LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych i zawodowych na świecie. W 2024 roku globalnie przyciągnął ponad 930 milionów użytkowników. W Polsce również liczba użytkowników rośnie w dynamicznym tempie. Szczególnie wśród specjalistów z branży IT, marketingu i finansów. Co musisz wiedzieć o LinkedIn, zanim założysz tam profil lub zaczniesz go udoskonalać? Sprawdźmy to.
Kto korzysta z LinkedIn?
Na świecie LinkedIn ma bardzo mocną i stabilną pozycję wśród sektora B2B, menadżerów, HR-owców i osób zajmujących się marketingiem, sprzedażą i technologią. Z serwisu korzysta więcej mężczyzn (56,4%) od kobiet (43,6%) [źródło: https://www.statista.com/statistics/933964/distribution-of-users-on-linkedin-worldwide-gender/]. Natomiast największą grupę użytkowników pod względem wieku stanowią osoby w wieku 25-34 lata – stanowią aż 50,6% wszystkich użytkowników.
Standardowo jest to grupa odbiorców, która dopiero wchodzi na rynek pracy lub też jest na etapie rozwoju kariery zawodowej. Kolejną grupę wiekową stanowią użytkownicy z grupy 18-24 (24,5%) oraz 35-54 (21,2%). Widać zatem, że LinkedIn cieszy się największą popularnością wśród Millenialsów, którzy dostrzegają potencjał tej platformy [źródło: https://www.statista.com/statistics/273505/global-linkedin-age-group/].
Źródło: https://www.statista.com/statistics/933964/distribution-of-users-on-linkedin-worldwide-gender/
Kto korzysta z LinkedIn w Polsce? Statystyki nie odbiegają od globalnych trendów. Szczególnie dotyczy to wieku użytkowników LinkedIn. Najchętniej tę platformę społecznościową wybierają osoby między 25. a 34. rokiem życia (37,8%). Jednak w porównaniu do globalnych statystyk w Polsce LinkedIn cieszy się większą popularnością wśród grupy 35-54 lata (31,9%) [źródło: https://www.statista.com/statistics/1247954/poland-linkedin-users-by-age/].
Źródło: https://www.statista.com/statistics/1247954/poland-linkedin-users-by-age/
Warto też dodać, że w Polsce z LinkedIn korzystają przede wszystkim osoby związane z branżami takimi jak IT, finanse, marketing, sprzedaż, HR i zarządzanie.
Oprócz indywidualnych użytkowników platforma ta jest też popularna wśród firm z sektora B2B – w takim przypadku stanowi jeden z kluczowych kanałów komunikacji z klientami i służy do generowania leadów. Firmy oprócz prowadzenia kont, inwestują również w kampanie reklamowe.
LinkedIn a generacja Z
Generacja Z to pokolenie, które już jest dostrzegalne na rynku pracy. Dlatego wśród tej grupy odbiorczej rośnie też popularność platformy LinkedIn.
Dane wskazują na to, że w styczniu 2024 roku 2,1 mln Polaków w wieku 18-24 było zarejestrowanych na LinkedIn [źródło: https://nowymarketing.pl/jak-dobrze-wykorzystac-potencjal-linkedina-w-2024-raport-komentarz-autora/#:~:text=Czy%20pokolenie%20Z%20zmieni%20wizerunek%20LinkedIna%3F]. Tak duże zainteresowanie generacji Z powinno wpływać na zmianę sposobu przekazu informacji, aby zwrócić uwagę młodszych odbiorców.
Czym powinny wyróżniać się treści skierowane do generacji Z? Największe uznanie zyskują proste w odbiorze treści, mniej formalny język, a także nawiązywanie do obecnych wydarzeń, czyli Real Time Marketing. Doskonale sprawdzą się też krótkie filmiki i multimedialne treści, które będą angażujące, a do tego odpowiedzą na potrzeby zawodowe i edukacyjne odbiorców.
Po co korzystać z LinkedIn?
Co musisz wiedzieć o LinkedIn? Zwróć uwagę na zróżnicowane cele użytkowników – wbrew pozorom poszukiwanie pracy nie jest jedynym celem użytkowników, ale również budowanie relacji biznesowych i rozwijanie marki osobistej. Sprawdźmy, w jakim celu użytkownicy korzystają z LinkedIn.
Poszukiwanie pracy
LinkedIn to nadal dobre miejsce do poszukiwania pracy. Statystyki pokazują, że 61 mln użytkowników z całego świata co tydzień korzysta z tego serwisu, aby znaleźć pracę [źródło: https://blog.hootsuite.com/linkedin-statistics-business/#General_LinkedIn_statistics]. Dlatego to jedna z najważniejszych platform na świecie, która wspomaga proces rekrutacji. Jeśli więc szukasz specjalisty dla swojej firmy, to zacznij właśnie od LinkedIn.
O skuteczności rekrutacji najlepiej świadczą statystyki – z pomocą LinkedIn co minutę zostaje zatrudnionych 7 osób [źródło: https://business.linkedin.com/talent-solutions].
Budowanie relacji biznesowych w sektorze B2B
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform dla sektora B2B. Firmy z tego sektora korzystają właśnie z LinkedIn do zarządzania relacjami z klientami oraz partnerami biznesowymi. Pomaga w tym m.in. funkcja LinkedIn Sales Navigator, dzięki której możesz monitorować aktywność potencjalnych klientów, analizować trendy rynkowe, a przede wszystkim rozwijać strategię sprzedaży i marketingu.
Rozwój kariery i marki osobistej
W jakim jeszcze celu warto założyć konto na LinkedIn? Z pomocą tej platformy możesz rozwijać swoją markę osobistą, budować pozycję eksperta i wypromować swoją ofertę.
Najlepiej, jeśli będziesz tworzyć wartościowe treści, podzielisz się wiedzą i doświadczeniem, a dzięki temu staniesz się rozpoznawalny w swojej branży. To alternatywne rozwiązanie dla samodzielnego szukania pracy – dzięki budowaniu autorytetu w danej dziedzinie, to firmy będą chciały się z Tobą skontaktować.
Śledzenie trendów i edukacja
Coraz więcej osób szuka sprawdzonych i świeżych informacji właśnie na LinkedIn. Szczególnie gdy dotyczą one informacji o rynku pracy, branżowych trendów, zmian w przepisach czy też nowych technologii. Dzięki dostępowi do aktualnych artykułów i raportów możesz od razu zweryfikować informacje.
Jak tworzyć treści na LinkedIn, które konwertują?
Zastanawiasz się, jak odnieść sukces na LinkedIn? Kluczowe są wysokiej jakości treści, które konwertują, dlatego powinieneś stworzyć strategię contentową, wykorzystując najważniejsze statystyki. Pokazują one, jakie treści cieszą się popularnością na LinkedIn, pomagają w budowaniu marki osobistej, generowaniu leadów i pozyskiwaniu klientów. Dowiedz się, jak tworzyć treści na LinkedIn, które konwertują.
Jakie treści tworzyć na LinkedIn?
- Treści wideo – to obecnie jeden z najskuteczniejszych formatów treści na LinkedIn. Według danych z 2024 roku takie posty generują o 20% wyższe zaangażowanie w porównaniu do grafik i tradycyjnych treści tekstowych [źródło: https://www.linkedin.com/pulse/50-linkedin-statistics-every-professional-should-ti9ue/],
- Eksperckie artykuły – na LinkedIn świetnie sprawdzają się również długie treści w postaci raportów branżowych, artykułów czy case study. Najlepiej, jeśli teksty będą miały między 1500 a 2000 słów, dzięki czemu mogą wygenerować nawet 45% więcej interakcji w porównaniu do krótszych treści. Kluczowe znaczenie ma także to, aby posty zawierały zdjęcia np. 3-4 grafiki, co zapewni nawet dwukrotny wzrost wskaźnika komentarzy [źródło: https://blog.hootsuite.com/linkedin-statistics-business/#LinkedIn_usage_stats],
- Q&A i FAQ – jednym z najprostszych, a przy tym najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie zaangażowania na LinkedIn jest zadawanie pytań w postach. Takie treści mogą wygenerować nawet o 50% więcej komentarzy niż standardowe wpisy. To też dobry sposób na zwiększenie widoczności tekstu i budowanie relacji z odbiorcami [źródło: https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/content-marketing/b2b-content-marketing-types].
Źródło: https://www.linkedin.com/pulse/important-linkedin-statistics-data-trends-oleksii-bondar-pqlie/
Zasady tworzenia angażujących treści na LinkedIn
Wiesz już, jakie treści najlepiej pisać na LinkedIn. Oprócz tego powinieneś też zwrócić uwagę na kilka istotnych zasad, które sprawiają, że Twoje posty będą konwertowały. Oto najważniejsze zasady tworzenia angażujących treści na LinkedIn:
- regularne publikowanie treści – zadbaj o publikowanie przynajmniej jednego postu tygodniowo, a dzięki temu zyskasz nawet 5-6 razy więcej obserwujących w porównaniu do stron publikujących treści raz na miesiąc. Zyskasz też szansę na wzrost liczby obserwujących [źródło: https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/linkedin-ads/why-you-should-be-marketing-on-linkedin-right-now],
- publikuj treści we wtorki i środy – najlepiej w godzinach porannych, między 9:00 a 11:00,
- zadbaj o personalizację – dopasuj treści do grupy docelowej, ponieważ zapewniają one o 45% więcej kliknięć niż ogólne, masowe teksty,
- dziel się swoim doświadczeniem – autentyczne treści, w których opisujesz swoją historię i dzielisz się doświadczeniem, generują o 60% wyższe wskaźniki zaangażowania [źródło: https://contentmarketinginstitute.com/articles/b2b-content-marketing-trends-research/#use-of-content-types],
- stosuj CTA w treści – teksty z CTA generują o 30% więcej kliknięć niż te bez wezwania do działania [źródło: https://contentmarketinginstitute.com/articles/b2b-content-marketing-trends-research/#use-of-content-types].
Jak zwiększyć skuteczność swojej strony na LinkedIn?
O sukcesie na platformie LinkedIn decyduje również jakość Twojego profilu. Gdy uzupełnisz dane na stronie, to możesz zwiększyć liczbę wyświetleń nawet o 30% tygodniowo. Dotyczy to zarówno podstawowych informacji, jak i logo oraz doświadczenia zawodowego. Pamiętaj, że inni użytkownicy mogą wyszukiwać Twoje konto według słów kluczowych, więc nie lekceważ ich mocy. Zamiast tego dodaj je w treści profilu.
Jak możesz udoskonalić swoją stronę na LinkedIn? Jeśli wykorzystujesz tę platformę do szukania pracy, uzupełnij sekcję z doświadczeniem i umiejętnościami. Dzięki temu możesz otrzymać nawet 5 razy więcej zapytań rekrutacyjnych. Znaczenie ma również jakość zdjęcia profilowego. Profesjonalnie wyglądająca fotografia generuje o 21 razy więcej wizyt na stronie w porównaniu do profilu bez zdjęcia.
Jakie kampanie reklamowe na LinkedIn przynoszą efekty?
Na LinkedIn możesz też korzystać z narzędzi reklamowych, które pozwalają na precyzyjne docieranie do grupy docelowej. Tym, co wyróżnia LinkedIn jest fakt, iż możesz targetować reklamy na podstawie stanowisk, branż, wielkości firmy, a nawet doświadczenia zawodowego. Aż 40% marketerów B2B uznaje, że z pomocą LinkedIn Ads generuje wysokiej jakości leady. Dlatego też blisko 80% specjalistów korzysta z reklam LinkedIn [źródło: https://blog.hootsuite.com/linkedin-statistics-business/#LinkedIn_usage_stats].
Reklamowanie marki na LinkedIn jest również dobrze postrzegane przez odbiorców. Badania pokazują, że takie marki mają o 92% większe szanse na bycie postrzeganym jako „bardziej profesjonalne”, o 74% jako „inteligentniejsze” i o 59% bardziej „godne zaufania”.
Warto też wspomnieć o skuteczności reklam na LinkedIn. Według statystyk wyświetlenie reklamy powoduje wzrost intencji zakupowej o 33% [źródło: https://metricool.com/linkedin-statistics/#LinkedIn_Marketing_Advertising_Statistics].
Jeśli chcesz rozpocząć kampanię reklamową na LinkedIn, możesz skorzystać z następujących sposobów promocji:
- treści sponsorowane – to jedna z najpopularniejszych form reklamy na LinkedIn. Dane wskazują na to, że takie kampanie generują 33% wyższy wskaźnik kliknięć niż standardowe posty,
- formularze generujące leady – to najlepszy sposób na zbieranie danych kontaktowych bez opuszczania platformy.
Choć reklama na LinkedIn jest dość droga – niekiedy może kosztować nawet 300$ za 1000 wyświetleń – to jednak generuje wysoki zwrot z inwestycji. ROI wynosi ok. 20% [źródło: https://www.designrush.com/news/linkedin-ad-revenue-climbs-to-4-billion-dollars-as-brands-migrate-from-x#:~:text=The%20platform%27s%20high%20return%20on%20investment%20(ROI)%2C%20as%20noted%20by%20the%20paper%C2%A0(gated)%2C%20stands%20at%20about%2020%25].
🚀 Wszystko, co musisz wiedzieć o LinkedIn
LinkedIn to platforma dla specjalistów, która nie ma tak dużej liczby użytkowników, jak chociażby Facebook. Jeśli jednak chcesz promować swoją markę osobistą, szukasz pracy, chcesz wypromować firmę B2B lub prowadzisz rekrutację, to zdecydowanie powinieneś być obecny na LinkedIn. Statystyki wyraźnie wskazują na to, że dzięki odpowiednim treściom i kampanii reklamowej możesz skutecznie wypromować swoją markę. To sprawi, że Twoja firma będzie kojarzona z profesjonalizmem i ekspercką wiedzą, a do tego wzbudzi zaufanie – to wszystko, co musisz wiedzieć o LinkedIn.