blog marketing SEO

Jak skutecznie promować sklep internetowy? Zobacz poradnik dla e-commerce

jak skutecznie promować sklep interentowy - grafika główna

Gdy sklep internetowy zostanie już stworzony i zacznie działać, to czas najwyższy pomyśleć o jego reklamie. Niestety reklama sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem. Pochłania również mnóstwo czasu, więc możesz rozważyć powierzenie tego zadania sprawdzonej agencji, która zadba o najlepsze promowanie sklepu, co przełoży się na doskonałe wyniki sprzedażowe. Jakie sposoby promocji warto zastosować, aby dotrzeć do grona osób z całej Polski? Które są najpopularniejsze? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Co powinieneś zrobić przed reklamowaniem sklepu online w Internecie?

Zanim zaczniesz promocję sklepu internetowego, to powinieneś sprawdzić, czy jest on do tego odpowiednio przygotowany. Pamiętaj, że promowanie e-commerce może kosztować całkiem sporo, zatem jeśli nie chcesz zmarnować ani grosza, to sprawdź, czy sklep online jest gotowy, aby przyjąć klientów. Co warto zweryfikować? Przede wszystkim sprawdź:

  • drogę do zakupów – ta powinna być maksymalnie prosta i skrócona,
  • jak szybko ładuje się strona,
  • czy integracje są w pełni działające,
  • czy na pewno wykupiłeś certyfikat SSL,
  • czy istnieje regulamin i polityka prywatności,
  • czy oferowane przez Ciebie produkty/usługi mają zdjęcia i opisy.

13 sposobów na skuteczne promowanie sklepu internetowego

Poniżej znajdziesz kilka najczęściej polecanych sposobów na skuteczne promowanie sklepu internetowego. Co musisz zrobić, aby zdobyć nowych klientów? Jak możesz pokazać swój biznes w Internecie? Poznaj nasze sposoby!

Zadbaj o zoptymalizowanie sklepu internetowego pod pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

Przede wszystkim musisz zadbać o pozycjonowanie, dzięki któremu uda Ci się dotrzeć do osób rzeczywiście zainteresowanych proponowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. W dużej mierze to od Ciebie zależy, na jakie zapytania Twoja strona będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania Google. Powinny zatem być to zapytania o jak największym potencjale. Musisz nieustannie dążyć do tego, aby Twój e-commerce był jak najwyżej w Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem skupionym wokół takich aspektów, jak m.in. kwestie techniczne, do których zaliczamy szybkość ładowania strony, przekierowania, meta tagi i indeksację konkretnych podstron. Nie mniejsze znaczenie mają treści – liczy się tutaj tworzenie wartościowych opisów kategorii i produktów oraz prowadzenie bloga firmowego. Pamiętaj, że teksty powinny być pisane dla ludzi, ale muszą też uwzględniać wymagania wyszukiwarki. Co jeszcze jest istotne? Oczywiście linki! Dopilnuj, aby na serwisach zewnętrznych znalazły się wysokiej jakości linki prowadzące do Twojego sklepu.

Utwórz wizytówkę w Google

Twój sklep internetowy jeszcze nie ma swojej wizytówki w Google? Czym prędzej ją załóż. Profil Firmy w Google, dawniej Google Moja Firma jest popularnym narzędziem służącym do zarządzania firmowymi wizytówkami. Korzysta z niego mnóstwo firm, a w dodatku jest całkowicie bezpłatne. Dlaczego warto? Gdy użytkownik będzie szukał usług danego typu w przeglądarce, wyświetlą mu się informacje o Twojej stronie zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i Mapach Google.

Wydaje Ci się, że nie możesz zdecydować się na ten krok, ponieważ nie masz sklepu stacjonarnego? Nic bardziej mylnego – podczas procesu zakładania wizytówki podaj po prostu adres, na jaki została zarejestrowana Twoja firma i go ukryj dla klientów. Zadbaj jednak o to, aby mieli oni dostęp do innych form kontaktu, czyli np. adresu strony internetowej czy numeru kontaktowego. Założenie wizytówki Google jest proste i zajmuje niewiele czasu, a może przynieść wiele korzyści w postaci lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania czy częstszych odwiedzin na stronie. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Twórz ciekawe i pomocne treści

Jak wypromować sklep internetowy? Na pewno warto wykorzystać potencjał content marketingu. Zapewnij swoim klientom najlepsze treści wyróżniające się wysoką jakością. Powinny być to teksty, które będą inspirować i edukować. Zadbaj o to, aby Twoje teksty ciekawie przedstawiały produkty/usługi. Przedsiębiorcy bardzo często decydują się na założenie bloga firmowego – jest to narzędzie, które ma korzystny wpływ na pozycjonowanie i poprawę widoczności sklepu w Google, ale poza tym jest pomocne w podejmowaniu decyzji zakupowych. Prowadząc bloga, możesz przyciągnąć wielu nowych klientów i stworzyć wizerunek eksperta w swojej branży.

Jeśli planujesz działania content marketingowe, to koniecznie zapamiętaj, aby tworzyć tylko unikalne treści. Niezwykle ważne jest też to, aby jak najbardziej pokrywały one temat, jaki akurat poruszasz. Dobrze byłoby także uatrakcyjnić nieco treści, dodając do nich materiały wideo czy grafiki. Krótko podsumowując: dostarczaj swoim klientom ciekawe artykuły blogowe, opisy kategorii i produktów, infografiki czy zestawienia produktów, aby skutecznie wypromować swój biznes e-commerce.

Promuj sklep internetowy na Facebooku

Jak reklamować sklep internetowy za darmo? Dobrą opcją może być korzystanie z mediów społecznościowych. Cóż, te zawładnęły wieloma dziedzinami naszego życia. Kto z nas dzisiaj nie ma Facebooka? Właśnie Facebook – to miejsce, które oferuje wiele możliwości reklamowania sklepu WWW. Jak możesz to wykorzystać?

Jedną z opcji jest przedstawianie produktów/usług na Facebooku. Wystarczy, że zainteresowane osoby klikną interesujący ich produkt i od razu zostaną przekierowane na stronę sklepu WWW. Dużo popularniejszą opcją jest Facebook Ads. Czy wiedziałeś, że ten portal ma własny system reklamowy? Sposób jego działania jest porównywalny do Google Ads. Dzięki niemu uda Ci się dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Co więcej, nie ma tutaj dolnego limitu budżetowego, zatem na początku na reklamę firmy na Facebooku możesz przeznaczyć zaledwie… 50 zł!

Do reklamowania sklepu internetowego możesz wykorzystać również Facebook Marketplace. To bardzo polecane rozwiązanie szczególnie dla małych i lokalnych sprzedawców. Może się świetnie sprawdzić, jeśli sprzedajesz rękodzieło.

Skorzystaj z innych mediów społecznościowych do reklamy sklepu

I choć nie ukrywamy, że Facebook oferuje naprawdę mnóstwo funkcji, to jednak istnieją także inne media społecznościowe, które po prostu warto wykorzystać do reklamy sklepu internetowego. Często wybierany jest np. Instagram – reklamę tam polecamy szczególnie sklepom zajmującym się np. sprzedażą kosmetyków lub ubrań. Dobre efekty może przynieść także marketing wideo, czyli np. YouTube. To idealne miejsce do umieszczania np. recenzji. Z kolei, jeśli oferowane przez Ciebie produkty/usługi są wybierane głównie przez młodsze osoby, to być może sprawdzi się TikTok. Pamiętaj jednak, aby Twoja reklama nie była zbyt nachalna.

Wykorzystaj e-mail marketing do promowania sklepu

Zadowalające efekty może przynieść także e-mail marketing w promowaniu e-commerce. To doskonała metoda na zbudowanie relacji z klientami. W ten sposób możesz zachęcić ich do dokonywania zakupów. Wie o tym wielu przedsiębiorców, aczkolwiek większość z nich popełnia ogromny błąd – wysyła tylko wiadomości transakcyjne. Natomiast jest to narzędzie, które daje znacznie więcej możliwości. Z tego też względu, gdy Twój sklep WWW zacznie działać, od razu uruchom newsletter i zachęcaj do zapisów. To sposób na reklamowanie sklepu internetowego praktycznie za darmo.

Wykorzystuj to narzędzie do przekazywania informacji klientom o nowych produktach, promocjach, wyprzedażach, nowych wpisach na blogu czy aktualnościach. Staraj się także regularnie przypominać odbiorcom o istnieniu newslettera i informuj, dlaczego warto się na niego zapisać. Aby jednak ten sposób był skuteczny, to musisz pamiętać o regularności.

Zadbaj o User Experience

User Experience to nic innego jak projektowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika na stronie. Chodzi w nim o to, aby internauci sprawnie i komfortowo mogli przejść przez cały proces zakupów online. 

Jednym z najważniejszych elementów jest szybkość ładowania strony – wspomnieliśmy o tym elemencie już powyżej, ale czy wiesz, że najlepszy jest czas 2,5 sekundy lub niższy? Czy wiesz, że gdy strona będzie ładowała się dłużej niż 3 sekundy, to aż 40% użytkowników ją opuści? [źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/mobile-page-speed-load-time/] 

źródło: https://web.dev/lcp/

Weryfikacja szybkości ładowania się strony efectownia.pl [źródło: https://pagespeed.web.dev/]

Równie istotnym aspektem jest projekt strony – choć może wydać Ci się, że udziwniony, nietypowy projekt strony będzie lepszą opcją niż proste i często spotykane szablony, to jesteś w błędzie. Użytkownicy wolą nieskomplikowane i intuicyjne strony. Na nich mogą łatwiej i szybciej znaleźć to, czego poszukują. 

Oferując w swoim e-commerce setki czy tysiące produktów, niezbędne są różne filtry, dzięki którym użytkownicy w ekspresowym tempie znajdą poszukiwane produkty. Oprócz tego zapewnij dostęp do zakładki szybkiego kontaktu.

W obecnych czasach konieczne jest też mobilne dostosowanie strony. Wiadomo, że coraz więcej osób używa urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu. Nie dostosowując więc biznesu e-commerce do korzystania z niego z poziomu smartfonów, przedsiębiorca sam siebie stawia na przegranej pozycji. 

Kolejną ważną kwestią jest umożliwienie logowania przez media społecznościowe, np. Facebooka. Na większości stron można się spotkać z zachętą do rejestracji, ale mało kto ma na to ochotę i czas. Użytkownicy często nie chcą się zdecydować na ten proces rejestracyjny i tym samym rezygnują z zakupów. Udostępnij zatem swoim klientom możliwość zalogowania się na stronie z wykorzystaniem social mediów lub konta Google, a także rozważ wprowadzenie opcji korzystania ze sklepu jako gość. 

Dla przykładu: drogeria internetowa eZebra udostępnia możliwość logowania przez Facebooka, LinkedIn, PayPal i konto Google. Źródło: https://www.ezebra.pl/pl/signin.html

Przypominaj o możliwości zostawienia opinii

Opinie użytkowników nic nie kosztują, a mogą bardzo pomóc. Zatem przypominaj swoim klientom, że mogą podzielić się wrażeniami ze zrealizowanych zakupów. Zakupy online to sporo zalet, ale także wad: zainteresowani klienci nie widzą produktu na żywo, zatem zanim dokonają zakupu, najpierw sprawdzają, co o danym sklepie lub produkcie uważają inni użytkownicy. Pamiętaj więc, aby wysłać klientowi wiadomość e-mail po zakończonej transakcji z prośbą o wystawienie opinii, dołączając odpowiedni link do formularza. Dobrym pomysłem może być też zaoferowanie czegoś w zamian za opinię – np. zniżki na następne zakupy.

Źródło: https://www2.hm.com/pl_pl/index.html

Udzielaj się na forach i w grupach tematycznych

Niezależnie od tego, w jakiej działasz branży, warto znaleźć fora branżowe czy grupy tematyczne na Facebooku, gdzie będziesz mógł się udzielać i jednocześnie reklamować sklep internetowy za darmo. Bądź aktywny i przekonaj klientów, że warto Ci zaufać, ponieważ jesteś ekspertem w swojej branży. Jednak Twoje posty to nie może być nachalna reklama. Zamiast tego zadbaj o odpowiadanie na pytania innych użytkowników i przekazywanie porad. Niewskazane jest też wstawianie linków, przynajmniej na samym początku. Zapewniamy, że gdy będziesz udzielał się na forach i w grupach tematycznych mnóstwo osób odwiedzi Twój profil i przy okazji pozna oferowane przez Ciebie usługi/produkty.

Dodaj produkty do porównywarek cenowych

Zapewne wiesz, że klienci wybierający zakupy online zwracają szczególną uwagę na ceny. Zanim podejmą ostateczną decyzję o zakupie konkretnego produktu, sprawdzają jego ceny na kilku stronach. Niektórzy korzystają też z porównywarek cenowych. Te z kolei mogą być świetną strategią, jeśli chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin witryny czy skutecznie reklamować e-commerce. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na to rozwiązanie, ponieważ to niski koszt dotarcia do odbiorców czy chociażby możliwość promocji tylko wybranych towarów. Pokazując swoje produkty w porównywarce, możesz dotrzeć do osób, które nie znalazłyby ich nigdy w inny sposób. Jeśli więc chcesz podnieść poziom konwersji, dodaj to do swojej strategii marketingowej. Pokaż, że Twoja oferta wypada lepiej na tle konkurencji!

Czy wiesz, że…

Jak podaje Autopay, w Ceneo (najpopularniejszej porównywarce cen) jest zarejestrowanych nawet 26 tysięcy sklepów, a z samego portalu korzystają 23 miliony użytkowników miesięcznie?

[źródło: https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/czy-warto-sprzedawac-za-posrednictwem-porownywarek-cenowych]

Reklamuj sklep internetowy za pomocą influencer marketing

Klienci ufają poleceniom, więc może warto, abyś rozważył reklamę sklepu internetowego za pomocą influencer marketing. Bardzo często jest to współpraca z celebrytami, ale możesz zdecydować się także na osoby, które mają wokół siebie społeczność zainteresowaną konkretną tematyką. Szyjesz ubranka dla niemowlaków? Wejdź na Facebooka, Instagrama lub YouTube i poszukaj tam konta mam, które opowiadają o życiu codziennym z dziećmi czy też udzielają wskazówek w tym temacie i zaoferuj im współpracę.

Zainwestuj w płatne reklamy

Kolejnym sposobem na skuteczne promowanie biznesu e-commerce są płatne reklamy takie jak Google Ads. Kampanie Google Ads cieszą się sporą popularnością, co wynika m.in. z tego, że zapewniają błyskawiczne efekty. Umożliwiają także personalizację tych kampanii, zatem inwestując w płatne reklamy, możesz dotrzeć do osób, które rzeczywiście będą zainteresowane oferowanymi przez Ciebie produktami czy odwiedzały już wcześniej Twoją stronę.

Kolejną zaletą jest fakt, że płacisz jedynie za realne kliknięcia w Twoją promocję. System Google Ads doceniany jest również za to, że umożliwia tworzenie różnych reklam. Możesz zdecydować się m.in. na reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, czyli po prostu sponsorowane linki, które pojawiają się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania. To bardzo częsty wybór, ale możesz wybrać także reklamy produktowe, czy remarketing.

Warto wspomnieć kilka słów o remarketingu, czyli formie reklamy, która jest kierowana do osób, które już kiedyś miały jakąś styczność ze sklepem online. Można powiedzieć, że go znają i gdy zobaczą jego reklamę, jest większa szansa, że zdecydują się na zakup produktów. Ogromna liczba osób przegląda sklepy internetowe, dokonuje analizy, a część nawet dodaje produkty do koszyka, ale nie finalizuje transakcji. Remarketing jest kierowany właśnie do nich, ale nie tylko – także do klientów, którzy kiedyś już złożyli zamówienie w danym sklepie. Do remarketingu możesz wykorzystać różne kanały takie jak np. Google Ads, Facebook czy e-mail marketing.

Dbaj o stałych klientów 

Jeśli chcesz mieć duże grono stałych klientów, musisz o nich dbać. Co dokładnie mamy na myśli? Przede wszystkim nie przeszkadzaj im w zakupach – nikt tego nie lubi! Zrezygnuj więc z denerwujących wielkich reklam czy wyskakujących okienek, zwłaszcza tych, które zasłaniają praktycznie całą stronę. Nie atakuj swoich klientów i nie bądź nachalny! Kolejną istotną kwestią jest to, abyś zapewnił obsługę na najwyższym poziomie, co oznacza, że odwiedzający stronę powinni mieć możliwość szybkiego i bezproblemowego zadania pytania i uzyskania na nie odpowiedzi. 

Dobrym pomysłem będzie także robienie czegoś więcej, czyli np. dorzucanie gratisów do paczek, próbek produktów czy voucherów z rabatami na kolejne zakupy. W wielu przypadkach świetnie sprawdza się również utworzenie klubu stałego klienta. Jeśli klienci będą zmotywowani, to chętnie do niego dołączą. W zamian za dołączenie do niego możesz zaoferować np. zniżki na zakupy, przydatne porady czy specjalne promocje. Innym skutecznym sposobem może być wdrożenie programu lojalnościowego, który również może zachęcić stałych klientów do częstszych zakupów. Tutaj możliwości jest naprawdę sporo – np. możesz nagradzać klientów rabatami czy voucherami po przekroczeniu konkretnego progu kwotowego.

🚀 Jak skutecznie promować sklep internetowy – podsumowanie

Z powyższego artykułu wiesz już, jak skutecznie promować sklep internetowy. Przedstawiliśmy Ci zarówno darmowe, jak i płatne metody promocji e-commerce. Systematycznie musisz analizować efekty wdrażanych działań. Do tego celu możesz wykorzystać różne narzędzia analityczne, takie jak np. Google Analytics. Dzięki temu będziesz mógł wydajniej przeprowadzać kampanie. Dodatkowo obserwuj cały czas nowości w marketingu i wdrażaj je, jeśli mogą przynieść Ci korzyści.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *