blog Reklama social media

Bądź lepszy od konkurencji – sprawdź, jak ją pokonać w reklamie na Facebooku

Meta Ads, czyli reklama w sieci Meta, tj. na Facebooku lub Instagramie, to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w sieci. Pozwala na docieranie do klientów, którzy już znają Twoją markę np. przy pomocy remarketingu oraz do nowych potencjalnych klientów – np. kierując reklamę do grupy podobnych odbiorców. Chcesz pokonać konkurencję w reklamie na Facebooku? Sprawdź, jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jak pokonać konkurencję w reklamie na Facebooku? 10 trików

Szukając odpowiedzi na pytanie, jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku, koniecznie zapoznaj się z naszymi wskazówkami. Dzięki temu stworzysz reklamę, którą pokonasz swoją konkurencję.

Poznaj swoją grupę docelową

Zanim poznasz najskuteczniejsze formy reklamy na Facebooku i sprytne triki, dzięki którym pokonasz konkurencję, musisz poświęcić czas na to, aby odpowiedzieć na pytanie – kim są moi odbiorcy? 

Poznanie, a następnie zrozumienie grupy docelowej sprawia, że wiesz, jakie reklamy tworzyć i do kogo je kierować. 

Tworząc tzw. personę, czyli profil klienta, musisz poznać ich:

  • wiek,
  • płeć,
  • miejsce zamieszkania – konkretne miasto lub wielkość miejsca, w którym mieszkają,
  • zainteresowania i hobby,
  • wartości,
  • wykonywany zawód.

Gdzie uzyskać informacje na temat grupy docelowej? Pomocne będą takie narzędzia jak – Google Analytics, Facebook Insights, historia zamówień w przypadku sklepu internetowego, analiza, jakie treści w mediach społecznościowych wzbudzają największe zainteresowanie itd. 

Trzeba pamiętać, że prawie zawsze reklama na Facebooku wymaga testowania. Dopiero wtedy zyskasz pewność, która grupa odbiorców jest najaktywniejsza i do której warto kierować reklamę.

Targetuj reklamę

Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku? Twoją tajną bronią powinno być oczywiście targetowanie reklam.

Polecamy wybranie jednej z dwóch metod targetowania reklam na Facebooku:

  • na podstawie grup podobnych odbiorców (lookalike) – w tym przypadku wykorzystywane są informacje ze źródeł Meta,
  • szerokie targetowanie – oczywiście nie chodzi tutaj o to, aby Twoja reklama była skierowana do wszystkich, po prostu sam wybierasz, kim są Twoi odbiorcy i na tej podstawie określasz płeć, wiek czy miejsce zamieszkania.

Przeanalizuj konkurencję w Meta Ads

Nie da się pokonać konkurencji dzięki reklamie na Facebooku, jeśli nie poświęcisz czasu na analizę działań konkurencji. Sprawdź, jakie formaty i rodzaje reklam są najczęściej wybierane przez konkurencje, jakie efekty zapewniają i jak wyglądają same kreacje reklamowe. 

To cenne wskazówki, które pomogą Ci od razu stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku. Przy okazji dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze, bo zrezygnujesz z rodzajów reklam, które nie gwarantują oczekiwanych efektów.

W innym naszym artykule dowiesz się, jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku, wykorzystując m.in. funkcję „transparentność strony” czy też korzystając z Biblioteki Reklam Meta.

Wybierz remarketing dynamiczny i połączony

Inną metodą, dzięki której stworzysz lepszą reklamę na Facebooku niż konkurencja, jest remarketing. Polega to na docieraniu do osób, które już poznały naszą markę i miały z nią jakiś kontakt. Najczęściej remarketing wykorzystywany jest do zmniejszania liczby porzuconych koszyków. Reklamę można kierować też do osób, które były na naszej stronie, widziały film czy napisały wiadomość poprzez formularz, ale nie dokonały zakupu lub nie doszło do żadnej innej konwersji.

Podczas tworzenia reklamy remarketingowej na Facebooku należy utworzyć niestandardowe grupy odbiorców, składające się np. z osób, które odwiedziły naszą stronę w ciągu ostatnich 60 dni, osób, które obejrzały film czy dodały produkt do koszyka. Możesz do każdej z tych grup stworzyć osobny zestaw reklam lub też zdecydować się na remarketing połączony, który będzie składał się z kilku niestandardowych grup odbiorców. 

Postaw na remarketing aktywnych

Jeśli masz już całkiem sporą społeczność na Facebooku, to dobrym pomysłem może być też remarketing aktywnych. To rodzaj reklamy, który jest kierowany do osób aktywnych na Facebooku lub Instagramie.

Skutecznym sposobem na wyprzedzenie konkurencji dzięki reklamie na Facebooku jest stworzenie niestandardowej grupy odbiorców, która może składać się np. z osób aktywnych na fanpagu w ciągu ostatnich 60 dni i osoby, które polubiły fanpage. Co zrobić, aby zwiększyć skuteczność takiej reklamy? 

Dobrym pomysłem, który jednocześnie pozwoli zmniejszyć wydatki na reklamę, jest dodanie jeszcze jednej niestandardowej grupy odbiorców, składającej się z osób, które odwiedziły naszą stronę w ciągu ostatnich 14 dni. Następnie wybierz opcję, która wykluczy tę grupę odbiorców. Dzięki temu zabiegowi zyskasz pewność, że nie dotrzesz jedynie do osób aktywnych na fanpagu, ale też do takich, którzy nie zdecydowali się przejść na Twoją stronę www.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Stwórz reklamę z wrażeniem pilności

Jak pokonać konkurencję dzięki reklamie na Facebooku? Dobrym sposobem będzie stworzenie reklamy, której celem będzie wywarcie presji na odbiorcy. Użytkownik powinien od samego początku wiedzieć, że to reklama ograniczona czasowo. To zachęci do kliknięcia reklamę oraz zwiększy konwersję. Wykorzystaj komunikaty typu „tylko dziś”, „zostało tylko x sztuk”, „promocja do [data]” czy „ostatnia szansa”.

Zwiększając presję czasową, sprawisz, że użytkownik nie zdąży do końca przemyśleć swojego wyboru, ale jednak odczuje, że musi działać szybko, aby skorzystać z oferty.

Do podkreślenia natychmiastowości działań wykorzystaj call to action, czyli wezwania do działania np. „Kup teraz”, „Skontaktuj się z nami” czy „Skorzystaj dziś”.

Do zwiększenia zasięgu w przypadku sklepu internetowego wykorzystaj reklamy dynamiczne na Facebooku.

Wybierz najskuteczniejszy cel kampanii na Facebooku

Sekretem najlepszych wyników kampanii na Facebooku jest skonfigurowanie jej w taki sposób, aby osiągała jak najlepsze efekty. Oprócz targetowania ważnym trikiem będzie również wytypowanie najbardziej dopasowanego celu marketingowego do tego, co chcemy osiągnąć dzięki reklamie na Facebooku.

Oto 3 najskuteczniejsze cele kampanii, jakie warto wybierać:

  • do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym – wybierz cel „Sprzedaż” oraz zdarzenie konwersji „Zakup” lub w przypadku większego sklepu „Dodanie do koszyka”,
  • do zwiększenia listy mailingowej – najlepiej postaw na cel „Kontakty”, zdecyduj jedynie, czy lokalizacją konwersji ma być „Witryna internetowa”, czy „Formularz błyskawiczny”,
  • do zwiększenia liczby polubień na Facebooku – w takim przypadku najlepszym wyborem będzie cel „Aktywność”, pamiętaj o tym, aby wybrać też lokalizację konwersji „Strona na Facebooku”.

Dodaj katalog z produktami

Tworząc reklamę karuzelową, dynamiczną lub kolekcje, potrzebujesz wcześniej dodać w Menedżerze Firmy katalog z produktami. Wszystkie te rodzaje reklam mogą pomóc Ci pokonać konkurencję i dotrzeć do odbiorców. 

Katalog z produktami możesz dodać do Menedżera Sprzedaży, ale wcześniej pamiętaj o tym, aby stworzyć odpowiedni plik danych, np. przy pomocy wtyczki Product Feed PRO.  

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dopasuj kreacje reklam do wymagań Meta i użytkowników

Jak pokonać konkurencję w reklamie na Facebooku? Ważnym warunkiem może być dopasowanie kreacji reklam do wymogów, jakie stawia przed nami Meta. Dzięki temu Twoja reklama będzie prezentowała się lepiej, a być może zwiększysz też jej widoczność.

Oto kilka przykładowych wymiarów i formatów grafik reklam na Facebooku:

  • reklama karuzelowa – najlepszym wyborem będą wymiary 1080×1080 px,
  • reklama kolekcji – w tym przypadku warto wybrać te same wymiary, co przy reklamie karuzelowej, czyli 1080×1080 px,
  • reklama wideo – na wszystkich urządzeniach najlepiej powinien wyświetlać się format 1920×1080 px,
  • format reklamy polubienia strony – w tym przypadku zdecydowanie dobrym wyjściem będzie format 1200×628 px, ewentualnie, gdy zależy Ci na kwadratowym kształcie, to wybierz wymiary 1080×1080 px.

Do tego pamiętaj o tym, aby przesyłać grafiki w formatach .jpg. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy na grafikach będą znajdowały się napisy lub logo, wtedy najlepiej zdecydować się na format .png. Grafiki należy też skompresować, aby ich waga nie przekraczała 1 MB.

Poświęć również czas na stworzenie interesujących treści reklamowych – wybierz czy mają to być grafiki, czy wideo, dopasuj kolorystykę do branży, grupy docelowej i identyfikacji wizualnej marki, a także dodaj treść, która skłoni do konwersacji. Kreacje reklamowe powinny zachęcać do konwersji, wtedy mówimy, że stworzyliśmy skuteczną reklamę na Facebooku.

Przetestuj i dopracuj stronę docelową

Na koniec jeszcze jedna wskazówka, jak pokonać reklamę konkurencji i stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku dla swojej firmy. Wiele osób o tym zapomina, ale duże znaczenie ma także to, aby dopracować stronę, do której odsyłasz odbiorcę – landing page, stronę WWW czy choćby sklep internetowy

Poświęć czas na zoptymalizowanie strony docelowej poprzez:

  • przyspieszenie czasu potrzebnego na załadowanie się strony,
  • dopasowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • dodanie przycisków z wezwaniami do działania, które jasno wskazują, jakich zachowań oczekujesz od użytkowników,
  • dodanie treści powiązanych z branżą i ofertą,
  • czytelność i przejrzysty wygląd strony.

🚀 Zastosuj się do wskazówek i pokonaj konkurencję w reklamie na Facebooku

Skuteczna reklama na Facebooku to taka, która pozwala docierać do grupy docelowej lub nowych odbiorców. Zastanawiasz się, jak pokonać konkurencję w reklamie na Facebooku? W tym celu wykorzystaj nasze wskazówki, takie jak m.in.:

  • targetowanie reklamy,
  • analizowanie reklam konkurencji,
  • remarketing dynamiczny i połączony,
  • remarketing aktywnych,
  • wybranie odpowiedniego celu kampanii.

Razem z naszymi trikami stworzysz skuteczną reklamę na Facebooku, która wyprzedzi Twoją konkurencję i pozwoli zwiększyć zasięg, a nawet sprzedaż.

Przeczytaj także:

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *