
Twój biznes już od pewnego czasu jest w sieci, ale wciąż nie pojawił się na LinkedIn? Czym prędzej powinieneś nadrobić zaległości! Chociaż przedsiębiorcy mają dziś do wyboru liczne platformy odgrywające kluczową rolę w budowaniu relacji biznesowych czy promowaniu marki, warto wiedzieć, że szczególną popularnością cieszy się wspomniany już LinkedIn. Jest to ogromna społeczność profesjonalistów, do której warto dołączyć. Jak to zrobić? Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn? Podpowiadamy.

Jak założyć profil firmowy na LinkedIn?
Profil firmowy na LinkedIn (LinkedIn Page, Company Page) jest wartościowym źródłem informacji o danym przedsiębiorstwie. Stanowi także idealne narzędzie do komunikacji z grupą docelową. Aktualnie zarejestrowanych jest tam aż 67 milionów firm [źródło: https://www.linkedin.com/pulse/linkedin-2024-statistics-trends-most-effective-content-volovik-dbjrf/]. Jak założyć konto na LinkedIn?
Wiedz, że nie jest to trudne zadanie, ale żeby móc to zrobić, konieczne jest posiadanie konta osobistego. Obowiązują także pewne wymogi takie jak np. bycie pracownikiem firmy, której stronę chcesz utworzyć. Warto podkreślić, że nierzadko przedsiębiorcy działający już na tej platformie chcąc założyć profil firmowy, decydują się na stworzenie kolejnego konta osobistego.
Podkreślamy więc, że nie jest to konieczne, ponieważ LinkedIn przygotowało w tym celu dedykowaną funkcjonalność. Jeśli chcesz założyć profil firmowy, zaloguj się na swoje konto osobiste, a następnie wybierz z menu „Dla firm”, a potem „Utwórz stronę firmową”.

W kolejnym kroku zdecyduj, jaki rodzaj strony chcesz założyć: stronę firmy, stronę marki, czy może stronę instytucji edukacyjnej.

Po dokonaniu wyboru podaj wymagane informacje. Jak widzisz poniżej, konieczne jest uzupełnienie m.in. nazwy, unikalnego adresu, witryny czy branży.

Po wypełnieniu obowiązkowych pól kliknij „Utwórz stronę” i ciesz się własnym profilem firmowym! Wiesz już, jak założyć profil firmowy na LinkedIn i przekonałeś się, że jest to dość proste.
Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?
LinkedIn jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych, ale to nie jest to samo co Facebook, Instagram, czy tym bardziej TikTok. Jest to miejsce gromadzące specjalistów z całego świata. Dominują tam publikacje, które poruszają zagadnienia związane z pracą, karierą czy biznesem. Oznacza, że nie jest to odpowiednia przestrzeń na opisywanie prywatnych spraw, np. chwalenie się narodzinami dziecka.
Prowadząc własny biznes, zdecydowanie warto zadbać o to, aby mieć skuteczny profil firmowy na LinkedIn, który można wykorzystać do komunikacji aktualności z życia firmy. Gdy zajrzysz w statystyki, przekonasz się, że jest to doskonały pomysł. Z jednego z badań można dowiedzieć się, że nawet 82% marketerów B2B uważa, że osiąga największy sukces z LinkedIn w porównaniu do innych platform social media [źródło: https://business.linkedin.com/content/dam/me/business/en-us/marketing-solutions/cx/2020/pdfs/read-me-advertise-better-fa.pdf]. To tylko pokazuje, że absolutnie nie możesz zaniedbywać tego kanału i musisz odpowiednio o niego zadbać. Pokażemy Ci, jak to zrobić!

Aż 61% specjalistów ds. PR planuje zwiększyć wykorzystanie LinkedIn. Źródło danych: https://www.axios.com/2024/06/06/pr-linkedin-x-muckrack
Skonfiguruj profil firmowy na LinkedIn
Po założeniu firmowego profilu na LinkedIn czas na jego skonfigurowanie. Zacznij od dodania najważniejszych informacji na temat Twojej firmy. Znaczenie ma m.in. zdjęcie profilowe. Zrezygnuj ze zdjęć na plaży, z członkami rodziny czy ze zdjęć pochodzących z imprez. Krótko mówiąc – istotne jest, aby fotografia miała bardziej profesjonalny i formalny klimat. Równie ważne są odpowiednie wymiary grafik na social media.

Jakiś czas temu platforma przeprowadziła również analizę, mającą na celu stwierdzić, które konta – ze zdjęciem profilowym, czy bez niego, są częściej klikane. Wynik był niesamowity! Z tego badania uzyskano informację, że profile z fotografiami są 14 razy częściej wyświetlane.
Na profilu firmowym LinkedIn, podobnie zresztą jak na profilu osobistym, możesz umieścić zdjęcie w tle. Ono również ma znaczenie, dlatego wykorzystaj wolną przestrzeń i wypełnij ją odpowiednią grafiką. Zastanawiasz się, co może ona zawierać? Tak naprawdę nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Możesz zaprezentować na niej np. hasło przewodnie firmy, członków zespołu czy oferowane usługi. Jest to też idealne miejsce do tego, aby informować o ewentualnych zmianach w firmie.
Oprócz zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle ważny jest opis działalności. Jest to przestrzeń, w której możesz napisać kilka słów na temat tego, czym zajmuje się firma i co oferuje, czyli pokrótce opisać dostępne usługi czy produkty. Zobacz poniżej, jak powinien prezentować się prawidłowo uzupełniony profil firmowy na LinkedIn.

Dodawaj odpowiednio często wpisy na profilu firmowym LinkedIn
Równie ważną kwestią, jak skonfigurowanie profilu firmowego na LinkedIn, jest częste publikowanie wpisów. Nie chodzi tutaj jednak o to, abyś robił to dzień w dzień. Jeśli nie masz akurat pomysłu na materiał, po prostu odpuść i nic nie dodawaj.
Na pewno jednak nie powinieneś dopuszczać do sytuacji, w której dodajesz jeden post na miesiąc czy pół roku – to za mało. Według LinkedIn najlepiej publikować 1-2 posty dziennie, ale pamiętaj: pisz wtedy, gdy masz do przekazania coś wartościowego i interesującego. Chcesz poznać najlepsze pomysły na ciekawe posty w social mediach? Zajrzyj do naszego artykułu.
Jeśli natomiast chodzi o długość wpisów, LinkedIn zaleca, aby zawierały one od 1900 do 2000 słów. Powinieneś również wiedzieć, w jakich godzinach najlepiej publikować na tej platformie, aby uzyskać najlepsze rezultaty. Ma to znaczenie, ponieważ zasięgi mogą być determinowane przez godzinę publikacji.

Źródło danych: https://www.privateproxyguide.com/pl/najlepszy-czas-na-publikacje-na-linkedin/
Nie musisz jednak sztywno trzymać się tych godzin, ponieważ optymalna pora jest też zależna od Twojej grupy docelowej, czy chociażby rodzaju publikowanego materiału. Warto więc, abyś przetestował te informacje i obserwował efekty. Jeśli będą one znikome, dodawaj różne treści, w różnych porach, a następnie analizuj wyniki. W ten sposób samodzielnie dostrzeżesz, kiedy zaangażowanie obserwujących jest największe. Więcej na temat tego, jak zbudować zaangażowanie w social mediach, piszemy w innym artykule.
Zaangażuj pracowników w rozwój profilu firmowego na LinkedIn
Masz już świeżo założony firmowy profil na LinkedIn? W takim razie poinformuj o tym swoich pracowników i zachęć ich do tego, aby dodali go jako swoje miejsce pracy. Wówczas pojawią się oni w zakładce „osoby”. Dlaczego jest to istotne? Otóż zwiększa to zaufanie do firmy i jej widoczność, co przekłada się również na rozwój.
Profile osobiste pracowników są wizytówką firmy. Znaczenie ma też ich wszelka aktywność taka jak np. posty czy komentarze. Ma ona zwykle większe zaangażowanie i jednocześnie cieszy się większym zaufaniem. Warto więc, aby pracownicy byli „podpięci” pod profil firmowy i udzielali się na platformie, aby budować reputację. Jest to skuteczne, ale nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ w wielu kwestiach bardziej ufamy „żywym” ludziom aniżeli firmom.
W jaki sposób angażować pracowników w rozwój profilu firmy na LinkedIn? Najprostszym sposobem jest ich zachęcanie do reagowania, czyli polecania publikowanych materiałów. Jest to bardzo proste, więc nie zapominaj podsyłać pracownikom linku do dodanego materiału. Zachęcaj ich również do komentowania i udostępnienia, co pomoże w budowaniu wizerunku eksperta.

Innym sposobem, ale jednak bardziej czasochłonnym, jest tworzenie postów. Zaproponuj swoim pracownikom cykliczne publikowanie treści, które będą cieszyły się zainteresowaniem grupy odbiorców czy potencjalnych klientów. Rozważ także stworzenie planu postów, które następnie będą promowane poprzez profil firmowy.
Zadawaj pytania na profilu firmowym LinkedIn
Społeczność LinkedIn uwielbia dyskutować, zatem skorzystaj z tego i pamiętaj o wezwaniu do działania w formie pytania otwartego. To zachęci odbiorców do pozostawania swojego zdania, a gdy zaczną pojawiać się komentarze, jest szansa, że osoby z sieci komentującego zainteresują się materiałem i także zostawią reakcję, a to zwiększy zasięg i być może wpłynie nawet korzystnie na liczbę obserwujących. Pamiętaj również, aby nie stosować zbędnego dystansu – bezpośrednio zwracaj się do odbiorców.

Możesz również zadawać pytania w formie ankiet. Zobacz poniżej, jak może to wyglądać.

Zadbaj o język na koncie firmowym LinkedIn
Czy można dodawać niepoprawne wpisy na LinkedIn? Właściwie tak – platforma jest przepełniona wieloma postami, które są mało efektowne, a wystarczyłoby tylko nieco zmienić język, aby było znacznie lepiej.
Na przykład, przyjmijmy, że firma rozpoczyna rekrutację na stanowisko Specjalisty Google Ads.
Zamiast napisać tak:
Wystartowaliśmy z rekrutacją na stanowisko Specjalisty Google Ads do naszego oddziału w Warszawie.
Napisz tak:
Czy w swojej karierze współpracowałeś z prawdziwym mistrzem od Google Ads? Koniecznie daj znać, kto to taki i podrzuć mu naszą ofertę pracy. Chętnie powitamy go w naszym zespole!
Szybko przekonasz się, że druga wersja zyska znacznie więcej reakcji, zatem trafi do większego grona odbiorców.
Twórz ciekawe grafiki i wideo, a następnie udostępniaj je na profilu firmowym LinkedIn
Zdecydowanie dobrym krokiem jest także wzbogacanie postów na LinkedIn wszelkiego rodzaju grafikami i wideo. Zastanawiasz się, jakie to mogą być grafiki? Tak naprawdę możliwości są tutaj niezliczone: zdjęcia z życia firmy, z większych wydarzeń, targów, albo też istotne statystyki. Natomiast w nagraniach wideo możesz przekazywać cenne informacje związane z branżą, w której działasz.

Dodawanie obrazów w postach na LinkedIn zwiększa liczbę komentarzy o blisko 100%. [Źródło: https://business.linkedin.com/content/dam/business/marketing-solutions/global/en_US/site/subsites/content-marketing/img/V2/e3_Infographic_Draft_11_1200.pdf]
Przykładowo, jeśli prowadzisz internetowy sklep zoologiczny, możesz nagrywać filmy, w których:
- prezentujesz nowe produkty (np. zabawki, karmy czy akcesoria dla zwierząt),
- pokazujesz jak krok po kroku korzystać z danych produktów (np. akcesoriów),
- przekazujesz porady dotyczące pielęgnacji zwierząt,
- przedstawiasz kulisy firmy lub przedstawiasz członków zespołu,
- przeprowadzasz wywiady z różnymi specjalistami, np. weterynarzami,
- opowiadasz o nowościach branżowych.
Oczywiście to tylko kilka pomysłów – uwierz, że jest ich znacznie więcej. Znajdą się one zawsze, niezależnie od tego, w jakiej działasz branży. Pamiętaj jednak, aby każde nagranie miało wysoką jakość obrazu i dźwięku, a przekazywana wiedza była wartościowa dla odbiorców.
Promocja profilu firmowego na LinkedIn to podstawa
Już samo pisanie postów na firmowym LinkedIn jest formą promowania firmy. To bezpłatny sposób na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Warto więc go wykorzystać, zwłaszcza jeśli nie chcesz płacić za publikację artykułu sponsorowanego w znanym portalu czy prasie drukowanej (to wiąże się z niemałym kosztem). Pamiętaj jednak, aby podejść do tego na poważnie i publikować wpisy odpowiednio często.
Najlepiej stworzyć kalendarz publikacji i ustalić, kto dodaje posty we wtorek, kto w środę, kto w czwartek, a kto w piątek. Na każdy dzień warto zaplanować nieco inny charakter postu, dzięki czemu zaobserwujesz, co najbardziej interesuje obserwujących. Pod koniec tygodnia polecamy wrzucić na luz i dodać po prostu nieco mniej formalny wpis, np. mem (chociaż jeśli zdecydujesz się na dodanie mema, sprawdź najpierw, jak bezpiecznie promować biznes online za pomocą memów).
Oczywiście na LinkedIn spotkasz się również z płatną reklamą. LinkedIn Ads umożliwia tworzenie kampanii reklamowych, które docierają do precyzyjnie określonej grupy odbiorców na podstawie licznych kryteriów takich jak np. branża, stanowisko, umiejętności zawodowe czy lokalizacja.
Marketerzy mają możliwość prowadzenia kampanii reklamowych w oparciu o rozmaite cele takie jak m.in. generowanie leadów, promowanie konkretnych produktów, czy zwiększanie świadomości marki. Są również dostępne liczne rodzaje reklam – reklamy tekstowe, video, w formie karuzeli, Spotlight, pojedyncza kreacja oraz sponsorowane wiadomości.
Możesz także zdecydować się na pisanie artykułów w sekcji wydawniczej LinkedIn. Jest to sposób na wzmocnienie autorytetu czy zwiększenie zaangażowania grupy docelowej.

Jak prowadzić skuteczny profil firmowy na LinkedIn i pozyskiwać obserwujących?
Prowadzenie skutecznego profilu firmowego na LinkedIn nie jest łatwym zadaniem. Gdy jednak to Ci się uda, pozyskiwanie nowych obserwujących nie będzie wyzwaniem. Oto podsumowanie najważniejszych informacji, do których powinieneś się zastosować, aby cieszyć się dużym gronem odbiorców!
- Stwórz kompletny profil firmy. Podstawową rzeczą jest, abyś dodał zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, uzupełnił opis, a także umieścił w widocznym miejscu dane kontaktowe.
- Regularnie twórz wartościowe materiały. Zacznij od stworzenia kalendarza treści, który pomoże Ci w regularnym pisaniu wartościowych postów. Pamiętaj również, aby dodawać różne typy treści – nie tylko posty, ale także np. artykuły, infografiki, wideo, czy case studies.
- Angażuj społeczność. Zawsze odpowiadaj na komentarze pojawiające się pod postami i dziękuj społeczności za udostępnienia, aby zbudować lojalność i zaangażowanie. Dobrym krokiem jest też tworzenie ankiet.
- Poproś pracowników o wsparcie. Zachęcaj pracowników do wspólnego rozwijania konta firmowego na LinkedIn, co jest możliwe m.in. poprzez udostępnianie treści firmowych na osobistych profilach.
- Inwestuj w płatne kampanie reklamowe. Pozwolą Ci one dotrzeć do dużo szerszej grupy docelowej.
- Analizuj statystyki. Nie zapominaj o statystykach związanych z Twoim profilem i publikacjami, ponieważ dzięki nim możesz monitorować zaangażowanie i dostosowywać strategię publikacji.
- Pokazuj sukcesy swoich klientów. Nie obawiaj się publikować case studies, czyli pokazywać sukcesów swoich klientów, które są efektem wdrożenia Twoich usług, czy użycia Twoich produktów.
- Bądź na bieżąco z trendami. To pozwoli odpowiednio dostosowywać strategię social media i zawsze wyprzedzać konkurencję.
🚀 Profil firmowy na LinkedIn. Podsumowanie
Podsumowując, obecność firmy w social mediach zawsze miała ogromne znaczenie, ale wszystko wskazuje na to, że to stanie się jeszcze ważniejsze. Niestety niektórym przedsiębiorcom wciąż wydaje się, że strona WWW jest wystarczającym narzędziem, aby docierać do nowych klientów, ale nic bardziej mylnego! Równie ważny jest marketing w mediach społecznościach, m.in. na LinkedIn. Po zapoznaniu się z naszym artykułem wiesz już, jak stworzyć na platformie profil firmowy, a przede wszystkim, jak go skutecznie prowadzić. Pamiętaj o odpowiedniej aktywności, regularności, kalendarzu treści, dostosowywaniu tematyki do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej, a także promocji biznesu na LinkedIn, a na pewno odniesiesz sukces. Jeśli natomiast brakuje Ci czasu lub kreatywności do tego zadania, skontaktuj się z nami, a chętnie zaopiekujemy się profilem Twojej firmy.
