
Chcesz wiedzieć, ilu użytkowników kliknęło baner reklamowy, odwiedza Twoją stronę lub dokonało zakupu? Możesz z łatwością uzyskać te informacje i wykorzystać je podczas działań promocyjnych. Niezbędne jest regularne badanie konwersji i mikrokonwersji. Dowiedz się, jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Ads i Analytics, aby zyskać dostęp do wielu cennych informacji.

Jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Ads?
Śledzenie konwersji jest bardzo ważne podczas optymalizacji kampanii reklamowych. Dlaczego? Dzięki tej funkcji możesz sprawdzać, jakie działania wykonywane przez użytkowników na Twojej stronie internetowej zapewniają oczekiwane rezultaty, takie jak np.:
- dokonanie zakupu,
- zapisanie się do newslettera,
- wypełnienie formularza kontaktowego.
Dlatego sprawdź, jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Ads, a już wkrótce dowiesz się, która reklama generuje najwięcej konwersji. Wprowadź ewentualne zmiany w reklamach nieprzynoszących oczekiwanych efektów lub przeznacz większy budżet na reklamy, które mają największy potencjał.
Wybierz rodzaj konwersji, który chcesz śledzić
Zacznijmy od tego, że w Google Ads możesz śledzić różne rodzaje konwersji. Zwróć też uwagę na to, że każdy rodzaj konwersji wiąże się z innymi działaniami podejmowanymi przez użytkowników.
Co możesz śledzić z pomocą Google Ads? Oto najpopularniejsze rodzaje konwersji:
- Strona internetowa i sklep online:
- wypełnienie formularza kontaktowego,
- złożenie zamówienia,
- zapisanie się do newslettera,
- kliknięcie przycisku np. „kup teraz”, „zapytaj o ofertę” lub „zadzwoń”.
- Połączenia telefoniczne (możesz też sprawdzić czas trwania połączeń, aby ocenić ich jakość):
- połączenia bezpośrednio z kliknięć w reklamy na urządzeniach mobilnych,
- połączenia na numer wyświetlany w reklamie,
- kliknięcie numeru telefonu na stronie internetowej.
- Aplikacje mobilne (niezbędna jest integracja Google Ads z Google Analytics dla Firebase):
- pobranie aplikacji,
- dokonanie zakupu wewnątrz aplikacji,
- inne interakcje np. osiągnięcie konkretnego poziomu w grze.
- Konwersje offline (możesz śledzić konwersje poza Internetem):
- zamknięcie sprzedaży w systemie CRM po wcześniejszym kontakcie online,
- wizyty w fizycznym sklepie.
Instrukcja, jak prawidłowo zainstalować śledzenie konwersji w Google Ads
Przedstawiamy instrukcję krok po krok, jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Ads. Nie musisz mieć zaawansowanej wiedzy, żeby zrobić to prawidłowo. Po prostu skorzystaj z naszej szczegółowej instrukcji.
Sprawdź, jak zainstalować śledzenie konwersji w Google Ads.
- Utwórz akcję konwersji w Google Ads:
- zaloguj się na swoje konto Google Ads i przejdź do zakładki „Narzędzia i ustawienia” (ikona klucza);
- w sekcji „pomiar” wybierz „konwersje”;

- kliknij „+ nowa akcja konwersji”, a następnie wybierz jedną z dostępnych opcji np. strona internetowa (jeśli chcesz śledzić działania na swojej stronie www).

- uzupełnij podstawowe informacje, takie jak:
- nazwa konwersji np. zakup produktu;
- kategoria konwersji np. dodanie do koszyka lub formularz kontaktowy;
- wartość konwersji – wpisujesz, gdy ma przypisaną wartość pieniężną, jeśli jej nie ma, to wpisz „nie przypisuj wartości”;
- model atrybucji np. ostatnie kliknięcie lub dane.

- Skonfiguruj tag śledzenia konwersji (po utworzeniu akcji konwersji Google Ads niezbędne jest wygenerowanie unikalnego tagu śledzenia, to fragment kodu, który należy umieścić na swojej stronie internetowej):
- wybierz opcję „Skonfiguruj za pomocą tagu Google”;

- jeśli korzystasz z Google Tag Manager, możesz dodać tag bezpośrednio w jego panelu; wystarczy, że wybierzesz „Google Ads Conversion Tracking” i uzupełnisz identyfikatory konwersji;
- jeśli nie korzystasz z Tag Managera, pobierz kod z panelu Google Ads, znajdziesz go w sekcji „Google tag”, kliknij „ręczna instalacja”, skopiuj kod i dodaj go do sekcji <head> na swojej stronie.

- Sprawdź, czy tag został poprawnie zainstalowany – w tym celu skorzystaj z rozszerzenia do przeglądarki Chrome Tag Assistant (Legacy).
Jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Analytics?
Natomiast Google Analytics pomoże Ci w monitorowaniu zachowań użytkowników na stronie internetowej. Dlatego ważne jest to, abyś wiedział, jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Analytics.
Dzięki temu jeszcze dokładniej zmierzysz kluczowe działania, takie jak np. zapis do newslettera, dokonanie zakupu czy wypełnienie formularza.
Pamiętaj też, że do mierzenia wartości związanych z transakcją, musisz najpierw skonfigurować śledzenie konwersji Google Ads.

Oto jak krok po kroku skonfigurować śledzenie konwersji w Google Analytics:
- Utwórz zdarzenie w Google Analytics 4:
- zaloguj się na swoje konto GA;
- przejdź do zakładki „Zdarzenia” w sekcji „Konfiguracja”;
- kliknij „Utwórz zdarzenie” i dodaj nowy rodzaj zdarzenia np. zakup (purchase), wypełniony formularz (generate_lead), kliknięcie przycisku (click_button) czy też wyświetlenie kluczowych stron typu „dziękujemy za zakupy” (page_view).
- Oznacz zdarzenie jako konwersję – tylko wtedy GA4 będzie traktował zdarzenie jako konwersję:
- przejdź do zakładki „konfiguracja”, a później „konwersje”;
- kliknij „dodaj nową konwersję” i wybierz zdarzenie, które chcesz monitorować jako konwersję;
- zapisz zmiany, a dzięki temu wybrane zdarzenie będzie rejestrowane jako konwersja.
- Skonfiguruj śledzenie za pomocą Google Tag Managera:
- zaloguj się na konto GTM i wybierz odpowiedni kontener;
- przejdź do sekcji „tagi” i kliknij „nowy”;
- wybierz tag „Google Analytics: Konfiguracja GA4”;
- ustaw parametry tagu – wprowadź identyfikator usługi GA4, który znajdziesz w ustawieniach usługi Analytics; zdefiniuj zdarzenie, które chcesz śledzić np. wypełnienie formularza;
- ustaw regułę uruchomienia np. kliknięcie przycisku;
- zapisz tag i opublikuj zmiany w GTM.
Jeśli nie korzystasz z Google Tag Manager, skopiuj kod śledzenia z GA4 i wklej go do sekcji <head> na swojej stronie internetowej.
- Sprawdź poprawność konfiguracji np. przy pomocy opcji DebugView w GA4 czy też rozszerzeniem do przeglądarki Chrome Google Tag Assistant (Legacy).
Jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Ads z Google Analytics?
Integracja kont Google Ads i Google Analytics umożliwia pełną wymianę danych między tymi platformami. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze skuteczniej zoptymalizować kampanię reklamę i bardziej szczegółowo przeanalizować otrzymane wyniki.
Sprawdź, jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Ads z kontem Google Analytics:
- Połącz konta Google Ads i Google Analytics:
- zaloguj się do Google Ads:
- przejdź do sekcji „Narzędzia i ustawienia”, następnie „Połączone konta” i „Google Analytics 4”;
- kliknij „połącz” i wybierz odpowiednią usługę Google Analytics;
- zaloguj się do Google Analytics:
- przejdź do sekcji „Administracja”, następnie „Usługa” i „Połączenie z Google Ads;
- kliknij „połącz” i wybierz konto Google Ads, które chcesz zintegrować.
- zaloguj się do Google Ads:
- Importuj cele lub zdarzenia jako konwersje do Google Ads – po połączeniu kont możesz zaimportować zdarzenia lub cele skonfigurowane w Google Analytics do Google Ads, aby śledzić je jako konwersje.
Oto jak możesz to zrobić:
- w Google Ads przejdź do sekcji „Narzędzia i ustawienia”, następnie „Pomiar” i „Konwersje”;
- kliknij „+ nowa konwersja” i wybierz „Importuj”;
- wybierz Google Analytics 4 jako źródło danych;
- wybierz zdarzenia lub cele, które chcesz zaimportować i kliknij „Zakończ”.
- Skonfiguruj automatyczne tagowanie – jest to niezbędne, aby dane o kliknięciach reklam były automatycznie przesyłane do Google Analytics. W tym celu włącz automatyczne tagowanie w Google Ads:
- przejdź do sekcji „Ustawienia konta”, „Ustawienia kampanii” i „Ustawienia zaawansowane”;
- włącz opcję „Tagowanie URL”;
- zapisz zmiany.
🚀 Bezproblemowo skonfiguruj śledzenie konwersji w Google Ads i Analytics, dzięki naszym wskazówkom
Skuteczne śledzenie konwersji to kluczowy element optymalizacji kampanii reklamowych i analizy działań marketingowych. Dlatego powinieneś wiedzieć, jak skonfigurować śledzenie konwersji w Google Ads i Analytics.
W Google Ads konieczny jest wybór odpowiedniego rodzaju konwersji I prawidłowa instalacja kodu śledzenia na stronie.
Natomiast w przypadku Google Analytics musisz zdecydować się na zdarzenie lub cel, które są zgodne z najważniejszymi działaniami użytkowników.
Dla łatwiejszej analizy połącz konta Google Ads i Analytics – dzięki temu kompleksowo przeanalizujesz zachowania użytkowników i poprawisz efektywność swoich reklam. Pozwoli Ci to na jeszcze lepsze zrozumienie odbiorców i dopasowanie do nich reklam.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/1722022?hl=pl
