blog marketing

8 wskazówek, jak stworzyć skuteczną stronę ,,O nas”

8 wskazówek, jak stworzyć skuteczną stronę ,,O nas”

Strona internetowa jest niezwykle istotną wizytówką firmy. Niezależnie od tego, jakiej wielkości biznes prowadzisz, powinieneś ją mieć. Oczywiście musisz zadbać o to, aby dostarczała wartościowe informacje potencjalnym klientom. To ważne zwłaszcza jeśli chodzi o zakładkę ,,O nas” czy ,,O firmie”. Jest ona bardzo często odwiedzana przez potencjalnych klientów, którzy chcą bliżej poznać firmę. Dowiedz się, jak stworzyć taką stronę!

Jak stworzyć dobrą stronę ,,O nas” – 8 wskazówek

Chcesz zbudować skuteczną stronę ,,O nas”, ale nie wiesz, o co powinieneś zadbać? Sprawdź zatem przygotowane przez nas wskazówki. Jeśli je zastosujesz, stworzenie przyciągającego uwagę tekstu nie sprawi Ci większych problemów.

Stwórz oryginalny tekst

Żyjemy w czasach, w których praktycznie każda firma ma firmową stronę. Generalnie bez tego elementu biznes nie ma prawa bytu. Stron firmowych jest naprawdę mnóstwo, co przekłada się na to, że wiele tekstów ,,O nas” wygląda praktycznie tak samo. Przedsiębiorcy nie przykładają większej uwagi do tego, aby tekst o firmie był oryginalny, czy przekazywał emocje.

Na tego typu stronach często można się spotkać z wyświechtanymi sformułowaniami takimi jak np. ,,Mamy wieloletnie doświadczenie na rynku” czy ,,Zapewniamy wysoką jakość w niskiej cenie”. Sam przyznasz, że takie teksty brzmią sztucznie i właściwie nie informują o niczym. Natomiast taka strona ma umożliwić klientowi poznanie Ciebie i Twojej firmy, zatem teksty na niej muszą być oryginalne. Tworzenie ich na podstawie szablonu nie jest dobrym pomysłem.

Opowiedz historię

Gdy brak Ci pomysłu na zakładkę ,,O nas”, rozważ storytelling. Co to? Chodzi w nim o przedstawienie informacji w formie historii. Chyba każdy z nas lubi słuchać różne historie czy opowiadania, prawda? Jednak zadbaj o to, aby ta historia wywoływała u odbiorcy emocje. Obowiązkowo historia musi też bazować na zgodnych z rzeczywistością wydarzeniach i sytuacjach. Nie ma tutaj miejsca na wymyślanie i drobne kłamstewka. Jeśli uda Ci się to dobrze zrobić, możesz być praktycznie pewien, że zyskasz nowego klienta. W ten sposób możesz np. zaprezentować historię powstania firmy.

Przedstaw swój zespół

Podstrona ,,O firmie” to doskonałe miejsce, abyś pokazał osoby, z którymi pracujesz. Dobrym pomysłem mogą być zdjęcia grupowe, choć jeśli zespół jest niewielki, to możesz zdecydować się również na indywidualne fotografie pracowników. Równie ważne jest to, że zdjęcia nie muszą przedstawiać pracowników siedzących za biurkiem, w służbowych ubraniach. Na przykład: jeśli prowadzisz restaurację, to lepiej sfotografować pracowników podczas naturalnych, codziennych czynności niż ustawionych na sztywno w garniturze. Wykonanie sesji zdjęciowej warto powierzyć profesjonalnemu fotografowi, który zadba o to, aby wszystko wyglądało perfekcyjnie. Warto tutaj wspomnieć także o tym, że niektórzy chcą na tym zaoszczędzić i stosują darmowe zdjęcia, które mają udawać naszych współpracowników. Zdecydowanie odradzamy takie postępowanie!

Wyraźnie podkreśl swoje zalety

Na pewno masz wiele zalet, a zakładka ,,O firmie” jest doskonałym miejscem do tego, by je przedstawić. Pokaż swoim klientom, dlaczego jesteś lepszy od konkurencji. Jest coś, co wyróżnia Twoją firmę? Napisz to. Ta zakładka to miejsce do tego, abyś przekonał osoby zainteresowane Twoją ofertą, że warto z niej skorzystać. Jak możesz to osiągnąć? Sposobów na to jest naprawdę mnóstwo, ale możesz np. dodać opinie klientów czy opisać dotychczas wykonane projekty.

Pochwal się osiągnięciami

Twojej firmie udało się zdobyć jakieś nagrody, certyfikaty bądź pracownicy przeszli szkolenie? Koniecznie wspomnij o tym w zakładce ,,O nas”. Gdy z kolei masz mnóstwo osiągnięć i po prostu nie uda się ich zmieścić na stronie, wybierz te najbardziej wartościowe.

Zadbaj o prosty przekaz

Na stronie ,,O nas” powinieneś przekazać wszystkie najważniejsze informacje na temat firmy, jednak nie przesadzaj z ilością tekstu. Nie może być ona zbyt rozbudowana. Niewielu potencjalnych klientów będzie miało ochotę czytać długi opis działalności. Skup się zatem na tym, aby opis był dość krótki i bogaty w potrzebne informacje. Gdy natomiast mimo wszystko masz sporo tekstu, postaraj się go podzielić na części tematyczne. Zawsze pamiętaj, że tego typu stronę piszesz dla konsumentów, więc niewskazane jest używanie specjalistycznych słów, które mogą być trudne do zrozumienia dla większości klientów.

Dodaj elementy przykuwające uwagę

Gdy chcesz stworzyć skuteczną stronę ,,O nas” na pewno zależy Ci na zdobyciu zainteresowania użytkowników. W tym celu konieczne jest zadbanie nie tylko o tekst, ale również dodatkowe elementy. Chodzi tutaj m.in. o zdjęcia, infografiki czy materiały wideo. To wartościowe dodatki, które sprawią, że strona ,,O firmie” stanie się atrakcyjniejsza dla czytelników. Jednak pamiętaj przy tym, aby te elementy dodatkowe pasowały do designu witryny. Nie może być tak, że ta konkretna zakładka będzie inna niż pozostałe.

Zachęć użytkowników do odwiedzenia innych stron

Strona ,,O nas” może być dobrą okazją, aby zachęcić użytkowników do zajrzenia na pozostałe zakładki strony internetowej. Gdzie możesz ich zaprosić?

  • do zakładki z ofertami pracy;
  • do zakładki prezentującej cały zespół (jeśli jest on powyżej 10 osób, powinieneś stworzyć osobną zakładkę, a nie opisywać pracowników w zakładce ,,O nas”);
  • do zakładki kontaktowej, dzięki czemu potencjalni klienci będą mogli łatwiej i szybciej się z Tobą skontaktować.

Przykłady:

Call to action – czy jest niezbędne? Przykłady

Użytkownicy po przeczytaniu tekstu o firmie często nie wiedzą, co mogą dalej zrobić. Pomóż więc im i wskaż, jakie mają możliwości. W tym celu warto zastosować CTA. Jakie zwroty możesz użyć? Oto kilka przykładów:

  • Zobacz naszą ofertę!
  • Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić!
  • Umów się na konsultację!
  • Zamów bezpłatną wycenę!
  • Poznaj nasz zespół!
  • Napisz lub zadzwoń do nas!

Opis firmy – jakie są najczęściej popełniane błędy?

Podczas tworzenia strony ,,O nas” czy ,,O firmie” możesz popełnić wiele błędów. Jakie zdarzają się najczęściej? Przede wszystkim:

  • strona jest przepełniona ogólnymi sformułowaniami, które można znaleźć na każdej stronie, takimi jak np. ,,profesjonalny”, ,,nowoczesny” czy ,,wieloletnie doświadczenie”;
  • brak autentyczności;
  • kopiowanie treści od konkurencji;
  • brak konkretnych informacji na stronie (np. nazwisk, czy dat);
  • brak elementu, który wyróżnia Twoją firmę.

Czy każda firma powinna mieć stronę ,,O nas”?

Tak, nie mamy tutaj najmniejszych wątpliwości. Niezależnie od tego, jaką prowadzisz firmę czy w jakiej działasz branży, warto stworzyć taką stronę zawierającą informacje dotyczące działalności firmy. To sposób na to, aby zwiększyć wiarygodność prowadzonej firmy czy podnieść prestiż marki. To genialna przestrzeń (i zwykle jedyna), w której możesz opowiedzieć o sobie, o swoich mocnych stronach, czy pochwalić się osiągnięciami. Dobrym pomysłem może być także dodanie sekcji, która będzie przedstawiała historię firmy, czy informowała o najważniejszych momentach w firmie. Strona ,,O nas” to ogromna szansa, aby pokazać się jak najlepiej nie tylko w oczach potencjalnych klientów, ale również partnerów biznesowych.

🚀 8 wskazówek, jak stworzyć skuteczną stronę ,,O nas” – podsumowanie

Po przeczytaniu powyższego artykułu powinieneś już wiedzieć, jak stworzyć skuteczną stronę ,,O nas”. Trudno jednoznacznie stwierdzić, jakie informacje powinieneś tam umieścić, ponieważ jest to zależne od charakteru działalności firmy i jej odbiorców. Zawsze jednak taka treść powinna być oryginalna, unikalna, ciekawa i napisana prostym językiem. Tylko tyle i aż tyle. Jeśli czujesz, że nie poradzisz sobie z tym zadaniem, chętnie się tym zajmiemy. Skontaktuj się z nami, porozmawiajmy o Twoich potrzebach i wspólnie stwórzmy coś wyjątkowego. Zapraszamy do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego.

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *