marketing poradniki social media

Nie wiesz, jak stworzyć dobre BIO na IG? Podpowiadamy

Nie wiesz, jak stworzyć dobre BIO na IG_ Podpowiadamy

Nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że Instagram to ważne narzędzie budowania silnej marki czy pozyskiwania nowych klientów. Korzysta z niego mnóstwo firm, aczkolwiek często popełniają one jeden i ten sam błąd – zaniedbują BIO. To z kolei powinno być traktowane jak mała wizytówka. Jeśli wdrażasz różne działania, publikujesz posty, dodajesz rolki, ale mimo to dostrzegasz, że Twój profil stoi w miejscu, sprawdź swoje BIO. W tym artykule pomożemy Ci stworzyć dobre BIO na IG. Zostań z nami!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym jest BIO na Instagramie?

BIO na Instagramie to krótki opis, w którym znajdują się najważniejsze informacje o profilu. To odpowiednie miejsce na to, abyś krótko opowiedział, co można na nim znaleźć. Zanim jednak zabierzesz się za pisanie, zastanów się, jak chcesz, aby wyglądało BIO, ponieważ do wykorzystania masz zaledwie 150 znaków. Daj sobie czas i zrób to dobrze. Pamiętaj również, że biogram na Instagramie może pomóc w promocji Twoich produktów czy usług oraz zachęcić do podjęcia działania.

Nie tylko opis – co jeszcze zawiera BIO?

Biogram na Instagramie nie składa się jedynie z opisu. W jego skład wchodzą jeszcze inne elementy takie jak:

  • nazwa konta;
  • nazwa firmy, imię i nazwisko lub profil działalności;
  • zdjęcie;
  • kategoria (np. restauracja/blog osobisty/produkt/usługa);
  • jeden aktywny link;
  • adres firmy (nie jest obowiązkowy);
  • dane do kontaktu. 

BIO na Instagramie – jak stworzyć odpowiednią nazwę konta?

Jednym z najważniejszych elementów BIO na Instagramie jest nazwa użytkownika. Wyświetla się ona na samej górze Twojego profilu, ale nie tylko. Oprócz tego znajduje się na końcu linku do Twojego konta na Instagramie. Powinieneś zadbać o to, aby nie była zbyt długa, łatwa do przepisania i powtórzenia. W przypadku firmowego Instagrama nazwa powinna kojarzyć się z Twoją firmą czy profesją. Być może wpadłeś na pomysł, aby dodać po prostu adres swojej strony, jednak nie rób tego, ponieważ złamiesz regulamin i możesz stracić konto. Odradzamy również używanie serii liter, cyfr i znaków specjalnych – chyba że chcesz być uznany za bota. 

BIO na Instagramie – jakie zdjęcie profilowe sprawdzi się najlepiej?

Istotnym elementem BIO jest także fotografia. Zdjęcie, które wybierzesz, powinno być wyraziste, jasne i jednocześnie proste. W ten sposób zachęcisz odbiorców do odwiedzenia Twojego profilu i pokażesz się jako profesjonalista. Jeśli na zdjęciu znajduje się osoba, warto zadbać o swobodną pozę, uśmiech i nie za mocny makijaż. W przypadku kont firmowych dobrym wyborem jako zdjęcie profilowe może być logo – tutaj także liczy się to, aby było ono wyraziste. 

Jak dodać link w BIO na Instagramie?

Jesteś ciekaw, w jaki sposób możesz dodać link w BIO na Instagramie? Na szczęście nie jest to trudnym zadaniem. 

  1. Zacznij od uruchomienia aplikacji i zalogowania się na swoje konto. 
  2. Następnie wystarczy, że wejdziesz w swój profil, wybierając ikonę znajdującą się w prawym dolnym rogu ekranu. 
  3. Tam powinieneś znaleźć przycisk „Edytuj profil”. 
  4. Gdy wybierzesz tę opcję, pokaże się możliwość edytowania informacji umieszczonych w BIO. 
  5. Jeśli chcesz dodać czy też zmienić link, kliknij „Dodaj link”, a następnie „Dodaj link zewnętrzny” lub „Dodaj profil na Facebooku”.

BIO na IG – nie zapomnij dodać Call to Action

W Twoim BIO na Instagramie powinno znaleźć się również Call to Action, czyli po prostu wezwanie do działania. Najlepiej gdyby pojawiło się nad linkiem i przekazywało informacje, co zainteresowani pod nim znajdą. Postaraj się zachęcić do kliknięcia. Jeśli prowadzisz firmę usługową lub gastronomiczną, rozważ dodanie przycisku Call to Action takiego jak np. Zarezerwuj czy Zamów jedzenie. Dodanie takiego przycisku zajmuje dosłownie kilka sekund. Wystarczy, że wejdziesz w swój profil „Edytuj profil”, a następnie „Publiczne informacje o firmie”, dalej „Przyciski działania” i tam wybierzesz odpowiednie przyciski, które chcesz dodać. 

Przykłady dobrych BIO na Instagramie – zapoznaj się z nimi 

[źródła: https://www.instagram.com/karolina.lejkam/]

[źródła: https://www.instagram.com/cuthouse.torun/, https://www.instagram.com/canva/]

[źródła: https://www.instagram.com/bizuteriakaties/?hl=pl, https://www.instagram.com/semilac/?hl=pl] 

🚀 Podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszym artykułem na temat dobrego BIO na Instagramie powinieneś już wiedzieć, jak je stworzyć. Pamiętaj także, że koniecznie musisz sprawdzać statystyki, wyciągać z nich wnioski i wprowadzać odpowiednie poprawki. Tylko w ten sposób uda Ci się osiągnąć sukces w social mediach. Gdy natomiast czujesz, że prowadzenie Instagrama Cię przerasta, skorzystaj z pomocy ekspertów z agencji Efectownia. Stworzymy dla Ciebie odpowiednie, a przede wszystkim skuteczne BIO oraz zadbamy o wzrost zasięgów i zaangażowania. W razie pytań zadzwoń lub napisz do nas. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *