facebook-ads-logo-g
case study

7.000 zł wkładu 205.000 zł przychodu

📸 O udanej kampanii reklamowej najlepiej świadczą jej efekty.
Dlatego też prezentujemy nie tylko swoją wiedzę, ale także możliwości i wyniki jakie osiągnęliśmy dla naszego klienta.

Czytaj dalej – WARTO ⤵

Kim jest nasz klient?
✅ AKADEMIA TWÓRCZYCH POSZUKIWAŃ
▶ Lubuska Szkoła Telewizji i Filmu
▶ Lubuska Szkoła Fotografii
▶ Lubuska Akademia Aktorska
REKLAMUJ SWÓJ BIZNES

7.000 zł wkładu 200.000 zł przychodu

Na pewno zastanawiasz się, dlaczego to właśnie nam warto zaufać i powierzyć misję pozycjonowania Twojej strony.
To absolutnie zrozumiałe – chcesz wiedzieć, na co wydajesz pieniądze i w jaki sposób przełoży się to na Twoje zyski i rozwój Twojego biznesu.
Dowiedź się więcej o naszej firmie

1
case study

Efekty kampanii FB - ADS dla
Akademii Twórczych Poszukiwań

7 128 złotych
budżetu

Pozwoliło to nam na przygotowanie grafik i treści pod reklamy. Budżet na samą kampanię wyniósł 5 900 zł.

205 000 złotych przychodu

Sumując wysokość czesnego każdego ze słuchaczy przychód naszego klienta wyniósł ponad 200 000 zł.

511 leadów

Dzięki kampanii klient zyskał 33 słuchaczy, co oznacza, że liczba miejsc na poszczególne kierunki została zapełniona w ponad 80%.

LTV = 6224 złotych

Czesne, które zapłaci w ciągu roku tylko jeden słuchacz, stanowi zwrot środków, które nasz klient zainwestował w kampanię reklamową.

CAC = 216 złotych

Średni koszt pozyskania wiadomości wyniósł od 9 do 14 zł a średni koszt pozyskania klienta wyniósł 216zł.

ROI = 2880%

Zwrot z inwestycji na poziomie 2880% ! Z każdej zainwestowanej złotówki klient osiągnął 29zł przychodu.

nasz klient

Akademia Twórczych Poszukiwań

Po analizie przystąpiliśmy do nakreślenia planu działania ….

Wyszliśmy z założeniem, że przy budżecie, którym klient dysponuje oraz czasie jaki mamy na przygotowanie się do kampanii (zaledwie kilka dni) najlepszym rozwiązaniem będzie generowanie leadów z wiadomości na Facebooku. Następnie przejmowanie leada przez klienta i prowadzenie zainteresowanego, już poprzez „sprzedawcę” usługi.

…… oraz rozpoczęliśmy pracę nad kampanią
Z racji na zainteresowanie klienta, jak i brak wiedzy w zakresie płatnych kampanii zaczęliśmy od wprowadzenia i wytłumaczenia działań marketingowych realizowanych poprzez Facebooka oraz przygotowania wszystkiego od a do z: kreacji, treści, grafik, strategii kampanii, optymalizacji budżetu, wyboru grup docelowych itd.

Jaki był nasz główny cel?

Celem numer jeden było pozyskanie odpowiedniej liczby słuchaczy na nadchodzący rok „szkolny”, do każdej ze szkół.

Co było naszym głównym problemem?

Problemem ogólnym z cała pewnością był brak zbudowanej marki w internecie; brak odpowiedniej strony www (zarówno pod kątem klienta,
jak i wyszukiwarki). Patrząc przez pryzmat fanpage (gdyż tam właśnie miała zostać realizowana reklama) – był on prowadzony był  chaotycznie. W kwestii finansów – dość niski budżet, ograniczający możliwości; całkowity brak budżetu na ewentualne testy, ponieważ od razu trzeba było generować leady.

Z jakim problemem i oczekiwaniami przyszedł do nas klient?

Problemem klienta było to, że dotychczas każdą rekrutację (do swoich 3 szkół) prowadził na zasadzie poleceń i marketingu szeptanego. Nie korzystał wcześniej z promocji w Internecie, a profil firmowy na Facebooku prowadzony był niesystematycznie i niespójnie.
Wyszliśmy z założeniem, że przy budżecie, którym klient dysponuje oraz czasie jaki mamy na przygotowanie się do kampanii (zaledwie kilka dni) najlepszym rozwiązaniem będzie generowanie leadów z wiadomości na Facebooku.

Copywriting SEO

Duży nacisk położyliśmy na:

▶ odpowiednie przygotowanie kampanii, pod względem potencjalnego odbiorcy oraz jednocześnie, w oczach Facebooka (aby chętnie ją promował i uznał za interesującą),
▶ weryfikację grup docelowych ( po przeanalizowaniu oczekiwań klienta)
▶ stworzenie zestawu grafik i treści, które zweryfikowaliśmy z klientem,
▶ regularną weryfikację i optymalizację kampanii,
▶ po określonym czasie, eliminację najmniej skutecznych reklam,
▶ i zwiększenie budżetu w przypadku reklam, które były najbardziej skuteczne.

Jakie mieliśmy inne opcje, z których nie skorzystaliśmy❓

✅ Landing page – stworzenie profesjonalnej strony docelowej zwiększyłoby skuteczność prowadzonych kampanii. Ze względu na krótki okres oraz niski budżet reklamowy ta możliwość została odsunięta w czasie.

✅ Spersonalizowane video – podobnie jak w przypadku landing page  wiązałoby się to z większym wydatkiem i wydłużeniem startu kampanii,  dlatego uznaliśmy, że najbardziej dopasowanym wyborem będą spersonalizowane grafiki.

Oferta FaceBook ADS

lorem ipsu lorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem

ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem lorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsum ipsum

Prowadzenie social mediów

Jakie osiągnęliśmy efekty?

Cel kampanii – nabór słuchaczy na rok akademicki 2020/21 w 100% został zrealizowany, do czego przyczyniła się w głównej mierze, właśnie nasza kampania.

Więcej informacji oraz liczby, które najlepiej świadczą o sukcesie, znajdziesz poniżej : )

Realizacja

Przykłady użytych reklam na Facebook

infografika case study
REAKCJA

Reakcja naszej klientki po przeprowadzonej kampanii
Facebook ADS!

Emilia Clarke
Pierwsze wrażenia pojawiły się już na samym początku kampanii : ) „Nabór jest już super. Ogólnie wyniki są bardzo dobre, ale cały czas staramy się wycisnąć ile się da.”

Później było tylko lepiej „Wynik lepszy od oczekiwań 😉, mam jeden z najlepszych naborów ostatnich 10 lat. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy i polecamy agencję!”
Marzena Więcek
Dyrektor Akademii Twórczych Poszukiwań
FAQ

Czym są Facebook Ads?

Problem klienta

FB Ads to reklamy wyświetlane użytkownikom platformy społecznościowej Facebook. Mogą to być m.in. zwykłe zdjęcia i wideo, ale też na przykład reklamy karuzelowe, pokazy slajdów czy reklamy demo (dla aplikacji mobilnych). Reklamy pojawiają się przede wszystkim na linii czasu pomiędzy postami, ale w wersji portalu na komputery osobiste są one umieszczane także między innymi po prawej stronie ekranu.

Reklamy na Facebooku mogą być kierowane do grupy osób, z którymi marka nie miała wcześniej żadnego kontaktu, aby pozyskać całkowicie nowych klientów, ale również do tych, którzy już dokonali zakupu lub odwiedzili stronę internetową danej firmy. Ta forma reklamy jest często wykorzystywana zarówno przez początkujące firmy, próbujące zyskać pierwszych klientów, jak i wielkie korporacje.

Przeprowadzenie skutecznej kampanii FB Ads wymaga wiedzy i doświadczenia, a także wysokiej jakości materiałów reklamowych. Treść reklamy powinna być napisana przez profesjonalnego copywritera, a grafiki przygotowane przez wykwalifikowanego grafika. Dobranie odpowiednich parametrów kampanii i jej późniejsza optymalizacja to z kolei zadanie dla specjalisty Facebook Ads.

Rodzaje kampanii

Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kampanii FB Ads – świadomość, działania i konwersje. Każda z nich posiada jednak również pomniejsze kategorie kampanii, których łącznie jest jedenaście.

Świadomość to typ kampanii, którego celem jest zwiększenie świadomości wybranej marki w danej grupie. Jej dwa podtypy to rozpoznawalność marki (w ramach której reklama wyświetlana jest użytkownikom wielokrotnie, tak, aby zapadła im w pamięć) oraz zasięg (ten podtyp skupiony jest na dotarciu do jak największej ilości osób).

Celem kampanii o typie działania jest sprawienie, że odbiorcy reklamy wykonają po jej zobaczeniu pożądane przez nas działanie. W przypadku podtypu ruch chodzi o przejście na stronę internetową, a przy podtypie aktywność celem jest wygenerowanie aktywności dotyczącej danego posta, zwiększenie ilości fanów strony bądź pozyskanie osób zainteresowanych danym wydarzeniem na Facebooku. Pozostałe podtypy to instalacja aplikacji, pozyskanie kontaktów (poprzez formularz kontaktowy) i wiadomości.

Ostatni typ kampanii to konwersja. Dzieli się na trzy podtypy: konwersje, sprzedaż z katalogu i ruch w firmie. Konwersją może być na przykład zakup produktu na naszej stronie internetowej, ale też wypełnienie na niej formularza – wszystko zależy od tego, jak ją ustawimy. Sprzedaż z katalogu ma zachęcać potencjalnych klientów do dokonywania zakupu konkretnych produktów na podstawie dostarczonego przez firmę katalogu. Ruch w firmie to zaś podtyp przeznaczony dla firm działających lokalnie, które chcą zwiększyć ruch w swoim fizycznym sklepie lub placówce.

Dlaczego warto?

FB Ads są wygodną i szybką metodą na dotarcie do swoich potencjalnych klientów. Przy umiejętnym stworzeniu kampanii i zarządzaniu nią, pozwala na osiągnięcie znacznego zwrotu wydatków na reklamy. Oznacza to, że już z zainwestowanych kilku tysięcy złotych można potencjalnie osiągnąć nawet kilkaset tysięcy złotych przychodu.

W przeciwieństwie do reklam w wyszukiwarce Google, FB Ads pozwalają dotrzeć do tych osób, które niekoniecznie jeszcze poszukują firmy świadczącej dane usługi, ale mogą już być zainteresowane jej ofertą. Co więcej, w przeciwieństwie do reklam banerowych na różnorakich stronach, które wielu osobom się już opatrzyły, reklamy na Facebooku znajdują się pomiędzy postami rodziny, przyjaciół czy lubianych marek. Łatwiej jest sprawić, aby potencjalny klient zwrócił na nie uwagę.

Dodatkowo, możliwość konwersowania z potencjalnymi klientami za pomocą wewnętrznego komunikatora Facebooka jest wygodna dla obu stron. Klient nie musi opuszczać portalu społecznościowego, a firma może nawiązać z nim bezpośrednią relację.

Wszechstronny potencjał

Poprzez reklamy na Facebooku możliwe jest promowanie usług czy towarów firm działających w bardzo różnorodnych branżach. Począwszy od lekcji tańca, przez sklep z odzieżą, po kursy językowe.

Szerokie możliwości kierowania reklam pozwalają znaleźć użytkowników o określonych zainteresowaniach, intencjach, cechach demograficznych (płci, wieku) i nie tylko. Facebook czerpie informacje na temat użytkowników z milionów stron internetowych, na których zainstalowany jest jego Pixel, dzięki czemu możliwe jest dotarcie nawet do bardzo niszowych grup.

Jest pewna grupa produktów, których bezwzględnie nie można promować na Facebooku. Należą do niej wyroby tytoniowe, a także broń i amunicja. Są też towary i usługi, które można reklamować, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych warunków, takie jak alkohol, usługi matrymonialne czy usługi hazardowe na pieniądze.

Wskaźniki efektywności

To, które wskaźniki będą najistotniejsze podczas prowadzenia kampanii FB Ads, zależy od tego, jaki jest jej cel. Na inne wskaźniki będzie trzeba położyć nacisk, jeśli chodzi o zdobycie ruchu w zewnętrznej witrynie, a inne, kiedy celem jest jak największa ilość wiadomości od potencjalnych klientów.

Z kolei dla klienta najważniejsze będą wskaźniki efektywności, które obrazują ile będzie wynosił koszt pozyskania jednego użytkownika oraz jaki będzie zwrot z inwestycji. Wszystko po to, aby móc opracować plan działania, który nie będzie zbyt ryzykowny i z dużym prawdopodobieństwem przyniesie spory zysk.

CAC – CUSTOMER AQUISITION COST, czyli koszt pozyskania jednego klienta. Koszt ten to pensja sprzedawcy oraz zużytych materiałów, by pozyskać klienta.
ROI – RETURN OF INVESTMENT, czyli jak wskazuje sama nazwa, jest to zwrot z inwestycji. Mówiąc bardziej szczegółowo, to zysk po odliczeniu wydanego budżetu. Z reguły wyliczany jest jeszcze przed podjęciem inwestycji, w celu wyliczenia jej ryzyka oraz negocjacji np. z firmą oferującą reklamę.
LTV – LIFETIME VALUE, to wartość całkowita, jaką może przynieść pojedynczy klient, przez cały okres relacji z firmą. Dzięki tej wartości możemy oszacować jakie kwoty warto zainwestować w jednego użytkownika, czyli ile przeznaczyć na reklamę, promocję itp. w przeliczeniu na jednego klienta.
NAPISZ DO NAS

Zainteresowała Cię nasza usługa?
Napisz do nas!