeśli tak, postaraj się go nieco rozwinąć. 

Wykorzystaj to, co się dzieje akurat na świecie

Zastanawiając się nad pomysłem na artykuł, weź pod uwagę to, co aktualnie dzieje się na świecie. Dużymi krokami zbliżają się walentynki? W takim razie to idealna inspiracja – stwórz walentynkowy wpis, w którym wspomnisz kilka słów o tym święcie i zaprezentujesz swój asortyment jako propozycje prezentów. Gdy zbliżają się święta, ludzie bardzo chętnie czytają takie teksty, chcąc znaleźć najlepszy prezent dla bliskiej osoby. Kto wie, może w ten sposób uda Ci się zyskać duże grono stałych klientów?

Inspiruj się działaniami konkurencji

Dobrą inspiracją może być również konkurencja. Co to dokładnie oznacza? Na pewno nie to, że masz kopiować jej działania. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, abyś odwiedził ich blogi i social media, by dowiedzieć się, jakie publikują treści. W ten sposób możesz znaleźć temat, który niezbyt dobrze został przedstawiony przez konkurencję. Jeśli uznasz, że w artykule jest miejsce na więcej wartościowej treści, stwórz taki materiał u siebie i uzupełnij tę lukę. Jak natomiast możesz dotrzeć do konkurencji? W bardzo prosty sposób – tutaj również pomocny będzie wujek Google. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z obuwiem, wyszukaj w Google frazę „sklep obuwniczy blog”.

Pisz poradniki 

Na liście pomysłów na wpisy blogowe znajdują się także poradniki. Jako profesjonalista na pewno masz wiele cennej wiedzy, którą możesz dzielić się z innymi, a przy okazji kreować wizerunek eksperta w branży. W tego typu poradnikach możesz także zawrzeć odpowiedzi na najczęściej wpisywane pytania do wyszukiwarki – tutaj także przyda się wujek Google. 

1, 2, 3… czyli wyliczanki

Zapewne nie raz czytałeś już artykuły noszące tytuł typu „3 najlepsze metody na…” czy „8 pomysłów na…”. Tak zaczynających się artykułów jest mnóstwo w sieci, co wynika z tego, że odbiorcy po prostu je uwielbiają. W tego typu wpisach możesz umieścić wiele praktycznych porad i dzielić się wiedzą. 

Zdawaj relację z eventów

Niedawno Twoja firma uczestniczyła w ważnym wydarzeniu branżowym? A może wszyscy pracownicy byli na wyjeździe integracyjnym? O takich rzeczach także warto pisać na blogu firmowym. Co możesz podkreślić w takim wpisie? Opowiedz ogólnikowo o całym wydarzeniu, opisz najciekawsze momenty, a także wskaż, co Ci się podobało, a co jednak wymaga poprawy. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Twórz zestawienia

Któż z nas nie lubi rankingów? Są one pomocne, gdy np. chcesz kupić nowy sprzęt elektroniczny. Tak naprawdę można tworzyć rozmaite zestawienia – wszystko tutaj zależy od Ciebie. Twórz rankingi usług, produktów, a nawet marek. Zaletą tego typu wpisów jest ogromna dowolność. Możesz np. stworzyć ranking, w którym znajdzie się Twój produkt/usług wraz z podobnymi na rynku. Jest to świetna okazja, aby wspomnieć o tym, czym Twoje rozwiązanie się wyróżnia na tle innych. W ten sposób użytkownicy zobaczą, że znasz rynek, swoją konkurencję, a przede wszystkim dowiedzą się, że oferujesz coś więcej niż inne firmy w branży. 

Sprawdź Google Trends

Google Trends jest darmową usługą, która także może być pomocna w wyszukiwaniu pomysłów na wpisy blogowe. Dzięki niej możesz zbadać trend określonej frazy kluczowej w przedziale czasowym. Przykładowo, jeśli sprzedajesz ubrania i w ofercie masz np. stroje kąpielowe, możesz sprawdzić, kiedy fraza „stroje kąpielowe” jest najczęściej wyszukiwana. Spójrz: 


O co musisz zadbać, aby artykuł się dobrze czytało?

Znalezienie ciekawego tematu na artykuł jest ważne, ale aby użytkownicy chętnie czytali Twojego bloga, warto zadbać także o kilka kwestii. Sprawdź, o czym mowa!

Pisz prostym językiem 

Na blogach firmowych często można się spotkać z treściami, które mogą być niezrozumiałe dla większości osób. Wynika to z tego, że przedsiębiorcy często tworzą treści samodzielnie i używają skrótów myślowych. Te zaś niekoniecznie są jasne dla klientów. Staraj się używać głównie powszechnych i zrozumiałych słów, natomiast słownictwo branżowe ogranicz do minimum. Podczas tworzenia treści należy także przejąć perspektywę odbiorcy – artykuł ma być przydatny dla docelowego czytelnika. Oprócz tego ustal, jaki styl treści będzie odpowiedni w Twojej branży (tutaj wszystko zależy od tego, do kogo będziesz pisał).

Umieszczaj grafiki 

Pisząc wpisy blogowe, zadbaj o to, aby ich czytanie było przyjemne. W tym celu konieczne jest urozmaicenie treści pod względem graficznym. Ściany tekstu nie są dobrą opcją. Jakie elementy graficzne możesz umieścić we wpisie? Tak naprawdę bardzo różne – zdjęcia produktów, o których piszesz w tekście, infografiki, zdjęcia ilustracyjne (te możesz pozyskać z bezpłatnych lub płatnych stocków), a nawet screenshoty z przykładami. Dzięki takim elementom wzrasta szansa na to, że czytelnik przeczyta większość informacji zawartych w materiale. 

Przykładowe zastosowanie grafiki w tekście. 

Stwórz chwytliwe nagłówki

Mało kto czyta każdą publikację od początku do końca. Nieważne jak bardzo byłby to interesujący tekst, znajdzie się niewiele osób, które przeczytają go w całości. Większość z nas tak właśnie robi – nie czyta wszystkich informacji, a jedynie „scrolluje”, aby dowiedzieć się, o co chodzi. Na szczęście są sposoby na takich czytelników, a jednym z nich są chwytliwe nagłówki, które mogą pomóc zatrzymać odbiorcę na trochę dłużej przy konkretnych fragmentach. Możesz np. zastosować nagłówki wzbudzające emocje typu „Zaskakujący sposób na idealnie proste włosy” lub „10 sposobów na przygotowanie kanapek, których jeszcze nie znasz”. 

Unikaj bloków tekstu

Teksty, aby przyjemnie się je czytało, zawsze, ale to zawsze trzeba dzielić na mniejsze części. Uwierz, że nikt nie lubi czytać ścian tekstów. Wielu użytkowników, gdy zobaczy blok tekstu ciągnący się przez kilka czy kilkanaście linijek po prostu opuści stronę. Zatem przejrzysta struktura wpisu blogowego to podstawa. Można wyróżnić wiele sposobów na rozbicie tekstu – mogą to być grafiki, ale także nagłówki (te mają ogromne znaczenie z punktu widzenia SEO). Jeśli zastosujesz te wskazówki, to „skanowanie” tekstu na pewno będzie prostsze i… przyjemniejsze! 

Przykładowe rozbicie tekstu na nagłówki i akapity. 

🚀 Skąd brać pomysły na artykuły blogowe – podsumowanie

Po przeczytaniu naszego artykułu wiesz już, co należy zrobić, gdy masz pustkę w głowie, a trzeba stworzyć nowy artykuł na bloga firmowego. Sposobów na znalezienie pomysłów jest naprawdę mnóstwo. Od siebie polecamy szczególnie pomoc wujka Google, Answer The Public, recykling treści, a także regularne sprawdzanie grup tematycznych, np. na Facebooku. Dzięki tym wszystkim wymienionym opcjom uda Ci się znaleźć na pewno wiele tematów, które warto poruszyć. Pamiętaj także o naszych wskazówkach, co zrobić, aby tekst czytało się przyjemniej.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/5014/study–shows–business–blogging–leads–to–55–more–website–visitors.aspx?_ga=2.227054165.911468166.1586729501–1582690004.1559596502&hubs_content=blog.hubspot.com%2Fmarketing%2Fbusiness–blogging–in–2015&hubs_content–cta=HubSpot [1]

https://answerthepublic.com/reports/f471d9c3–e961–4fe9–8862–e21a5d973cf9?recently_searched=true [2]

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *