blog marketing SEO

Jak skutecznie promować sklep internetowy?

jak skutecznie promować sklep interentowy - grafika główna

Gdy sklep internetowy zostanie już stworzony i zacznie działać, to czas najwyższy pomyśleć o jego reklamie. Niestety reklama sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem. Pochłania również mnóstwo czasu, więc możesz rozważyć powierzenie tego zadania sprawdzonej agencji, która zadba o najlepsze promowanie sklepu, co przełoży się na doskonałe wyniki sprzedażowe. Jakie sposoby promocji warto zastosować, aby dotrzeć do grona osób z całej Polski? Które są najpopularniejsze? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Co powinieneś zrobić przed reklamowaniem sklepu online w internecie?

Zanim zaczniesz promocję sklepu internetowego, to powinieneś sprawdzić, czy jest on do tego odpowiednio przygotowany. Pamiętaj, że promowanie sklepu online może kosztować całkiem sporo, zatem jeśli nie chcesz zmarnować ani grosza, to sprawdź, czy sklep online jest gotowy, aby przyjąć klientów. Co warto sprawdzić? Przede wszystkim sprawdź:

  • drogę do zakupów – ta powinna być maksymalnie prosta i skrócona;
  • jak szybko ładuje się strona;
  • czy integracje są w pełni działające;
  • czy na pewno wykupiłeś certyfikat SSL;
  • czy istnieje regulamin i polityka prywatności;
  • czy oferowane przez Ciebie produkty/usługi mają zdjęcia i opisy.

9 sposobów na skuteczne promowanie sklepu internetowego

Poniżej znajdziesz kilka najczęściej polecanych sposobów na skuteczne promowanie sklepu internetowego. Co musisz zrobić, aby zdobyć nowych klientów? Jak możesz pokazać swój biznes w internecie? Poznaj nasze sposoby!

Zadbaj o zoptymalizowanie sklepu internetowego pod pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

Przede wszystkim musisz zadbać o pozycjonowanie, dzięki któremu uda Ci się dotrzeć do osób rzeczywiście zainteresowanych proponowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. W dużej mierze to od Ciebie zależy, na jakie zapytania Twoja strona będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania Google. Powinny zatem być to zapytania o jak największym potencjale. Musisz nieustannie dążyć do tego, aby Twój sklep internetowy był jak najwyżej w Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem skupionym wokół takich aspektów jak m.in. kwestie techniczne, do których zaliczamy szybkość ładowania strony, przekierowania, meta tagi i indeksacja konkretnych podstron. Nie mniejsze znaczenie mają treści – liczy się tutaj tworzenie wartościowych opisów kategorii i produktów oraz prowadzenie bloga firmowego. Pamiętaj, że teksty powinny być pisane dla ludzi, ale muszą też uwzględniać wymagania wyszukiwarki. Co jeszcze jest istotne? Oczywiście linki! Dopilnuj, aby na serwisach zewnętrznych znalazły się wysokiej jakości linki prowadzące do Twojego sklepu.

Twórz ciekawe i pomocne treści

Jak wypromować sklep internetowy? Na pewno warto wykorzystać potencjał content marketingu. Zapewnij swoim klientom najlepsze treści wyróżniające się wysoką jakością. Powinny być to teksty, które będą inspirować i edukować. Zadbaj o to, aby Twoje teksty ciekawie przedstawiały produkty/usługi. Przedsiębiorcy bardzo często decydują się na założenie bloga firmowego – jest to narzędzie, które ma korzystny wpływ na pozycjonowanie i poprawę widoczności sklepu w Google, ale poza tym jest pomocne w podejmowaniu decyzji zakupowych. Prowadząc bloga, możesz przyciągnąć wielu nowych klientów i stworzyć wizerunek eksperta w swojej branży.

Jeśli planujesz działania content marketingowe, to koniecznie zapamiętaj, aby tworzyć tylko unikalne treści. Niezwykle ważne jest też to, aby jak najbardziej pokrywały one temat, jaki akurat poruszasz. Dobrze byłoby także uatrakcyjnić nieco treści, dodając do nich materiały wideo czy grafiki. Krótko podsumowując: dostarczaj swoim klientom ciekawe artykuły blogowe, opisy kategorii i produktów, infografiki, czy zestawienia produktów, aby skutecznie wypromować swój sklep internetowy.

Promuj sklep internetowy na Facebooku

Jak reklamować sklep internetowy za darmo? Dobrą opcją może być korzystanie z mediów społecznościowych. Cóż, te zawładnęły wieloma dziedzinami naszego życia. Kto z nas dzisiaj nie ma Facebooka? Właśnie Facebook – to miejsce, które oferuje wiele możliwości reklamowania sklepu www. Jak możesz to wykorzystać?

Jedną z opcji jest przedstawianie produktów/usług na Facebooku. Wystarczy, że zainteresowane osoby klikną w produkt i od razu zostaną przekierowane na stronę sklepu www. Dużo popularniejszą opcją jest Facebook Ads. Czy wiedziałeś, że ten portal ma własny system reklamowy? Sposób jego działania jest porównywalny do Google Ads. Dzięki niemu uda Ci się dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Co więcej, nie ma tutaj dolnego limitu budżetowego, zatem na początku na reklamę firmy na Facebooku możesz przeznaczyć zaledwie… 50 zł!

Do reklamowania sklepu internetowego możesz wykorzystać również Facebook Marketplace. To bardzo polecane rozwiązanie szczególnie dla małych i lokalnych sprzedawców. Może się świetnie sprawdzić, jeśli sprzedajesz rękodzieło.

Skorzystaj z innych mediów społecznościowych do reklamy sklepu

I choć nie ukrywamy, że Facebook oferuje naprawdę mnóstwo funkcji, to jednak istnieją także inne media społecznościowe, które po prostu warto wykorzystać do reklamy sklepu internetowego. Często wybierany jest np. Instagram – reklamę tam polecamy szczególnie sklepom zajmującym się np. sprzedażą kosmetyków lub ubrań. Dobre efekty może przynieść także marketing wideo, czyli np. YouTube. To idealne miejsce do umieszczania np. recenzji. Z kolei jeśli oferowane przez Ciebie produkty/usługi są wybierane głównie przez młodsze osoby, to być może sprawdzi się TikTok. Pamiętaj jednak, aby Twoja reklama nie była zbyt nachalna.

Wykorzystaj e-mail marketing do promowania sklepu

Zadowalające efekty może przynieść także e-mail marketing w promowaniu sklepu internetowego. To doskonały sposób na zbudowanie relacji z klientami. W ten sposób możesz zachęcić ich do dokonywania zakupów. Wie o tym wielu przedsiębiorców, aczkolwiek większość z nich popełnia ogromny błąd – wysyła tylko wiadomości transakcyjne. Natomiast jest to narzędzie, które daje znacznie więcej możliwości. Z tego też względu gdy Twój sklep www zacznie działać, od razu uruchom newsletter i zachęcaj do zapisów. To sposób na reklamowanie sklepu internetowego praktycznie za darmo. Wykorzystuj to narzędzie do przekazywania informacji klientom o nowych produktach, promocjach, wyprzedażach, nowych wpisach na blogu czy aktualnościach. Staraj się także regularnie przypominać odbiorcom o istnieniu newslettera i informuj, dlaczego warto się na niego zapisać. Aby jednak ten sposób był skuteczny, to musisz pamiętać o regularności.

Przypominaj o możliwości zostawienia opinii

Opinie użytkowników nic nie kosztują, a mogą bardzo pomóc. Zatem przypominaj swoim klientom, że mogą podzielić się swoimi wrażeniami ze zrealizowanych zakupów. Zakupy online to sporo zalet, ale także wad: zainteresowani klienci nie widzą produktu na żywo, zatem zanim dokonają zakupu, najpierw sprawdzają, co o danym sklepie lub produkcie uważają inni użytkownicy. Pamiętaj więc, aby wysłać klientowi wiadomość e-mail po zakończonej transakcji z prośbą o wystawienie opinii, dołączając odpowiedni link do formularza. Dobrym pomysłem może być też zaoferowanie czegoś w zamian za opinię – np. zniżki na następne zakupy.

Udzielaj się na forach i w grupach tematycznych

Niezależnie od tego, w jakiej działasz branży, warto znaleźć fora branżowe czy grupy tematyczne na Facebooku, gdzie będziesz mógł się udzielać i jednocześnie reklamować sklep internetowy za darmo. Bądź aktywny i przekonaj klientów, że warto Ci zaufać, ponieważ jesteś ekspertem w swojej branży. Jednak Twoje posty to nie może być nachalna reklama. Zamiast tego zadbaj o odpowiadanie na pytania innych użytkowników i przekazywanie porad. Niewskazane jest też wstawianie linków, przynajmniej na samym początku. Zapewniamy, że w ten sposób mnóstwo osób odwiedzi Twój profil i przy okazji pozna oferowane przez Ciebie usługi/produkty.

Reklamuj sklep internetowy za pomocą influencer marketing

Klienci ufają poleceniom, więc może warto, abyś rozważył reklamę sklepu internetowego za pomocą influencer marketing. Bardzo często jest to współpraca z celebrytami, ale możesz zdecydować się także na osoby, które mają wokół siebie społeczność zainteresowaną konkretną tematyką. Szyjesz ubranka dla niemowlaków? Wejdź na Facebooka, Instagrama lub YouTube i poszukaj tam konta mam, które opowiadają o życiu codziennym z dziećmi czy też udzielają wskazówek w tym temacie i zaoferuj im współpracę.

Zainwestuj w płatne reklamy

Kolejnym sposobem na skuteczne promowanie sklepu internetowego są płatne reklamy takie jak Google Ads. Kampanie Google Ads cieszą się sporą popularnością, co wynika m.in. z tego, że zapewniają błyskawiczne efekty. Umożliwiają także personalizację tych kampanii, zatem inwestując w płatne reklamy, możesz dotrzeć do osób, które rzeczywiście będą zainteresowane oferowanymi przez Ciebie produktami czy odwiedzały już wcześniej Twoją stronę. Kolejną zaletą jest fakt, że płacisz jedynie za realne kliknięcia w Twoją reklamę. System Google Ads doceniany jest również za to, że umożliwia tworzenie różnych reklam. Możesz zdecydować się m.in. na reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, czyli po prostu sponsorowane linki, które pojawiają się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania. To bardzo częsty wybór, ale możesz wybrać także reklamy produktowe, czy remarketing.

🚀 Jak skutecznie promować sklep internetowy – podsumowanie

Z powyższego artykułu wiesz już, jak skutecznie promować sklep internetowy. Przedstawiliśmy Ci zarówno darmowe, jak i płatne metody promocji sklepu internetowego. Systematycznie musisz analizować efekty wdrażanych działań. Do tego celu możesz wykorzystać różne narzędzia analityczne, takie jak np. Google Analytics. Dzięki temu będziesz mógł wydajniej przeprowadzać kampanie. Dodatkowo obserwuj cały czas nowości w marketingu i wdrażaj je, jeśli mogą przynieść Ci korzyści.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *