Jak powinna wyglądać home page Przykłady

Strona główna to wizytówka każdej witryny – pamiętaj, że zaledwie 2-3 sekundy decydują o tym, czy użytkownik pozostanie na Twojej stronie. Dobrze zaprojektowana home page powinna być intuicyjna w obsłudze, zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki i konwersji, a do tego zachwycać atrakcyjnym wyglądem. Dowiedz się, jak powinna wyglądać home page, aby zwiększała zaangażowanie użytkowników.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Co to jest home page?

Home page, czyli strona główna, to pierwsza i najważniejsza podstrona każdej witryny internetowej. Pełni funkcję punktu wyjścia dla użytkowników, ponieważ pomaga im zrozumieć, czym zajmuje się Twoja marka, jakie oferujesz produkty lub usługi i jak można nawiązać z Tobą kontakt.

Jak powinna wyglądać home page? Najważniejsze jest to, aby była czytelna, intuicyjna i atrakcyjna wizualnie, żeby skutecznie angażować odbiorców. To także kluczowy element strategii UX i SEO. Dobrze zaprojektowana strona główna poprawia nawigację, zwiększa konwersję i wpływa pozytywnie na efekty pozycjonowania. Po prostu home page to fundament skutecznej widoczności w sieci, konwersji oraz zadowolenia odbiorców.

Jak powinna wyglądać home page? 10 przykładów

Skoro strona główna to najważniejszy element każdej witryny. Jak powinna wyglądać home page? Znaczenie ma odpowiednia budowa, dzięki której użytkownicy szybko znajdą niezbędne informacje i bez problemów dotrą do dalszych części witryny. Przekonaj się, z czego powinna składać się strona główna.

Dane firmy

Podstawowe informacje o firmie – takie jak nazwa, adres, e-mail i numer telefonu – zwiększają wiarygodność i ułatwiają kontakt. Warto umieścić je w widocznym miejscu np. w stopce lub na górze strony. Możesz również dodać mapę Google z lokalizacją firmy oraz przycisk szybkiego kontaktu z CTA np. „zadzwoń” lub „napisz do nas”. Dzięki temu zachęcisz użytkowników do kontaktu, ale też będziesz budować profesjonalny wizerunek marki.

Dane firmy na stronie: efectownia.pl.

Logo marki

Logo to najważniejszy element identyfikacji wizualnej, który powinien być widoczny na stronie głównej. Najlepiej prezentuje się w lewym górnym rogu lub na środku nagłówka, aby użytkownik od razu kojarzył markę.

Zadbaj o to, żeby logo było w wysokiej jakości, dostosowane do urządzeń mobilnych i nie zajmowało zbyt wiele miejsca. Jeśli chcesz poprawić UX i nawigację na stronie, stwórz interaktywne logo, które po kliknięciu prowadzi do strony głównej.

Logo na stronie: mercedes-benz.pl.

Kontakt – formularz kontaktowy i/lub link do kontaktu

Skoro chcesz wiedzieć, jak powinna wyglądać home page, to powinieneś zdawać sobie sprawę z mocy sekcji kontakt. Jeśli tylko formularz kontaktowy lub też dane kontaktowe będą łatwo dostępne dla użytkowników, to masz znacznie większą szansę na konwersję. Ułatwia to też nawiązanie relacji z firmą.

Najlepiej, jeśli na stronie głównej znajdzie się formularz kontaktowy lub widoczny link do zakładki „Kontakt” – nic nie stoi na przeszkodzie, abyś skorzystał z obu tych rozwiązań, właśnie tak zrobiliśmy na swojej stronie.

Ważne jest to, aby formularz kontaktowy był prosty i nie wymagał podawania zbędnych danych – im mniej pól do wypełnienia, tym większa szansa, że użytkownik go użyje.

Formularz kontaktowy na stronie: efectownia.pl.

Przeczytaj też: Jak powinna wyglądać zakładka Kontakt w sklepie online?

Widoczne i czytelne menu

Menu to kluczowy element nawigacyjny, który powinien być intuicyjny i widoczny. Najczęściej jest umieszczony na górze strony w formie poziomego paska, zawierającego najważniejsze kategorie. Zadbaj o to, aby menu kontrastowało z nagłówkiem, było czytelne i łatwe w odbiorze, by użytkownik nie musiał długo szukać potrzebnych informacji. Świetnie sprawdzi się też tzw. przyklejone menu, które będzie widoczne także wtedy, gdy użytkownik zescrolluje stronę.

Na bardziej rozbudowanych stronach dobrze sprawdzi się rozwijane menu, a na urządzeniach mobilnych ikonka „hamburgera”.

Menu ze strony: zooplus.pl.

USP produktu lub usługi

Jak zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty? Zadbaj o to, aby na stronie głównej znalazły się unikalne cechy sprzedażowe (USP) produktu lub usługi. Dzięki temu od razu wyróżnisz swoją markę na tle konkurencji i zachęcisz odbiorców do wybrania właśnie Twojej oferty.

USP może mieć formę krótkiego, chwytliwego nagłówka ze zwięzłym opisem i elementami wizualnymi np. grafiką lub ikonami. Możesz również dodać sekcję „Dlaczego my?”, aby w przejrzysty sposób przedstawić najważniejsze atuty firmy i pomóc użytkownikom w szybkim podjęciu decyzji.

USP ze strony: olagosciniak.pl.

Zoptymalizowany content z CTA

Treści to kolejny element home page, których po prostu nie może zabraknąć. Zadbaj o to, aby były krótkie i czytelne, a jednocześnie angażujące i wartościowe dla odbiorców. 

Poruszaj emocje i stwórz storytelling, który zwiększy konwersję. Co jeszcze możesz zrobić, żeby strona generowała ruch? Zadbaj o zoptymalizowanie tekstów – niezbędne jest naturalne dodanie słów kluczowych, najlepiej długiego ogona, fraz brandowych i ogólnych z niską lub średnią konkurencyjnością. Dzięki temu zwiększysz widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

Niezbędnym elementem treści są też wezwania do działania (CTA), które powinny być:

●  widoczne,

●  kontrastujące z tłem,

●  umieszczone w strategicznych miejscach np. w sekcji z ofertą.

Zoptymalizowany content ze strony: castorama.pl.

Wysokiej jakości zdjęcia i grafiki

Masz maksymalnie 2-3 sekundy, żeby przyciągnąć uwagę odbiorców – co powinieneś zrobić, żeby nie wyłączyli Twojej strony? Zadbaj o estetykę home page, a szczególnie o dodanie profesjonalnych zdjęć i grafik, które budują wizerunek marki, zwiększają zaangażowanie i przyciągają spojrzenia odbiorców.

Dodaj atrakcyjne obrazy produktów, zdjęcia zespołu lub grafiki ilustrujące korzyści, płynące z przedstawionej oferty. Kluczowe znaczenie ma to, aby zdjęcia były dopasowane do identyfikacji wizualnej marki. Dlatego unikaj stockowych zdjęć, które są nieautentyczne i powielają się na wielu stronach.

Zadbaj także o optymalizację grafik pod kątem szybkości ładowania się strony – wpłyniesz na lepszą wydajność witryny i pozytywne doświadczenia użytkowników.

Zdjęcia ze strony: home-you.com/pl/.

Informacje o promocjach i nowościach

Wygląd home page może w znaczący sposób wpłynąć na zachowania użytkowników, a także ich decyzje zakupowe. Wpływ na to ma m.in. sekcja „nowości” i „promocje”, dlatego powinna być umieszczona w widocznym miejscu np. formie bannera na górze strony lub dynamicznego slidera. Krótkie, chwytliwe komunikaty oraz wyraźne CTA zwiększą szansę na konwersję. Warto także uwzględnić elementy FOMO w formie licznika, odliczającego, ile czasu zostało do końca promocji.

Informacje o promocjach możesz również zaprezentować na blogu firmowym lub poprzez moduł rekomendacji produktów – to też świetny sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników.

Sekcja „promocje” ze strony: reserved.pl.

Pole wyszukiwania

Jak powinna wyglądać home page? Ważne jest zarówno to, aby była atrakcyjna wizualnie, jak i ułatwiała nawigację po stronie, dlatego niezbędnym elementem jest pole wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy łatwiej i szybciej znajdą interesujące podstrony, treści, produkty lub usługi.

Zadbaj o to, aby pole wyszukiwania znalazło się w widocznym miejscu – najlepiej w górnej części strony, np. w nagłówku. Warto dodać funkcję podpowiedzi oraz autouzupełniania, co skróci czas poszukiwań.

W sklepach internetowych i rozbudowanych stronach www pole wyszukiwania znacząco poprawia komfort użytkowania. Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji lub też ułatwić korzystanie z home page w wersji mobilnej, to wdroż obsługę wyszukiwania głosowego i filtrowania wyników.

Pole wyszukiwania ze strony: doz.pl.

Stopka z najważniejszymi informacjami

Stopka to sekcja, gdzie użytkownik powinien znaleźć wszystkie kluczowe informacje dotyczące firmy, kontaktu i nawigacji. Umieść w niej:

●  link do regulaminu,

●  link do polityki prywatności,

●  link do zasad zwrotu i reklamacji,

●  link do obsługiwanych form płatności,

●  link do FAQ – opcjonalnie,

●  mapę strony,

●  ikonki do mediów społecznościowych,

●  dane kontaktowe,

●  linki do popularnych podstron,

●  formularz do zapisu do newslettera – opcjonalnie.

Stopka powinna być czytelna, możesz wykorzystać kontrastujące kolory, ale ważne jest to, by ta część home page była spójna z resztą strony.

Stopka ze strony: zalando.pl.

🚀 Przygotuj home page, która działa – co naprawdę się liczy

Dobrze zaprojektowana strona główna to klucz do sukcesu – zwiększa zaangażowanie użytkowników, dostarcza niezbędnych informacji, powoduje wzrost konwersji i zachęca do dłuższego przeglądania witryny. Jak powinna wyglądać home page, aby spełniała te cele? Wyodrębniliśmy 10 elementów, które powinna zawierać strona główna, oto one:

  1. dane firmy,
  2. logo marki,
  3. formularz kontaktowy,
  4. widoczne i czytelne menu,
  5. USP produktu lub usługi,
  6. content z CTA,
  7. zdjęcia i grafiki,
  8. sekcja „promocje” i „nowości”,
  9. pole wyszukiwania,
  10. stopka.

Zastosuj się do naszych porad, a dzięki temu home page pomoże Ci w budowaniu profesjonalnego wizerunku, przyczyni się do wzrostu sprzedaży i lojalności użytkowników.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *