blog social media

Brak pomysłu na ciekawe Instastories? Sprawdź nasze propozycje

Brak pomysłu na ciekawe Instastories Sprawdź nasze propozycje

Tworzenie Instastories nie jest trudnym zadaniem, ale częstym problemem jest brak pomysłu. Chcąc cieszyć się zaangażowaną społecznością, musisz dostarczać ciekawe materiały. Aktualnie z Instastories korzysta ponad 500 milionów użytkowników dziennie, więc kryje w sobie ogromny potencjał. Przygotowaliśmy artykuł, w którym znajdziesz najlepsze pomysły na wykorzystanie tego medium wraz z przykładami. Koniecznie sprawdź!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Instastories – co to?

Instastories nazywane inaczej Story, Stories czy relacja na Instagramie to funkcja, z której mogą korzystać użytkownicy Instagrama już od 2016 roku. Umożliwia publikowanie zdjęć i filmów, które automatycznie znikają po 24 godzinach. Gdy upłynie ten czas, nie można ponownie odtworzyć takiego materiału. Instastories wyróżniają się także tym, że występują w formacie pionowym. Warto podkreślić tutaj również to, że relacje mogą być wyświetlane przez znacznie dłuższy czas niż doba – w tym celu trzeba je zapisać w archiwum, dzięki czemu Stories nie zniknie. Poniżej prezentujemy świetne pomysły na Instastories. 

8 pomysłów na ciekawe Instastories 

Co możesz pokazać w Stories? Właściwie nie ma tu większych ograniczeń, ale najważniejsze jest, aby zrobić to umiejętnie. Każdemu z nas jednak może przytrafić się słabszy dzień i totalna pustka w głowie – nie wiemy wówczas, co zaprezentować odbiorcom. Dlatego przygotowaliśmy listę inspiracji wraz z przykładami ich wykonania. Wiele z nich jest uniwersalnych, więc jest spora szansa, że będziesz mógł je dostosować do swojego biznesu. Sprawdź nasze propozycje!

Zadawaj pytania 

Twoja firma jest nowa na rynku i chcesz, aby użytkownicy Instastories lepiej ją poznali? W takim razie dobrym pomysłem będzie Q&A. Uwierz, że dzięki niemu wygenerujesz znakomity ruch. Zdecydowanie zalecanym krokiem jest późniejsze publikowanie odpowiedzi w celu budowania wiarygodności. Jak są wykorzystywane ankiety w Stories na IG? Oto zebrane przez nas przykłady:

źródła: @lovetravels.pl, @wyjazdychmurzan

Decydując się na sesje z pytaniami i odpowiedziami, możesz także połączyć ją ze sprzedażą. Co to oznacza? Przykład: uznajmy, że prowadzisz sklep z ubraniami damskimi i ktoś zadaje pytanie o jakiś konkretny produkt. Jeśli masz go w ofercie, odeślij daną osobę do sklepu lub oznacz towar, którego dotyczy zapytanie.

Rób ankiety

Doskonałym pomysłem na ciekawe Instastories są również ankiety. Jesteśmy pewni, że w ten sposób uda Ci się nawiązać świetny kontakt z odbiorcami. Osoby, które obserwują Twój profil, powinny mieć możliwość wypowiedzenia swojego zdania w jakimś temacie. Pepsi czy Coca-Cola? Sernik z rodzynkami czy bez rodzynek? To jedynie przykłady – zawsze staraj się dobrać ankietę tematycznie do profilu marki. Oczywiście zorganizowanie ankiety na Instastories to nie wszystko – najważniejsze są ich wyniki.

Zbieraj je przez pewien czas, a następnie udostępnij odbiorcom i pokaż, że postąpiłeś zgodnie z wynikami. Na przykład: jeśli zapytałeś, jakie ciasto zrobić i dałeś do wyboru dwie opcje, pokaż, że faktycznie przygotowałeś ciasto, które wygrało. Pamiętaj, że pytania na Instagrama nie muszą być skomplikowane. W końcu chodzi w nich głównie o to, aby angażowały. 

źródła: @st_wyjazdy_z_najlepsza_ekipa, @zabkapolska 

Dodajmy tutaj również, że przygotowanie ankiety na Instagramie nie jest trudnym zadaniem. Wystarczy, że dodasz jedno zdjęcie (a gdy chcesz dodać dwa zdjęcia, użyj opcji „układ”), a następnie wejdziesz w naklejki i wybierzesz „ANKIETA”, by wpisać swoje pytanie. Po tym wszystkim nie pozostaje nic innego jak opublikować pytanie. 

Dodawaj naklejki 

Osoby, które już dłuższy czas korzystają z Instagrama, doskonale wiedzą, że mają do wyboru mnóstwo naklejek. I choć ich stosowanie może wydawać Ci się nieco dziecinne, to jednak można je porównać do soli w daniach. Naklejki na Instastories mogą sprawić, że Twoje materiały będą lepsze, ciekawsze. Z wykorzystaniem naklejek możesz tworzyć np. linki do sklepów online, dodawać muzykę czy odliczać dni do ważnego wydarzenia. Popularną opcją jest także wstawianie gifów.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ilością używanych naklejek oraz aby były one spójne z estetyką. Niekoniecznie też musisz korzystać wyłącznie z szablonów dostępnych w aplikacji Instagrama. Dobrą opcją może być też używanie zewnętrznych aplikacji, takich jak np. Mojo czy Unfold. 

Dodawaj linki do stron

Instastories możesz wykorzystać także do reklamowania swoich produktów lub usług. Jeśli chcesz pokazać swoim odbiorcom jakiś produkt, zrób to, ale pamiętaj również o przypięciu linku. Dzięki temu osoby zainteresowane Twoimi produktami/usługami bez problemu dotrą do miejsca, na którym im zależy. Jak to wygląda u innych marek? Spójrz:

źródła: @onlybio.life, @ikeapolska

Pokazuj życie zza kulis

Relacje na Instagramie są zdecydowanie odpowiednim miejscem do tego, abyś pokazał swoim obserwatorom swoje życie zza kulis. W ten sposób poznają oni Twoją markę „od kuchni”. Na tego typu Stories możesz być sobą – wręcz jest to wskazane. Nie musisz starać się, aby wszystko na zdjęciu czy wideo było idealne. Uwierz, że odbiorcy doceniają szczerość. Oczywiście pamiętaj jednak, że istotne jest, by publikowane materiały na Instastories były spójne z Twoją strategią. Podobnie jak powyżej mamy dla Ciebie kilka przykładów: 

źródła: @martapanczykpl, @redlipstickmonster

Udostępniaj opinie klientów

Innym sposobem na ciekawe Instastories jest informowanie odbiorców o wystawionych opiniach. Widzisz, że ktoś oznaczył Twoją firmę na IG i poleca Twoje produkty/usługi? Udostępnij to na swoim profilu i pokaż, jak ważni są dla Ciebie followersi. Na taki krok warto się zdecydować, zwłaszcza jeśli taką recenzję udostępniła osoba ze znakomitymi zasięgami. Przykłady:

źródła: @deezee, @arte.vie

Przekazuj informacje o nowościach

Do Twojej oferty trafił właśnie nowy produkt? Wspaniale – przekaż tę nowinę za pomocą Instastories. Postaraj się umieścić tam jak najwięcej informacji o produkcie, dzięki czemu może uda Ci się przekonać obserwujących do zakupu. Jak to robią firmy?

źródła: @drogeria_kosmyk, @hebe.polska

Przypominaj o promocjach 

Osobom prowadzącym własne biznesy często wydaje się błędnie, że informację o promocji trzeba umieścić tylko na stronie WWW i to wystarczy, aby wszyscy się o niej dowiedzieli. Nie jest to oczywiście prawda – powinieneś ją przekazać za pośrednictwem wielu kanałów. W przypadku Instastories pamiętaj, aby opublikować ją nawet kilka razy, ponieważ nie każdy codziennie ogląda Twoje Stories. Nie dodawaj jednak identycznego komunikatu, ponieważ jest to po prostu nudne. Za każdym razem postaraj się nieco zmienić jego formę. 

źródła: @ekobieca, @drogeriadrzdrowie

Jakie aplikacje warto wykorzystać do tworzenia Instastories?

Przy tworzeniu Stories na Instagrama warto wykorzystywać różne aplikacje, dzięki którym możesz przygotować jeszcze ciekawsze materiały! Do tych najpopularniejszych zaliczamy:

  • Canva – to bardzo popularne narzędzie online, w którym znajdziesz wiele szablonów do Instagram Stories, a także będziesz mógł edytować grafiki czy dodawać różne efekty, ikony i teksty.
  • Unfold – często wybieranym programem do upiększania relacji na Instagramie jest także Unfold. Znajdziesz tam mnóstwo szablonów, dzięki którym Twoje treści będą wyglądały profesjonalnie.
  • Mojo – aplikacja ta umożliwia tworzenie dynamicznych Instastory z animacją i wieloma ciekawymi efektami. Użytkownicy mogą korzystać również z kilkunastu darmowych szablonów. 
  • StoryArt – to znana aplikacja do robienia kolaży na Instagrama. Umożliwia m.in. tworzenie okładek dla wyróżnionych Stories. 

Jaki jest sekret udanych Instastories?

Teraz już wiesz, o czym możesz stworzyć ciekawe Instastories, jednak jeśli zależy Ci na tym, aby zyskać więcej widzów, musisz zadbać także o kwestie techniczne. Przede wszystkim postaraj się, aby relacje nie były przegadane – przekaż wszystkie informacje sprawnie i postaraj się, aby dotyczyły one wyłącznie poruszanego tematu. Liczy się także ilość – jeden Stories na miesiąc to zbyt mało.

Oczywiście istotne są tutaj też takie aspekty jak jakość publikowanych materiałów. Tak się składa, że na naszym blogu znajdziesz już artykuł na ten temat: Jak zbudować i zaangażować społeczność na InstaStories? Praktyczne wskazówki i przykłady. Zachęcamy do zapoznania się z nim, aby być jeszcze lepszym w tworzeniu Stories, gdy z kolei stwierdzisz, że to nie jest dla Ciebie lub nie masz czasu, by dbać o tę kwestię, zastanów się nad nawiązaniem współpracy z naszą agencją. Mamy zespół profesjonalistów, który chętnie zaopiekuje się Twoim Instagramem.

🚀 Brak pomysłu na ciekawe Instastories? Sprawdź nasze propozycje: podsumowanie 

Po przeczytaniu naszego artykułu znasz już kilka znakomitych pomysłów na ciekawe Instastories. Zadawanie pytań, tworzenie ankiet, umieszczanie opinii klientów czy promowanie produktów/usług to zaledwie kilka z nich. Zastanów się, które możesz wykorzystać w przypadku swojej marki. Pamiętaj również, że istnieje wiele programów, z których możesz skorzystać podczas tworzenia relacji na Instagramie, a do tych najchętniej wybieranych zaliczamy m.in. Canvę i Unfold. Mamy nadzieję, że teraz przygotowywanie Stories będzie szło Ci sprawniej i dostrzegalne będą efekty. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *