GMF poradniki SEO

Jak usunąć Profil Firmy w Google?

Jak usunąć Profil Firmy w Google

Nie chcesz już, aby profil Twojej firmy widniał w Google? W takim razie możesz go usunąć, lecz wiedz, że jest to możliwe jedynie wtedy, gdy faktycznie Twoja firma zakończy działalność lub zmieni się jej lokalizacja. Usunięcie profilu z innego powodu może być niemożliwe. Zatem: jeśli chcesz pozbyć się wizytówki firmy, ponieważ ma ona mnóstwo negatywnych opinii, to może okazać się to nierealne. Dowiedz się, jak usunąć wizytówkę Google z naszego artykułu!

Kontakt Efectownia

Zarządzanie profilem firmy w Google

Sprawdź

Jak usunąć wizytówkę w Google z panelu firmy?

Profil Firmy w Google to popularne narzędzie, które umożliwia Ci zarządzanie rozmaitymi informacjami dotyczącymi Twojej działalności, pojawiającymi się na wizytówce Google. Jeśli zdecydowałeś się na usunięcie wizytówki firmy z Google, to pokażemy Ci krok po kroku, jak to zrobić:

  1. Na samym początku powinieneś zalogować się na swoje konto — to, z którego zarządzasz profilem firmy.
  2. Następnie udaj się na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i poszukaj firmę, której wizytówkę chcesz usunąć i wybierz ją.
  3. Spójrz w lewy górny róg, gdzie znajdziesz ikonę trzech kropek i skorzystaj z opcji „Zarządzaj tą firmą”.
  4. Przejdź do „Informacje” i sprawdź, czy dane firmy są prawidłowe.
  5. Po otwarciu powyższej zakładki musisz oznaczyć swoją firmę jako zamkniętą.
  6. Masz do wyboru dwie opcje – usunięcie wizytówki lub oznaczenie firmy jako zamknięta na stałe.

Jak usunąć firmę z Google Maps bez dostępu do panelu?

A co gdy nie masz dostępu do firmowego panelu? Czy wówczas nie da się usunąć firmowej wizytówki Google? Nic bardziej mylnego! Jest bowiem jeszcze inny sposób. Czy wiesz, że każdy użytkownik internetu może po prostu zgłosić Google, że konkretna firma już nie działa i została zamknięta na stałe? Aby usunąć wizytówkę w ten sposób, wystarczy, że ją znajdziesz, a następnie wybierzesz „zaproponuj zmianę”, gdzie będzie opcja zgłoszenia, że firma jest zamknięta na stałe. Niestety ten sposób nie jest zawsze skuteczny, ponieważ trudno zweryfikować takie informacje.

🚀 Kiedy nie warto usuwać Profilu Firmy w Google?

Nie w każdej sytuacji usunięcie Profilu Firmy z Google to dobra decyzja. Jeśli rozważasz to, ponieważ zmieniła się lokalizacja firmy, to pomyśl nad zmianą adresu w wizytówce. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie, a przede wszystkim nie zlikwidujesz takich elementów jak opinie użytkowników, wpisy, usługi/menu, a także zdjęcia. Może przekona Cię do tego to, że algorytmy Google zdecydowanie bardziej ufają starszym wizytówkom w Mapach Google, dzięki czemu profile firm pojawiają się na wyższych pozycjach.

Innym częstym powodem, dla którego przedsiębiorcy rozważają usunięcie wizytówki Google, są duże ilości negatywnych opinii. I choć średnia oceny firmy poniżej 3,9 może nieco zniechęcać potencjalnych klientów do skorzystania z usług, to jednak nie jest to dobry powód, aby zlikwidować wizytówkę. Przede wszystkim pamiętaj, że na nowej wizytówce ponownie mogą pojawiać się negatywne opinie. Niemniej istotne jest też to, że użytkownicy będą widzieli dwie wizytówki – jedna będzie oznaczona jako zamknięta, z kolei druga jako otwarta. Chyba nie chcesz wprowadzać w błąd swoich klientów? Znacznie lepszą opcją będzie odpowiadanie na negatywne recenzje i wyjaśnianie niemiłych sytuacji. Pokaż swoim klientom, że Ci zależy. Gdy natomiast otrzymasz opinię niezgodną z zasadami Google, to po prostu ją zgłoś do usunięcia.

Chcesz pozbyć się wizytówki konkurencji? Zdecydowanie to odradzamy. To po prostu czarny PR. Postępując w ten sposób, musisz zdawać sobie sprawę, że wcześniej czy później takie działania i Tobie także mogą przynieść negatywne skutki. Poza tym usunięcie konkurencji wcale nie jest takie proste – Google na pewno sprawdzi, czy firma powinna zostać zamknięta, więc jest niewielka szansa na to, że postąpi tak, jakbyś chciał, czyli usunie wizytówkę. Uwierz: nie warto tracić na to czasu i nerwów!

Przedstawiliśmy Ci już sposoby na usuwanie firmy z Google. Możesz skorzystać z jednego, który jest przeznaczony dla osób mających dostęp do panelu Profilu Firmy w Google, a także z drugiego, który jest dostępny praktycznie dla wszystkich. Pamiętaj też, aby nie podejmować nieprzemyślanej decyzji o likwidacji wizytówki – być może istnieje lepsze rozwiązanie? Z kolei jeśli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu wizytówki, to koniecznie skontaktuj się z naszymi ekspertami!

Kontakt Efectownia

Zarządzanie profilem firmy w Google

Sprawdź

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *