blog CMS e-commerce

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce – ranking

Zgodnie z raportem „E-commerce w Polsce 2024” przygotowanym przez IAB Polska 75% Internautów robiło zakupy w polskich e-sklepach. Wartość polskiego sektora e-commerce ciągle rośnie. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na otwarcie własnego sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży we własnym e-sklepie. Sprzedaż przez Allegro, Amazon czy Vinted może zapewnić dotarcie do nowych klientów, ale też wiąże się z bardzo dużą konkurencją i koniecznością płacenia prowizji. Natomiast własny sklep online to sposób na stabilny biznes na własnych zasadach. Potrzebujesz do tego dobrej platformy e-commerce.

Przejrzyj nasz ranking i sprawdź, jakie są najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Platforma e-commerce – co to jest?

Co to jest platforma e-commerce? To system, który umożliwia sprzedaż produktów lub usług przez Internet. Tego typu kompleksowe oprogramowanie oferuje funkcje, które są niezbędne do prowadzenia własnego sklepu internetowego – w tym zarządzanie produktami, bezpieczeństwo podczas przechowywania danych, kontakt z klientem, obsługę zamówień, systemy płatności, integracje z kurierami oraz udostępnia narzędzia marketingowe.

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce powinien być podyktowany wielkością asortymentu, rodzajem sprzedawanych produktów, planowanym sposobem promocji marki, wybranymi kanałami sprzedaży, budżetem i poziomem wiedzy na temat zarządzania sklepem internetowym.

Do wyboru masz 3 rodzaje platform e-commerce – SaaS, open source i platformy dedykowane, czyli projektowane na indywidualne zlecenie klienta.

Rodzaje platform e-commerce

  • Platformy e-commerce SaaS – to rozwiązania, które działają w modelu subskrypcyjnym. Użytkownicy płacą miesięczny lub roczny abonament za dostęp do gotowego systemu z szablonami. Witryna internetowa znajduje się na serwerze dostawcy i możesz ją stworzyć w zaledwie kilku krokach.

Przykłady platform e-commerce SaaS – Shoper, SkyShop, Shopify, IdoSell.

  • Platformy open source – to systemy e-commerce, które charakteryzują się otwartym kodem, co z kolei pozwala na większą elastyczność i wprowadzanie zmian w kodzie strony. Oczywiście z takiej możliwości skorzystają przede wszystkim osoby z większymi umiejętnościami technicznymi.

Popularne przykłady platform e-commerce open source to – WooCommerce, PrestaShop, Magento.Platformy dedykowane – to rozwiązania tworzone na zamówienie dla konkretnego klienta. Charakteryzują się pełną elastycznością i możliwością implementacji dowolnych funkcji. Jedynymi wadami tego rozwiązania są wyższe koszty i przeważnie dłuższy czas wdrożenia strony.

Ranking platform e-commerce w Polsce – TOP 8

Senuto stworzyło w 2021 roku raport, w którym wskazali ranking najpopularniejszych  platform e-commerce w Polsce. Ze względu na upływ czasu nieco zaktualizowaliśmy nasz ranking i dodaliśmy rozwijające się platformy, których popularność szczególnie rośnie w ostatnich latach. Oto najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce: 

WooCommerce

WooCommerce to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce i na świecie. Według danych WooCommerce wtyczka do WordPressa została wykorzystana do stworzenia ponad miliona sklepów internetowych.

Popularność WooCommerce polega na tym, że jest darmowa, elastyczna, zawiera szereg wtyczek, które można zainstalować, a także charakteryzuje się intuicyjną obsługą. Wszystko to sprawia, że zarządzanie sklepem online staje się łatwe nawet dla osoby, która nie posiada specjalistycznej wiedzy.

Największą zaletą tworzenia sklepu WooCommerce są wtyczki. Ogromny wybór rozszerzeń sprawia, że przy pomocy kilku kliknięć możemy dokonać integracji z systemami płatności, narzędziami marketingowymi i firmami kurierskimi. Wadą może być jedynie to, że coraz więcej wtyczek wymaga uiszczenia opłat za korzystanie z ich pełnej funkcjonalności.

Sklep WooCommerce doskonale sprawdzi się dla małych i średnich sklepów, a także, gdy chcesz reklamować stronę w wyszukiwarce.

Sprawdź również: Pozycjonowanie WooCommerce – praktyczne porady SEO

SkyShop

Kolejną popularną platformą e-commerce w Polsce jest SkyShop. Warto podkreślić, że to polska platforma SaaS.

Oto, jakie korzyści zapewnia platforma e-commerce SkyShop:

  • gotowe integracje z marketplace’ami,
  • integracja z porównywarkami cen i systemami płatności,
  • szeroki wybór gotowych szablonów,
  • łatwe i szybkie uruchomienie sklepu internetowego,
  • prosta obsługa dzięki intuicyjnemu panelowi administracyjnemu.

Komu opłaca się sklep SkyShop? To dobry wybór również dla małych i średnich sklepów internetowych. W tym przypadku nie potrzebujesz dużych przygotowań, bo swój sklep stworzysz w zaledwie kilka minut.

_Stores by cyber_Folks

Na listę popularnych platform e-commerce dodaliśmy także _Stores, które staje się coraz częściej wybieranym rozwiązaniem. Ta nowoczesna platforma e-commerce SaaS również została stworzona przez polską firmę – cyber_Folks.

Do najważniejszych zalet _Stores zaliczamy:

  • możliwość skorzystania z gotowych szablonów,
  • elastyczne opcje konfiguracji funkcjonalności na stronie,
  • łatwa obsługa dzięki przyjaznemu panelowi,
  • możliwość stworzenia sklepu internetowego w ciągu kilku minut,
  • brak konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy na temat tworzenia sklepu internetowego,
  • wsparcie podczas tworzenia i promowania sklepu.

Dla kogo _Stores? Ta platforma e-commerce doskonale sprawdzi się dla osób, które chcą przetestować swój pomysł na biznes i szybko stworzyć sklep internetowy.

Shoper

Dużą popularnością od lat cieszy się platforma e-commerce Shoper. Gdy zdecydujesz się stworzyć sklep przy pomocy Shopera, musisz przygotować się na opłaty abonamentowe.

Takie korzyści zapewnia platforma e-commerce Shoper:

  • możliwość łatwego i szybkiego uruchomienia sklepu,
  • szeroki wybór gotowych szablonów i ich personalizacja,
  • prosta obsługa dzięki intuicyjnemu panelowi administracyjnemu,
  • możliwość rozszerzenia funkcjonalności poprzez wykorzystanie dodatkowych aplikacji,
  • sprawne zarządzanie procesem sprzedaży – integracja z marketplace’ami, systemami płatności i firmami kurierskimi.

Komu opłaca się sklep Shoper? To idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, które chcą szybko uruchomić sprzedaż internetową bez wiedzy na temat programowania.

Sprawdź też: Pozycjonowanie sklepu na Shoper. Kompleksowy poradnik

Shopify

Shopify to globalna platforma e-commerce w modelu SaaS, która przyjęła się także w Polsce. Pozwala na stworzenie profesjonalnego sklepu internetowego w krótkim czasie.

Oto najważniejsze korzyści, jakie zapewnia platforma e-commerce Shopify:

  • łatwa obsługa i szybka konfiguracja sklepu,
  • wbudowane narzędzia marketingowe i analityczne,
  • integracja z wieloma systemami płatności, firmami kurierskimi i marketplace’ami,
  • elastyczny design,
  • całkiem spore app store,
  • dostępna także wersja Shopify dla dużych sklepów.

Komu opłaca się stworzyć sklep Shopify? To doskonały wybór dla sklepów z małą lub średnią liczbą produktów. Zyskujesz możliwość wykupienia specjalnej opcji dla dużych sklepów. Poza tym platforma świetnie sprawdzi się również dla sprzedawców, którzy chcą podbić rynek międzynarodowy.

PrestaShop

Nasz ranking najpopularniejszych platform e-commerce nie byłby kompletny bez PrestaShop. To zdecydowanie TOP3 najczęściej wybieranych opcji w Polsce. PrestaShop to platforma typu open source.

Sprawdźmy, jakie korzyści zapewnia platforma e-commerce PrestaShop:

  • brak opłat – potrzebna jest własna domena i hosting,
  • intuicyjny interfejs użytkownika,
  • możliwość integracji z systemami płatności, kurierami i marketplace’ami,
  • szerokie możliwości personalizacji sklepu i to bez specjalistycznej wiedzy,
  • duża społeczność – dostęp do licznych tutoriali, które ułatwiają tworzenie i zarządzanie sklepem,
  • wydajna platforma,
  • szereg szablonów, rozszerzeń i modułów do wyboru, które ułatwiają tworzenie nowoczesnego i rentownego sklepu online.

Komu opłaca się sklep PrestaShop? To idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, które szukają elastycznego i stosunkowo łatwego w obsłudze sklepu internetowego. Sprawdzi się również dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają dużych zasobów finansowych i wiedzy technicznej, ale chcą rozwijać swój biznes online.

Przeczytaj też: Pozycjonowanie sklepu na PrestaShop. Poradnik SEO

Magento

Magento to jedna z najbardziej zaawansowanych platform open source. Wadą tej platformy e-commerce może być konieczność posiadania wiedzy na temat programowania lub współpraca z programistą.

Poznaj najważniejsze zalety platformy e-commerce Magento:

  • wysoka skalowalność i elastyczność, co pozwala dostosować sklep do aktualnych potrzeb,
  • szeroki wybór modułów i rozszerzeń,
  • darmowe oprogramowanie open source,
  • zaawansowane możliwości analityczne i marketingowe,
  • obsługa wielu języków i walut,
  • czytelny CMS,
  • wydajna platforma e-commerce,
  • możliwość zarządzania wieloma sklepami z jednego interfejsu.

Komu opłaca się wybrać platformę Magento? Dedykowana dla dużych firm lub takich z większym i bardziej rozbudowanym asortymentem. Platforma Magento jest często wybierana przez korporacje i sklepy obsługujące dużą liczbę zamówień.

Dowiedz się jak wygląda pozycjonowanie strony na Magento z naszego poradnika.

OpenCart

Nie można zapomnieć także o równie popularnej platformie e-commerce, jaką jest OpenCart. To lekka platforma open source, która jest darmowa. Dzięki otwartemu kodowi źródłowemu użytkownicy mają pełną kontrolę nad wyglądem i funkcjonalnością swojego sklepu internetowego.

Oto ważne cechy, którymi wyróżnia się platforma e-commerce OpenCart:

  • brak opłat licencyjnych – platforma jest darmowa, ale wymaga własnej domeny i hostingu,
  • szeroki wybór modułów i rozszerzeń, które pozwalają dostosować sklep do swoich indywidualnych potrzeb,
  • możliwość stworzenia sklepu w wielu językach i z różnymi walutami, co ułatwia sprzedaż międzynarodową,
  • integracja z popularnymi systemami płatności i dostaw,
  • łatwe zarządzanie użytkownikami np. gdy współpracujesz z zewnętrznymi specjalistami,
  • możliwość zarządzania wieloma sklepami z jednego interfejsu.

Dla kogo? OpenCart może doskonale sprawdzać się w przypadku małych i średnich sklepów internetowych. Jednak, aby maksymalnie dostosować swój sklep, konieczne będzie posiadanie umiejętności programistycznych, przynajmniej tych podstawowych.

🚀 Z pomocą naszego rankingu wybierzesz platformę e-commerce dopasowaną do swoich potrzeb

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce to WooCommerce, PrestaShop, Magento, Shoplo, SkyShop, IdoSell, Shoper i wiele innych. Przedstawiliśmy ranking platform e-commerce, który składa się z 8 opcji do wyboru. Chcesz stworzyć własny sklep internetowy i ruszyć ze swoim biznesem e-commerce? W takim razie gorąco polecamy wybrać jedną z tych platform.

Zastanów się, czy lepszym wyborem będzie dla Ciebie platforma sprzedaży open source, która zapewnia większą elastyczność, czy też SaaS, która wymaga płacenia opłaty abonamentowej.

Pamiętaj, że duży wpływ na wybór odpowiedniej platformy e-commerce mają takie czynniki jak – budżet, poziom zaawansowania technicznego, potrzeby biznesowe i plan rozwoju Twojego e-commerce. Przed podjęciem decyzji warto dokładnie przeanalizować potrzeby swojego biznesu i przetestować kilka rozwiązań, aby znaleźć idealną platformę dla siebie.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *