blog social media

E-sklep na TikToku – przekonaj się, jak działa!

E-sklep na TikToku – przekonaj sie, jak dziala

TikTok to obecnie najmodniejsze medium społecznościowe na świecie. Zgodnie z badaniem Mediapanel w marcu 2024 roku w Polsce portal notował aż 9,8 mln użytkowników! Zaczęło się od medium nastawionego na rozrywkę, ale dziś to coś znacznie więcej. Globalne marki już odkryły potencjał biznesowy TikToka, dlatego teraz nadszedł czas na Twój e-sklep. Poznaj TikTok Shopping i  sprawdź, jak założyć sklep na TikToku oraz przekonaj się, jak sprzedawać na TikToku w Polsce.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym jest TikTok Shopping?

TikTok Shopping to funkcjonalność, która umożliwia zarejestrowanie się jako sprzedawca i rozpoczęcie sprzedaży w całości lub jedynie częściowo przy pomocy TikToka. Idea social commerce jest taka, aby użytkownicy, którzy przeglądają portal, mogli od razu zakupić produkty, które zostały oznaczone przez marki. Największą zaletą TikTok Shopping ma być krótki i maksymalnie intuicyjny proces zakupowy. Już teraz do wyboru są dwie strategie – zakupy na TikToku oraz zastosowanie integracji z popularnymi platformami e-commerce, które umożliwią połączenie sklepu z portalem.

Warto dodać, że w 2023 roku aż 33 miliony osób jedynie w USA dokonało zakupu właśnie w sklepie na TikToku [źródło: https://www.singlegrain.com/blog/ms/tiktok-shops/]

Źródło: https://www.singlegrain.com/blog/ms/tiktok-shops/

Jak stworzyć e-sklep na TikToku?

Przygotowaliśmy krótki przewodnik, który pokaże krok po kroku, jak stworzyć sklep na TikToku. Cały proces jest naprawdę łatwy i nie zajmuje dużo czasu. Oto co należy zrobić, żeby sprzedawać na TikToku.

  1. Zarejestruj się na TikToku.
  2. Stwórz sklep w TikTok Seller Center, który jest portalem dedykowanym dla sprzedawców. Znajdziesz tam wiele interesujących funkcji np. możliwość analizy wyników sprzedaży czy zarządzanie operacjami w sklepie.
  3. Uzupełnij informacje na temat swojego sklepu – wymagane będzie wskazanie m.in. numeru telefonu, kraju, adresu, gdzie znajduje się magazyn czy adresu, gdzie wysyłać zwroty.
  4. Jeszcze zanim rozpoczniesz sprzedaż, konieczne będzie zweryfikowanie Twojej tożsamości. W tym celu kliknij przycisk „Weryfikuj dokumenty” i „Prześlij dokumenty”. Zostaniesz poproszony o załączenie skanu swojego dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. Pamiętaj, aby załączyć skan obu stron. Zanim klikniesz „Prześlij” będziesz musiał wskazać również rodzaj swojej firmy np. przedsiębiorstwo prywatne oraz nazwę sklepu. Na stronie znajdziesz informację ostrzegającą o tym, że proces weryfikacji może zająć nawet kilka dni.
  5. Weryfikacja zakończona sukcesem? Teraz czas na połączenie sklepu ze swoim kontem bankowym. Na stronie głównej znajdź funkcję „Link Bank Account”, a później wybierz „Link Account”. Teraz po prostu uzupełnij wszystkie wymagane informacje np. kraj, walutę i numer rachunku bankowego. Teraz ponownie musisz poczekać na weryfikację ze strony TikToka, ale gdy otrzymasz już pozytywną informację, to będziesz mógł od razu zacząć sprzedaż.

Alternatywnym rozwiązaniem jest stworzenie sklepu na TikToku przy pomocy integracji partnerskiej z takimi platformami jak m.in. Shopify.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

E-sprzedaż na TikToku w Polsce

Funkcja TikTok Shopping jak na razie nie działa w Polsce. Dostępna jest jedynie w USA, Wielkiej Brytanii i w niektórych krajach azjatyckich. Jednak wszystko wskazuje na to, że niebawem również w innych częściach świata pojawi się możliwość rejestracji jako sprzedawca na TikToku.

Co możesz zrobić do tego czasu i czy to oznacza, że właściciele sklepów internetowych w Polsce powinni na razie zrezygnować z TikToka? Jasne, że nie!

Skoro platforma gromadzi ponad miliard aktywnych użytkowników każdego miesiąca, to koniecznie nie bagatelizuj potencjału na skuteczne dotarcie do nowych klientów. Oto 3 metody, jak reklamować sklep internetowy na TikToku w Polsce.

  • Sprzedaż na TikToku podczas transmisji na żywo – coraz więcej drobnych przedsiębiorców i osób na NDG wykorzystuje transmisję do tego, aby zaprezentować zalety swoich produktów, pokazać, jak funkcjonuje ich sklep od środka i ostatecznie sprzedawać. Cały proces dokonywania transakcji odbywa się na zewnętrznych stronach lub po prostu w wiadomościach prywatnych.
  • Reklama na TikToku – na portalu możesz zainwestować w płatną reklamę, która będzie wyświetlana użytkownikom TikToka w trakcie przeglądania portalu. Nagraj reklamę, która zachęci do dokonania zakupu i przekieruj ich do Twojego sklepu online.
  • Aktywny profil marki na TikToku – polscy sprzedawcy mogą też wykorzystać TikToka do tego, aby zaprezentować swoje produkty. Aktywne prowadzenie profilu, docieranie do nowych klientów i wykorzystywanie trendów to również może być dobry sposób na zwiększenie sprzedaży. Pamiętaj, aby dodać link do swojego sklepu.

Jak na razie to 3 najskuteczniejsze metody, jak w Polsce sprzedawać na TikToku.

Kogo znajdziesz na TikToku? Sprawdź, czy to klienci Twojej marki

Czy sprzedaż na TikToku jest dla każdego? To zależy. Dlatego, zanim podejmiesz decyzję o tym, czy w ogóle opłaca się zacząć reklamować markę i sklep na TikToku, przekonaj się, jakie grupy osób najczęściej korzystają z tego portalu społecznościowego.

  • Najliczniejszą grupą odbiorców TikToka są kobiety.
  • Najczęściej z TikToka korzystają osoby między 18. a 39. rokiem życia. Jednak nie oznacza to, że warto ignorować starszych odbiorców – dynamicznie rośnie zainteresowanie portalem także wśród osób do 49. roku życia. Wszystko wskazuje na to, że użytkownicy TikToka się starzeją, dlatego rośnie potencjał kierowania reklamy również dla nieco starszych odbiorców.
  • Zatem jeśli swoje produkty kierujesz do przedstawicieli pokolenia Z i Y, to koniecznie uwzględnij TikTok podczas tworzenia strategii marketingowej.
  • Dużą popularnością na TikToku cieszą się takie tematy jak – uroda, parenting, moda, biznes, jedzenie, zwierzęta, hobby. 

Źródło: https://wallaroomedia.com/blog/social-media/tiktok-statistics/.

Dlaczego warto sprzedawać na TikToku?

Nikogo już nie trzeba przekonywać do tego, że dynamiczny rozwój TikToka to przy okazji spory potencjał biznesowy. Małe i duże marki pokazują swoją pracę od środka, wzbudzają zaufanie potencjalnych klientów i dzielą się wskazówkami, jak w praktyce wykorzystywać oferowane przez nich produkty. 

Z drugiej strony TikTok to również skuteczne narzędzie do Influencer Marketingu. Dzięki współpracy z popularnymi twórcami, którzy zrzeszają lojalne grupy fanów, marki zwiększają zasięg i wyniki sprzedaży, a do tego budują renomę.

🚀 E-sklep na TikToku – przekonaj się, jak działa. Podsumowanie

Nasz artykuł sprawia, że kiedy sklep na TikToku już oficjalnie zostanie wprowadzony do Polski, to będziesz mógł lub mogła od razu zacząć działać i wyprzedzić konkurencję. Czy TikTok Shopping okaże się sukcesem w naszym kraju? Nie możemy doczekać się odpowiedzi na to pytanie i pierwszych wyników sprzedaży.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *