blog marketing SEO

Jak skutecznie promować sklep internetowy w 2024 roku? Zobacz poradnik dla e-commerce

jak skutecznie promować sklep interentowy - grafika główna

Gdy sklep internetowy zostanie już stworzony i zacznie działać, to czas najwyższy pomyśleć o jego reklamie. Niestety reklama sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem. Pochłania również mnóstwo czasu, więc możesz rozważyć powierzenie tego zadania sprawdzonej agencji, która zadba o najlepsze promowanie sklepu, co przełoży się na doskonałe wyniki sprzedażowe. Jakie sposoby promocji warto zastosować, aby dotrzeć do grona osób z całej Polski? Które są najpopularniejsze w 2024 roku? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Co powinieneś zrobić przed reklamowaniem sklepu online w Internecie?

Zanim zaczniesz promocję sklepu internetowego, to powinieneś sprawdzić, czy jest on do tego odpowiednio przygotowany. Pamiętaj, że promowanie e-commerce może kosztować całkiem sporo, zatem jeśli nie chcesz zmarnować ani grosza, to sprawdź, czy sklep online jest gotowy, aby przyjąć klientów. Co warto zweryfikować? Przede wszystkim sprawdź:

  • drogę do zakupów – ta powinna być maksymalnie prosta i skrócona,
  • jak szybko ładuje się strona,
  • czy integracje są w pełni działające,
  • czy na pewno wykupiłeś certyfikat SSL,
  • czy istnieje regulamin i polityka prywatności,
  • czy oferowane przez Ciebie produkty/usługi mają zdjęcia i opisy.

17 sposobów na skuteczne promowanie sklepu internetowego

Poniżej znajdziesz kilkanaście najczęściej polecanych sposobów na skuteczne promowanie sklepu internetowego. Co musisz zrobić, aby zdobyć nowych klientów? Jak możesz pokazać swój biznes w Internecie? Poznaj nasze sposoby!

Rozpocznij pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google

Przede wszystkim musisz zadbać o pozycjonowanie, dzięki któremu uda Ci się dotrzeć do osób rzeczywiście zainteresowanych proponowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. W dużej mierze to od Ciebie zależy, na jakie zapytania Twoja strona będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania Google. Powinny zatem być to zapytania o jak największym potencjale. Musisz nieustannie dążyć do tego, aby Twój e-commerce był jak najwyżej w Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem skupionym wokół takich aspektów, jak m.in. kwestie techniczne, do których zaliczamy szybkość ładowania strony, przekierowania, meta tagi i indeksację konkretnych podstron. Nie mniejsze znaczenie mają treści – liczy się tutaj tworzenie wartościowych opisów kategorii i produktów oraz prowadzenie bloga firmowego. Pamiętaj, że teksty powinny być pisane dla ludzi, ale muszą też uwzględniać wymagania wyszukiwarki. Co jeszcze jest istotne? Oczywiście linki! Dopilnuj, aby na serwisach zewnętrznych znalazły się wysokiej jakości linki prowadzące do Twojego sklepu.

Co musisz wykonać w ramach optymalizacji sklepu internetowego? Oto obowiązkowe punkty:

  • dodaj unikatowe opisy produktów – niech mają dopasowane frazy kluczowe,
  • napisz teksty alternatywne do zdjęć,
  • dodaj metatagi – meta title i meta description,
  • zoptymalizuj kod HTML, CSS i JavaScript,
  • dopasuj sklep do urządzeń mobilnych,
  • usuń zbędne wtyczki,
  • dodaj możliwość zakupów bez konieczności rejestracji lub logowania,
  • dodaj kolejne formy dostawy i płatności,
  • dodaj wewnętrzną wyszukiwarkę,
  • umieść na stronie widoczne wezwania do działania (CTA).

Utwórz wizytówkę w Google

Twój sklep internetowy jeszcze nie ma swojej wizytówki w Google? Czym prędzej ją załóż. Profil Firmy w Google, dawniej Google Moja Firma jest popularnym narzędziem służącym do zarządzania firmowymi wizytówkami. Korzysta z niego mnóstwo firm, a w dodatku jest całkowicie bezpłatne. Dlaczego warto? Gdy użytkownik będzie szukał usług danego typu w przeglądarce, wyświetlą mu się informacje o Twojej stronie zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i Mapach Google.

Wydaje Ci się, że nie możesz zdecydować się na ten krok, ponieważ nie masz sklepu stacjonarnego? Nic bardziej mylnego – podczas procesu zakładania wizytówki podaj po prostu adres, na jaki została zarejestrowana Twoja firma i ukryj go dla klientów. Zadbaj jednak o to, aby mieli oni dostęp do innych form kontaktu, czyli np. adresu strony internetowej czy numeru kontaktowego. Założenie wizytówki Google jest proste i zajmuje niewiele czasu, a może przynieść wiele korzyści w postaci lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania czy częstszych odwiedzin na stronie. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Twórz ciekawe i pomocne treści

Jak wypromować sklep internetowy? Na pewno warto wykorzystać potencjał content marketingu. Zapewnij swoim klientom najlepsze treści wyróżniające się wysoką jakością. Powinny być to teksty, które będą inspirować i edukować. Zadbaj o to, aby Twoje teksty ciekawie przedstawiały produkty/usługi. Przedsiębiorcy bardzo często decydują się na założenie bloga firmowego – jest to narzędzie, które ma korzystny wpływ na pozycjonowanie i poprawę widoczności sklepu w Google, ale poza tym jest pomocne w podejmowaniu decyzji zakupowych. Prowadząc bloga, możesz przyciągnąć wielu nowych klientów i stworzyć wizerunek eksperta w swojej branży.

Jeśli planujesz działania content marketingowe, to koniecznie zapamiętaj, aby tworzyć tylko unikalne treści. Niezwykle ważne jest też to, aby jak najbardziej pokrywały one temat, jaki akurat poruszasz. Dobrze byłoby także uatrakcyjnić nieco treści, dodając do nich materiały wideo czy grafiki. Krótko podsumowując: dostarczaj swoim klientom ciekawe artykuły blogowe, opisy kategorii i produktów, infografiki czy zestawienia produktów, aby skutecznie wypromować swój biznes e-commerce.

Promuj sklep internetowy na Facebooku

Jak reklamować sklep internetowy za darmo? Dobrą opcją może być korzystanie z mediów społecznościowych. Cóż, te zawładnęły wieloma dziedzinami naszego życia. Kto z nas dzisiaj nie ma Facebooka? Właśnie Facebook – to miejsce, które oferuje wiele możliwości reklamowania sklepu WWW. Jak możesz to wykorzystać?

Jedną z opcji jest przedstawianie produktów/usług na Facebooku. Wystarczy, że zainteresowane osoby klikną interesujący ich produkt i od razu zostaną przekierowane na stronę sklepu WWW. Dużo popularniejszym rozwiązaniem jest Facebook Ads. Czy wiedziałeś, że ten portal ma własny system reklamowy? Sposób jego działania jest porównywalny do Google Ads. Dzięki niemu uda Ci się dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Co więcej, nie ma tutaj dolnego limitu budżetowego, zatem na początku na reklamę firmy na Facebooku możesz przeznaczyć zaledwie… 50 zł!

Do reklamowania sklepu internetowego możesz wykorzystać również Facebook Marketplace. To bardzo polecane rozwiązanie szczególnie dla małych i lokalnych sprzedawców. Może się świetnie sprawdzić, jeśli sprzedajesz rękodzieło.

Skorzystaj z innych mediów społecznościowych do reklamy sklepu

Zgodnie z danymi opublikowanymi w raporcie Digital 2024 Poland aż 69% Polaków korzysta z mediów społecznościowych, co zapewnia ogromny potencjał marketingowy. I choć nie ukrywamy, że Facebook oferuje naprawdę mnóstwo funkcji, to jednak istnieją także inne media społecznościowe, które po prostu warto wykorzystać do reklamy sklepu internetowego. Do wyboru masz np. Instagram, TikTok, Pinterest, YouTube czy też LinkedIn. To, w jakie kanały warto zainwestować, w dużej mierze zależy od branży, specyfiki produktów lub usług oraz grupy docelowej.

Instagram

Instagram to kolejna platforma Meta, która świetnie sprawdzi się do promowania marki. Prowadzisz sklep z branży modowej, związany z urodą lub lifestylem? Zatem koniecznie skorzystaj z Instagrama – w 2024 roku ma tam konto 11 mln użytkowników z Polski. W większości, bo aż w 59,7% są to kobiety, więc skorzystaj z potencjału tej platformy, jeśli swoją ofertę kierujesz właśnie do kobiet.

Jak promować sklep internetowy na Instagramie? Wykorzystaj Stories do pokazywania odbiorcom kulis swojej pracy, nowości lub codziennego życia. To też świetna przestrzeń do rozwijania Influencer Marketingu. Oczywiście do dyspozycji masz też płatne reklamy:

  • w Stories,
  • wyświetlane w głównym feedzie,
  • kolekcje – karuzele produktów w Stories,
  • IGTV – krótkie filmy prezentujące produkt lub usługę.

TikTok

Trafiasz z ofertą do generacji Z? W takim razie musisz być na TikToku. Dane z Digital 2024 Poland nie oddają w pełni liczby użytkowników, korzystających z TikToka (11,5 mln), bo dotyczy to tylko pełnoletnich osób. Można przypuszczać, że młodszych odbiorców TikToka jest jeszcze więcej. Zwróć też uwagę na potencjał reklamowy tego medium społecznościowego – w 2023 roku w Polsce zasięgi wzrosły aż o 1,4 mln, czyli o 13,6%.

Jak wykorzystać TikToka do promocji e-commerce? Regularnie publikuj tam treści – edukacyjne, humorystyczne, zgodne z aktualnymi trendami lub pokazujące praktyczne wykorzystanie oferowanych produktów. Możesz też sprzedawać na żywo – choć w Polsce nadal nie zrobisz tego z pomocą dedykowanej opcji. Oczywiście możesz również włączyć płatną reklamę.

YouTube

YouTube to bardzo dobre medium, jeśli prowadzisz sklep internetowy z produktami, które wymagają wizualnej prezentacji. Świetnie sprawdza się do filmów w formie poradników lub recenzji. W tym przypadku podobnie, jak na Instagramie możesz podjąć współpracę z influencerem. Twórz także wartościowe filmy – pamiętaj, że na YouTube liczy się wysoka jakość obrazu i dźwięku oraz montaż. Oprócz standardowych filmów możesz też skorzystać z YouTube Shorts oraz z płatnej reklamy.

Dlaczego warto reklamować sklep internetowy na YouTube? Od lat to numer jeden w Polsce – ma aż 28 mln użytkowników z Polski. Do tego ciągle rośnie zasięg reklam – w ciągu roku zanotowano w Polsce wzrost o 1,5%.

LinkedIn

LinkedIn cieszy się coraz większą popularnością w Polsce – na początku 2024 roku platforma miała 6,7 mln użytkowników z Polski. Rośnie też zasięg reklam w tym medium społecznościowym – w ciągu roku zanotowano wzrost o 21,8%. Specyfika tej platformy wyraźnie wskazuje na to, że to najlepszy wybór do promocji sklepów z usługami biznesowymi czy też profesjonalnym doradztwem.

Podczas działań marketingowych pierwszym krokiem powinna być publikacja merytorycznych artykułów związanych z branżą. Możesz też wykorzystać LinkedIn do nawiązywania kontaktów biznesowych. Przyda się również płatna reklama na LinkedIn.

Wykorzystaj e-mail marketing do promowania sklepu

Zadowalające efekty może przynieść także e-mail marketing w promowaniu e-commerce. To doskonała metoda na zbudowanie relacji z klientami. W ten sposób możesz zachęcić ich do dokonywania zakupów. Wie o tym wielu przedsiębiorców, aczkolwiek większość z nich popełnia ogromny błąd – wysyła tylko wiadomości transakcyjne. Natomiast jest to narzędzie, które daje znacznie więcej możliwości.

Z tego też względu, gdy Twój sklep WWW zacznie działać, od razu uruchom newsletter i zachęcaj do zapisów. Jak to zrobić skutecznie? Oto nasze sposoby:

  • Zaproponuj kod rabatowy w zamian za zapis.
  • Zapewnij darmową dostawę za pozostawienie e-maila.
  • Przygotuj darmowy e-book i wyślij go osobom, które zapisały się do newslettera.

E-mail marketing to sposób na reklamowanie sklepu internetowego praktycznie za darmo. Wykorzystuj to narzędzie do przekazywania informacji klientom o nowych produktach, promocjach, wyprzedażach, nowych wpisach na blogu czy aktualnościach. Staraj się także regularnie przypominać odbiorcom o istnieniu newslettera i informuj, dlaczego warto się na niego zapisać. Aby jednak ten sposób był skuteczny, to musisz pamiętać o regularności.

Jak stworzyć newsletter? Popularnym wyborem są takie narzędzia jak MailerLite, MailChimp, FreshMail oraz GetResponse.

Rozpocznij współpracę z influencerami

Czy wiesz, że współpraca z influencerami to jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji sklepu internetowego? Tym bardziej że aż 61% użytkowników ufa poleceniom influencerów. Ich zasięgi i lojalna grupa odbiorców pozwalają zwiększyć sprzedaż i zdobywać nowych klientów. Kluczowe znaczenie ma znalezienie odpowiedniego influencera – jego wartości powinny być dopasowane do Twojej marki i oczekiwań grupy docelowej. 

Jeśli nie dysponujesz dużym budżetem na reklamę, zdecyduj się na współpracę z nano- lub mikroinfluencerem. Tacy influencerzy mają mniejszą liczbę obserwatorów, ale za to są oni bardziej zaangażowani i lojalni, a do tego ich zatrudnienie jest znacznie tańsze.

Podczas współpracy z influencerem może on stworzyć artykuły na bloga, wideo czy live’y na InstaStories. Dobrym rozwiązaniem jest też dodanie zdjęć w sklepie online z influencerem promującym wybrany produkt.

Zadbaj o User Experience

User Experience to nic innego jak projektowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika na stronie. Chodzi w nim o to, aby internauci sprawnie i komfortowo mogli przejść przez cały proces zakupów online. 

Jednym z najważniejszych elementów jest szybkość ładowania strony – wspomnieliśmy o tym elemencie już powyżej, ale czy wiesz, że najlepszy jest czas 2,5 sekundy lub niższy? Czy wiesz, że gdy strona będzie ładowała się dłużej niż 3 sekundy, to aż 40% użytkowników ją opuści? [źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/mobile-page-speed-load-time/] 

Źródło: https://web.dev/lcp/

Weryfikacja szybkości ładowania się strony efectownia.pl [źródło: https://pagespeed.web.dev/]

Równie istotnym aspektem jest projekt strony – choć może wydawać Ci się, że udziwniony, nietypowy projekt będzie lepszą opcją niż proste i często spotykane szablony, to jesteś w błędzie. Użytkownicy wolą nieskomplikowane i intuicyjne strony. Na nich mogą łatwiej i szybciej znaleźć to, czego poszukują. 

Oferując w swoim e-commerce setki czy tysiące produktów, niezbędne są różne filtry, dzięki którym użytkownicy w ekspresowym tempie znajdą poszukiwane produkty. Oprócz tego zapewnij dostęp do zakładki szybkiego kontaktu.

W obecnych czasach konieczne jest też mobilne dostosowanie strony. Wiadomo, że coraz więcej osób używa urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu. Nie dostosowując więc biznesu e-commerce do korzystania z niego z poziomu smartfonów, przedsiębiorca sam siebie stawia na przegranej pozycji. 

Kolejną ważną kwestią jest umożliwienie logowania przez media społecznościowe, np. Facebooka. Na większości stron można się spotkać z zachętą do rejestracji, ale mało kto ma na to ochotę i czas. Użytkownicy często nie chcą się zdecydować na proces rejestracyjny i tym samym rezygnują z zakupów. Udostępnij zatem swoim klientom możliwość zalogowania się na stronie z wykorzystaniem social mediów lub konta Google, a także rozważ wprowadzenie opcji korzystania ze sklepu jako gość. 

Dla przykładu: drogeria internetowa eZebra udostępnia możliwość logowania przez Facebooka, LinkedIn, PayPal i konto Google. Źródło: https://www.ezebra.pl/pl/signin.html

Przypominaj o możliwości zostawienia opinii

Opinie użytkowników nic nie kosztują, a mogą bardzo pomóc. Zatem przypominaj swoim klientom, że mogą podzielić się wrażeniami ze zrealizowanych zakupów. Zakupy online to sporo zalet, ale także wad: zainteresowani klienci nie widzą produktu na żywo, zatem zanim dokonają zakupu, najpierw sprawdzają, co o danym sklepie lub produkcie uważają inni. Nie zapomnij więc, aby wysłać klientowi wiadomość e-mail po zakończonej transakcji z prośbą o wystawienie opinii, dołączając odpowiedni link do formularza. Dobrym pomysłem może być też zaoferowanie czegoś w zamian za opinię – np. zniżki na następne zakupy.

Źródło: https://www2.hm.com/pl_pl/index.html

Udzielaj się na forach i w grupach tematycznych

Niezależnie od tego, w jakiej działasz branży, warto znaleźć fora branżowe czy grupy tematyczne na Facebooku, gdzie będziesz mógł się udzielać i jednocześnie reklamować sklep internetowy za darmo. Bądź aktywny i przekonaj klientów, że warto Ci zaufać, ponieważ jesteś ekspertem w swojej branży. Jednak Twoje posty nie mogą być nachalną reklamą. Zamiast tego zadbaj o odpowiadanie na pytania innych użytkowników i przekazywanie porad. Niewskazane jest też wstawianie linków, przynajmniej na samym początku. Zapewniamy, że gdy będziesz udzielał się na forach i w grupach tematycznych mnóstwo osób odwiedzi Twój profil i przy okazji pozna oferowane przez Ciebie usługi/produkty.

Dodaj produkty do porównywarek cenowych

Zapewne wiesz, że klienci wybierający zakupy online zwracają szczególną uwagę na ceny. Zanim podejmą ostateczną decyzję o zakupie konkretnego produktu, sprawdzają jego ceny na kilku stronach. Niektórzy korzystają też z porównywarek cenowych. Te z kolei mogą być świetną strategią, jeśli chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin witryny czy skutecznie reklamować e-commerce. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na to rozwiązanie, ponieważ to niski koszt dotarcia do odbiorców czy chociażby możliwość promocji tylko wybranych towarów. Pokazując swoje produkty w porównywarce, możesz dotrzeć do osób, które nie znalazłyby ich nigdy w inny sposób.

Porównywarki cen pobierają prowizję na dwa sposoby – w modelu CPC, które oznacza, że zapłacisz za każdym razem, gdy klient kliknie produkt i zostanie przekierowany do Twojego sklepu, a także przez rozliczenie za sfinalizowany zakup, czyli płacisz, dopiero gdy klient dokona zakupu.

Oto, jakie porównywarki cen warto wybrać:

  • Ceneo,
  • Skąpiec,
  • Nokaut,
  • Okazje.info,
  • Domodi.

Porównywarki umożliwiają też płacenie za dodatkowe promowanie produktów. Popularnym wyborem jest Ceneo Ads, które umożliwia promowanie produktu na stronie głównej, stronie kategorii czy produktu. Jeśli więc chcesz podnieść poziom konwersji, dodaj to do swojej strategii marketingowej. Pokaż, że Twoja oferta wypada lepiej na tle konkurencji!

Czy wiesz, że…

Jak podaje Autopay, w Ceneo (najpopularniejszej porównywarce cen) jest zarejestrowanych nawet 26 tysięcy sklepów, a z samego portalu korzystają 23 miliony użytkowników miesięcznie?

[źródło: https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/czy-warto-sprzedawac-za-posrednictwem-porownywarek-cenowych]

Zainwestuj w kampanie Google Ads

Kolejnym sposobem na skuteczne promowanie biznesu e-commerce są płatne reklamy takie jak Google Ads. Biorąc pod uwagę fakt, że wyszukiwarka Google to lider na rynku – według danych Statista z 2022 roku Google w Polsce pozyskiwał ponad 95% ruchu w Internecie, a poza tym aż 63% użytkowników zadeklarowało, że klika reklamy Google Ads, nie powinno dziwić, że kampanie Google Ads cieszą się sporą popularnością. Umożliwiają także personalizację, zatem inwestując w płatne reklamy, możesz dotrzeć do osób, które rzeczywiście będą zainteresowane oferowanymi przez Ciebie produktami czy odwiedzały już wcześniej Twoją stronę.

Kolejną zaletą jest fakt, że płacisz jedynie za realne kliknięcia w Twoją promocję. System Google Ads doceniany jest również za to, że umożliwia tworzenie różnych reklam. Możesz zdecydować się m.in. na reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, czyli po prostu sponsorowane linki, które pojawiają się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania. To bardzo częsty wybór, ale możesz wybrać także reklamy produktowe, czy remarketing.

Włącz kampanię remarketingową

Ogromna liczba osób przegląda sklepy internetowe, dokonuje analizy, a część nawet dodaje produkty do koszyka, ale nie finalizuje transakcji. Co zrobić, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków i nie tracić klientów, którzy byli choć przez moment zainteresowani Twoją ofertą? Wykorzystaj w tym celu remarketing. Stwórz kampanię w Meta Ads lub Google Ads, dzięki czemu zyskasz możliwość docierania z reklamą do użytkowników, którzy już wyświetlili Twój sklep i wykonali jakieś czynności. Warunkiem wyświetlenia użytkownikowi reklamy może być np. odwiedzenie 5 podstron, przeczytanie artykułu na blogu itd.

Ciekawą opcją są również zbliżone kampanie retargetingowe. Z ich pomocą możesz dopasować reklamę do klientów, którzy wykonali konkretne działania na stronie, np. dodali produkty do koszyka, a następnie go porzuciły.

W tworzeniu skutecznych kampanii remarketingowych i retargetingowych pomagają pliki cookies, które śledzą użytkownika i dzięki temu umożliwiają wyświetlanie reklam na stronach z sieci reklamowej. Do wyboru będziesz mieć kilka różnych form remarketingu – standardowa, dynamiczna, wideo, a także w wyszukiwarce, social mediach, czy aplikacjach.

Promuj sklep w Google Shopping

Odbiorcy kupują oczami. Zatem co robią po wpisaniu słowa kluczowego w Google? Otwierają sklepy z produktami, które wyświetlają się u góry strony – to właśnie Google Shopping. Widoczne są tam zdjęcia produktów, więc gdy wchodzą na stronę, wiedzą, co tam znajdą. To połowa sukcesu w drodze do sprzedaży.

Google Shopping lub po prostu Google Zakupy to jedna z usług oferowanych przez Google, która ułatwia użytkownikom znajdowanie produktów, porównanie ofert pod względem cen i parametrów transakcji. Jakie korzyści zapewnia Google Shopping z perspektywy sprzedających? Ważną zaletą jest ogromny potencjał marketingowy, a także:

  • duża swoboda w określaniu budżetu reklamowego,
  • wysoki współczynnik konwersji,
  • efektywna ścieżka dotarcia do nowych odbiorców – trafiasz do użytkowników, którzy są już wstępnie zainteresowani produktem,
  • model płatności PPC,
  • dodatkowy kanał sprzedaży,
  • kontrola nad procesem zakupowym – zakupy kończą się bezpośrednio w Twoim sklepie online.

Dbaj o stałych klientów 

Jeśli chcesz mieć duże grono stałych klientów, musisz o nich dbać. Co dokładnie mamy na myśli? Przede wszystkim nie przeszkadzaj im w zakupach – nikt tego nie lubi! Zrezygnuj więc z denerwujących wielkich reklam czy wyskakujących okienek, zwłaszcza tych, które zasłaniają praktycznie całą stronę. Nie atakuj swoich klientów i nie bądź nachalny! Kolejną istotną kwestią jest to, abyś zapewnił obsługę na najwyższym poziomie, co oznacza, że odwiedzający stronę powinni mieć możliwość szybkiego i bezproblemowego zadania pytania i uzyskania na nie odpowiedzi. 

Dobrym pomysłem będzie także robienie czegoś więcej, czyli np. dorzucanie gratisów do paczek, próbek produktów czy voucherów z rabatami na kolejne zakupy. W wielu przypadkach świetnie sprawdza się również utworzenie klubu stałego klienta. Jeśli klienci będą zmotywowani, to chętnie do niego dołączą. W zamian za dołączenie możesz zaoferować np. zniżki na zakupy, przydatne porady czy specjalne promocje. Innym skutecznym sposobem może być wdrożenie programu lojalnościowego, który również może zachęcić stałych klientów do częstszych zakupów. Tutaj możliwości jest naprawdę sporo – np. możesz nagradzać klientów rabatami czy voucherami po przekroczeniu konkretnego progu kwotowego.

Zainwestuj w drukowane formy reklamy

Marketing internetowy to nie jedyna skuteczna forma reklamy sklepu internetowego. W wielu przypadkach dobrym pomysłem będzie też zastosowanie tradycyjnych form promocji oferty. Ulotki, banery, billboardy, naklejki na samochodach, a nawet wizytówki – one również mogą pomóc w promocji sklepu internetowego. Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze i samodzielnie zaprojektować wizytówki czy ulotki, wykorzystaj do tego darmowe narzędzie Canva. Projekt wykonasz w ciągu kilku minut z gotowych szablonów.

Połącz sklep z marketplaces

Jak reklamować sklep internetowy w 2024 roku? Najlepiej wielokanałowo. Ta sama zasada odnosi się również do sprzedaży online, którą warto rozszerzyć także o inne miejsca niż jedynie sklep internetowy. Zwiększ sprzedaż, zasięg oraz rozpoznawalność marki i zacznij sprzedawać swoje produkty w marketplaces. 

Wybór polecanych platform sprzedażowych jest ogromny, ale w Polsce warto dodać ofertę głównie w tych popularnych marketplaces:

  • Allegro,
  • Empik,
  • Morele,
  • Amazon,
  • Etsy,
  • eBay,
  • Erli.

Każda z platform sprzedażowych oferuje własne płatne reklamy, które wpłyną pozytywnie na widoczność Twoich produktów i zwiększą szansę na pierwszą sprzedaż.

Sprzedając produkty w różnych miejscach, będziesz potrzebować narzędzia do zarządzania e-commerce, takiego jak np. BaseLinker.

Inne formy promocji sklepu internetowego

Przedstawiliśmy powyżej najpopularniejsze sposoby promocji sklep online w 2024 roku. To oczywiście nie koniec, bo ciągle przybywa skutecznych form reklamy sklepów. 

Przedstawiamy także inne metody promocji sklepu, które warto wybrać w 2024 roku:

  • uczestnictwo w akcji promocyjnej Black Friday i Cyber Monday,
  • branie udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy,
  • sponsorowanie wydarzeń sportowych, kulturalnych czy lokalnych,
  • oferowanie odroczonej płatności np. PayPo – sklep znajdzie się wtedy na liście firm, które zapewniają taką formę płatności,
  • branie udziału w targach branżowych,
  • inwestycja w reklamę w TV, radiu czy prasie,
  • produkcja gadżetów reklamowych.

🚀 Jak skutecznie promować sklep internetowy w 2024 roku – podsumowanie

Z powyższego artykułu wiesz już, jak skutecznie promować sklep internetowym w 2024 roku. Przedstawiliśmy zarówno darmowe, jak i płatne metody promocji e-commerce. Systematycznie musisz analizować efekty wdrażanych działań. Do tego celu możesz wykorzystać różne narzędzia analityczne, takie jak np. Google Analytics. Dzięki temu będziesz mógł wydajniej przeprowadzać kampanie. Dodatkowo obserwuj cały czas nowości w marketingu i wdrażaj je, jeśli mogą przynieść Ci korzyści. Sprawdź, które metody promocji sprawią, że Twój sklep online osiągnie rekordowe przychody w 2024 roku.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *