blog poradniki social media

Jak dobrać hashtagi na Instagramie, aby przyciągnąć nowych odbiorców?

Jak dobrać hashtagi na Instagramie, aby przyciągnąć nowych odbiorców

Tak, hashtagi nadal mają ogromny potencjał. Dzięki właściwie dobranym tagom możesz zdobyć nowych obserwujących, zwiększyć zasięg konta i krok po kroku rozwinąć swój biznes. Dlatego nie lekceważ potęgi hashtagów na Instagramie, dowiedz się, jak dobrać hashtagi na Instagramie, aby przyciągnąć nowych odbiorców.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

6 zasad, jak wybrać hashtagi na Instagramie, aby zwiększyć widoczność

Jak wybrać najlepsze hashtagi na Instagramie, aby zwiększyć zasięgi konta? Choć jeszcze kilka lat temu wystarczyło dodać 2-3 hashtagi, teraz to już za mało. Potrzebne są przemyślane działania, które pozwolą Ci się wybić. Przygotowaliśmy listę kilku najważniejszych zasad, dzięki którym nauczysz się, jak prawidłowo wybierać hashtagi.

Wybieraj hashtagi dopasowane do Twojej marki

Obawiasz się hashtagów zbanowanych przez Instagram? Twórz własne hashtagi, dzięki którym zwiększysz rozpoznawalność swojej marki. Szczególnie gdy taki hashtag będziesz dodawać do każdego postu. Świetnie sprawdzą się też tagi z nazwą nowego produktu i hasłem marki. Oprócz tego wybieraj bardziej popularne frazy, które są bezpośrednio powiązane z branżą, oferowanymi usługami lub produktami. Dzięki temu hashtagi staną się nieodłącznym elementem kampanii promocyjnej, a przy tym zwiększą zasięg marki. 

Zachowaj równowagę między popularnymi a ogólnymi hashtagami

Podczas wybierania hashtagów na Instagramie zachowaj balans między tymi często wyświetlanymi, czyli dużymi tagami a tzw. małymi tagami, które nie cieszą się dużą popularnością. Taka mieszanka zagwarantuje najlepsze efekty i pozwoli dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. 

Pamiętaj, że dodawanie jedynie dużych hashtagów jest bezcelowe i może nawet ograniczyć zasięgi. Natomiast niszowe hashtagi lepiej służą do identyfikacji marki niż do budowania widoczności. Jeśli zdecydujesz się na mix hashtagów o różnych zasięgach, to zwiększysz zainteresowanie użytkowników.

Postaw na hashtagi powiązane ze zdjęciem

Jak dobrać hashtagi na Instagramie? Sporym ułatwieniem może być opisanie tego, co znajduje się na zdjęciu. Skup się na tematyce zdjęcia, później na miejscu lub wydarzeniu. Właśnie takie metody są zalecane przez Instagram.

Źródło: https://www.instagram.com/p/C6EdZohv8Vx/?igsh=NG1kN3lvOHp2Y2s1

Wystrzegaj się zbanowanych hashtagów

Zbanowane hashtagi na Instagramie mogą całkowicie uciąć zasięgi, ponieważ post nie będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania. Dlatego wystrzegaj się ich i regularnie kontroluj listę tymczasowo lub stale zablokowanych hashtagów. Pomocne będzie narzędzie Kicksta. Choć większość zbanowanych tagów jest związana z pornografią i rasizmem, to wśród nich znajdziesz też nazwy niektórych marek oraz popularne frazy typu: books, always, brain i fitnessgirl.

Regularnie zmieniaj hashtagi

Czy wiesz, że ciągłe stosowanie tych samych hashtagów na Instagramie może spowodować spadek zasięgów? Algorytmy mogą to odczytać jako spam, przez co Twoje posty nie będą się wyświetlały w wynikach wyszukiwania. Jeśli to będzie się powtarzało, to może doprowadzić do zablokowania konta. Dlatego nie kopiuj hashtagów, zamiast tego dopasuj je indywidualnie do każdego postu. Zostaw jedynie tagi związane z Twoją marką, a pozostałe zmień.

Dzięki regularnej zmianie hashtagów możesz dostrzec następujące zalety:

  • dotarcie do szerszego grona odbiorców,
  • zwiększenie zasięgi,
  • pozyskanie nowych obserwujących,
  • uzyskanie pozytywnej oceny przez algorytmy Instagrama.

Śledź hashtagi konkurencji

Sprawdź, jakie hashtagi stosuje konkurencja i przetestuj niektóre. Nie kopiuj wszystkich tagów, tylko dodaj pojedyncze, które pasują do Twojej marki, zdjęcia, rolki lub innej treści.

Analizowanie konkurencji pozwoli Ci też lepiej zrozumieć, jak powinny wyglądać hashtagi w Twojej branży. Możesz również wzorować się na influencerach powiązanych z Twoją branżą, bo oni świetnie radzą sobie z hashtagami, a przy tym mają sporą publikę.

Popularne hashtagi na Instagramie w 2024 roku – z nimi zwiększysz zasięg

Poznaj najlepsze hashtagi na Instagramie w 2024 roku. Z ich pomocą Twoje konto stanie się modne, zyska większy zasięg i nowych obserwujących. Oto przykładowe hashtagi:

Gdzie dodawać hashtagi na Instagramie?

Hashtagi możesz zamieszczać nie tylko pod postem. Do dyspozycji masz całkiem sporo różnych miejsc. Sprawdź, gdzie dodawać hashtagi na Instagramie.

  • Pod postem – to najczęściej wykorzystywana przestrzeń do dodawania hashtagów. 
  • W komentarzach – alternatywą dla tagów pod postem są hashtagi w komentarzu. Jednak wbrew niektórym opiniom wcale nie są one lepiej oceniane przez algorytmy Instagrama. Pamiętaj, żeby od razu po opublikowaniu postu dodać komentarz z hashtagami, bo wtedy tagi mają największe zasięgi.
  • W BIO – w 2018 roku nastąpiła aktualizacja Instagrama, dzięki której możesz dodawać w BIO klikalne hashtagi. To świetny sposób na promowanie unikalnego tagu Twojej marki.
  • W stories – możesz też dodać hashtagi do swojego profilu przez stories. Ten sposób pozwoli Ci zwiększyć zasięgi w wynikach wyszukiwania, jeśli korzystasz z popularnych tagów.

Ile hashtagów dodawać na Instagramie, żeby zwiększyć zasięgi?

Instagram umożliwia jednoczesne dodanie maksymalnie 30 hashtagów. Jednak wykorzystywanie tego limitu nie jest polecane, ponieważ dla algorytmu ważniejsze jest dopasowanie tagów do treści, a nie ich liczba. Według danych Social Pilot użytkownicy Instagrama dodają średnio 10,7 hashtagów na jeden post. Zalecane jest używanie 5-10 hashtagów.

Proponujemy następującą kombinację dużych (>500 tys.), średnich (100-500 tys.) i małych (20-100 tys.) hashtagów:

  • 2 duże hashtagi,
  • 4 średnie hashtagi,
  • 4 małe hashtagi.

Narzędzia do szukania hashtagów

Jak znaleźć popularne hashtagi na Instagramie? Skorzystaj ze wsparcia darmowych i płatnych narzędzi do generowania hashtagów. Polecamy następujące rozwiązania:

  • TagsFinder – wpisz maksymalnie 10 słów kluczowych, a program dobierze do nich 30 powiązanych hashtagów.
  • RiteTag – świetnie sprawdza się do wyszukiwania popularnych hashtagów. Znajdziesz tutaj wiele szczegółowych informacji np. liczbę opublikowanych postów w ciągu godziny z danym hashtagiem. W wersji premium możesz też sprawdzić nazwy kont, które stosują te hashtagi.
  • Keyhole – analizuje profile na Instagramie i na ich podstawie sprawdza popularność hashtagów. Z pomocą tego narzędzia masz dostęp do informacji o liczbie wpisów i użytkowników, którzy opublikowali wpisy z wybranym hashtagiem.
  • Tagomatic – wystarczy, że wpiszesz ogólny hashtag, a otrzymasz listę powiązanych tagów.

Źródło: TagsFinder

🚀 Jak dobrać hashtagi na Instagramie, aby przyciągnąć nowych odbiorców? Podsumowanie

Najlepsze hashtagi na Instagramie to takie, które są powiązane z Twoją marką i tematyką postu. Dzięki wystrzeganiu się zbanowanych tagów i podążaniu za liderami w swojej branży możesz zwiększyć zasięgi, a do tego przyciągnąć nowych obserwujących. Aby znaleźć hashtagi, wykorzystaj nowoczesne narzędzia typu RiteTag. W ten sposób znajdziesz popularne hashtagi na Instagramie w 2024 roku. Wykorzystaj moc hashtagów, aby zwiększyć zasięgi swojej marki na Instagramie!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *