blog copywriting marketing

6 sytuacji, w których nie warto samodzielnie prowadzić bloga

6 sytuacji, w których nie warto samodzielnie prowadzić bloga

Prowadzenie bloga firmowego to wymagające zadanie. Przedsiębiorcy często decydują się na jego założenie, ponieważ dzięki niemu można dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednakże, zanim to będzie możliwe trzeba zadbać o wartościowy i skuteczny content. Właściciel firmy może samodzielnie spróbować go tworzyć bądź zlecić to zadanie zaufanej agencji. Dlaczego to drugie rozwiązanie jest najlepszą opcją? Z jakiego powodu prowadzenie samemu bloga firmowego to zły pomysł? Przekonaj się!

Kiedy powinieneś zlecić prowadzenie bloga firmowego?

Można wymienić kilka sytuacji, w których prowadzenie firmowego bloga warto od razu zlecić profesjonalistom z agencji marketingowej. Decydując się na taki krok, możesz mieć pewność, że teksty będą stworzone w rzetelny i przystępny sposób. 

Nie masz czasu na pisanie bloga

Brak czasu to zdecydowanie najczęstszy powód, dla którego przedsiębiorcy decydują się zlecić prowadzenie bloga firmowego profesjonalistom. Ta czynność wymaga również energii czy regularności, a z tym również bywa ciężko u właścicieli firm. 

Obecnie mamy do dyspozycji programy generujące względnie poprawne teksty, jednakże do perfekcji wciąż im daleko. Poza tym i tak wymagają one redakcji, weryfikacji informacji czy optymalizacji pod SEO

To jest jednoznaczne, z tym że copywriter wciąż pozostaje niezastąpiony. Zatem jeśli brakuje Ci czasu na pisanie wpisów blogowych, znajdź agencję marketingową, która zajmie się tym zadaniem. Efectownia jest gotowa, by pomóc Ci rozwinąć biznes. 

Poniższe badanie pokazuje, że proces tworzenia postów blogowych zajmuje coraz więcej czasu. W 2019 roku napisanie tekstu zajmowało 3 godziny i 57 minut.

Źródło danych: https://www.orbitmedia.com/blog/blogging-statistics/

Nie masz pomysłu na content 

Brak pomysłu na content to kolejna sytuacja, w której dobrym wyjściem jest nawiązanie współpracy z agencją marketingową. Nad Twoim blogiem będzie pracował kilkunastoosobowy zespół, któremu na pewno nigdy nie zabraknie ciekawych tematów do opisania. Rankingi, poradniki, cenne wskazówki, artykuły na specjalne okazje, aktualności, nowości z branży – to jedynie niektóre z pomysłów na ciekawy content na Twojego firmowego bloga.

Pamiętaj, że decydując się na pomoc ekspertów, zawsze możesz proponować swoje tematy, które agencja na pewno uwzględni. Specjaliści podczas wymyślania treści na blogi korzystają również z licznych, zaawansowanych narzędzi, więc możesz mieć pewność, że Twój blog będzie w najlepszych rękach. 

Nie potrafisz optymalizować treści pod SEO

Nie wiesz, czym jest optymalizacja treści pod SEO lub nie potrafisz jej przeprowadzić? To kolejny sygnał, że warto rozważyć współpracę z agencją marketingową. W optymalizacji chodzi o to, aby treść zyskała atrakcyjniejszą formę, wyróżnić najważniejsze informacje czy ułatwić poruszanie się po stronie. Optymalizacja treści jest ważna zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. 

Optymalizacja treści pod SEO to przede wszystkim formatowanie i linkowanie wewnętrzne. Formatowanie służy wyodrębnieniu najważniejszych zdań i wniosków, z kolei linkowanie wewnętrzne sprawia, że użytkownicy mogą łatwo dotrzeć do innych artykułów na blogu, a to wszystko dzięki odnośnikom w tekstach. Czujesz, że nic z tego nie rozumiesz i nie podołasz optymalizacji treści? Skontaktuj się z zaufaną agencją marketingową.

Nie znasz grupy docelowej 

Blog firmowy ma być czynnikiem wspomagającym biznes. Tworząc go, konieczne jest, abyś pamiętał, że piszesz dla ludzi. Dla tych, którzy mogą być zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Na blogu powinni oni znaleźć fachową i profesjonalną wiedzę z Twojej branży. Jeśli nie wiesz, do kogo chcesz pisać, nie ruszaj z blogiem – to bez sensu. 

Podejmując współpracę z agencją marketingową, specjaliści ustalą, jaka jest Twoja grupa docelowa. Otrzymasz cenne informacje dotyczące tego, w jakim wieku są odbiorcy Twojej marki czy produktu, co najczęściej wyszukują w Internecie, z jakich korzystają urządzeń, jak spędzają wolny czas, a także, jakie tematy ich interesują. Będąc w ich posiadaniu, można łatwo i szybko dobrać tematy wpisów na bloga i zaplanować harmonogram.

Nie potrafisz znaleźć odpowiednich słów kluczowych

Słowa kluczowe to niezwykle ważny element każdej witryny. Bez nich skuteczne promowanie strony czy bloga w Google jest praktycznie niemożliwe. Musisz wybrać frazy kluczowe po wpisaniu których do wyszukiwarki, chcesz pojawić się na liście wyników wyszukiwania. Jeśli wybierzesz nieodpowiednie słowa kluczowe, dotarcie do potencjalnych klientów czy też po prostu osób zainteresowanych danymi treściami będzie bardzo trudne. 

W Twoich wpisach blogowych powinny znaleźć się nie tylko frazy ogólne, ale także brandowe, poboczne czy lokalne. Agencje marketingowe mają doświadczenie w doborze odpowiednich słów kluczowych. Korzystają z zaawansowanych narzędzi i wiedzą, jak reagować na rozmaite trudności. Współpraca ze specjalistami ds. SEO to najlepsze rozwiązanie, jeśli w ogóle nie czujesz tego tematu, a jednak chcesz, aby Twój blog był skuteczny. Wybierając Efectownię, masz pewność, że teksty będą wysokiej jakości, z odpowiednią ilością zróżnicowanych słów kluczowych

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Nie wiesz, jak promować bloga

Tworzenie wpisów blogowych to jedno, a ich promowanie – drugie. Nawet jeśli okaże się, że pisanie bloga idzie Ci całkiem nieźle, to pamiętaj o jeszcze innej ważnej kwestii, a dokładniej: promowaniu tworzonego contentu. Jak promować bloga? 

Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, fora tematyczne, inne blogi, a może najlepszą opcją będą wpisy gościnne? Z pewnością istotną kwestią jest tutaj to, do kogo chcesz trafić ze swoimi treściami. Facebook to miejsce, które sprawdza się w większości branż, z kolei TikTok jest szczególnie polecany, jeśli Twoimi odbiorcami są osoby młode. 

Nie ulega wątpliwościom, że przedsiębiorcy najczęściej wybierają media społecznościowe do promowania firmowego bloga, aczkolwiek trzeba wiedzieć, że na początku trudno o ruch organiczny na tego typu platformach, więc najczęściej trzeba zdecydować się na płatne reklamy na FB czy IG. Pamiętaj także, aby działania prowadzić na maksymalnie 2-3 platformach – skup się tylko na nich, dzięki czemu uda Ci się osiągnąć sukces. Gdy z kolei chcesz promować się na większej ilości kanałów, rozważ nawiązanie współpracy z agencją marketingową. 

Cennik prowadzenia bloga firmowego – ile za to zapłacisz?

Blog jest doskonałym narzędziem marketingowym, które pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność marki. Jeśli chciałbyś zlecić regularne publikowanie wartościowych treści, które przyciągną użytkowników Internetu do Twojej strony, musisz wiedzieć, że to są koszta. Ile trzeba zapłacić za prowadzenie bloga firmowego

W naszej agencji za poszczególne rodzaje artykułów zapłacisz:

  • Artykuł sponsorowany – od 25 zł / 1000 zzs;
  • Artykuł tematyczny – od 45 zł / 1000 zzs;
  • Artykuł ekspercki – od 55 zł / strona A4;
  • Artykuł specjalistyczny napisany przez specjalistę w danej dziedzinie – od 75 zł;
  • Teksty zapleczowe – od 15 zł / 1000 zzs;
  • Opisy kategorii i produktów – od 30 zł / 1000 zzs;
  • Teksty na całą stronę www – od 50 zł / 1000 zzs;
  • Teksty na ulotkę/slogany – od 150 zł / 1000 zzs.

Wszystko zależy od tego, jak długie mają być wpisy blogowe i ile ma ich być w miesiącu. Podejmując współpracę z agencją Efectownia w zakresie prowadzenia bloga firmowego, masz zapewnione przygotowanie odpowiednich tematów, opracowanie miesięcznego harmonogramu, tworzenie treści zgodnie z ustalonym harmonogramem oraz optymalizację zarówno tekstów, jak i elementów graficznych pod kątem SEO.

Dla naszych klientów tworzymy różnego rodzaju wpisy blogowe. Są to m.in. nieustannie popularne poradniki typu „Poznaj 5 najlepszych sposobów na lepszy sen”. Internauci bardzo chętnie je czytają i odnajdują w nich odpowiedzi na swoje pytania. Budujemy również rankingi – ten rodzaj contentu sprawdza się praktycznie w każdej branży, np. „Najlepsze buty na zimę do 100 zł”. Oprócz tego piszemy artykuły porównawcze, teksty zawierające ciekawostki czy wpisy informacyjne. Zawsze staramy się dostosowywać do potrzeb i oczekiwań naszych klientów. 

🚀 6 sytuacji, w których nie warto samodzielnie prowadzić bloga – podsumowanie

Po zapoznaniu się z naszym artykułem wiesz już, kiedy zdecydowanie powinieneś odpuścić sobie samodzielne prowadzenie bloga firmowego. Brak czasu, brak pomysłu na content, brak umiejętności optymalizacji pod SEO to tylko kilka sygnałów świadczących o tym, że powinieneś poszukać zespołu specjalistów, którzy wezmą na siebie prowadzenie bloga. Jeśli chcesz mieć pewność, że treści na Twoim blogu będą pojawiały się regularnie, będą bezbłędne i ciekawe dla internautów, powierz to zadanie specjalistom z agencji marketingowej. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *