poradniki social media

Jak założyć konto na LinkedIn?

jak zalozyc konto na linkedin

Z  LinkedIna korzysta coraz więcej Polaków. W zeszłym roku na tym portalu było nawet 6 milionów osób. I choć nie jest to najpopularniejsze miejsce w sieci, to warto założyć tam konto, jeśli zależy Ci na karierze zawodowej i osiąganiu celów biznesowych. Jak zacząć przygodę z tym serwisem? Pokażemy krok po kroku, jak założyć konto na LinkedIn!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego warto być na LinkedIn?

Czy warto być aktywnym w tym medium społecznościowym? Zdecydowanie tak – najważniejszym powodem przemawiającym za tym jest fakt, że LinkedIn to największa na świecie sieć profesjonalistów. Mając tutaj konto, zyskujesz dostęp do wiedzy i ekspertów właściwie z całego świata. Możesz nawiązywać relacje z osobami, które działają w tej samej branży. LinkedIn to ogromne możliwości biznesowe. 

Na LinkedIn nie spotkasz się z nieprzydatnymi materiałami. Zapomnij o zdjęciach rodzinnych czy relacjach z przyjacielskich imprez. Na tej platformie znajdziesz zupełnie innego rodzaju treści. Oczywiście zdarza się, że użytkownicy niezbyt trafnie wykorzystują ten serwis i publikują nieistotne wpisy, jednak wówczas algorytm obniża ich zasięgi. Chodzi w końcu o to, aby wszyscy obecni na LinkedIn mieli dostęp do wartościowych informacji. 

Nie bez powodu LinkedIn nazywane jest również kopalnią talentów. Z serwisu chętnie korzystają rekruterzy, dlatego powinieneś pojawić się tam, jeśli szukasz pracy. Ten portal w pełni skupiony na biznesie i rozwoju kariery pomoże Ci znaleźć zatrudnienie zgodne z Twoimi kompetencjami i doświadczeniem zawodowym. W tej przestrzeni możesz również lepiej poznać swojego potencjalnego pracodawcę czy pracowników firmy. 

Posiadanie konta na LinkedIn to przydatna rzecz również, jeśli prowadzisz firmę. To doskonałe miejsce do promocji biznesu, przedstawiania swoich sukcesów czy publikowania case study. Dzięki takim działaniom uda Ci się dotrzeć do jeszcze większej grupy klientów. 

Zakładanie konta na LinkedIn – instrukcja

LinkedIn to przestrzeń w Internecie, gdzie możesz spotkać specjalistów z różnych branż i firm. Gdy planujesz znaleźć pierwszą pracę lub chcesz zmienić dotychczasową na lepszą, powinieneś założyć tutaj konto. Jak to zrobić? Przejdźmy przez to razem krok po kroku!

  1. Wejdź na stronę https://www.linkedin.com/ i kliknij „Dołącz teraz”.

  1. Podaj swój adres e-mail i hasło. Pamiętaj, aby hasło składało się z minimum 6 znaków. Następnie kliknij „Wyraź zgodę i dołącz”.

  1. W kolejnym kroku wymagane będzie podanie imienia i nazwiska. Po podaniu tych danych kliknij „Kontynuuj”.

  1. Czas na dalsze uzupełnianie danych. W następnym okienku będziesz musiał podać swoją lokalizację, a dokładnie: kraj, kod pocztowy i miasto. Po jej wpisaniu kliknij „Dalej”.

  1. Następnie podaj swoje najnowsze stanowisko i kliknij „Kontynuuj”. Jeśli nigdzie nie pracujesz, a zamiast tego studiujesz, wybierz opcję „Jestem studentem/studentką”.

  1. Na podany wcześniej adres e-mail otrzymasz kod, który musisz wpisać w okienku, a następnie kliknąć „Wyraź zgodę i potwierdź”.

  1. Odpowiedz na pytanie: czy szukasz pracy i kliknij „Dalej”.

  1. Jeśli wybierzesz pierwszą opcję, zostaniesz poproszony o podanie informacji dotyczących tego, jakiego rodzaju pracy poszukujesz, a dokładniej będziesz musiał wskazać stanowiska i lokalizacje ofert pracy. Możesz także zaznaczyć opcję pracy zdalnej, jeśli takowa Cię interesuje. Następnie kliknij „Dalej”.

  1. W kolejnym kroku możesz dać znać rekruterom, że poszukujesz nowej pracy. Ta opcja jest automatycznie włączona. Jeśli chcesz, możesz ją wyłączyć, a następnie kliknij „Dalej”. Co ważne, LinkedIn dba o to, aby te informacje nie dotarły do rekruterów w Twojej obecnej firmie.

  1. W ostatnim kroku zostaniesz zachęcony do pobrania aplikacji. Warto zdecydować się na ten krok, ponieważ zyskasz możliwość śledzenia nowości i czatowania z ekspertami z dowolnego miejsca. Klikając „Dalej”, będziesz mógł swobodnie korzystać ze swojego konta. 

Co możesz publikować na LinkedIn?

Zastanawiając się, co publikować na LinkedIn, pamiętaj przede wszystkim, że portal docenia wartościowe, inspirujące do działania treści. Nie traktuj tej przestrzeni jako tablicy ogłoszeń. Dodawaj rzeczy, które mogą zbudować zaangażowanie. Dziel się swoimi doświadczeniami zawodowymi, inspiracjami i pomysłami. Pamiętaj – nie musisz być specjalistą, aby publikować na LinkedIn. 

Na LinkedIn możesz dodawać różnego rodzaju materiały, ale szczególnie mile widziane są:

  • nowinki z branży,
  • najciekawsze fragmenty z raportów czy badań,
  • historie biznesowe,
  • artykuły eksperckie,
  • przejrzyste checklisty z poradami,
  • zdjęcia i video (np. z wystąpień publicznych),
  • case studies,
  • infografiki.

Gdy brakuje Ci odwagi czy kreatywności i niekoniecznie chcesz tworzyć własne wpisy, nie musisz oczywiście tego robić. Możesz zwyczajnie udostępniać treści, które według Ciebie będą przydatne, wartościowe dla Twoich kontaktów. Nie zapominaj, że to zdecydowanie nie jest odpowiednie miejsce do dodawania materiałów z obszaru lifestyle – to nie jest drugi Instagram. Nie idź w ilość – postaw na jakość.

Kiedy najlepiej publikować posty na LinkedIn w 2024?

Kiedy warto dodawać materiały na LinkedIn? Poniższa grafika przekazuje konkretne informacje w tym temacie. Jak widać, raczej powinieneś odpuścić sobie jakiekolwiek publikacje w soboty, niedziele i poniedziałki.

Źródło danych: https://www.privateproxyguide.com/pl/najlepszy-czas-na-publikacje-na-linkedin/

🚀 Jak założyć konto na LinkedIn – podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszym artykułem wiesz już, jak założyć konto na LinkedIn. To zdecydowanie dobry krok, niezależnie czy szukasz pracy, czy może prowadzisz własny biznes. Pamiętaj jednak, że samo utworzenie konta na tym portalu nie spowoduje, że osiągniesz sukces. Musisz działać – regularnie dodawaj wpisy, aktualizuj dane na profilu i buduj grupę obserwujących, a wtedy sprawniej uda Ci się osiągnąć konkretne cele biznesowe. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *