SEO Case study

Działania SEO dla mProfi.pl

➡️ mProfi to intuicyjna platforma do komunikacji mobilnej wykorzystywana w wielu branżach. Pozwala m.in. na masową wysyłkę SMS-ów i MMS-ów. Usługa jest skierowana do firm i klientów biznesowych, którzy pragną efektywnie komunikować się z grupą odbiorczą. Platforma każdego dnia wysyła setki tysięcy SMS-ów i pomaga w budowaniu silnego kanału komunikacji z klientami oraz umożliwia wejście na wyższy poziom obsługi klienta i marketingu. ⤵️
+1700%

Kliknięcia w rejestrację

+496%

Słowa TOP 3

+749%

Słowa TOP 10

Opublikowano

17.04.2024

Kategoria

SEO

Klient

mProfi

Problem klienta

Marka mProfi zgłosiła palącą potrzebę związaną z przyciągnięciem nowych klientów poprzez działania marketingu internetowego. Poprosiła nas o pomoc w związku z planami ekspansji usług internetowych oraz potrzebą zwiększenia skuteczności w pozyskiwaniu leadów i poprawy widoczności w Internecie, aby utrzymać konkurencyjną pozycję na rynku. Dodatkowo potrzebę pogłębiała wysoka aktywność konkurencji.

Cele do osiągnięcia

Po przeanalizowaniu sytuacji klienta ustaliliśmy główne cele do osiągnięcia:

Ruch organiczny

Budowanie ruchu organicznego kierującego do oferty i bloga

Konwersje

Zdecydowany wzrost liczby konwersji i zapytań klientów o usługi

Migracja

Przeprowadzenie migracji bez spadków dla obecnych pozycji

Strategia

1.Audyt techniczny
Przekazaliśmy klientowi zalecenia dotyczące budowy nowej wersji serwisu. Następnie został przeprowadzony audyt SEO tworzonego serwisu, aby wykryć wszystkie błędy, w tym te techniczne, które należało zoptymalizować przed migracją. Po migracji została wykonana weryfikacja serwisu sprawdzająca poprawność wdrożeń oraz ewentualne błędy.

2.Strategia content marketingowa
Opracowaliśmy strategię marketingu treści dla dwóch kluczowych obszarów: sekcji ofertowej i bloga. Dodatkowo przeprowadziliśmy audyt istniejących już materiałów, aby ocenić ich skuteczność w przyciąganiu użytkowników i wpływ na pozycjonowanie strony.

3.Optymalizacja oferty klienta
W procesie analizy usług klienta zidentyfikowaliśmy, jakich metod używają zainteresowani do znalezienia produktów oferowanych przez mProfi. Następnie opracowaliśmy kompleksową ofertę usług klienta, zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwarek. Stworzyliśmy i zmapowaliśmy nowe strony ofertowe, aby maksymalnie odpowiadały na potrzeby i zapytania użytkowników.

4.Strategia link buildingowa
Opracowaliśmy strategię link buildingu, która wspierała działania contentowe w obrębie serwisu. Wdrożyliśmy prace w celu zdobycia linków zewnętrznych kierujących do witryny klienta. W strategii uwzględniliśmy: Guest Posting, wykorzystanie współprac i tworzenie materiałów dla zewnętrznych serwisów.

5.Szkolenia SEO
Klient zdecydował się również na skorzystanie z naszej bogatej oferty szkoleń SEO. Wdrożyliśmy kadrę w podstawy SEO, dzięki czemu lepiej rozumiała wykonywane przez nas działania i czynnie brała w nich udział.

6.Migracja
Czujnie nadzorowaliśmy migrację portalu na nowy szablon WordPress. Zadbaliśmy o to, aby ten złożony proces przebiegł bez żadnych problemów. Pozwoliło to całkowicie uniknąć spadków pozycji i widoczności organicznej.

📌 Osiągnięte wyniki

Poniżej możesz zapoznać się ze skutecznością działań podejmowanych przez naszą firmę we współpracy z mProfi. W tej sekcji znajdują się wyniki optymalizacji SEO, które są efektem wielu wdrożonych zmian w obrębie omawianego serwisu.

Między innymi zostały podjęte takie działania jak:

  • poprawa doświadczenia użytkowników ze stroną poprzez odświeżenie jej wyglądu,
  • optymalizacja czasu ładowania strony wraz z dostosowaniem metryk Core Web Vitals,
  • wdrożenia danych uporządkowanych mających na celu ułatwienie botom rozpoznanie budowy oraz zawartości stron,
  • optymalizacja menu głównego poprzez wdrożenie linków do priorytetowych stron z punktu biznesu oraz SEO,
  • optymalizacja responsywności strony,
  • wdrożenie linków wewnętrznych między stronami, celem wsparcia botów w poruszaniu się po domenie.
  • Należy również wskazać na prawidłowo przeprowadzoną migrację domeny na nowy front, dzięki czemu nie wystąpiły błędy mogące wywołać problemy z działaniem serwisu, jak i jego pozycjonowaniem.

Efektem naszych prac jest m.in. znaczący wzrost widoczności, który nastąpił dzięki poprawieniu aspektów technicznych strony, uporządkowaniu struktury serwisu, optymalizacji treści czy publikowaniu wartościowego contentu. 

Dodatkowo za sprawą prawidłowo przeprowadzonej migracji (31 stycznia 2024), domena nie odnotowała spadków, a trend wzrostowy widoczności się utrzymał. ⤵️

Aktualizacja wykresu dot. widoczności – 14.10.2024

Aktualizacja widoczności w TOP 3 - width=

Efekty naszej strategii są widoczne również w raporcie z Google Search Console. ⤵️⤵️

Aktualizacja wykresu dot. liczby kliknięć – 14.10.2024

Aktualizacja - wykres kliknięcia z GSC - mprofi

Należy również wskazać, że ruch organiczny kierujący do stron ofertowych, jak i wpisów blogowych systematycznie wzrasta.

Strony ofertowe:

Wpisy blogowe:

Dzięki stworzeniu i wdrożeniu strategii link buildingu doszło do znacznego wzrostu domen zawierających linki odsyłające do strony naszego klienta mProfi. [Ahrefs] ⤵️⤵️

Aktualizacja wykresu dot. domen odsyłających – 14.10.2024

Odsyłające domeny - mprofi

Efekty przeprowadzonych działań są również widoczne w postaci zwiększenia liczby konwersji oraz zapytań klientów. [źródło GA4] ⤵️⤵️

Opinia klienta

Podejmując współpracę z Efectownią zależało nam na poprawie efektywności marketingowej w wielu obszarach, a w szczególności:
➡️ migracji dotychczasowego serwisu internetowego mProfi.pl i rozwoju SEO,
➡️ rozbudowie merytorycznych treści w serwisie (inbound) i kanałów dotarcia (w tym content zewnętrzny, social media, reklama, link building, itd.)
➡️ ustrukturyzowaniu działań SEM
➡️ poprawie wyników widoczności serwisu z naciskiem na generowanie sprzedaży (lead’y oraz konwersja).
Efectownia dała się poznać jako zespół ekspertów z bogatą wiedzą, który dzięki profesjonalnemu podejściu do realizacji projektu oraz dużemu zaangażowaniu każdego członka zespołu potrafi uzyskać doskonałe wyniki i dobrze wie, jak to zrobić.

W przypadku naszego mProfi.pl, po przeprowadzeniu wstępnego audytu, została przygotowana propozycja strategii, a następnie precyzyjny plan działań rozpisany na kolejne tygodnie i miesiące obejmujący wszystkie ustalone obszary.

Wszystkie działania są realizowane zgodnie z przyjętym planem i harmonogramem, agencja sama pilnuje terminów publikacji. Jestem zawsze mile zaskoczony wysoką jakością merytoryczną oraz graficzną realizowanych prac a duża samodzielność i decyzyjność wraz z wysokimi kompetencjami zaangażowanych osób pozwalana mi skupić się na innych obszarach mojej pracy.

Reasumując, współpraca z agencją przyniosła wymierne efekty w już krótkim czasie; odnotowaliśmy wielokrotny wzrost widoczności, istotnie zwiększyła się świadomość marki oraz odzew w postaci wartościowych leadów!

📌 OSTRZEŻENIE:

Decydując się na współpracę z Efectownią należy spodziewać się bliskiej, dynamicznej i rzetelnej współpracy w dobrej atmosferze zaufania, fachowego podejścia do realizowanych zadań oraz ponadprzeciętnych efectów ! 😉

– Grzegorz Obrębski – COMVERGA

Nasz komentarz

Komentarz opiekuna projektu

Moim zdaniem wzrost widoczności domeny możemy przypisać przede wszystkim wdrożeniu strategii polegającej na tworzeniu stron ofertowych wypełnionych wysokiej jakości treściami, odpowiadającymi na zapytania klientów. Dodatkowo regularnie dostarczamy treści blogowe, związane tematycznie z branżą, które mają znaczący wpływ na wzrost autorytetu domeny, będący jednym z czynników rankingowych. 

Warto także wspomnieć o bezbłędnej migracji na nową platformę, dzięki czemu uniknęliśmy jakichkolwiek spadków widoczności, co byłoby istotnym zagrożeniem dla biznesu. Nie można pominąć również stanu technicznego domeny, która jest zoptymalizowana pod kątem efektywności działania, co wpływa korzystnie na doświadczenie użytkownika oraz pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

ostatnie nasze projekty

Sprawdź pozostałe case study