copywriting poradniki

Najlepsze narzędzia dla copywriterów: 15 programów, które sprawią, że Twoje teksty podbiją serca czytelników

Najlepsze narzędzia dla copywriterów 15 programów, które sprawią, że Twoje teksty podbiją serca czytelników

Pracujesz jako copywriter albo dopiero planujesz nim zostać? A może zlecasz teksty copywriterom? Niezależnie od tego, w jakiej jesteś sytuacji, powinieneś znać najlepsze narzędzia copywritera, które ułatwiają tworzenie wysokiej jakości, wartościowych treści. Dzięki nim można dopasować materiały do wymagań wyszukiwarek i potrzeb odbiorców. Przygotowaliśmy listę polecanych programów – większość z nich jest po polsku, a do tego niektóre są zupełnie darmowe. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czy warto korzystać z narzędzi dla copywritera?

Zastanawiałeś się, od czego zależy pozycja witryny w wynikach wyszukiwania? Z całą pewnością duży wpływ na nią mają teksty na stronie internetowej. Jeśli chcesz, aby pojawiła się wysoko, koniecznie musisz zadbać o to, aby tekstami zajął się doświadczony copywriter, mogący pochwalić się umiejętnościami pisarskimi i wiedzą z zakresu SEO.

Niektórzy uważają, że stworzenie odpowiednich materiałów na stronę, to bułka z masłem. Nic bardziej mylnego: praca copywritera nie jest tak prosta, jak się wydaje. Musi on bowiem dostarczyć teksty, które będą odpowiadały potrzebom internautów. Dobrze byłoby, gdyby za każdym razem w pełni wyczerpywał dane zagadnienie. 

Teksty tworzone przez copywritera muszą mieć też chwytliwe, przyciągające wzrok nagłówki, a treść powinna być wyposażona w odpowiednie słowa kluczowe. A do tego dochodzi jeszcze dbanie o poprawność interpunkcyjną, ortograficzną czy właściwą długość wpisów. Przyznasz więc, że to całkiem sporo zadań.

Z tego też względu warto, aby copywriterzy korzystali z pomocy w postaci edytorów tekstu, narzędzi przeznaczonych do analizy słów kluczowych czy programów wskazujących błędy w materiałach. W ten sposób piszący może zwiększyć swoją wydajność, a jakość tworzonych przez niego artykułów poszybuje w górę.

15 najlepszych narzędzi dla copywriterów, które po prostu musi znać każdy pisarz!

Tworząc poniższe zestawienie, skupiliśmy się na tym, aby znalazły się w nim narzędzia copywriterskie przeznaczone do różnych celów. Udało nam się to: poniżej znajdziesz programy m.in. pomocne w wyszukiwaniu fraz kluczowych, trendów i inspiracji, służące do edytowania tekstu, do eliminacji błędów językowych, a nawet kontroli antyplagiatowej. Jeśli tworzysz treści do Internetu, niekoniecznie musisz korzystać ze wszystkich wymienionych programów, ale jesteśmy pewni, że przynajmniej kilka z nich pomoże Ci w codziennej pracy!

1. LanguageTool – wyeliminuj ewentualne niedociągnięcia

Pierwsze miejsce na naszej liście najlepszych narzędzi dla copywriterów zajmuje LanguageTool. To świetna usługa, która umożliwia szybkie wychwycenie błędów ortograficznych, gramatycznych, interpunkcyjnych itp. w tekstach.

Oczywiście to nie oznacza, że możesz zrezygnować z czytania swoich tekstów po ich napisaniu. To nadal jest konieczne, ale jak dobrze wiesz, czasem pomimo największych chęci, możesz przeoczyć jakieś niedociągnięcia. Dodatkowymi zaletami tego narzędzia jest to, że jest ono dostępne online, intuicyjne w obsłudze i sugeruje poprawki (proponuje alternatywne formy wyrażeń). 

Jeśli z kolei interesuje Cię, czy LanguageTool jest darmowy, wiedz, że jest dostępny w dwóch wersjach. Dodatek do Google Chrome nic nie kosztuje, zatem naszym zdaniem warto go zainstalować. Polecamy zdecydować się na wersję Premium, jeśli chcesz sprawdzać dłuższe teksty – w darmowej wersji ograniczenie to 10 000 zzs (znaków ze spacjami), a w płatnej wersji: 100 000 zzs. Co więcej, ta druga zapewnia ulepszoną korektę pod względem sprawdzania gramatyki, interpunkcji i stylu. 

2. Google Docs – twórz teksty gdziekolwiek jesteś

Google Docs, czyli Dokumenty Google to polecane bezpłatne narzędzie, którego dużą zaletą jest praca w chmurze. W jednym momencie nad edycją dokumentu może pracować kilka osób. Bez problemu można sprawdzić historię zmian, a także umieszczać komentarze i sugestie. Ten darmowy edytor tekstu doceniany jest również za to, że jest kompatybilny z różnymi wtyczkami takimi jak np. LanguageTool. 

W dowolnym momencie, z dowolnego urządzenia masz zapewniony dostęp do Google Docs. To popularne narzędzie obsługujące różne style i udostępniające setki czcionek. Korzystający z Dokumentów Google, mogą formatować swoje teksty, dodawać zdjęcia oraz umieszczać linki. Niezaprzeczalnym plusem jest to, że wszelkie zmiany zapisują się automatycznie, także wtedy, gdy działasz offline. 

3. Surfer SEO – Twoje wsparcie w optymalizacji pod kątem SEO

Copywriterzy powinni korzystać z licznych narzędzi wspomagających ich pracę. Kolejnym polecanym jest Surfer SEO, które jest ogromną pomocą w optymalizacji treści pod kątem SEO. Jest ono świetnym doradcą w zakresie optymalnej długości treści, słów kluczowych czy struktury tekstu. Podczas wprowadzania tekstu do programu warto spoglądać na wskaźnik umieszczony po prawej stronie. Pokazuje, na ile punktów (od 0 do 100) narzędzie ocenia dany artykuł pod kątem SEO. 

Oczywiście zawsze powinieneś dążyć do tego, aby uzyskać jak najwyższą punktację, co jest możliwe m.in. poprzez umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w tekście. Mając informację dotyczącą punktacji, możesz stwierdzić, jakie szanse ma Twój tekst na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Niestety nie jest to darmowe narzędzie, ale zdaniem osób, które z niego korzystają, jest warty każdych pieniędzy. 

4. Google Keyword Planner – znajdź najlepsze słowa kluczowe

Wielu copywriterów korzysta również z Google Keyword Planner. To kolejne potężne i darmowe narzędzie przeznaczone do badania i analizy słów kluczowych. Korzystający z niego mogą dowiedzieć się, jakie są trendy wyszukiwania, poznać propozycje związane z frazami powiązanymi oraz sprawdzić ilość wyszukiwań danego słowa kluczowego. Dzięki temu narzędziu możesz zdobyć mnóstwo cennych informacji i dopasować treści do oczekiwań użytkowników Internetu. To wszystko zwiększa szanse na to, że pojawią się one wyżej w wynikach wyszukiwania.

5. Google Trends – zobacz, co ciekawi internautów

Zdarza Ci się tworzyć newsy? W takim razie na pewno znasz już, a jeśli nie to musisz poznać Google Trends. To narzędzie podpowiada, co ostatnio się wydarzyło i o czym jest najgłośniej w mediach. W prosty sposób prezentuje, jakie są aktualnie najpopularniejsze wyszukiwania. Polecamy korzystać z tego narzędzia również wtedy, gdy brak Ci pomysłu na wpisy blogowe. Każdy może mieć czasem taki dzień, kiedy nie wie, jakim tematem zająć się w następnym artykule. Google Trends ekspresowo pomoże i da znać, co obecnie najbardziej interesuje internautów. 

6. Pixabay – kilka milionów zdjęć do Twoich tekstów

Pomocnym narzędziem dla copywriterów jest także Pixabay – internetowy bank zdjęć, w którym znajdziesz nawet 4,2 mln wysokiej jakości zdjęć stockowych. To społeczność kreatywnych fotografów, do której każdy może dołączyć, niezależnie od tego, jaki jest Twój cel: czy chcesz publikować tam własne prace, czy też po prostu wykorzystywać dodawane tam materiały. 

Dzięki tej stronie tworzenie treści o wysokim walorze wizualnym, przyciągających uwagę, nie sprawia żadnych problemów, ponieważ znajdziesz tam zdjęcia o różnorodnej tematyce i w wysokiej rozdzielczości. Samo korzystanie z serwisu także jest banalnie proste, co przekłada się na to, że można szybko znaleźć potrzebny obraz. To ważne w pracy copywritera, ponieważ umożliwia dostarczenie treści zgodnie z harmonogramem. 

7. Unsplash – urozmaicaj swoje teksty wysokiej jakości zdjęciami

Kolejną polecaną bazą zdjęć, przydatną w pracy copywritera, jest Unsplash. Jej zawartości zdecydowanie warto bliżej się przyjrzeć – znajdziesz tam wysokiej jakości zdjęcia dostępne całkowicie za darmo do użytku komercyjnego. Potrzebne grafiki do tekstów możesz szukać na dwa sposoby: jeden z nich polega na wpisaniu określonego hasła w pole wyszukiwania, a drugi na skorzystaniu z kategorii, na które zostały podzielone zdjęcia. Nie mamy wątpliwości, że podczas tworzenia różnego rodzaju artykułów czy wpisów warto dodawać do nich odpowiednie zdjęcia, aby stworzyć materiały mające wizualny urok i zyskujące na atrakcyjności. Wejdź na stronę i przekonaj się, co kryje w sobie to doskonałe źródło inspiracji i profesjonalnych fotografii.

8. Ahrefs – Twoja kompleksowa pomoc w SEO copywritingu

Każdy copywriter powinien znać również Ahrefs – potężne narzędzie SEO, które jest źródłem wielu cennych informacji dla osób tworzących teksty. Posiada liczne funkcje, dzięki którym możliwa jest analiza słów kluczowych, monitorowanie ruchu na stronie, weryfikacja konkurencji czy sprawdzanie linków zwrotnych. To wszystko przekłada się na to, że tworzenie wysokiej jakości, zgodnych z SEO treści jest dużo prostsze. Ahrefs to niezbędna pomoc, gdy chcesz tworzyć ciekawe, przyciągające uwagę treści. Jedyną wadą tego narzędzia jest tylko to, że jest ono płatne – najtańszy plan kosztuje 99$, czyli około 400 zł. 

9. Ortograf.pl – sposób na bezbłędne teksty

Każdy nawet najlepszy copywriter czasem może nabrać wątpliwości… Dlatego warto znać narzędzia, które umożliwiają szybką i skuteczną weryfikację tekstów pod kątem ortografii, gramatyki i interpunkcji. Ortograf.pl pomaga dbać o to, aby teksty pisane przez copywritera były wysokiej jakości, pozbawione najmniejszych błędów, co jest kluczowe dla budowania profesjonalnego wizerunku i skutecznego przekazu. Jest to pewna alternatywa dla wspomnianego już wyżej narzędzia Language Tool. Co więcej, sprawdzanie pisowni online przy użyciu tego serwisu jest całkowicie darmowe. 

10. Synonim.net – wyraź to samo w odmienny sposób

Jak napisać to samo, ale inaczej? Nad tym często zastanawiają się copywriterzy, ponieważ wiedzą, że powtórzenia w tekstach nie są mile widziane. Na szczęście w dzisiejszych czasach istnieją rozmaite strony, na których można znaleźć synonimy i uzyskać pomoc w poszukiwaniu słów o podobnym znaczeniu takie jak synonim.net. To proste narzędzie, dzięki któremu można tworzyć bardziej zróżnicowane i ciekawe dla internautów treści. Jeśli dotąd nie korzystałeś z tego typu bazy wiedzy, koniecznie ją sprawdź i zobacz, jak mniej znanymi wyrażeniami możesz zastąpić konkretne słowo

11. Answer The Public – kiedy potrzebujesz pomocy, a temat Cię zaskoczył

Gorszy dzień? Nie masz pomysłu na ciekawy content? Spokojnie – każdego może to spotkać. Na szczęście możesz skorzystać z Answer The Public. Ten zastępca kreatywności na pewno udzieli Ci wsparcia. Wystarczy, że wpiszesz frazę, a pokaże Ci różnorodne propozycje tematów, na podstawie których możesz napisać wiele dobrych tekstów. Nie jest to w pełni darmowe narzędzie, choć po zarejestrowaniu się można wykonać aż trzy analizy dziennie zupełnie za darmo. 

12. Jasnopis – Twój doradca w zakresie zrozumiałości tekstu

Często zastanawiasz się, czy stworzony przez Ciebie tekst będzie zrozumiały dla czytelników? Masz wątpliwości, czy nie zawiera zbyt dużo trudnych słów? W takim razie sprawdź to w aplikacji – Jasnopis może ocenić stopień trudności każdego tekstu w skali od 1 do 7. Jeśli stworzony przez Ciebie materiał otrzyma niższy wynik, to znak, że jest on zrozumiały dla zdecydowanej większości internautów i nie są wymagane żadne poprawki. Z kolei wyższe oceny są wystawiane dla contentu, który jest bardziej skomplikowany, a jego zrozumienie może wymagać posiadania zaawansowanego wykształcenia. Pomocne jest również to, że program, jeśli znajdzie trudne fragmenty w tekście, zaznacza je i proponuje poprawki. Dlatego, jeśli czujesz, że potrzebujesz takiego wsparcia, zapoznaj się bliżej z Jasnopisem.

13. Sjp.pwn.pl – gdy nie jesteś pewny znaczenia…

Sjp.pwn.pl w pracy copywritera? Jak najbardziej! To wszechstronne narzędzie, które umożliwia szybkie sprawdzanie poprawnej pisowni czy znaczenia słów. Jest ono łatwo dostępne, pomaga w tworzeniu interesujących i różnorodnych treści, ale to nie wszystko! To nie tylko słownik – na stronie istnieje możliwość weryfikacji gramatyki i stylistyki, co pozwala usunąć ewentualne błędy i poprawić strukturę zdań. Tego rodzaju narzędzie docenisz szczególnie po kilku godzinach pracy, kiedy pojawią się wątpliwości co do znaczenia jakiegoś słowa czy jego poprawności. 

14. Copyscape – zobacz, czy ktoś zbyt mocno nie inspiruje się istniejącym już contentem

Na naszej liście najlepszych narzędzi dla copywritera znajduje się również Copyscape, czyli strona umożliwiająca wykrywanie plagiatów i sprawdzanie unikalności treści online. W dosłownie chwilę można skutecznie zweryfikować, czy dany tekst nie jest skopiowany z innych źródeł w Internecie. W ten sposób copywriterzy mogą zyskać pewność, że tworzone przez nich treści są unikalne i nie naruszają praw autorskich. Należy jednak podkreślić, że darmowa wersja pozwala na zaledwie kilkanaście wyszukiwań w tygodniu. Jeśli chcesz mieć pełen dostęp do funkcji tego programu, możesz zdecydować się na wersję płatną. 

15. ChatGPT – Twoje wsparcie, gdy brak Ci pomysłu

Ostatnim wyjątkowym narzędziem dla copywriterów jest ChatGPT, który umożliwia ekspresowe generowanie treści i pomysłów. To narzędzie doskonale rozumie kontekst, dzięki czemu dostarcza materiały o różnorodnej tematyce i długości, sugestie dotyczące tematów czy propozycje słów kluczowych. Zatem ChatGPT może tworzyć unikalne treści i być ogromnym pomocnikiem każdego copywritera. Warto z niego korzystać zwłaszcza wtedy, kiedy brakuje inspiracji lub po prostu potrzebne jest wsparcie w procesie twórczym. 

Najlepsze narzędzia dla copywriterów – podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszym artykułem wiesz już, jakie są najlepsze narzędzia dla copywriterów. Language Tool, Dokumenty Google, Google Trends, Google Keyword Planner, synonimy.net, Answer The Public, ChatGPT – to kilka programów z powyższej listy, które sprawią, że będziesz mógł tworzyć teksty szybciej, ale co najważniejsze: będą one lepsze i bardziej dopasowane do potrzeb internautów. 

W naszej pracy na co dzień korzystamy z wielu powyżej wymienionych, dlatego wiemy, że są warte polecenia. Jednak podczas wyboru tych 15 narzędzi nie kierowaliśmy się wyłącznie własnym doświadczeniem – pod uwagę wzięliśmy również ich popularność i opinie użytkowników

Zachęcamy do zapoznania się z opisanymi przez nas stronami i wyboru narzędzi, które uznacie za najbardziej wartościowe i potrzebne. Warto dodać, że rynek jest coraz mocniej przesycony contentem, więc jest duże prawdopodobieństwo, że niebawem zarządzanie treściami będzie jeszcze trudniejsze, a wówczas powyższe programy mogą być dla nas nieocenionym wsparciem. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *