blog marketing Tworzenie stron internetowych

Idealna zakładka Kontakt w sklepie online. Sprawdź, jak ją stworzyć i co powinna zawierać!

idealna zakladka kontakt

Podczas przygotowywania strony sklepu online dla swoich klientów, absolutnie nie możesz zaniedbywać jednego z najważniejszych miejsc serwisu, czyli zakładki Kontakt. Jeśli będzie nieskuteczna lub po prostu pełna błędów i niedociągnięć może spowodować, że ktoś nie zdecyduje się na nawiązanie kontaktu, nawet jeśli oferta firmy wyda mu się interesująca. Przekonaj się, jak możesz stworzyć perfekcyjną zakładkę Kontakt w sklepie internetowym!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego warto posiadać zakładkę Kontakt?

Zakładka Kontakt to element strony, który informuje odwiedzających, w jaki sposób mogą nawiązać kontakt ze sklepem czy firmą, do której należy dana witryna. Traktowanie go po macoszemu nie jest dobrym wyjściem, ponieważ klienci podczas przeglądania strony mogą mieć liczne pytania, bardziej szczegółowe, na które trudno im znaleźć informacje. Właśnie wtedy powinni mieć możliwość nawiązania kontaktu np. telefonicznego, e-mailowego, czy nawet osobistego. 

Poza tym strony czy sklepy internetowe, które pozbawione są tej zakładki kontaktowej, nie wyglądają profesjonalnie. Gdy brakuje danych kontaktowych, klienci mogą uważać, że sprzedawca jest zamknięty na komunikację i zwyczajnie nie chce obsługiwać klientów. To negatywnie wpływa na wiarygodność firmy. Zainteresowani dokonaniem zakupu przez Internet czują się także bezpieczniej, gdy wiedzą, że w dowolnej chwili (np. w razie dodatkowych pytań lub pojawienia się problemów) mogą skontaktować się z przedsiębiorcą. 

Przykładowa zakładka Kontakt na stronie ccc.eu

Zakładka Kontakt służy nie tylko klientom, ale także sklepom. Otóż w ten sposób mogą one pozyskiwać feedback od klientów i dowiadywać się, co kupującym nie do końca odpowiada i co warto poprawić, aby było lepiej. Jak więc dostrzegasz, jest wiele powodów, dla których warto posiadać tę zakładkę. To kluczowy element, o który trzeba zadbać w trakcie projektowania strony. 

Jakie funkcje powinna spełniać zakładka Kontakt?

Zakładka Kontakt w sklepie online ma za zadanie – ułatwiać komunikację, budować zaufanie i wiarygodność oraz rozwiązywać problemy. Poniżej dowiesz się więcej na temat funkcji strony kontaktowej.

Ułatwiać komunikację

Najważniejszą funkcją zakładki Kontakt jest zapewnienie klientom łatwego i bezpośredniego dostępu do różnych form komunikacji takich jak np. formularz kontaktowy, numer telefonu czy adres e-mail. Pozwala to użytkownikom na ekspresowe i wygodne nawiązywanie kontaktu ze sklepem online, a także zadawanie pytań. 

Budować zaufanie i wiarygodność

Dobrze zbudowana zakładka Kontakt może wzmocnić zaufanie do firmy. Dobrze czytasz – dostępność informacji kontaktowych może mieć korzystny wpływ na zaufanie. Zadbaj więc o to, aby na stronie znalazły się takie informacje jak m.in. pełna nazwa firmy, numer NIP/REGON i inne elementy, o których wspomnimy poniżej. Pokaż klientom, że prowadzisz firmę rzetelną i dostępną dla klientów. 

Rozwiązywać problemy

Zakładka kontaktowa powinna być także narzędziem do rozwiązywania problemów klientów. Niezależnie od tego, w jakiej branży prowadzisz sklep internetowy, kupujący na pewno będą zgłaszali reklamacje, zwroty czy inne problemy dotyczące usługi, czy zakupionych produktów. Na stronie internetowej warto więc umieścić kompletne informacje, które pomogą klientom szybko znaleźć potrzebną pomoc i rozwiązać występujące trudności. 

Przykładowa zakładka Kontakt na stronie eobuwie.com.pl

Jakie informacje umieścić w zakładce Kontakt?

Co powinno znaleźć się w zakładce kontaktowej? Jest to przestrzeń na stronie sklepu internetowego, w której powinieneś umieścić kilka ważnych elementów.

  • Nazwę firmy. To niezbędny element praktycznie zawsze, ponieważ buduje zaufanie klientów. Czują się oni zdecydowanie bardziej komfortowo, kiedy doskonale wiedzą u kogo robią zakupy. 
  • Dane rejestrowe (np. NIP, KRS lub informacja o kapitale zakładowym spółki).

Przykładowa zakładka Kontakt na stronie https://sklepdrapieznik.pl/kontakt

  • Adres siedziby. W przypadku małej i średniej wielkości sklepów internetowych nie zawsze jest konieczny, chyba że umożliwiasz osobisty odbiór towaru lub złożenie zamówienia w siedzibie firmy. Warto też dodać, że jeśli prowadzisz większą działalność w Internecie, warto zdecydować się na ten krok, ponieważ jest to oznaka wiarygodności. 
  • Numery telefonów. Chociaż kontakt e-mailowy dla wielu jest bardziej komfortowy, to jednak wciąż jest spora grupa ludzi, która chce korzystać z możliwości kontaktu telefonicznego i woli w ten sposób ustalać szczegóły. 

Przykładowa zakładka Kontakt na stronie https://www.bartek.com.pl/kontakt

  • Adres e-mail. Większość ludzi preferuje nawiązywanie kontaktu ze sklepami online poprzez e-mail. Ciekawe są również wyniki jednego z badania, które mówią, że gdy klienci mają do wyboru formularz kontaktowy i e-mail, większość wybierze tę drugą opcję [źródło: https://uxdesign.cc/your-users-do-not-trust-contact-forms-but-what-do-they-use-instead-a89bee668e48]. Pamiętaj  jednak, aby adres e-mail był profesjonalny. Jeśli nie masz takowego, stwórz go. 
  • Formularz kontaktowy. Nie jest to preferowaną formą kontaktu, a ludzie nie ufają formularzom kontaktowym z różnych względów. Nie korzystają z nich m.in. dlatego, że często mają wątpliwości, czy faktycznie w ten sposób wiadomość dotrze do kogokolwiek. Czasami odstrasza ich także zbyt duża liczba pól do wypełnienia. Jednak im więcej dostępnych form kontaktu, tym lepiej, więc warto zadbać o to, aby był na stronie formularz kontaktowy.
  • Godziny funkcjonowania. Ważnym elementem zakładki kontaktowej jest także udostępnienie godzin pracy przedsiębiorstwa czy też biura obsługi klienta. Często ich brakuje, czego skutkiem są późniejsze negatywne opinie i skargi związane z niemożnością nawiązania kontaktu. 

Przykładowa zakładka Kontakt na stronie https://drogeriapigment.pl/kontakt

  • Sekcję często zadawanych pytań. Dzięki niej klienci mogą znaleźć odpowiedzi na swoje pytania bez konieczności nawiązywania kontaktu z obsługą, co oszczędza ich czas i jednocześnie zmniejsza obciążenie działu obsługi klienta. 
  • Linki do mediów społecznościowych. W zakładce Kontakt warto umieścić także łącza do profili w mediach społecznościowych, szczególnie jest to ważne, jeśli jest tam prowadzona bieżąca komunikacja z klientami. 
  • Mapę z lokalizacją. Ten element na pewno się przyda, jeśli prowadzisz nie tylko sprzedaż internetową, ale także stacjonarną. 

Przykładowa zakładka Kontakt na stronie https://smykoland.pl/pl/contact.html

O czym warto pamiętać, tworząc zakładkę kontaktową?

Przymierzasz się do zaprojektowania zakładki kontaktowej? W takim razie zapoznaj się z naszymi końcowymi poradami na ten temat. Powinieneś postarać się, aby zakładka kontaktowa była:

  • pasująca do całej witryny, czyli spójna z innymi zakładkami – wymagane jest tutaj używanie takich samych fontów i kolorów,
  • pozbawiona błędów – przed opublikowaniem treści na zakładce kontaktowej upewnij się, że są one poprawne i w pełni aktualne. Nie możesz dopuścić do tego, aby Twoi klienci byli wprowadzani w błąd,
  • wyposażona w Call to Action (CTA) – wystarczy, że na stronie dodasz wezwanie do działania, np. „Zapraszamy do kontaktu” czy „Skontaktuj się z nami”,
  • responsywna – jako że nawet 75% użytkowników korzysta ze smartfona podczas robienia zakupów online, należy zadbać, aby wszystkie strony, w tym strona kontaktowa były dostosowane do korzystania z nich na telefonach czy tabletach [źródło: raport E-commerce w Polsce 2022].

🚀 Idealna zakładka Kontakt w sklepie online. Podsumowanie

Zakładka Kontakt w sklepie online ma duże znaczenie, jeśli zależy Ci na budowaniu zaufania i efektywnej komunikacji z klientami. W tym miejscu klienci oczekują dostępu do kompletnych informacji kontaktowych, które umożliwią im uzyskanie odpowiedzi na pytania czy zgłaszanie nieprawidłowości. Dzięki profesjonalnie przygotowanej stronie z danymi kontaktowymi ułatwiasz klientom nawiązywanie kontaktu, a także podkreślasz wiarygodność firmy. Zadbaj więc o to, aby zawierała m.in. nazwę firmy, dane rejestrowe, adres siedziby, numer telefonu, adres e-mail czy formularz kontaktowy. Już dziś zatroszcz się o każdy detal i buduj długotrwałe relacje z klientami online, a jeśli chcesz to zadanie oddelegować, nawiąż kontakt z Efectownia.pl!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *