Masz profil firmowy na LinkedIn i chcesz zatrudnić specjalistę, który zajmie się profesjonalnym prowadzeniem konta? W takim razie musisz przekazać dostęp do swojego profilu, aby członek zespołu lub zewnętrzny pracownik mógł dodawać posty, prowadzić kampanie reklamowe itp. Jak nadać dostęp do strony firmowej na LinkedIn? Poznaj prosty i szybki sposób!
Jakimi funkcjami może zarządzać administrator strony na LinkedIn?
Zanim przejdziesz do nadawania uprawnień, powinieneś zastanowić się nad tym, do jakich funkcji dokładnie ma mieć dostęp członek zespołu, pracownik agencji marketingowej itp. W przypadku LinkedIn masz do wyboru całkiem sporo opcji.
Administrator strony
Administrator może otrzymać następujące funkcje:
- Superadministratora – posiada uprawnienia wszystkich innych rodzajów administratorów, dzięki czemu może m.in. zarządzać publikacjami, edytować informacje na stronie firmowej, ale też usuwać innych administratorów.
- Administratora treści – zyskuje uprawnienia pozwalające na tworzenie i publikowanie treści na stronie, a także zarządzanie nimi. Administrator treści może również dodawać oferty pracy i wydarzenia.
- Kuratora – daje uprawnienia do tworzenia zalecanych treści, a także eksportowania i wyświetlania danych analitycznych strony. Warto podkreślić, że rola administratora kuratora już od listopada 2024 r. ma być stopniowo wygaszana. Więcej na ten temat dowiesz się na tej stronie.
- Analityka – administrator z takimi uprawnieniami może monitorować skuteczność strony przy pomocy danych analitycznych. Ważne jest to, że analitycy mają ograniczony dostęp do strony za pośrednictwem zewnętrznych narzędzi. Za to zyskują dostęp do danych poprzez zakładkę „Analityka na stronie LinkedIn”.
Administrator płatnych treści
Oto, jakie funkcje można wtedy przydzielić:
- Publikujący sponsorowane treści – uprawnienia pozwalają na tworzenie reklam, a także sponsorowanych publikacji organicznych. Niezbędne jest korzystanie z konta LinkedIn Ads. Warto zaznaczyć, że ten rodzaj administratora nie ma dostępu do funkcji ulepszania organicznych publikacji bezpośrednio na stronie LinkedIn.
- Menedżer formularzy generowania potencjalnych klientów – uprawnienia te umożliwiają pobieranie kontaktów zebranych przy pomocy formularzy generowania potencjalnych klientów utworzonych w Menedżerze kampanii.
- Menedżer strony docelowej – uprawnienia pozwalają na edytowanie oraz tworzenie stron docelowych, które są związane ze stroną firmową na LinkedIn. Może to robić w Menedżerze kampanii.
Jak nadać dostęp do strony firmowej na LinkedIn? Instrukcja krok po kroku
Nadawanie dostępu do strony firmowej na LinkedIn jest naprawdę proste i szybkie, więc bez problemu przydzielisz odpowiednią rolę. Jak możesz to zrobić? Po pierwsze musisz mieć uprawnienia superadministratora strony. Po drugie skorzystaj z naszej instrukcji i dowiedz się, jak dodać administratora do strony firmowej na LinkedIn.
- Przejdź do widoku superadministratora strony.
- W menu znajdującym się po lewej stronie kliknij „Ustawienia”.
- Kliknij „Zarządzaj administratorami”.
- Teraz wystarczy, że klikniesz „Dodaj administratora” i przypiszesz rolę administratora. Dla ułatwienia w oknie pojawi się również dokładne wyjaśnienie uprawnień każdego administratora. Wystarczy, że wpiszesz imię i nazwisko osoby, której chcesz nadać uprawnienia – najlepiej spośród Twoich kontaktów.
Następnie zaznacz jedną z dostępnych opcji, czyli superadministratora, administratora treści lub analityka i kliknij „Zapisz”. Pamiętaj, że jednej osobie możesz przypisać tylko jedną rolę administratora.
- Możesz również kliknąć „Administratorzy płatnej treści”, a następnie „dodaj administratora płatnych multimediów”, aby nadać uprawnienia potrzebne np. podczas tworzenia kampanii reklamowej.
- Wtedy wpisz imię i nazwisko wybranej osoby, której chcesz nadać uprawnienia, a później przypisz konkretną rolę administratora. Pamiętaj, że jedna osoba może mieć wszystkie role administratora płatnych multimediów. W takim przypadku po prostu zaznacz każdą z wyświetlonych opcji, a następnie kliknij „Zapisz”.
Jak edytować uprawnienia administratora strony LinkedIn?
Jeśli masz uprawnienia superadministratora, to w każdej chwili możesz dodać, usunąć lub zmienić rolę innych administratorów. Szczególnie warto to zrobić np. po zakończeniu współpracy z agencją marketingową, odejściu pracownika lub zmianie jego obowiązków. W takim przypadku odebranie uprawnień zwiększa bezpieczeństwo danych.
Jak edytować uprawnienia administratora strony LinkedIn? Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z poniższą instrukcją.
- Przejdź do widoku superadministratora strony.
- W menu po lewej stronie kliknij „Ustawienia”.
- Podobnie, jak w przypadku dodawania nowych administratorów, tak również teraz kliknij „Zarządzaj administratorami”.
- Kliknij „Administratorzy strony” lub „Administratorzy płatnych multimediów” – w zależności od tego, jaką rolę administratora chcesz edytować.
- Kliknij ikonę kosza, jeśli chcesz usunąć danego administratora. Możesz też kliknąć ikonę ołówka, aby edytować rolę administratora, np. ograniczyć lub zwiększyć jego uprawnienia.
- Gdy chcesz edytować uprawnienia administratora, to w wyświetlonym oknie wybierz nową rolę dla danego członka zespołu, a następnie kliknij „Zapisz zmiany”.
Jak nadać dostęp do konta w LinkedIn Ads?
Chcesz zatrudnić agencję marketingową lub freelancera, który zajmie się promocją Twojego konta na LinkedIn? Możesz wtedy postępować zgodnie z powyższą instrukcją i nadać odpowiednie uprawnienia lub też dać dostęp do już istniejącego konta w LinkedIn Ads. Dzięki temu zyskasz większą kontrolę nad wykonywanymi zadaniami i zajmiesz się administrowaniem np. rozliczeń za kampanie reklamowe.
Jak nadać dostęp do konta w LinkedIn Ads? Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Wejdź na stronę Campaing Manager.
- Wybierz konto LinkedIn Ads, z którego korzystasz i do którego chcesz udzielić dostępu.
- Rozwiń zakładkę „Ustawienia konta” i kliknij „Zarządzaj dostępem”.
- Dodaj użytkownika i przypisz mu konkretną rolę – w przypadku kampanii reklamowych może to być menedżer kampanii.
Gotowe, teraz wybrany pracownik agencji reklamowej lub freelancer będzie mógł wprowadzić zmiany w kampanii reklamowej, rozpocznie nową kampanię czy też poprawi targetowanie.
🚀 Bezpiecznie nadaj dostęp do strony firmowej na LinkedIn
Zmiana roli administratora, a także nadawanie odpowiednich uprawnień do strony firmowej na LinkedIn jest naprawdę proste i szybkie. Z naszą pomocą zajmie Ci to dosłownie kilka minut. Poza tym dzięki dostępności tak dużej liczby funkcji i rodzajów administratorów możesz jeszcze lepiej kontrolować uprawnienia, z jakich będą korzystali członkowie zespołu lub zewnętrzni pracownicy. Zwiększy to bezpieczeństwo danych, umożliwi monitorowanie wprowadzonych zmian i zmniejszy ryzyko przejęcia konta firmowego.