blog marketing poradniki

6 powodów, dlaczego warto korzystać z GA4

dlaczego warto korzystac z GA4

Skąd czerpać informacje na temat tego, kim są użytkownicy, którzy czytają bloga, odwiedzają sklep internetowy czy też przeglądają ofertę na stronie? Jak stworzyć skuteczną i zoptymalizowaną pod względem finansowym kampanię marketingową? Odpowiedź jest jedna – Google Analytics 4. Nowa odsłona dobrze znanego narzędzia do analityki internetowej od Google dostarcza jeszcze więcej danych na temat klientów. Poznaj 6 najważniejszych powodów, dlaczego warto korzystać z GA4.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Długi czas przechowywania danych – aż 50 miesięcy!

Dzięki GA4 czas przestaje być Twoim wrogiem lub utrudnieniem podczas analizowania danych. W Google Analytics 4 okres przechowywania danych wzrósł do 50 miesięcy – przypomnijmy, że w poprzedniej wersji GA było to zaledwie 14 miesięcy

To spore ułatwienie podczas analizowania kilkuletnich trendów, sezonowości czy też ruchu na stronie z perspektywy np. trwania całej umowy z agencją SEO. Wygenerowanie raportu z takimi danymi to potężna broń, z której możesz wyciągnąć wiele cennych informacji.

Ukłon w stronę maszynowego uczenia

Chcesz poznać kolejny powód, dlaczego warto skorzystać z GA4? Argumentem na pewno jest wsparcie technologii Machine Learning. Google Analytics 4 umożliwia jeszcze lepsze wykorzystanie uczenia maszynowego. Zapewnia dostęp m.in. do metryk predykcyjnych, a z ich pomocą skuteczniej wyliczysz prawdopodobieństwo realizacji założonych celów.

Kolejnym dodatkiem jest enhanced conversions, który umożliwia jeszcze dokładniejszą analizę konwersji. Pomoże Ci to w tworzeniu skuteczniejszych kampanii reklamowych przy jednoczesnej oszczędności środków przeznaczonych na ten cel.

GA4 jest za darmo

Skoro już mówimy o oszczędności, to warto zaznaczyć, że GA4 jest dostępne całkowicie za darmo. Możesz korzystać z tego narzędzia bez dodatkowych opłat, a pieniądze przeznaczyć na SEO lub płatne reklamy.

Darmowy dostęp do szczegółowych statystyk, raportów z kilku lat i informacji na temat konwersji to naprawdę dobry powód, dla którego warto skorzystać z Google Analytics 4.

GA4 to rozszerzone możliwości analizy strony www

Kwintesencją Google Analytics 4 jest jeszcze więcej funkcji, które pozwalają analizować witrynę i poznać użytkowników. Zwróćmy uwagę na kilka najważniejszych informacji oraz funkcjonalności, które zapewnia GA4, oto one:

  • współczynnik zaangażowania – we wcześniejszej wersji Google Analytics mogliśmy korzystać ze współczynnika odrzuceń, jednak teraz mamy do wyboru znacznie lepsze rozwiązanie, czyli współczynnik zaangażowania, który jest bardziej miarodajny; jego zadaniem jest wskazanie, jaki jest procent zaangażowanych sesji, czyli takich, które doprowadziły do konwersji, sprawiły, że użytkownik wyświetlił minimum dwie strony albo spowodowały, że użytkownik znajdował się na stronie minimum 10 sekund,
  • informacje na temat użytkowników, które pochodzą z wielu kanałów – na pewno dla wielu osób sporą zaletą jest to, że Google Analytics 4 umożliwia na mieszanie informacji zarówno z danych z aplikacji, jak i ze strony internetowej; nie potrzebujesz też wielu kodów śledzenia, gdyż wystarczający będzie jeden, który można wkleić w aplikacji, na stronie czy w innym miejscu; po skonsolidowaniu danych z łatwością będziesz śledzić użytkowników między strumieniami,
  • dopasowanie do przepisów RODO,
  • zbieranie danych na podstawie cyklu życia klienta i ścieżki zakupowej, a nie sesji,
  • więcej znaczeń zdarzenia – w GA4 zdarzenie zyskuje nowe znaczenie, to już nie tylko kliknięcie, ale też włączenie strony i wiele innych zachowań, które pozwalają jeszcze lepiej zrozumieć zachowania klientów; zyskujesz też możliwość śledzenia drogi użytkowników, którzy obejrzeli filmik, wypełnili formularz kontaktowy czy po prostu wyświetlili stronę,
  • brak limitu sesji – jeśli zastanawiasz się, dlaczego warto korzystać z GA4, to na pewno sporą zaletą jest brak limitu danych, możemy śledzić tyle sesji, ile tylko potrzebujemy.

Łatwa i szybka integracja z wieloma narzędziami

We wcześniejszych wersjach Google Analytics można było połączyć się ze wszystkimi narzędziami Google Marketing Platform jedynie po wykupieniu Google Universal Analytics 360. Jednak w GA4 nastąpiły zmiany, dzięki którym skorzystasz z tych integracji całkowicie za darmo. Dzięki temu możesz z łatwością skorzystać z licznych narzędzi m.in. z:

  • CM360,
  • D&V360,
  • SA360,
  • Google Ad Manager.

Nowością i argumentem, dlaczego warto korzystać z GA4, jest także integracja z YouTubem oraz jeszcze dokładniejsza opcja mierzenia efektywności wybranych kanałów dotarcia do odbiorców.

Zyskasz cenne informacje na temat użytkowników, którzy odwiedzą Twoją stronę

Google Analytics 4 odkryje przed Tobą jeszcze bardziej szczegółowe informacje na temat odbiorców. Dzięki temu ustalisz, które kanały generują największy ruch, a przede wszystkim dowiesz się, kto odwiedza Twoją stronę. Do jakich danych będziesz mieć dostęp? Z pomocą GA4 poznasz m.in.:

  • wiek odbiorców – dane te dostarczą Ci sporo informacji na temat cech użytkowników, a to umożliwi stworzenie lepszej strategii i kampanii marketingowej,
  • płeć odbiorców – ułatwi Ci to w ustaleniu sposobu komunikacji, wyglądu strony lub charakteru kampanii reklamowych,
  • informacje na temat urządzeń, z jakich korzystają odbiorcy – jeszcze łatwiej dowiesz się, czy użytkownicy podczas przeglądania Twojej strony korzystają z urządzeń mobilnych, tabletów, a może z komputerów stacjonarnych,
  • zainteresowania odbiorców – zyskasz dostęp też do szerokiej listy zainteresowań odbiorców, dzięki czemu lepiej dopasujesz np. tematykę postów na blogu,
  • lokalizację odbiorców – w GA4 geolokalizacja jest jeszcze dokładniejsza i umożliwia określenie nie tylko kraju pochodzenia użytkowników, ale również miasta, a nawet dzielnicy, w której mieszka.

🚀 6 powodów, dlaczego warto korzystać z GA4. Podsumowanie

Jak widzisz, istnieje wiele powodów, dla których warto korzystać z GA4. Jeśli jeszcze tego nie robisz, nie zwlekaj dłużej i już dziś skonfiguruj to narzędzie. Pamiętaj, że chętnie pomożemy w realizacji tego zadania. Gdy zatem potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *