blog poradniki

Jakie kursy z zakresu e-commerce warto wybrać? Nasze propozycje

kursy e-commerce

Jeszcze kilka lat temu nikt się nie spodziewał, że rynek e-commerce tak mocno się rozwinie w naszym kraju. Teraz właściwie każdy biznes musi być obecny w Internecie, inaczej nie istnieje. Dopiero wkraczasz w ten wirtualny świat jako przedsiębiorca i zastanawiasz się, jakie kursy z zakresu e-commerce pomogą Ci wystartować? Przekonaj się, na jakie kursy e-commerce warto zwrócić uwagę. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego warto zdecydować się na kursy e-commerce?

Prowadzenie skutecznego e-commerce, choć może wydawać się banalnym zadaniem, niestety takim nie jest. Szczególnie na początku może sprawiać problemy. Na szczęście możesz ich uniknąć, decydując się na skorzystanie z wartościowych kursów e-commerce, będących idealną propozycją dla początkujących przedsiębiorców. 

Podczas kursów e-commerce zdobędziesz ogrom cennej wiedzy i umiejętności, które przydadzą Ci się podczas prowadzenia sklepu internetowego. Docenisz to właściwie na każdym etapie – od tworzenia sklepu internetowego, przez marketing internetowy, aż po zarządzanie logistyką i obsługą klienta. 

Sprzedaż online jest przyszłością handlu, a statystyki pokazują, że aż 79% polskich internautów kupuje w sieci. 

[źródło: raport ,,E-commerce w Polsce 2023”]

Pamiętaj również o tym, że e-commerce jest dynamicznie rozwijającą się branżą, dlatego wymagane jest tutaj odświeżanie swojej wiedzy i umiejętności. Nieustannie zachodzą zmiany w technologiach, czy trendach, a Ty powinieneś być z nimi na bieżąco i dostosowywać się do nowych realiów rynkowych, na co pozwalają kursy e-commerce. 

Duże znaczenie dla niektórych przedsiębiorców ma też to, że coraz więcej kursów e-commerce odbywa się online. To natomiast sprawia, że uczestnicy mogą uczyć się w dogodnym dla siebie czasie i tempie, dostosowanym do swoich potrzeb, bez konieczności marnowania czasu na dojazdy. 

Kursy e-commerce są inwestycją w siebie, a co więcej: spłaci się ona szybciej, niż Ci się wydaje. Nie zwlekaj więc dłużej i sprawdź, gdzie ich szukać!

Gdzie szukać najlepszych kursów e-commerce?

Najlepsze kursy e-commerce są dostępne w różnych miejscach Internetu. Jeśli zależy Ci na pozyskaniu wartościowej wiedzy od doświadczonych specjalistów na temat prowadzenia sklepu online czy skutecznego pozycjonowania e-commerce, najlepiej będzie jeśli zajrzysz na takie strony jak: 

  • Skillshop – platforma edukacyjna wypuszczona przez Google, która pozwala użytkownikom zdobywać certyfikaty i umiejętności w zakresie obsługi narzędzi Google, takich jak np. Google Ads czy Google Analytics. Dzięki kursom na tej platformie możesz zostać ekspertem w zakresie narzędzi przydatnych na co dzień w pracy,

Źródło: https://skillshop.withgoogle.com/

  • Akademia PARP – portal edukacyjny stworzony głównie z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwa. Oferuje bezpłatne kursy e-commerce online, dzięki którym możesz stać się prawdziwym specjalistą,

Źródło: https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online

  • Strefa Kursów – ogromna baza e-learnigowa w naszym kraju, gdzie znajdziesz kursy wideo dostępne przez Internet dożywotnio. W prosty sposób możesz zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne do prowadzenia skutecznego biznesu online, a na końcu otrzymać certyfikat. Co ważne, oferowane są tutaj nie tylko kursy e-commerce, ale także inne pozwalające całkowicie zmienić ścieżkę kariery,

Źródło: https://strefakursow.pl/

  • Udemy – portal z szeroką gamą kursów e-commerce. Znajdziesz tutaj nie tylko materiały uczące podstaw, ale także te, skupiające się na nauce zaawansowanych umiejętności. 

Źródło: https://www.udemy.com/

Czy to wszystkie portale oferujące kursy na temat e-commerce? Oczywiście nie! Skupiliśmy się na wymienieniu tych najpopularniejszych. W sieci znajdziesz znacznie dużo więcej miejsc z kursami, które pomogą Ci wystartować z własnym biznesem online. 

Jakie są dostępne na rynku rodzaje kursów e-commerce?

Kursy e-commerce występują w różnorodnych formach, o czym musisz wiedzieć, zanim wybierzesz odpowiednią ofertę. Oto najczęściej spotykane warianty:

  • kursy dotyczące zarządzania sklepem internetowym – skupiają się na przekazaniu wiedzy na temat efektywnego prowadzenia sklepu internetowego. Obejmują różne obszary z tym związane takie jak np. zarządzanie produktami czy analiza danych sprzedażowych, 
  • kursy dotyczące marketingu w e-commerce – przekazują cenną wiedzę na temat promocji biznesu w Internecie i dostępnych form takich jak m.in. pozycjonowanie, kampanie reklamowe, social media czy e-mail marketing, 
  • kursy dotyczące obsługi klienta – uczą, jak odpowiednio dbać o relacje z klientami, pozyskiwać opinie i prowadzić odpowiednią komunikację, co pozwala zwiększyć satysfakcję klientów, a nawet ich lojalność, 
  • kursy dotyczące logistyki – skupiają się na nauce zarządzania dostawami, realizacji zamówień czy optymalizacji procesów logistycznych, 
  • kursy dotyczące prowadzenia e-commerce na konkretnej platformie, np. WooCommerce – instruują, jak obsługiwać wybraną platformę e-commerce od A do Z. Po takim kursie bezproblemowo będziesz w stanie skonfigurować sklep, zarządzać towarami czy zintegrować e-commerce z innymi narzędziami. 

Czy warto skorzystać z darmowego kursu e-commerce?

Czy darmowy kurs e-commerce ma sens? Często wydaje nam się, że jak coś jest za darmo, to nie może być cenne czy przydatne. Czy tak jest w przypadku darmowych kursów e-commerce? Niekoniecznie!

Idealnym przykładem jest tutaj platforma Skillshop, na której spotkasz się z bogatą ofertą bezpłatnych kursów. Co prawda nie dotyczą one dokładnie zarządzania sklepem internetowym, a obsługi narzędzi Google takich jak np. Google Ads czy Google Analytics. 

To jednak nie zmienia faktu, że te kursy mogą być przydatne w prowadzeniu własnego e-commerce’a, a dodatkowo po ich ukończeniu otrzymasz certyfikaty potwierdzające zdobyte umiejętności. Co więcej, kursy dostępne na platformie poddawane są regularnym aktualizacjom, więc nie musisz się obawiać, że będą wprowadzały w błąd. 

Oczywiście darmowe kursy e-commerce to nie zawsze dobry wybór, ponieważ często przekazują tylko powierzchowną wiedzę, ale nie należy od razu ich skreślać, bo jak widać, czasem mogą okazać się naprawdę cennym źródłem wiedzy. 

Przykładowe kursy e-commerce

Chcesz wiedzieć, na jakie konkretne kursy e-commerce warto zwrócić uwagę? Zebraliśmy te, które cieszą się najlepszymi opiniami. Zapoznaj się z nimi i wybierz odpowiednie dla siebie!

  • E-commerce od podstaw – jak sprzedawać w internecie [strefakursow.pl]: idealny dla początkujących przedsiębiorców, którzy potrzebują dokładnego wyjaśnienia, jak rozpocząć przenoszenie sprzedaży do Internetu i jak pokonać niemałą konkurencję.

Źródło: https://strefakursow.pl/kursy/biznes_i_marketing/kurs_e-commerce_od_podstaw_-_jak_sprzedawac_w_internecie.html?srsltid=AfmBOorKR7d69fk9TyGB6UIp_XacQKwTh9Yk7CfYIAJi9h_5eL1ZCDO9

  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym [strefakursow.pl]: z tego kursu wyciągniesz najlepsze triki i sposoby na zoptymalizowanie sklepu, poprawę procesu zakupowego i obsługi klienta oraz zwiększenie zysków. A jeśli chciałbyś poznać, chociaż kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży, zajrzy do naszego innego artykułu 11 sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.
  • E-commerce i marketing internetowy w MŚP [Akademia PARP]: doskonały wybór na start dla właścicieli małych i średnich firm, którzy chcą dowiedzieć się, jak zacząć.
  • E-commerce w biznesie – kurs zaawansowany [Akademia PARP]: ten czterogodzinny kurs jest kontynuacją powyższego i stanowi odpowiedni wybór dla tych, którzy zaczęli już działać w sieci bądź dla tych, którzy mają podstawową wiedzę na temat e-commerce.

Źródło: https://akademia.parp.gov.pl/course/view.php?id=39

  • Narzędzia marketingowe i automatyzacja w e-commerce [strefakursow.pl]: kurs dostarczy wartościowych informacji na temat narzędzi, które ułatwiają działania marketingowe, zwiększają ich skuteczność i zabierają mniej czasu.
  • Techniki sprzedaży [Akademia PARP]: kurs zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców. Pomaga m.in. w ustaleniu potrzeb klientów czy wyborze odpowiedniego sposobu prezentacji oferty handlowej.
  • Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientami [Akademia PARP]: z tym kursem opracowanie procesu sprzedaży i strategii współpracy z najważniejszymi klientami będzie znacznie prostsze. 

Źródło: https://akademia.parp.gov.pl/course/view.php?id=266

  • Content marketing w biznesie [Akademia PARP]: ten kurs uświadomi Cię, jak duże znaczenie dla Twojego e-commerce’a ma content marketing i pokaże, jak tworzyć odpowiednie materiały, które przyciągną potencjalnych klientów.
  • Media społecznościowe w biznesie [Akademia PARP]: po przejściu tego kursu zrozumiesz, dlaczego obecność w social mediach jest istotna dla Twojego biznesu oraz zrozumiesz, na jakiej platformie nie może Cię zabraknąć.
  • Prawo w e-commerce [strefakursow.pl]: ten kurs dostarczy Ci informacji dotyczących tego, jak prawidłowo przygotować e-sklep pod kątem prawnym i zadbać m.in. o regulamin, RODO czy politykę prywatności. Poznasz także sposoby radzenia sobie z nieuczciwymi praktykami konkurentów. 

Źródło: https://strefakursow.pl/kursy/biznes_i_marketing/prawo_w_e-commerce.html?srsltid=AfmBOoo7ErIdTSTOD33NaJ40LPZgOLL9irxvTrTSBEj0G-wkKjyFxpiC

  • Google Ads [SkillShop]: kurs odpowiedni dla osób, które dopiero zaczynają zapoznawać się z tematem Google Ads i chcą skutecznie promować swój biznes w Google.
  • Allegro od podstaw [udemy.com]: kurs dla osób, które chcą zacząć sprzedawać na Allegro lub pozyskać sposoby na zwiększenie widoczności i sprzedaży.

🚀 Kursy e-commerce pozwolą Ci efektywniej prowadzić własny sklep online

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jakie kursy z zakresu e-commerce warto wybrać, aby zdobyć nowe umiejętności i rozwijać swój biznes e-commerce. Pamiętaj także, że na rynku jest ogromna liczba tego typu ofert, ale niestety nie wszystkie są atrakcyjne, warto więc, abyś przed ostatecznym wyborem konkretnego kursu sprawdził opinie i doświadczenie prowadzącego szkolenie oraz formę nauki. Jest to istotne, ponieważ niektórym przedsiębiorcom zależy na tym, aby kurs miał formę online. Co więcej, ważna może być też możliwość zdobycia certyfikatu potwierdzającego zdobytą wiedzę, więc zweryfikuj ją przed zakupem. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *