blog social media

TikTok vs. YouTube – co lepsze dla Twojej marki?

TikTok vs. YouTube - co lepsze dla Twojej marki

Zgodnie z raportem Social Media 2023 (pierwsza edycja raportu Gemius, PBI i IAB Polska) niekwestionowanymi liderami wśród mediów społecznościowych w Polsce jest Facebook i YouTube. Aż 90% użytkowników korzystało właśnie z tych Social Mediów w 2023 roku. Popularność TikToka rośnie i pomału staje się mocnym konkurentem – według danych w raporcie notuje najlepszy średni dzienny czas spośród wszystkich portali społecznościowych tj. godzina i 22 minuty. Dla porównania na YouTubie spędzamy średnio godzinę i 16 minut, a na Facebooku 51 minut dziennie. 

Jak widzisz, popularność formatów wideo rośnie. Sprawdź już teraz, jak wykorzystać te statystyki na korzyść swojej marki. I zdecyduj, co bardziej się opłaca – inwestowanie w TikToka czy w kanał na YouTubie?

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Co wybrać – YouTube czy TikTok?

Jakie są sekrety udanej kampanii video marketingowej? Nie jakość nagrań, częstotliwość dodawania filmów, ani nawet zaangażowanie do współpracy znanych influencerów. Znacznie ważniejsze są dwa aspekty – strategia video i przeanalizowanie specyfiki medium społecznościowego. Znając odbiorców, do których chcemy docierać jako marka, powinniśmy wybrać medium, które skupia największą liczbę potencjalnych klientów. Poza tym ważne jest zwrócenie uwagi na to, jak działa algorytm YouTuba i TikToka. Wszystko to pomoże nam zdecydować, które medium społecznościowe pozwoli osiągnąć naszej marce największy zwrot z inwestycji i realizację ustalonych celów biznesowych.

Niepokonany YouTube – kiedy warto inwestować w promocję marki na YouTubie?

YouTube to kolebka videomarketingu. Do 2022 roku liczba realnych użytkowników w obrębie tego medium społecznościowego wynosiła blisko 2,7 mld osób. Zapewnia też największy zasięg ze wszystkich portali. 

Obecnie uchodzi za miejsce, gdzie chętnie się edukujemy, relaksujemy, ale też uzyskujemy informacje na temat bieżących wydarzeń.

Jednak zanim zdecydujesz się zainwestować w promocję marki na YouTubie, musisz wiedzieć, kto najczęściej spędza czas na tej platformie i czy wśród tych grup są Twoi potencjalni klienci.

Charakterystyka użytkowników na YouTubie

Jakie treści zapewniają sukces na YouTubie?

Użytkownicy YouTube’a doceniają długie materiały wideo. Zwracają też uwagę na wysoką jakość nagrania i montażu. Ważne jest dla nich również to, aby film można było łatwo wyszukać. Dlatego istotna jest optymalizacja materiałów z użyciem słów kluczowych, które faktycznie są wyszukiwane przez użytkowników.

Kiedy promocja na YouTubie się opłaca?

Jeśli masz wyższy budżet, do dyspozycji ekipę produkcyjną oraz stałą ofertę, a także Twoja grupa docelowa jest na YT – warto rozważyć promocję marki na tym portalu społecznościowym. Filmy na YouTubie powinny być dopracowane pod względem technicznym, ale gdy już się tak stanie, mogą skutecznie pomagać w budowaniu pozycji eksperta. Najważniejsze jest też to, że filmy publikowane na YouTubie przynoszą korzyści przez długi okres, bo nawet po kilku miesiącach czy nawet latach nadal mogą pomagać w realizacji celów biznesowych.

Dynamiczny i rosnący w siłę TikTok – czy promocja na TikToku się opłaca?

TikTok liczy ok. 1,3 mld realnych użytkowników, co sprawia, że plasuje się na 4 miejscu wśród najpopularniejszych social mediów. Można śmiało powiedzieć, że odmienił videomarketing. Dlaczego? TikTok znacząco wpłynął na YouTube, Instagram i Facebook – doprowadził do wprowadzenia krótkich relacji, shortów oraz rolek. Poza tym to właśnie przez ten portal społecznościowy coraz trudniej nam usiedzieć w kinie lub przed telewizorem, oglądając ponad 2-godzinny film. TikTok stawia na dynamizm i krótką formę video.

Charakterystyka użytkowników na TikToku

Co publikować na TikToku, aby osiągnąć sukces jako marka?

TikTok to już nie tylko tańce i nastawienie na samą rozrywkę. Nie brakuje twórców, którzy dzielą się swoją niszową wiedzą, uczą nowych umiejętności, dzielą się lifehackami oraz promują zdrowy tryb życia. Najważniejsze jest to, aby kierować się kilkoma ważnymi zasadami podczas tworzenia TikToków, oto one:

  • trzymaj rękę na pulsie i dostrzegaj trendy,
  • dodaj napisy do video,
  • filmy powinny być nagrane w formacie wertykalnym,
  • zoptymalizuj swoje tik-toki – hashtagi i opisy naprawdę mogą być kluczowe,
  • twórz angażujące filmiki, które już od pierwszych sekund przyciągają uwagę, ciekawią, szokują czy wywołują inne emocje.

Kiedy promocja marki na TikToku się opłaca?

Sprawdź, czy na TikToku są osoby zainteresowane niszą, w jakiej działa Twoja marka. Jeśli tak, przeanalizuj, jakie filmiki cieszą się największą popularnością i przejdź do nagrywania. W odróżnieniu od YouTuba tutaj bardziej liczy się realizm, kreatywność i podążanie za trendami niż dopracowany pod względem jakości materiał. Dlatego coraz więcej nowych marek, które oczekują szybkich rezultatów i nie mają dużych budżetów, stawia na promocję na TikToku. To też świetny wybór dla marek z branż, gdzie trendy lub zasady działania szybko się zmieniają.

🚀 TikTok vs. YouTube – co lepsze dla Twojej marki? Podsumowanie

Jakie medium społecznościowe – TikTok czy YouTube – bardziej opłaca się dla Twojej marki? To zależy głównie od grupy docelowej zainteresowanej marką, strategii, ale też od budżetu, niszy i czasu, jaki planujemy poświęcić na rozwijanie profilu w mediach społecznościowych. Małe, nowopowstałe marki z niewielkim budżetem częściej decydują się na promocję na TikToku, a marki z większym budżetem czy potrzebą budowania pozycji eksperta stawiają na YouTube’a.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *