poradniki social media

8 wskazówek, jak możesz zdobyć więcej obserwujących na TikToku w 2024 roku

8 wskazówek, jak możesz zdobyć więcej obserwujących na TikToku

Od pewnego czasu działasz już w Internecie i zadbałeś o to, aby Twoja firma była dostępna na najpopularniejszych mediach społecznościowych? Fantastycznie! Zapewne wiesz już, że aktualnie jednym z najchętniej użytkowanych social mediów jest TikTok. Firmy wymyślają coraz to lepsze, intrygujące pomysły na materiały wideo, aby uzyskać jak największą liczbę obserwujących. Jeśli również chciałbyś zdobyć więcej obserwujących na TikToku w 2024 roku, koniecznie sprawdź nasze pomysły. Zapraszamy do lektury!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

TikTok – co to?

TikTok jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na całym świecie. Młode osoby chętnie z niej korzystają i dodają krótkie, maksymalnie 10-minutowe filmiki. TT (TikTok) zaczął robić furorę już w 2020 roku i nadal stanowi idealną przestrzeń na publikowanie kreatywnych wideo w zasadzie na każdy temat. Użytkownicy mogą używać do tego licznych efektów specjalnych, ścieżek dźwiękowych, nakładek czy nawet mają możliwość podłożenia lektora do filmu!

https://passport-photo.online/pl/blog/tiktok-statystyki/#gref
Lista najpopularniejszych twórców na TikToku w 2022 roku ze względu na liczbę obserwujących.

Obserwujący na TikToku – kim są?

TikTok jest popularną aplikacją społecznościową, na której artyści i inne wpływowe osoby udostępniają rozmaite treści. Z kolei obserwującymi na TikToku nazywamy osoby, które śledzą wybrane konta w tym serwisie. Są liczne sposoby na zdobywanie nowych obserwujących. Jeśli chcesz je poznać, czytaj dalej. 

Jak zdobyć więcej obserwujących na TikToku w 2024 roku? 8 porad

Zdążyłeś opublikować na swoim TikToku już kilka filmów z nadzieją, że w ten sposób zyskasz wielu nowych obserwujących, ale nic się nie zmienia lub napływają oni wolniej niż się spodziewałeś? Musisz wiedzieć, że niestety to nie jest takie proste. Każdy, kto cieszy się milionami obserwujących na tej platformie, musiał wykonać dużo pracy, aby ich zdobyć. To nie dzieje się z dnia na dzień. Na szczęście masz Efectownię, która jest tutaj, aby Ci pomóc i przedstawić sposoby na zdobycie większej liczby fanów na TikToku w 2024 roku. To jak, jesteś gotów? Poniżej znajdziesz najlepsze wskazówki!

Określ grupę docelową

Jedną z kluczowych kwestii jest to, abyś określił swoją grupę docelową. Znajdź odpowiedź na pytanie: do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem? Gdy już uda Ci się to ustalić, postaraj się, aby publikowane materiały były skrojone na miarę dla Twoich widzów. Doskonale wiemy, że na początku znalezienie inspiracji bywa trudne. Jeśli nie wiesz, co opublikować, zawsze możesz sięgnąć po treści, które udostępniasz na pozostałych profilach w social mediach i przedstawić je w nieco innej formie. Pamiętaj, że TikTok to platforma dająca ogromne możliwości, więc eksperymenty są jak najbardziej wskazane.

https://www.oberlo.com/statistics/tiktok-age-demographics
Z powyższego jasno wynika, że większość użytkowników TikToka to osoby w wieku 18-24 lat (37,3%) i 25-34 lat (32,9%).

Bądź na bieżąco z trendami

Jeśli zdarzyło Ci się już korzystać z TikToka, na pewno natknąłeś się na filmiki, które były do siebie podobne. Miały podobną formę czy ten sam podkład muzyczny? To nic innego jak trendy, czyli nieodłączny element tej platformy. To m.in. właśnie on sprawia, że tak chętnie korzystamy z tej aplikacji. Trendy są źródłem rozrywki i budują społeczność skupiającą się wokół tego, co obecnie jest popularne. Co może być trendem? Możliwości jest sporo: 

  • układ taneczny, 
  • dźwięk, 
  • filtr, 
  • hashtag,
  • element graficzny. 

Sprawdź, co aktualnie jest popularne i znajdź trend pasujący do Twojej branży, a następnie postaraj się stworzyć rolkę w podobnym stylu. Nie wiesz, co aktualnie jest na topie? Możesz to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że klikniesz w zakładkę „Odkryj”, gdzie ukażą Ci się najpopularniejsze ścieżki dźwiękowe i hashtagi. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dbaj o jakość dodawanych materiałów

Jak jeszcze możesz zdobyć więcej obserwujących na TikToku? Kolejny przepis na sukces to dbałość o jakość materiałów. Nikt nie mówi, że aby zdobyć fanów na TikToku, musisz od razu zainwestować w drogi sprzęt z najwyższej półki. Jesteśmy prawie pewni, że Twój smartfon świetnie poradzi sobie z tiktokowym formatem. Musisz jednak dopilnować kilku aspektów, a przede wszystkim: przeprowadzaj nagrywki w odpowiednio oświetlonym otoczeniu. Wideo koniecznie musi być wyraźne. Jeśli jakość będzie pozostawiała wiele do życzenia, nikłe szanse na to, że content będzie skutecznie przyciągał uwagę odbiorcy. 

Twórz ciekawe posty

Kolejną ważną kwestią, jeśli chodzi o zdobywanie nowych obserwujących na TikToku w 2024, jest tworzenie ciekawego contentu. Nikt nie będzie chciał obserwować Twojego konta, jeśli Twoje posty będą zwyczajnie nudne lub typowe. Skup się na tym, aby dostarczyć użytkownikom rozrywkę oraz bądź przy tym autentyczny. Wyluzuj się i pozwól swoim klientom poznać firmę od mniej formalnej strony, np. przedstawiając wygląd swojej firmy od środka w nietypowy, zabawny sposób. Oczywiście staraj się także publikować treści, które będą w kręgu zainteresowań Twojej grupy docelowej.

Przy tym warto wspomnieć o algorytmie TikToka, który choć wciąż jest owiany tajemnicami, to wiadomo, że opiera się na kilku kluczowych czynnikach. Od nich zależy, jak często i szeroko Twój content będzie się pojawiał na platformie. Pod uwagę bierze się interakcje z Twoim materiałem, czyli inaczej mówiąc: ilość polubień, komentarzy, udostępnień i oglądnięć. Uwzględnia się także czas, jaki spędzają użytkownicy, oglądając filmik. Im chętniej są oglądane Twoje treści, tym masz większe szanse na pojawienie się w „Dla Ciebie”. Oprócz tego liczą się także m.in. informacje na temat Twojego konta czy dane dotyczące Twoich obserwatorów – ich wiek, lokalizacja i zainteresowania. 

https://passport-photo.online/pl/blog/tiktok-statystyki/#gref
Statystyki wskazują, że użytkownicy TikToka najbardziej lubią oglądać na tej platformie śmieszne filmiki (70,4%) i filmy przedstawiające taniec (58,0%).

Najbardziej uwielbiane treści na TikToku są już nam znane, a jakie są tam najczęściej publikowane? Według Statista udostępniane filmiki zwykle dotyczą rozrywki. Spójrzcie:

najpopularniejsze kategorie treści w TikTok

Używaj odpowiednich hashtagów

Publikując posty na TikToku, warto pamiętać, aby dodawać do opisu słowa związane tematycznie z nimi i poprzedzone „#”. Dlaczego jest to takie ważne i co daje? Są one ważne z punktu widzenia SEO. Dzięki temu elementowi Twoje treści będą łatwiejsze do wyszukania i zwiększy się ich widoczność. Postaraj się, aby były jak najbardziej precyzyjne i oczywiście miały związek z charakterem prowadzonego przez Ciebie biznesu. To prosty pomysł na to, jak mieć więcej obserwujących na TikToku. Hashtagi są niezbędnym elementem jeśli chcesz dotrzeć nie tylko do swoich obserwatorów, ale także do osób, które jeszcze Cię nie znają. Co więcej, możesz wybierać także najpopularniejsze hashtagi, choć pamiętaj, że są one używane przez wielu użytkowników, więc są bardzo konkurencyjne. 

Regularnie dodawaj posty 

Nie wystarczy jeden TikTok na miesiąc czy nawet tydzień, aby zyskać popularność i więcej obserwujących na TikToku. Obserwatorzy nie przyjdą ot tak, jeśli więc zależy Ci na uczciwych metodach ich pozyskania, publikuj regularnie posty. Pamiętaj również o tym, aby publikować je o odpowiednich porach, czyli wtedy, kiedy Twoi fani są najbardziej aktywni. Zdaniem ekspertów najlepiej dodawać od 1 do 4 postów dziennie. Czy wiesz, że duzi gracze codziennie dodają nawet 10 filmów?! To całkiem sporo, więc niezbędna jest tutaj spora dawka kreatywności. Jeśli nie wiesz, czy poradzisz sobie z takim wyzwaniem, pamiętaj, że zawsze możesz zlecić prowadzenie TikToka agencji marketingowej. 

Zainwestuj w płatną reklamę

Jak możesz zdobyć więcej obserwujących na TikToku w 2024? Kolejnym znakomitym sposobem na to jest inwestycja w płatną reklamę. To dobry sposób szczególnie jeśli wykorzystujesz TikToka przede wszystkim do celów biznesowych

Wykupując reklamę, możesz szybciej zyskać zasięgi i ruch na stronie internetowej. Odwiedzając zakładkę „Kampania”, masz do wyboru jeden z czterech celów reklamowych: ruch, instalacja aplikacji, zasięg lub konwersja. Wystarczy, że wybierzesz jedną z tych możliwości, a system automatycznie zadba o dopasowanie reklamy w najlepszy możliwy sposób. 

Należy podkreślić, że użytkownicy TikToka mają do wyboru także kilka różnych formatów reklamowych, do których zaliczamy: In-feed video ads, Branded hashtag challenge, Brand takeover, TopView ads, Branded effects. Zadbaj o to, aby film, który będziesz promował za pieniądze, był ciekawy dla użytkowników. Z płatnych reklam płyną liczne korzyści: nie tylko zdobędziesz więcej obserwujących, ale także zwiększysz ruch na stronie WWW czy ilość konwersji zakupowych. Warto jednak wiedzieć, że obowiązuje minimalny budżet, jaki trzeba przeznaczyć w ciągu dnia na promocję: 80 zł/dzień. 

Współpracuj z influencerami

Influencerzy mają szerokie grono fanów, zatem… kolejnym dobrym sposobem na zdobycie większej liczby obserwujących na TikToku jest nawiązanie z nimi współpracy. Pamiętaj jednak, że pożądany efekt osiągniesz tylko jeśli wybierzesz odpowiednią osobę, czyli taką, która jest związana z Twoją branżą i ma interesujący content. Oczywiście możesz kierować się także liczbą obserwujących, choć więcej nie znaczy lepiej. Ważne jest również to, aby influencer miał zaangażowaną społeczność. To oznacza, że lepszą opcją będzie influencer z małą liczbą fanów i wieloma polubieniami i komentarzami pod zdjęciami niż influencer z bardzo dużą liczbą followersów, ale niezbyt aktywnymi na profilu. 

Czy warto kupować obserwujących na TikToku w 2024 roku?

Kupowanie obserwujących na TikToku jest bardzo popularną taktyką. Nie ma co się dziwić, ponieważ szybko daje rezultaty. Decydując się na taki krok, można dotrzeć do nowych odbiorców i zbudować pozycję. Jednak my zdecydowanie odradzamy zakup followersów z kilku powodów: 

  • zazwyczaj są to sztuczne/nieaktywne konta, które nie będą zaangażowane i nie będą żadnym wsparciem,
  • kupując followersy, możesz otrzymać bana na TikToku, ponieważ jest to niezgodne z regulaminem tej platformy,
  • stracisz autentyczność, ponieważ Twoi obserwujący szybko zauważą, że liczba followersów jest nieproporcjonalnie wysoka w porównaniu do niewielkiego zaangażowania pod treściami,
  • statystyki będą sztuczne i nie będą odzwierciedlały rzeczywistego wpływu na publiczność. 

Z ciekawostek powinieneś jeszcze wiedzieć, że w październiku 2023 TikTok zajął szóste miejsce na liście najpopularniejszych mediów społecznościowych na całym świecie. Wówczas platforma miała 1,22 miliarda aktywnych użytkowników.

🚀 8 wskazówek, jak możesz zdobyć więcej obserwujących na TikToku w 2024 roku – podsumowanie

Podsumowując, wszystko wskazuje na to, że TikTok w 2024 roku wciąż pozostanie jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, a statystyki mówią, że włączamy ją wielokrotnie w ciągu jednego dnia – przeciętny użytkownik robi to nawet 19 razy dziennie [źródło: https://www.musicbusinessworldwide.com/tiktok-users-watch-the-app-for-an-average-of-89-minutes-per-day-and-theres-732m-of-them-worldwide/]! Zatem warto wiedzieć, jak zdobyć więcej obserwujących w 2024 i być popularnym w tym serwisie.

Jak już się przekonaliście – trzeba zadbać o wiele kwestii, aby tak właśnie było. Na pewno warto dobrze określić grupę docelową, śledzić trendy i je stosować, tworzyć interesujące posty czy chociażby zdecydować się na płatne reklamy. Polecamy właśnie te metody – one mogą zagwarantować sukces. Nie warto iść na łatwiznę i kupować followersów – postępując w ten sposób, szybko się przekonasz, że to bezsensu. Gdybyś potrzebował wsparcia w zdobywaniu większej liczby obserwujących na TT, chętnie pomożemy! Jeśli czujesz taką potrzebę, możesz skontaktować się z nami telefonicznie lub e-mailowo. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *