blog poradniki SEO

Pozycjonowanie sklepu na Shoper. Kompleksowy poradnik

pozycjonowanie sklepu na shoper

W świecie e-commerce co chwila zachodzą zmiany i dostrzega się spore wzrosty, co oznacza, że wejście w tę branżę, nawet gdy chęci osiągnięcia sukcesu są duże, nie jest proste. Jeśli niebawem planujesz uruchomić sklep internetowy na platformie Shoper i zależy Ci na jego dużej widoczności w wyszukiwarkach, zainteresuj się pozycjonowaniem stron na Shoper. Przekonaj się, jak skutecznie możemy zbudować pozycję Twojego e-sklepu w Google!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Na czym polega pozycjonowanie stron na Shoper?

Platforma Shoper już od lat cieszy się dużą wybieralnością wśród przedsiębiorców prowadzących swoje biznesy online. Ani trochę jednak nas to nie dziwi, ponieważ jest to jedno z lepszych rozwiązań e-commerce. Jeśli chcesz zacząć sprzedawać w sieci i zależy Ci na elastycznych funkcjonalnościach i intuicyjnej obsłudze, zainteresuj się właśnie platformą Shoper.

Na czym natomiast polega pozycjonowanie sklepów na Shoper? Gdy mówimy o pozycjonowaniu sklepu internetowego na Shoper, mamy na myśli po prostu optymalizację serwisu internetowego pod kątem wyszukiwarki internetowej. Modyfikujemy i rozbudowujemy sklep online w taki sposób, aby więcej osób trafiało na niego podczas korzystania z wyszukiwarki Google. A dlaczego Google? Jest to spowodowane tym, że w naszym kraju aktualnie Google odpowiada za nieco ponad 96% wszystkich zapytań.

Dane z lipca 2024 r. Źródło: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland

SEO w przypadku sklepów na Shoper nie różni się znacząco od pozycjonowania innych sklepów, choć duże znaczenie dla specjalistów SEO ma wówczas specyfika tejże platformy. Jeśli orientujesz się w temacie pozycjonowania, właściwie możesz przejść do następnego nagłówka, ale jeśli jesteś nowicjuszem, koniecznie zapoznaj się z dalszym wprowadzeniem.

Pozycjonowanie sklepu (w tym przypadku na Shoper) jest sposobem na to, aby zwiększyć jego widoczność w wyszukiwarce. Przedsiębiorcom zależy na tym, aby ich sklep online wyświetlał się w wynikach wyszukiwania, gdy zainteresowany klient będzie szukał dostępnych w nim produktów. Oczywiście można zdecydować się na szybszą metodę i inwestycję w reklamę, ale wówczas efekty są krótkotrwałe, dlatego większość wybiera promowanie swojego biznesu w sposób organiczny. 

Podczas pozycjonowania witryny na Shoper przeprowadza się liczne prace, skupiające się wokół optymalizacji różnych aspektów, które są ważne dla Google. Nie płacisz więc za żadne kliknięcia, a jedynie za pracę specjalistów nad serwisem. Jeśli zatem wiesz, że Twoi potencjalni klienci są w wynikach wyszukiwania, ale nie mogą dotrzeć do Twojego serwisu, pozycjonowanie strony na Shoper wydaje się najrozsądniejszą opcją.

Dlaczego warto wybrać Shoper? Plusy i minusy tego rozwiązania

Oto najważniejsze powody, dla których warto postawić na sklep zbudowany na platformie Shoper:

  • przyjazny wygląd,
  • polska wersja językowa,
  • rozbudowany sklep z wtyczkami,
  • intuicyjny i prosty interfejs,
  • duży wybór szablonów graficznych z możliwością edycji,
  • regularne aktualizacje oprogramowania,
  • darmowa, dwutygodniowa wersja sklepu na Shoper,
  • prosta integracja płatności.

Niestety nie możemy powiedzieć, że sklep na Shoper to idealne rozwiązanie, ponieważ ma pewne wady, a do tych najistotniejszych zaliczamy:

  • stałą roczną opłatę abonamentową (ile kosztuje sklep internetowy na Shoper możesz sprawdzić na oficjalnej stronie),
  • brak dostępu do kodu źródłowego,
  • ograniczone możliwości w zakresie SEO,
  • niedostępność integracji z FB i Allegro w najtańszym pakiecie.

Zalety i wady pozycjonowania sklepu na Shoper

Pozycjonowanie strony na platformie Shoper ma swoje specyficzne zalety i wady. Poznaj je. 

Zalety:

  • Docierasz do większej liczby potencjalnych klientów.
  • Budujesz stałe źródło ruchu na stronie.
  • Oszczędzasz pieniądze (w przypadku dobrego SEO, masz zapewniony niemały zwrot z inwestycji).
  • Zwiększasz zaufanie do marki.

Wady:

  • Ponosisz koszty, które mogą być uciążliwe szczególne dla małych firm (np. abonament, dodatkowe opłaty za narzędzia SEO).

Pozycjonowanie strony na Shoper. Jak wystartować z optymalizacją?

Prowadzisz już sklep internetowy na Shoper, a może dopiero planujesz go założyć? Niezależnie od sytuacji, w której się znajdujesz, po zapoznaniu się z tym wpisem i naszymi wskazówkami, pozycjonowanie witryny na Shoper przestanie wydawać się straszne. Zobacz, jak zacząć optymalizację.

Źródło danych : https://trends.builtwith.com/shop/hosted-solution/country/Poland

Zbuduj sklep internetowy 

Pierwszym elementem jest oczywiście stworzenie własnego sklepu online na Shoper. Aby tego dokonać, wejdź na stronę Shoper i wypróbuj stronę poprzez podanie maila lub od razu zdecyduj się na zakup wybranego planu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w poniższym filmiku:

Przejdź do ustawienia domeny sklepu internetowego

Być może domyślasz się już, że ustawienie domeny sklepu internetowego to jedna z podstawowych czynności, które obowiązkowo musisz wykonać. Jest to bowiem unikalny adres, który zostaje przypisany tylko do Twojego sklepu na platformie Shoper. Uznaje się go za kluczowy element marki, który, choć nie wpływa na optymalizację SEO, ma znaczenie dla doświadczeń użytkowników. 

Jak to zrobić? Ustawienie domeny odbywa się w panelu administratora sklepu. Możesz wybrać wcześniej kupioną już domenę lub zdecydować się na zupełnie nową. Przejdź do „Ustawienia” → „Ogólne” → „Domeny” → „Dodaj własną domenę” lub „Kup nową domenę”. Jeżeli finalnie zdecydujesz się na zakup nowej domeny w panelu, będziesz musiał wybrać, jaką ma mieć końcówkę „.pl” lub „.com.pl”. W przypadku dodawania zakupionej już domeny prawidłowo skonfiguruj DNS zgodnie ze wskazówkami udostępnionymi na stronie Shoper. 

Dokonaj wyboru szablonu

Na pewno zależy Ci na tym, aby Twoja strona dostarczała jak najlepsze wrażenia. A jeśli nie, koniecznie zmień swoje podejście, bo przecież jest to coś, co w dużej mierze wpływa na współczynnik odrzuceń, czyli bounce rate. Ma ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego na Shoper w wynikach wyszukiwania i nie bez znaczenia pozostaje na liczbę osób decydujących się na zakupy po wejściu na stronę.

Dlatego właśnie tak ważne jest, abyś podszedł do wyboru szablonu na poważnie. Skup się na tym, aby zatrzymać klienta na stronie – wybierz przejrzysty i czytelny szablon. Zwróć uwagę, czy dobrze prezentuje się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych, uwzględniając fakt, że prawie 4 miliardy ludzi korzysta z Internetu za pośrednictwem smartfonów, czyli mniej-więcej 49% światowej populacji [źródło: raport organizacji GSMA].

Źródło: https://www.shoper.pl/szablony-graficzne

Na szczęście zadbanie o ten aspekt również nie jest trudne, ponieważ szablony dostępne na tej platformie są oparte na technologii RWD (Responsive Web Desing), co gwarantuje ich poprawne wyświetlanie na różnych rodzajach ekranów. Jeśli chcesz wprowadzić zmiany w zakresie stylu graficznego sklepu online, przejdź do panelu administratora, a następnie do „Wygląd i treści” „Wygląd sklepu”, „Sklep ze stylami graficznymi”. Zastanów się, który styl graficzny najbardziej Tobie odpowiada i sprawdź demo na różnych urządzeniach. 

Gdy już ostatecznie zdecydujesz, jak chcesz, by wyglądał Twój sklep internetowy, kup wybrany szablon i zastosuj go. Pamiętaj także o zakładce „Twoje szablony graficzne”, gdzie możesz weryfikować i zmieniać posiadane style.

Zajmij się skonfigurowaniem analityki

W jaki sposób monitorować zachowania klientów w sklepie zbudowanym na Shoper? Najprościej zrobić to wykorzystując jedno z najpopularniejszych narzędzi do tego celu, czyli Google Analytics (GA). Gromadzi ono najważniejsze informacje na temat osób, które odwiedzają Twoją witrynę, dzięki czemu masz szansę lepiej zrozumieć potencjalnych klientów i dostosować stronę do ich potrzeb

GA to zdecydowanie jedno z najbardziej wartościowych narzędzi w SEO, ale nie ma co się dziwić, ponieważ zapewnia mnóstwo możliwości. Korzystający z niego mogą m.in. generować różne raporty, dokonywać analizy demograficznej klientów, poznawać źródła ruchu na stronie, dowiedzieć się, z jakich urządzeń najczęściej korzystają odwiedzający, czy nawet śledzić zachowania klientów na żywo. 

Nie obawiaj się również tego, że integracja sklepu z Google Analytics jest skomplikowana. Jest to banalnie proste i właściwie wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Analytics i będziesz postępował zgodnie ze wskazówkami. Zacznij od skopiowania „Identyfikatora pomiaru” ze strumienia danych, a następnie przejdź do „Dodatki i integracje” „Inne integracje” „Konfiguruj pod Google Analytics” → wklej identyfikator → zapisz zmiany. Weź jednak pod uwagę, że czasem trzeba poczekać nawet dwie doby na pełną aktywację integracji.

Dodaj mapę strony

O co jeszcze musisz zadbać? Niezbędnym elementem jest również dodanie mapy strony (sitemap), czyli pliku XML, zawierającego dane wszystkich adresów URL znajdujących się na Twojej stronie internetowej. Dlaczego ma to znaczenie? Głównie z tego względu, że pozwala robotom Google lepiej zrozumieć strukturę i przeprowadzić skuteczniejszą analizę oraz przekazuje informacje dotyczące tego, jakie dane w witrynie ma uznać za wartościowe. 

Jeśli zależy Ci (a powinno) na korzystaniu ze wszystkich funkcjonalności GSC (Google Search Console), koniecznie dodaj plik sitemap.xml. Jak go wygenerować i zaktualizować? To dość proste, ponieważ wszystko dzieje się automatycznie. Aby pozyskać mapę strony, przejdź do „Ustawienia” „Zaawansowane” → „SEO” → „Google Sitemap”.

HTTPS i certyfikat SSL, czyli zapewnij bezpieczeństwo

Dbałość o bezpieczeństwo użytkowników w sieci ma znaczenie szczególnie w obecnych czasach, w których nie brakuje oszustów działających w obszarze Internetu. Dlatego decydując się na sklep na Shoper, koniecznie zastosuj certyfikat SSL (Secure Socket Layer), będący istotnym elementem ochrony danych klientów.

Wówczas połączenie ze sklepem internetowym jest kodowane protokołem HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure). Jeśli zadbasz o zastosowanie tego rozwiązania, Twoi klienci nie będą musieli się martwić, czy ich dane osobowe (i nie tylko) są bezpieczne, czy też czasem nie zostaną przechwycone. 

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na ten aspekt i ufają jedynie tym sklepom online, które dbają o bezpieczeństwo swoich klientów. Warto też dodać, że to rozwiązanie pozwala na prowadzenie kampanii reklamowych Facebook Ads czy Google Ads

Jak zapewnić bezpieczne połączenie dla sklepu na platformie Shoper? Oczywiście kupując i wdrażając certyfikat SSL. Zrób to szybko i sprawnie przez panel administratora sklepu. Przejdź do „Ustawienia” → „Ogólne” → „Domeny” → „Kup certyfikat SSL”. Weź pod uwagę, że czasami instalacja zajmuje nawet dobę. Następnie przejdź ponownie do „Ustawienia” → „Zaawansowane” → „Bezpieczeństwo” w celu skonfigurowania HTTPS i w sekcji „Obsługa HTTPS” zmień na „Wszędzie” → zapisz zmiany.

Przeprowadź weryfikację pliku robots.txt

Skąd roboty wyszukiwarek wiedzą, które adresy URL Twojego sklepu są do indeksowania? Tego typu informacji dostarcza plik robots.txt, czyli specjalny dokument, który umożliwia kontrolę nad tym, które elementy są widoczne dla robotów wyszukiwarek, a które nie.

Bardzo ważne jest, abyś regularnie kontrolował, czy w pliku nie zostały wprowadzone jakieś zmiany, przez co dostęp do witryny jest ograniczony. Pamiętaj, że edycja tego pliku nie jest wspierana przez wsparcie techniczne twórców oprogramowania. 

Gdzie szukać pliku robots.txt? Udaj się do zakładki „Ustawienia” „Zaawansowane”, → „SEO” → „Zaawansowane”. Ważną informacją może być dla Ciebie również to, że generacja pliku robots.txt odbywa się w sposób automatyczny i jest on skonfigurowany tak, aby ograniczyć dostęp do stron, które mogą niekorzystnie wpływać na pozycjonowanie. 

Warto, abyś wiedział, że w edytorze tego pliku możesz wprowadzać różne dyrektywy. Te natomiast określają, które strony mają być niedostępne, a które dostępne dla wyszukiwarek. Zazwyczaj używa się takich dyrektyw jak: user-agent, disallow, allow, sitemap.

Pozycjonowanie sklepu na Shoper. Poradnik krok po kroku 

Jak pozycjonować sklep na Shoper? Z nami to proste – przejdźmy razem przez wszystkie elementy optymalizacji technicznej i optymalizacji treści. 

Wybierz właściwe słowa kluczowe

Nie mamy żadnych wątpliwości co do tego, że wybór odpowiednich słów kluczowych dla każdej podstrony sklepu na Shoper ma kluczowe znaczenie dla pozycjonowania. Inaczej keywords to frazy, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki Google, aby dowiedzieć się więcej na interesujący ich temat. Jak dzieli się frazy kluczowe? Jednym z najbardziej znanych podziałów jest podział ze względu na długość:

  • frazy z krótkim ogonem (short-tail) – czyli słowa kluczowe złożone z jednego lub dwóch słów. Najczęściej określa się w ten sposób najpopularniejsze wyrażenia i często wpisywane w wyszukiwarkę, 
  • frazy z długim ogonem (long-tail) – czyli zawierające przynajmniej trzy słowa. Są zwykle mocno precyzyjne.

Prowadząc sklep na Shoper i decydując się na jego pozycjonowanie, koniecznie musisz wybrać odpowiednie słowa kluczowe dla witryny. Naturalnie wplataj je w podstrony – nie tylko w treść, ale także nagłówki i opisy. Jak możesz znaleźć najlepsze frazy kluczowe? Wykorzystaj do tego takie narzędzia jak np. Semstorm, Senuto, Ubersuggest, Keyword Tool, czy AnswerThePublic. Dobrym pomysłem jest także skorzystanie z podpowiedzi w wyszukiwarce Google. Zobacz sam:

Przygotuj przyjazne adresy URL 

Kluczowym elementem pozycjonowania witryny na Shoper jest także ustawienie poprawnych adresów URL. Musisz zadbać o to, aby były przyjazne, czyli bez liczb, polskich znaków i spacji. Jeśli spacje są niezbędne, zastąp je myślnikami. Oprócz tego adresy muszą jasno informować, co znajdą użytkownicy po kliknięciu linku. 

Dlaczego prawidłowo skonfigurowane adresy URL są ważne? Mają one ogromne znaczenie nie tylko dla Twoich klientów, ale także dla robotów Google. Jeśli chcesz, aby wszyscy bardziej Ci zaufali, postaw na krótkie i czytelne adresy URL

Jak zmienić adres URL w sklepie stworzonym na Shoper? Wystarczy, że przejdziesz do zakładki „Pozycjonowanie”, a następnie ręcznie wprowadzisz zmiany w polu „adres URL” konkretnej podstrony, a następnie je zapiszesz. Możesz również skorzystać z wtyczki Przyjazne Adresy URL, która pozwoli Ci automatycznie wdrożyć linki dla całego sklepu.

Zadbaj o znaczniki meta

Co jeszcze ma znaczenie w procesie optymalizacji sklepu internetowego na Shoper? Na pewno nie można zapomnieć o właściwie zoptymalizowanych znacznikach title i meta description. To właśnie te elementy jako pierwsze widzi użytkownik, gdy przegląda wyniki wyszukiwania. Mają one zatem duży wpływ na to, jak Twój sklep online tam wygląda. Zobacz przykład:

„Salon kosmetyczny Warszawa – Salon urody PIED-DE-POULE” to meta title, natomiast „Grzybowska 4, 00-131, Warszawa, Śródmieście. Przytulna lokalizacja w samym sercu Warszawy. Ponad 150 rodzajów usług pozwalających zachować urodę i pielęgnację.” stanowi meta description. 

Czym się kierować podczas ustawiania meta title? Oto nasze wskazówki:

  • Zbuduj znacznik title o maksymalnej długości 60 znaków (600 pikseli).
  • Umieść w tytule słowo kluczowe, aby od razu wszystkich poinformować, w czym specjalizuje się Twój sklep. Unikaj jednak nadmiaru fraz kluczowych.
  • Nie pisz całego tytułu dużymi literami.
  • Nie zapominaj o znakach interpunkcyjnych, które sprawiają, że czytanie jest przyjemniejsze i prostsze.
  • Zastanów się nad umieszczeniem nazwy marki w tytule i zacznij w ten sposób budować rozpoznawalność brandu. 

Co natomiast z meta description? Jak już zauważyłeś, jest to opis, który widnieje tuż pod tytułem strony. Nie ma tutaj miejsca na plagiaty. Konieczne jest także zadbanie o przejrzystość tego opisu, biorąc pod uwagę, że jednym z zadań meta description jest przyciągnięcie uwagi. Oto nasze wskazówki dotyczące tworzenia meta opisów:

  • Przygotuj opis nieprzekraczający 160 znaków, czyli 1000 pikseli. 
  • Zadbaj o zaprezentowanie konkretów w treści i zwróć uwagę na to, aby każdy opis był unikalny.
  • Dodaj słowa kluczowe o naturalnym brzmieniu (nie bój się ich odmieniać).
  • Zawrzyj CTA (call to action), którego zadaniem jest zachęcenie do przejścia na stronę. 

Jak stworzyć poprawne meta tytuły i meta opisy dla podstron? Przygotowaliśmy kilka przykładów, aby jeszcze bardziej Ci to ułatwić:

META TITLEMETA DESCRIPTION
Artykuły szkolne – Świat UczniaPoznaj szeroki wybór artykułów szkolnych w Świecie Ucznia. Od zeszytów po plecaki, wszystko, czego potrzebuje Twoje dziecko do szkoły.
5 pomysłów na zdrowe przekąski dla dzieci | Kuchnia IwonyOdkryj 5 zdrowych i smacznych przekąsek dla dzieci. Proste i szybkie przepisy, które przypadną do gustu każdemu dziecku.
Usługi wulkanizacyjne | Mechanik Jan KowalskiProfesjonalne usługi wulkanizacyjne niedaleko Ciebie. Mechanik Jan Kowalski oferuje naprawę i wymianę opon w konkurencyjnych cenach.
Jak poprawić cerę? – Kosmetolog Joanna NowakSprawdzone porady kosmetologa Joanny Nowak na poprawę cery. Dowiedz się, jak dbać o skórę i zyskać zdrowy blask.

Jak ustawić znaczniki title i meta description? Nie jest to skomplikowane. Zacznij od odwiedzenia zakładki „Ustawienia” „Zaawansowane” → „SEO”. Tam będziesz mógł zdecydować, dla której sekcji chcesz ustawić znaczniki. Możesz samodzielnie, ręcznie wprowadzić treść lub też zdecydować się na znacznik szablonu, zgodnie z którym zostaną wygenerowane nazwy. 

Zbuduj poprawną architekturę strony

Za kolejny ważny aspekt pozycjonowania e-commerce na Shoper uznaje się odpowiednią strukturę strony. Powinieneś skupić się na tym, aby odwiedzający mogli płynnie poruszać się po serwisie. Podczas zajmowania się poprawną architekturą strony, warto, abyś miał wiedzę dotyczącą tego, co najczęściej szukają Twoi klienci. 

Zadbaj oczywiście o to, aby na stronie był wyraźny podział na kategorie produktowe (i ewentualne podkategorie). Przydać się może także zaimplementowanie breadcrumbs (menu okruszkowego). Pamiętaj, że im bardziej przyłożysz się do tego, aby użytkownicy swobodnie poruszali się po sklepie, tym więcej czasu spędzą w witrynie. 

Źródło: https://www.onely.com/blog/site-architecture/

Przeprowadź optymalizację obrazów

Kolejną priorytetową kwestią, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron na Shoper jest wykonanie optymalizacji obrazów. Gdy zadbasz o ten aspekt, dodawane przez Ciebie grafiki mogą pojawić się nawet w zakładce „Grafika” w Google. Jak zadbać o optymalizację obrazów? Konieczne jest przede wszystkim ustawienie prawidłowej nazwy plików. Zapomnij o ciągach przypadkowych znaków. Nie idź prostszą drogą, ponieważ w ten sposób utrudnisz optymalizację sklepu. 

Zamiast tego w nazwie pliku umieść słowa kluczowe mające związek z tym, co jest na obrazie. Krótko i na temat – tak powinna wyglądać nazwa każdego pliku. Oprócz tego pamiętaj, aby nie używać polskich znaków, a jeśli jest taka konieczność, oddziel wyrazy nie spacją, a myślnikiem. Istotne jest także to, aby zdjęcia były w odpowiednim formacie. Przykładowo, PNG zwykle jest stosowane w grafikach bez tła, SVG – do ikon i logotypów, natomiast JPG – jest uniwersalnym rozwiązaniem i praktycznie żadna przeglądarka nie ma problemów z tym formatem. 

Nierzadko problematyczną kwestią jest czas ładowania grafik. I chociaż Shoper automatycznie kompresuje zdjęcia, zalecamy ich samodzielnie skompresowanie do jak najmniejszej wagi. W sieci znajdziesz wiele bezpłatnych programów, które na to pozwalają i zachowują estetykę grafiki, np. TinyPNG. Zawsze dbaj także o jak najwyższą jakość zdjęć. Jeśli nie posiadasz takich, rozważ korzystanie ze stron oferujących darmowe zdjęcia, np. Pixabay. Co więcej, znaczenie ma też dodawanie opisów alternatywnych do wszystkich grafik w sklepie. 

Zadbaj o stronę główną

Strona główna stanowi jeden z najważniejszych elementów Twojego sklepu na Shoper. To coś, po czym mogą zapamiętać Cię Twoi klienci, dlatego powinieneś szczególnie zadbać o jej wygląd. Dodawaj na niej przyciągające uwagę teksty. Pamiętaj jednak, aby nie lać wody, a przedstawiać konkrety i najciekawsze rzeczy na temat Twojej oferty. 

Rozumiemy, że jeśli robisz to po raz pierwszy, może to sprawić niemałe problemy, dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek, dzięki którym łatwo poradzisz sobie z tym tematem, a oto one:

  • klienci często jedynie scrollują stronę główną, zwłaszcza gdy widzą, że są na niej ściany tekstu. Z tego względu znaczenie ma prawidłowa struktura tekstu – podziel informacje na akapity i dziel je na mniejsze bloki,
  • skonstruuj nagłówki, dzięki którym odwiedzający będą mogli szybko znaleźć interesujące ich informacje,
  • jak jeszcze możesz przyciągnąć uwagę klientów? Na przykład poprzez stosowanie wypunktowań i pogrubień. Dzięki takim elementom skanowanie tekstu jest przyjemniejsze i wygodniejsze,
  • pamiętaj o umieszczaniu w nagłówkach i treściach odpowiednich słów kluczowych związanych z Twoją działalnością,
  • przed napisaniem tekstów, ustal, do kogo kierujesz swoje materiały i zadbaj o dostosowanie ich stylu do grupy docelowej. 

Dobrą wiadomością jest także to, że na Shoper spotkasz się z konfiguratorem graficznym, który pozwala dostosować wygląd sklepu i wcale nie musisz znać kodowania HTML i CSS. Jeśli chcesz umieścić tekst na stronie głównej sklepu w Shoper, przejdź do zakładki „Wygląd i treści” Wygląd sklepu” „Obecny szablon graficzny” „Edytuj w nowym konfiguratorze” „Dodaj moduł” „Moduł tekstowy”, a następnie przeciągnij go w odpowiednie miejsce na stronie głównej, dodaj treść i zapisz zmiany. 

Zadbaj o prawidłowe linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne, czyli internal links to umieszczenie w dowolnym miejscu strony internetowej hiperłącza prowadzącego do innej podstrony w obrębie tego samego serwisu. Niestety, wciąż często jest ono ignorowane przez przedsiębiorców, a to błąd, ponieważ dzięki linkowaniu wewnętrznemu użytkownikom łatwiej poruszać się po stronie i przenosić się do istotnych informacji. 

Gdzie można zastosować linki? Z linkowaniem wewnętrznym można się spotkać, chociażby w postach na blogu. Jeśli wspominasz w artykule o jakimś konkretnym produkcie, nie wahaj się go podlinkować, a kto wie, może w ten sposób wygenerujesz sprzedaż? We wpisach blogowych możesz także wstawić odnośnik np. do zakładki „Kontakt”, jeśli podejrzewasz, że czytelnik będzie chciał skontaktować się z firmą po zapoznaniu się z danym wpisem.

O czym jeszcze musisz pamiętać, dbając o linkowanie wewnętrzne? Przede wszystkim nie możesz przesadzać z ilością odnośników w treści. Te są potrzebne, ale gdy będzie ich zbyt wiele, mogą rozpraszać czytelnika i trudniej będzie mu się skupić na tekście. Najlepiej stosować się do zasady, która mówi, że w artykule może znaleźć się 1 link na każde 1000 znaków ze spacjami  (średnio). Nie zapominaj również o tym, aby budować linki z odpowiednimi tagami, takimi jak title i atrybut dofollow. 

Oprócz tego pamiętaj o aktualizowaniu starych wpisów na blogu. Jeśli masz taką możliwość, dodaj odnośniki do nowych podstron. Poza tym ważne jest stosowanie odpowiednich anchor textów czy też atrybutu rel=”nofollow”, gdy zajdzie taka potrzeba. 

Dodaj dane strukturalne

Dane strukturalne to dodatkowe dane umieszczone w kodzie strony, dzięki którym roboty wyszukiwarek mogą lepiej zrozumieć informacje umieszczone w witrynie. Bardzo często nazywa się je fragmentami rozszerzonymi. Zobacz, jak mogą one wyglądać: 

Chcesz wyróżnić swoją stronę w wynikach wyszukiwania? W takim razie nie wahaj się i zastosuj dane strukturalne schema.org (rich snippets). Mogą one przyjąć różną formę, np. średniej opinii o produktach, stanu magazynowego, daty publikacji, czy menu okruszkowego. Zaletą Shoper jest to, że automatycznie implementuje dane strukturalne schema.org. Jednak w celu pełnego korzystania z tego przydatnego rozwiązania, pozwól swoim klientom oceniać produkty dostępne w sklepie. 

Możesz to zrobić, przechodząc do panelu administratora sklepu, a następnie do zakładki „Wygląd i treści” → „Wygląd sklepu” → „Obecny szablon graficzny” → „Szczegóły produktu”. W tym miejscu będziesz mógł włączyć opcję pozwalającą na ocenianie produktów i informację o stanie magazynowym na karcie produktu. 

Ustaw właściwą strukturę nagłówków

Innym elementem mającym wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego na Shoper jest struktura nagłówków. Jednym z najistotniejszych jest nagłówek H1 – pamiętaj jednak, że ten powinien pojawić się tylko raz w obrębie podstrony. Natomiast jeśli chodzi o pozostałe nagłówki, możesz je stosować bez ograniczeń, ale zawsze kieruj się tym, aby używać ich w taki sposób, by stworzyć przejrzystą architekturę. 

Zoptymalizuj szybkość ładowania strony

W przypadku pozycjonowania strony na Shoper pracuje się także nad optymalizacją szybkości ładowania strony. Jeżeli już jakiś czas działasz online i interesujesz się SEO, być może wiesz, że szybkość ładowania jest uznawana za czynnik rankingowy, a co więcej: już zaledwie dwie dodatkowe sekundy więcej potrzebne na załadowanie strony, mogą zwiększyć współczynnik odrzuceń o 103% [źródło: Akamai].

Postaraj się nie dopuścić do żadnych opóźnień w ładowaniu strony, aby doświadczenia użytkowników były jak najlepsze. Jeśli czas ładowania strony jest Ci nieznany, skorzystaj z narzędzia PageSpeed Insights. Gdy ustalisz, że wynik jest niezadowalający, poszukaj przyczyny, a następnie ją usuń. Może być nią np. zbyt duży rozmiar grafik, czy też duża liczba produktów w sprzedaży. 

Miej na uwadze, że prędkość ładowania witryny może być zależna m.in. od rozmiaru obrazów, ilości zainstalowanych wtyczek, ilości stosowanych dodatkowych multimediów, czy też liczby produktów. 

Źródło: https://pagespeed.web.dev/

Pozyskaj linki zewnętrzne

Link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych to następny ważny element SEO, który pozwoli Ci poprawić pozycjonowanie sklepu na Shoper. Co ma największe znaczenie? Przede wszystkim skup się na tym, aby pozyskiwane odnośniki były wartościowe. Kiedyś istotniejsza była ilość niż jakość, dzisiaj jakość ma dużo większe znaczenie niż ilość. 

Skąd pozyskiwać wartościowe linki? Jednym ze sposobów jest skontaktowanie się z producentem oferowanych przez Ciebie produktów. Zapytaj, czy jest opcja, aby umieścił na swojej stronie informację, że jego produkty są dostępne w Twojej ofercie. Szczególnie popularne są również artykuły eksperckie i ich publikowanie na branżowych portalach. 

Możesz także zdecydować się na nawiązanie współpracy ze znanym blogerem lub influencerem. Niekoniecznie od razu musisz wybrać najpopularniejszą osobę w Internecie. Czasami te mniej znane gwiazdy Internetu, o mniejszych zasięgach mają bardziej zaangażowanych fanów, a więc warto się z nimi skontaktować. Zaproponuj przekazanie produktu do przetestowania i stworzenie jego recenzji.

Innym, już znacznie mniej popularnym, ale jednak wciąż istniejącym źródłem są artykuły sponsorowane o charakterze sprzedażowym.

Zacznij pisać bloga

Prowadzenie sklepu na Shoper ma wiele zalet, a jedną z nich jest to, że platforma pozwala w prosty i wygodny sposób prowadzić bloga. Nie jest wymagane, abyś zakładał osobną stronę, czy inwestował we wtyczkę. Dlatego nie powinieneś zastanawiać się, czy pisanie bloga to dobry pomysł. 

Zapewniamy, że warto zdecydować się na to, ponieważ ma to korzystny wpływ na pozycjonowanie, m.in. jest wsparciem w pozycjonowaniu na słowa kluczowe z długiego ogona. Oprócz tego pomaga użytkownikom, więc poprawia ich doświadczenia.

Tworząc bloga, powinieneś zadbać o to, aby Twoje wpisy udzielały odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania klientów, dzięki czemu ułatwisz im podjęcie decyzji zakupowych. Zanim jednak zaczniesz, poznaj kilka naszych wskazówek!

  • Nie zaczynaj pisać bez researchu. Nie chcesz przecież marnować czasu na wpisy, których nikt nie potrzebuje, prawda? Zatem przed przystąpieniem do pracy przeprowadź research, dzięki któremu dowiesz się więcej na temat tego, co interesuje Twoich odbiorców. Jeśli będzie brakowało Ci pomysłów na artykuły, możesz skorzystać także z takich narzędzi jak np. Answer The Public, czy Google Trends.
  • Pisz artykuły „wiecznie żywe”. To właśnie evergreen content może zagwarantować największy ruch z wyszukiwarki. 
  • Umieść CTA w treści. Wzywaj czytelników do działania, czyli nawiązania kontaktu z Tobą lub kupna danego produktu. Aby było ono skuteczne, postaraj się, aby było niepowtarzalne.
  • Pamiętaj o umieszczaniu linków we wpisach blogowych. Ułatwiaj czytającym docieranie do produktów i innych artykułów na blogu. To umożliwi Ci zwiększanie sprzedaży i korzystnie wpłynie na doświadczenia użytkowników. 

Stwórz opisy kategorii

Opisy kategorii produktowych to kwestia często zaniedbywana przez właścicieli sklepów internetowych – nie tylko tych zbudowanych na Shoper, ale ogólnie. Nierzadko powodem jest to, że z jednej strony nie mają oni czasu na samodzielne przygotowanie tych treści, a z drugiej – szkoda im wydawać pieniądze, aby wykonał to profesjonalny copywriter.

Tymczasem prawidłowo przygotowane treści na podstronach kategorii mogą zachęcić klientów do zakupu i tym samym zwiększyć sprzedaż. Nie bez znaczenia są one także dla wyszukiwarek. Nie zastanawiaj się więc dłużej, czy warto dodać opisy kategorii i poznaj nasze wskazówki, jak je napisać, aby pomogły w pozycjonowaniu. 

  • Słowa kluczowe to podstawa, ale oczywiście powinieneś wybrać te, które odpowiadają danej kategorii.
  • Zachowaj umiar, czyli nie przesadzaj z liczbą fraz kluczowych w tekście
  • Unikaj fraz odpowiednich dla innych podstron w serwisie.
  • Możesz podzielić treść na część sprzedażową, którą umieścisz nad listingiem towarów i część informacyjną, która znajdzie się na dole strony.
  • Stosuj nagłówki i dziel treści na sekcje tematyczne, aby ułatwić ich czytanie.
  • Zadbaj o oryginalność treści. Nie kopiuj opisów kategorii od konkurencji/producenta czy też nie umieszczaj tej samej treści na każdej zakładce z danym typem produktów. 
  • Podglądaj konkurencję. To pomoże Ci uzyskać wiele cennych informacji m.in. na temat tego, jakiej długości opisy kategorii powinieneś stworzyć. 

Zadbaj o karty produktowe

Równie ważne jak strona główna są karty produktowe, które trzeba poddać optymalizacji. Zastosuj się do naszych wskazówek, a bez problemu zbudujesz karty produktowe, które nie tylko spodobają się internautom i będą dla nich przydatne, ale będą także zgodne z wymogami Google.

  • Stwórz prawidłowe nazwy produktów. Niewskazane jest używanie skrótów – lepszą opcją są pełne nazwy produktów. Zawrzyj w nazwie najważniejsze informacje, po których użytkownik będzie mógł znaleźć interesujący go model produktu.
  • Dodaj interesujące i unikatowe opisy do kart produktów. Pamiętaj o wprowadzeniu nagłówków i nasyceniu treści słowami kluczowymi. Nie lej wody i staraj się stosować język korzyści. 
  • Sam opis produktu to zbyt mało. Aby zwiększyć sprzedaż, dodaj do kart produktowych multimedia i jeśli jest taka możliwość – specyfikację techniczną. 
  • Umieść zdjęcia produktów. W tym aspekcie ważna jest ich jakość i rozmiar. Nie mogą ładować się zbyt długo, ponieważ wówczas jest ryzyko, że część zniecierpliwionych klientów po prostu opuści stronę. Cenną poradą jest zadbanie także o spójność stylu zdjęć.
  • Pozwól klientom na zostawianie opinii i ocen. Pomogą one nie tylko innym użytkownikom w podjęciu decyzji, ale także dostarczą więcej fraz z długim ogonem do strony.
  • Jeśli oferujesz te same produkty, ale w różnych wariantach (np. w różnych opcjach kolorystycznych), wyraźnie to pokaż i pozwól klientom na wybór tego najlepszego w obrębie jednego widoku

Już wiesz, jaka powinna być idealna karta produktu. Mamy nadzieję, że teraz chociaż trochę pozycjonowanie strony na Shoper stało się dla Ciebie prostsze. 

Przydatne wtyczki dla sklepów internetowych na Shoper

Mając sklep na Shoper, możesz korzystać z licznych wtyczek – baza wtyczek App Store jest naprawdę rozbudowana. Te natomiast pozwalają na poszerzenie funkcjonalności e-commerce. Jakie są najlepsze wtyczki? Oto kilka z nich:

  • SEO Plugin – to jedna z najpopularniejszych wtyczek wykorzystywanych w sklepach na platformie Shoper. Z nią walka o najwyższe pozycje w Google jest dużo prostsza – przekonasz się, że wdrożenie odpowiednich działań SEO nie musi być problematyczne. Umożliwia optymalizację sklepu, analizę ryzyka czy integracje z GA (Google Analytics), a ponadto jest wzbogacona o funkcjonalności Chat GPT.
  • Promocje 2+1 – sprzedawaj jeszcze większe ilości produktów, dzięki wdrożeniu tej wtyczki. Czy wiesz, że z tej skutecznej metody typu „Kup 2 produkty, a 1 otrzymasz gratis” korzystają najwięksi gracze na rynku?
  • Przyjazne Adresy URL – o tej wtyczce wspominaliśmy już powyżej. Pozwala ona na udoskonalenie linków. Wybierz ten dodatek i postaw na zautomatyzowane generowanie przyjaznych i czytelnych URL dla produktów czy kategorii, które możesz wykorzystywać m.in. w mediach społecznościowych. 
  • Licznik czasu wysyłki większość kupujących online chce wiedzieć, kiedy dotrze do nich zamówienie. Poinformuj ich, kiedy będzie kolejna tura wysyłki. Zbliżający się termin może zmobilizować zainteresowanych do szybszego zakupu.
  • RatingCaptain. Postaw na tę wtyczkę, jeśli chcesz, aby zbieranie, analizowanie i wyświetlanie opinii/recenzji klientów było jeszcze prostsze. Zwiększaj zaufanie do marki i pokazuj oceny od klientów – z tym narzędziem jest to naprawdę proste.
  • Licznik popularności produktu. To kolejny dodatek, który może zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. Jest to pewnego rodzaju dowód społeczny – gdy ludzie widzą, że innych klientów zainteresował dany produkt i zdecydowali się oni na jego zakup, czują, że też go potrzebują. Pojawia się poczucie pilności – klienci czują, że muszą jak najszybciej kupić produkt, zanim się wyprzeda czy też po prostu zostanie usunięty z asortymentu. 

Jak zainstalować powyższe wtyczki? Z pewnością poradzisz sobie z tym. Wystarczy, że wejdziesz w panel administratora sklepu na Shoper, a następnie do „Dodatki i integracje” „Aplikacje”. W tym miejscu może wyszukać potrzebną aplikację, a następnie ją zainstalować i skonfigurować. 

Jak długo trzeba czekać na efekty optymalizacji sklepu na Shoper?

Podczas ustalania strategii SEO zwykle określa się czas, jaki potrzeba na uzyskanie efektów pozycjonowania sklepu na Shoper. Należy jednak podkreślić, że czas oczekiwania może zależeć od wielu czynników, takich jak m.in.:

  • wiek sklepu – w przypadku starszych stron, efekty mogą pojawić się szybciej, natomiast jeśli chodzi o nowe sklepy, trzeba nastawić się na dłuższe oczekiwanie,
  • konkurencja w branży – jeśli masz sporo konkurentów i w dodatku mają oni dobrze wypozycjonowane strony, osiągnięcie zadowalających pozycji w wynikach wyszukiwania z pewnością zajmie więcej czasu,
  • zawartość strony – efekty pozycjonowania, a dokładniej szybkość ich uzyskania są zależne także od jakości contentu na Twojej stronie. Jeśli są to wysokiej jakości i ciekawe treści dla użytkowników, możesz liczyć na to, że szybciej pozyskasz ruch organiczny,
  • wybrane słowa kluczowe – jeśli konkurencja jest duża i postawisz na najpopularniejsze frazy, które są jednocześnie bardziej konkurencyjne, uzyskanie efektów będzie trwało dłużej i będzie też trudniejsze. Dlatego w wielu przypadkach zaleca się inwestycję przede wszystkim we frazy z długiego ogona,
  • algorytmy wyszukiwarek – nie jest tajemnicą, że Google (i inne wyszukiwarki) regularnie aktualizuje algorytmy, a to z kolei może wpływać na zmiany w widoczności strony. Z tego względu praca nad strategią jest ciągła, ponieważ konieczne jest nieustanne jej dostosowywanie. 

Kiedy dostrzeżesz pierwsze efekty pozycjonowania witryny na Shoper? Zwykle pojawiają się już po kilku miesiącach, ale weź pod uwagę, że czasami mogą być zauważalne wcześniej lub później, co jest zależne m.in. od kilku przykładowych czynników wymienionych powyżej. 

Pozycjonowanie sklepu online na Shoper – samodzielnie czy z agencją SEO?

Czy samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego na Shoper jest możliwe? Po zapoznaniu się z naszym kompleksowym poradnikiem na ten temat pewne prace możesz wykonać samemu, lecz tak naprawdę, aby mieć pewność, że wszystkie działania zostaną przeprowadzone poprawnie wiedza z zakresu SEO i doświadczenie to czynniki, które będą niezbędne

Oznacza to, że najprawdopodobniej nie obejdzie się bez podjęcia współpracy z agencją SEO. Uwzględnij również fakt, że zatrudnieni w niej pracownicy znają trendy pozycjonowania stron na Shoper, więc najlepiej poradzą sobie z tym zadaniem. Wspólnie wyciągnijmy z Twojego sklepu na Shoper najwięcej jak się da i zyskajmy zadowalającą widoczność w wynikach wyszukiwania. 

🚀 Pozycjonowanie e-commerce na Shoper z Efectownią – zaufaj nam

Skuteczne pozycjonowanie e–commerce na Shoper pozwoli pozyskać nowych klientów dla Twojego biznesu tylko z wykorzystaniem wyszukiwarki Google. Wymaga to jednak licznych działań SEO, takich jak tworzenie wartościowych treści, optymalizacja techniczna i monitorowanie wyników. Jeśli zadbasz o wszystkie aspekty wymienione powyżej, możesz znacznie zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarkach, co przełoży się na wzrost ruchu i sprzedaży. Jeśli chcesz, aby Twój sklep na Shoper odniósł sukces, skorzystaj z usług agencji marketingowej Efectownia. Stabilna i rosnąca widoczność w wyszukiwarce brzmi nierealnie? Z naszą pomocą wszystko jest możliwe. Przekonaj się, co jesteśmy w stanie zrobić dla Twojego biznesu. Umów się na bezpłatną konsultację i przekonaj się sam!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *