marketing SEO

Pozycjonowanie sklepu internetowego – czym jest, dla kogo oraz zalety i wady tego rozwiązania

pozycjonowanie sklepu internetowego - grafika główna

W obecnych czasach konkurencyjność jest prawie w każdej gałęzi gospodarki. To z kolei przełożyło się na wzrost popularności profesjonalnych działań marketingowych. Istnieje ich naprawdę mnóstwo, ale warto zwrócić uwagę zwłaszcza na pozycjonowanie sklepów internetowych. To dość złożony proces, który warto zlecić profesjonalistom, szczególnie jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i zysków. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat pozycjonowania sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – co to?

Pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO) to czasochłonny proces, który przeprowadza się w celu podniesienia pozycji fraz i słów kluczowych w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Jest to sposób na to, aby domena była lepiej widoczna, a to natomiast może umożliwić uzyskanie wyższego ruchu organicznego. Cały ten proces opiera się na realizowaniu działań on-site i off-site. Specjaliści zajmują się optymalizacją konkretnych elementów witryny, tworzą unikalne treści oraz pozyskują wartościowe linki. Nie mniejsze znaczenie mają działania wspierające User Experience, ponieważ to właśnie dzięki nim e-commerce notuje wyższy współczynnik konwersji.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Pozycjonowanie sklepu internetowego – kto powinien z niego skorzystać?

Chcesz, aby Twoja witryna w końcu była popularna w internecie, a sprzedaż produktów czy usług online szła znacznie lepiej? W takim razie rozważ pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to rozwiązanie zarówno dla osób, które dopiero co otworzyły swój sklep, jak i dla tych, którzy prowadzą własną firmę już od wielu lat. Dzięki wdrożeniu odpowiednich działań związanych z pozycjonowaniem sklepu internetowego uzyskasz doskonałe efekty w postaci zwielokrotnionych zysków ze sprzedaży, więc warto zdecydować się na pozycjonowanie!

Jak pozycjonować sklep internetowy – krok po kroku

Pozycjonowanie sklepów internetowych przebiega nieco inaczej niż proces pozycjonowania małych stron, które składają się z zaledwie kilku podstron i są ukierunkowane na jeden konkretny profil działalności. Zazwyczaj sklep internetowy ma mnóstw kategorii i produktów, natomiast właścicielowi zależy na tym, aby one także były widoczne w wyszukiwarce Google. Z tego powodu pozycjonowanie sklepu internetowego bywa trudniejsze, a przede wszystkim wymaga czasu i ogromnego zaangażowania specjalistów. Zobacz, jak krok po kroku wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego w naszej firmie.

Analiza i audyt SEO

Prace nad sklepem internetowym rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy sklepu internetowego. Bardzo dokładnie przyglądamy się całej stronie, zwracając uwagę na najmniejsze szczegóły. Później opracowujemy cenne dane, na podstawie których możemy wdrożyć najlepszą strategię pozycjonowania.

Każdy sklep internetowy poddajemy audytowi SEO, który obejmuje analizę m.in. treści na stronie, witryny pod kątem technicznym i sposobu linkowania. Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie pozycjonowania stron internetowych, dlatego wiemy, że problem zwykle leży w opisach zarówno produktów i kategorii. Właściciele sklepów często nie dbają o to, aby były one wartościowe, a czasem nie ma ich w ogóle.

Analiza konkurencji

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest możliwe bez zapoznania się z branżą i konkurencją. Nasz zespół zawsze analizuje wybranych konkurentów. Jest to dla nas sposób na to, aby znaleźć nieszablonowe rozwiązanie, które sprawi, że Twój biznes będzie wyróżniał się na tle firm mających w ofercie podobne produkty lub usługi. Szczególną uwagę zwracamy na to, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja.

Dobór odpowiednich słów kluczowych

Po sprawdzeniu mocnych i słabych stron sklepu internetowego zajmujemy się doborem odpowiednich słów kluczowych. Mogłoby się wydawać, że to proste zadanie, ponieważ wystarczy wybrać najbardziej oczywiste frazy. Jednak zwłaszcza w przypadku nowych firm to może być za mało.

Aby skutecznie wypozycjonować sklep internetowy, warto postawić na słowa kluczowe “z długim ogonem”, czyli nic innego jak frazy kluczowe złożone z co najmniej trzech słów, wyróżniające się dość małą liczbą wyszukiwań. Jeśli np. jesteś sprzedawcą sukienek, to znacznie łatwiej osiągniesz wysoką pozycję na sukienki letnie damskie” niż wybierając słowo kluczowesukienki”. Należy też podkreślić, że frazy z długim ogonem mają też tę zaletę, że osoba, która je wpisuje, wie, czego dokładnie poszukuje, więc jest dużo bardziej zdecydowana na zakup niż osoba, która wyszukuje ogólne hasła.

Nasz zespół dobiera zestaw słów kluczowych na podstawie kilku czynników, którymi są m.in. informacje przekazane przez klienta, audyt SEO, profesjonalne narzędzia do analizy oraz własne doświadczenie. Pozycjonowanie sklepu internetowego to niestety nie takie proste zadanie, dlatego najlepiej będzie jeśli zlecisz je ekspertom, którzy każdego dnia się tym zajmują.

Działania on-site

W końcu przychodzi czas na działania on-site. Chodzi tutaj m.in. o optymalizację kodu strony pod wyszukiwarkę. Specjaliści wdrażają także działania, dzięki którym strona będzie ładowała się szybciej. Na tym etapie koniecznie trzeba zadbać też o użytkowników urządzeń mobilnych, czyli zająć się działaniami, dzięki którym serwis będzie dobrze wyświetlał się również na smartfonach.

Jednak działania on-site to nie tylko sfera techniczna. Ogromne znaczenie mają treści znajdujące się na samej stronie. Należy dbać o to, aby regularnie pojawiały się na niej nowe teksty, a te obowiązkowo muszą być unikalne. I tutaj także liczy się optymalizacja pod względem słów kluczowych. Zawsze staraj się, aby teksty przygotowywane z myślą o klientach jak najlepiej opisywały wygląd i funkcjonalność sprzedawanego towaru. W opisach nie może brakować odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz co więcej: teksty muszą być czytelne, stosuj więc nagłówki, listy i tabele.

Niezależnie od branży, prowadzenie bloga firmowego może przynieść rewelacyjne efekty. Jest to doskonały element wsparcia, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego. Zadbaj o to, aby na blogu pojawiały się artykuły eksperckie, poradniki, a także inne treści, które zainteresują Twoich klientów, a co za tym idzie: ruch na Twojej stronie www się zwiększy. Bardzo ważne jest jednak to, aby treści były zoptymalizowane pod odpowiednie frazy kluczowe. Nie martw się jeśli nie masz czasu na samodzielne tworzenie treści – to zadanie możesz powierzyć agencji lub zlecić je copywriterowi i uzyskać atrakcyjny content!

Optymalizacja konwersji

Mogłoby się wydawać, że najważniejszy jest duży ruch na stronie, jednak prawda jest taka, że głównie liczy się sprzedaż i zadowolenie kupujących. Dlatego po ukończeniu optymalizacji strony pod względem technicznym i treściowym patrzymy na nią okiem kupującego. Optymalizacja konwersji umożliwia znalezienie i usunięcie różnych niedogodności, z którymi potencjalny klient może spotkać się na stronie. Pamiętaj, że dokonanie zakupów w Twoim sklepie powinno być maksymalnie proste i szybkie dla użytkownika.

Linkowanie

W dużej mierze wiesz już, jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy, jednak musisz wiedzieć o jeszcze jednym niemniej ważnym elemencie pozycjonowania. Mianowicie mowa tutaj o budowaniu linków przychodzących. W tym aspekcie najważniejsza jest ich jakość (nie ilość!). W naszej firmie jest to najważniejsze, dlatego też korzystamy tylko z usług polecanych copywriterów, a teksty pojawiają się na stronach o wysokim autorytecie i zawsze są tematycznie powiązane z konkretną branżą klienta. Co więcej: nie stosujemy praktyk, które mogą spowodować więcej szkody niż pożytku, czyli np. nie korzystamy z automatycznego linkowania. Z nami Twój biznes w sieci jest w pełni bezpieczny!

Jak samemu pozycjonować sklep internetowy?

Wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się, czy możliwe jest tanie pozycjonowanie sklepu internetowego. Właściwie tak i nie – można spróbować samodzielnie to zrobić, jednak czy będzie tanio? Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że wymaga to wiedzy, umiejętności, mnóstwa czasu, a także pewnego budżetu.

Możesz spróbować samodzielnie wypozycjonować sklep internetowy, jeśli masz wiedzę techniczną z zakresu programowania i tworzenia stron internetowych. Na pewno przyda się też lekkie pióro do pisania unikalnych tekstów. Z kolei pozyskanie linków przychodzących będzie wiązało się z kosztami, natomiast pozostałe działania SEO takie jak np. dobór odpowiednich słów kluczowych wymagają użycia płatnych narzędzi (np. SurferSEO).

O pozycjonowaniu sklepu internetowego wiesz już całkiem wiele z tego artykułu, jednak radzimy: zastanów się dobrze, zanim podejmiesz decyzję o samodzielnym pozycjonowaniu strony, ponieważ nie jest to łatwe zadanie dla osoby, która nie ma doświadczenia w tym zakresie. Naszym zdaniem jest to zadanie, które najlepiej powierzyć polecanej agencji SEO.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – zalety i wady

Masz jeszcze jakieś wątpliwości co do tego, czy na pewno warto zdecydować się na pozycjonowanie sklepu internetowego? Zatem zapoznaj się z największymi zaletami i wadami tejże usługi!

Zalety pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego umożliwia podniesienie jego pozycji w wynikach wyszukiwań (gdy Twój biznes będzie miał wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, to większa szansa na to, że stali klienci innych sklepów mogą przejść do Twojego sklepu). To z kolei przekłada się na większą ilość wejść na sklep oraz zwiększenie sprzedaży i zysków. Jednak do zalet tej usługi zaliczamy również budowanie rozpoznawalności marki sklepu w internecie i zwiększenie zaufania do sklepu. Dzięki pozycjonowaniu Twój biznes osiągnie sukces.

Nie wolno zapominać, że pozycjonowanie sklepu internetowego to długotrwały proces. I choć efekty nie pojawiają się od razu, to jednak będą długotrwałe. Gdy będą już widoczne, to mogą w pełni zrekompensować poniesione koszty czasowe i finansowe. Pamiętaj jednak, że choć rezultaty organiczne mogą zapewnić korzystniejsze efekty, to jednak nie oznacza to, że powinieneś całkiem zrezygnować z innych form reklamy np. Google Ads.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Wady pozycjonowania sklepu internetowego

Wiadomo jednak, że nic nie jest idealne, a więc pozycjonowanie sklepu internetowego także ma pewne wady, szczególnie wtedy, gdy zostało wykonane w sposób nieprawidłowy. Zatem zawsze mówimy, że najlepiej to zadanie powierzyć doświadczonej agencji. Należy też pamiętać o tym, że pozycjonowanie sklepu internetowego to dość kosztowny proces, ale na szczęście ta inwestycja praktycznie zawsze się zwraca, i to kilkukrotnie! Co więcej: nigdy nie ma gwarancji, że pozycjonowanie przyniesie oczekiwane efekty.

Ile czasu trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Nie da się jednoznacznie stwierdzić, ile czasu potrzeba na pozycjonowanie każdej frazy. Każdy jednak, kto zdecyduje się na taką usługę, musi liczyć się z tym, że proces ten może trwać zaledwie kilka dni, albo nawet kilkanaście miesięcy. Co więcej, działania nie powinny być prowadzone jedynie do momentu osiągnięcia TOPowej pozycji. W końcu konkurencja nigdy nie śpi, zatem na pewno będzie walczyła, aby być wyżej. Czas pozycjonowania jest zależny m.in. od frazy, a także konkurencji. Nie należy jednak nastawiać się na natychmiastowe wyniki, choć jeśli chodzi o mało popularne frazy lub o długim ogonie, to efekty mogą pojawić się dużo szybciej.

Tanie pozycjonowanie sklepu internetowego – czy tanie oznacza dobre?

Tanie pozycjonowanie sklepu internetowego – czy jest ono możliwe? Jak najbardziej, w internecie nie brakuje takich ofert, aczkolwiek decydując się na taką opcję, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że nie uzyskasz satysfakcjonujących efektów. Pozycjonowanie sklepu internetowego to nie proste zadanie, a z roku na rok staje się coraz bardziej skomplikowane i wiąże się z większymi nakładami finansowymi. Nie licz na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego za 500 zł. Pamiętaj, że budowa i utrzymanie zaplecza SEO, pisanie treści, linki, optymalizacja, czy czas wielu specjalistów niemało kosztuje, zatem cena pozycjonowania po prostu nie może być niska.

Co może zaoferować tanie pozycjonowanie sklepu internetowego? Przede wszystkim wszelkie działania będą w dużym stopniu ograniczone i niedokładne. W takim przypadku korzysta się z darmowych narzędzi (jak już mówiliśmy: najlepsze narzędzia są dość drogie) oraz stosuje się przestarzałe metody. Oczywiście nie licz także na treści wysokiej jakości (czasem w ogóle ich brakuje).

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego może być bardzo różny, ponieważ zależy od kilku czynników takich jak np. branża, oczekiwania klienta, a także stan strony. Najczęściej jednak za taką usługę trzeba zapłacić od kilkuset złotych do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Jeśli chcesz poznać więcej informacji na temat cen, to serdecznie zachęcamy do kontaktu z naszą agencją. Z wielką chęcią przyjrzymy się Twojej stronie internetowej i przygotujemy jej wycenę.

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego – co się na niego składa?

Na koszt skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego składa się kilka elementów i każdy stanowi niezbędną część profesjonalnego pozycjonowania. Od nich zależy, ile zapłacisz za taką usługę. Na finalną cenę składa się m.in.:

  • audyt witryny;
  • wykonanie i wdrożenie optymalizacji;
  • stworzenie nowych tekstów i zoptymalizowanie tych istniejących;
  • przygotowanie publikacji sponsorowanych;
  • analiza słów kluczowych.

Jak długo trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania sklepu internetowego?

Trudno jednoznacznie stwierdzić, po jakim czasie dostrzeżesz pierwsze zauważalne efekty pozycjonowania sklepu internetowego, ponieważ jest to zależne od kilku czynników, do których zalicza się m.in. wielkość serwisu, aktualne pozycje witryny i jej optymalizację pod kątem SEO. Czas oczekiwania na efekty zależy też od trudności wybranych słów kluczowych oraz ustalonego budżetu. W większości przypadków jednak pierwsze efekty są widoczne już po 3 miesiącach, z kolei znaczące wzrosty pojawiają się po około 6 miesiącach od wdrożenia działań. Oczywiście czasem rezultaty są widoczne dużo szybciej lub później.

🚀 Podsumowanie

Jesteś zdecydowany na pozycjonowanie sklepu internetowego i szukasz do tego najlepszej agencji? W takim razie zapraszamy do kontaktu – podczas rozmowy chętnie opowiemy Ci, jak może wyglądać optymalizacja Twojego sklepu internetowego. Następnie dokonamy analizy strony i zaproponujemy zmiany, dzięki którym uda się uzyskać najlepsze efekty w procesie pozycjonowania. Kolejny krok to optymalizacja, która sprawi, że Twój sklep niebawem zajmie topowe miejsce w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj również, że będziesz otrzymywać od nas comiesięczne raporty podsumowujące efekty naszej pracy. To jak, jesteś gotów na to? Zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Efectownia

Jesteśmy agencją marketingową, która pomaga przedsiębiorcom w skutecznym pozycjonowaniu ich stron internetowych. Oferujemy również prowadzenie kampanii Google Ads i social media marketing.

Komentarzy (1)

  1. topdomena24h.pl
    13 lipca 2023 Odpowiedz

    Jako doświadczony e-commerce’owiec uważam, że pozycjonowanie sklepu internetowego ma wiele zalet. Zwiększa widoczność, przyciąga nowych klientów i zwiększa sprzedaż. Buduje rozpoznawalność marki i zaufanie. Jednak to długotrwały proces i wymaga nakładów finansowych. Warto powierzyć zadanie profesjonalnej agencji. Choć kosztowne, inwestycja ta się zwraca. Nie ma jednak gwarancji sukcesu. Ogólnie, to warto rozważyć pozycjonowanie sklepu internetowego jako narzędzie rozwoju biznesu online.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *