blog marketing social media

Kiedy publikować posty na Facebooku i Instagramie? Poznaj najlepszy czas!

kiedy publikować posty na ig i fb - grafika główna

Media społecznościowe są doskonałym miejscem do promowania rozmaitych produktów i usług. Poprzez publikację postów na Facebooku i Instagramie, można dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Zastanawiasz się, kiedy najlepiej je publikować, aby zostały zauważone? Czy ma to w ogóle jakieś znaczenie? Jak to naprawdę wygląda? Sprawdź w naszym artykule.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Najlepszy czas na dodawanie postów – od czego jest zależny?

Za moment dowiesz się, w jakie dni i w jakich godzinach publikować posty na Facebooku i Instagramie, lecz najpierw warto zastanowić się, od czego zależy najlepszy czas na dodawanie postów.

Jednym z najistotniejszych czynników jest rzecz jasna grupa docelowa. Na przykład: w innych godzinach są aktywni pracownicy korporacji, a w innych matki spędzające czas w domach z małymi dziećmi.

Zastanów się więc, do kogo dokładnie kierujesz swoje posty. Gdy już to ustalisz, to określ typowy dzień swoich odbiorców. Znając zachowania swoich odbiorców, będziesz wiedział, kiedy najlepiej publikować posty w social mediach. Ogromny wpływ na opisywaną kwestię ma też branża, w której działa konkretna firma.

Dlaczego warto zadbać o publikowanie postów o odpowiednich porach?

Dlaczego warto zadbać o odpowiedni czas publikacji postów w social mediach? Przede wszystkim chodzi tutaj o zasięgi. Jeśli będziesz publikował ciekawe, przyciągające uwagę i dopasowane do grupy docelowej treści, a dodatkowo będziesz to robił o odpowiednich porach, to jest duża szansa na to, że posty będą miały duże zasięgi. Gdy odpowiednio zaplanujesz strategię publikacji, dotrzesz do szerszego grona odbiorców wtedy, gdy będą oni najbardziej aktywni na Facebooku czy Instagramie. Udostępniając posty w chwili, gdy aktywność użytkowników będzie niewielka, musisz nastawić się na mniejsze zasięgi i mniejszą liczbę interakcji. Pamiętaj także, że posty w social mediach ,,żyją” dość krótko: na Facebooku średnio 6 godzin, a na Instagramie średnio 21 godzin. Z kolei największą popularnością cieszą się w ciągu godziny od ich udostępnienia.

Posty na Facebooku – kiedy warto je publikować?

Facebook niezmiennie pozostaje najpopularniejszą siecią społecznościową na świecie. Wiesz, że z tego serwisu korzysta każdego miesiąca nawet 2,7 miliarda użytkowników? Jeśli więc chcesz pokazać światu swoje produkty lub poinformować o oferowanych usługach, koniecznie musisz skorzystać z Facebooka. A gdy jeszcze dowiesz się, kiedy najlepiej publikować posty na Facebooku, to gwarantujemy, że uda Ci się dotrzeć do sporej grupy odbiorców.

Co wiemy na ten temat z badań? Badania Sprout Social mówią, że najlepiej publikować na Facebooku od wtorku do piątku, w godzinach między 13:00 a 16:00. Dlaczego właśnie wtedy? Najprawdopodobniej wynika to z tego, że większość osób korzysta z tej platformy, gdy ma przerwę na lunch w pracy (a ta zwykle występuje właśnie w tych godzinach). Kiedy natomiast należy odpuścić sobie publikowanie postów na Facebooku? Zdecydowanie w weekendy, zwłaszcza w niedziele.

Oczywiście opinie na temat tego, kiedy publikować posty na Facebooku, są bardzo różne, np. zgodnie z analizą serwisu Hootsuite, powinieneś publikować posty we wtorki i czwartki w godzinach od 8:00 do 12:00. Z kolei jeśli chciałbyś kierować się badaniami CoSchedule, to zgodnie z nimi najlepiej pisać posty w poniedziałki i wtorki między 7:00 a 10:00.

Posty na Instagramie – kiedy najlepiej je dodawać?

Przedsiębiorcy coraz częściej korzystają również z Instagrama. To sieć społecznościowa, która rozwija się bardzo szybko. Czy wiesz, że nawet 500 milionów osób korzysta codziennie z Instagrama? Znajduje się tam również sporo profili biznesowych – aż 25 milionów. Instagram zdecydowanie lubi nowe, aktualne treści. Te pokazują się najwyżej w rankingu, jednakże kiedy najlepiej publikować posty? Co na ten temat mówią badania?

Według badań Sprout Social najlepiej wstawiać posty na Instagrama w:

  • poniedziałki o 11:00;
  • wtorki i środki od 10:00 do 13:00;
  • czwartki i piątki od 10:00 do 11:00.

Za godziny szczytu serwis Hootsuite uważa środy o godzinie 11:00. Musisz jednak wiedzieć, że dane z HubSpot mówią, że najlepiej publikować posty na IG w soboty. Kiedy natomiast lepiej nie udostępniać tam zdjęć? Tym dniem jest zdecydowanie niedziela.

Jakie narzędzia warto wykorzystywać?

Na pewno dostrzegłeś już, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, kiedy najlepiej publikować posty na Facebooku i Instagrama. Co zatem możesz zrobić? Przede wszystkim obserwuj zachowania swoich obserwatorów na profilach. Oczywiście najlepiej byłoby, gdybyś dodawał posty wtedy, gdy będą oni najbardziej aktywni online. Wówczas bowiem jest spora szansa na to, że zobaczą dodane przez Ciebie treści i zdjęcia.

Na szczęście istnieje sporo narzędzi, które mogą Ci tutaj pomóc. Należy wspomnieć tutaj m.in. o statystykach Meta Business Suite, które umożliwiają analizę wyników organicznej i płatnej aktywności zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Powinieneś korzystać z tego narzędzia, ponieważ może dać Ci ono odpowiedź na pytanie, jakie działania na tych serwisach są odpowiednie i skuteczne, a które wymagają poprawy.

Jeśli z kolei chciałbyś zdecydować się na płatne narzędzie służące do analizy działań w social mediach, rozważ SoTrender. Umożliwia ono mierzenie i raportowanie skuteczności komunikacji w mediach społecznościowych. Dzięki niemu lepiej zrozumiesz zachowania i potrzeby klientów, a co więcej: będziesz na bieżąco z aktywnością konkurencji.

Jak często dodawać posty na Facebooka i Instagrama?

Niestety, nigdy nie wiesz, do ilu osób dotrze Twój post, nawet jeśli postarasz się, aby wszystko było zrobione starannie. Z czego to wynika? Głównie z algorytmów, które są bardzo złożone. Podczas reklamowania produktów/usług na Facebooku czy Instagramie musisz wziąć pod uwagę również częstotliwość publikacji. Są to platformy społecznościowe, które wyróżniają konta systematycznie publikujące materiały. Jak często zatem powinieneś dodawać posty? To zależy.

Jak często publikować na Facebooku? Najlepiej będzie jeśli dodasz 1–2 posty dziennie. Niekoniecznie musisz także codziennie udostępniać posty – możesz to robić np. jedynie w dni robocze. Zapamiętaj też, że posty w tym serwisie zbierają zasięgi organiczne od kilku godzin do około doby. Często zdarza się tak, że zasięgi z bardzo dużych fanpage’ów docierają tylko do maksymalnie 10% obserwujących. Działając na Facebooku, wykorzystaj także relacje i postaraj się wycisnąć z nich jak najwięcej.

Jak często publikować na Instagramie? Niezależnie od tego, w jakiej działasz branży, pamiętaj, że 1 post dziennie na Instagramie to minimum. Musisz być systematyczny w swoich działaniach. Jeśli masz możliwość, aby dodawać nawet 3–4 posty w ciągu dnia, to jak najbardziej możesz tego spróbować. Postępując w ten sposób, istnieje spora szansa na to, że algorytm zwyczajnie ,,polubi” Twoje konto i będzie je promował. Oczywiście jak Instagram to i Stories! Absolutnie nie możesz zapominać o tej niezwykle ważnej (jeśli nie najważniejszej) rzeczy na tym portalu społecznościowym. Dodawaj przynajmniej kilka znikających po 24 godzinach relacji w ciągu dnia, dzięki którym uda Ci się zbudować więź z odbiorcami.

Eksperymentuj!

Dowiedziałeś się już, w jakich godzinach najlepiej publikować posty na Facebooku i Instagramie. Pamiętaj jednak, że to jedynie wskazówki. Jeśli okaże się, że w Twoim przypadku zupełnie się one nie sprawiły, to postaw na eksperymenty. Dodawaj posty w mediach społecznościowych o zupełnie innych godzinach. Nie poddawaj się jednak po jednej czy dwóch próbach. W końcu uda Ci się znaleźć tę idealną godzinę do publikacji materiałów w social mediach.

🚀 Kiedy publikować posty na Facebooku i Instagramie – podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszym artykułem wiesz już, kiedy najlepiej udostępniać treści na Facebooku i Instagramie. Odpowiedni czas publikacji postów jest bardzo ważny, ale nie zapominaj, że bardzo istotny jest także udostępniany content. Jeśli będzie niskiej jakości, nieciekawy, to pory dodawania postów nie będą miały żadnego znaczenia. Teraz najwyższa pora na działania: zacznij publikować treści w social mediach, by dotrzeć do większej liczby odbiorców. Nie bój się również eksperymentować z godzinami publikacji postów. Gdy jednak nie masz na to czasu i wolisz powierzyć to zadanie ekspertom, skontaktuj się z nami. Chętnie stworzymy strategię marketingową dla Twojego biznesu. Zapraszamy do kontaktu!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *