

case study
194 leady w 3 miesiące
na produkty warte ~200 tys.
Kim jest nasz klient? 🏠 LOFTOWE DOMY to firma oferująca projekty, produkcję i montaż m.in. domów modułowych niewymagających zezwolenia.
Zwróciła się do nas w celu pozyskania dużej ilości wartościowych leadów w krótkim czasie. Wspólnie zdecydowaliśmy o wykorzystaniu w tym celu systemu reklamowego Google.
✅ Skuteczna kampania Google Ads pozwoliła znacznie zwiększyć zainteresowanie produktem.
📈 Poniżej objaśnimy krok po kroku, jak działaliśmy i co sprawiło, że udało nam się w ciągu 3 miesięcy kampanii, wygenerować niemal 200 zapytań.
Czytaj dalej – WARTO ⤵

case study
Efekty kampanii Google Ads dla Loftowych Domów
9 062 złotych budżetu
Środki zostały rozdysponowane na przestrzeni 3 miesięcy.
194 kontakty
Łączna ilość pozyskanych leadów poprzez formularz kontaktowy.
~47 zł za kontakt
Średnia cena kontaktu przy produkcie za ~200 tyś.
26 368 kliknięcia
i interakcje
Kampanie doprowadziły do znacznego wzrostu ruchu na stronie klienta.
Średnie CPC 34 grosze
Średni koszt kliknięcia wyniósł zaledwie 34 grosze dla ogółu kampanii.
Ponad 623 500 wyświetleń
Reklamy wyświetliły się 623 540 razy w Google, YouTube, AdSense i nie tylko.

Po przeprowadzeniu analizy zaplanowaliśmy strategię…
Naszym celem było przede wszystkim pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów szukających domów modułowych, w związku z czym postanowiliśmy skupić się na osobach na etapie „rozważania” i „konwersji”…
… i rozpoczęliśmy pracę nad kampanią.
Po wspólnej analizie potrzeb wraz z klientem ustaliliśmy, że kluczowe jest, aby osoby zainteresowane kupnem domu modułowego kontaktowały się z nim za pomocą formularzy kontaktowych znajdujących się na jego stronie internetowej. Formularze zawierają m.in. informację o wybranym modelu.
Dysponując wypełnionym formularzem, pracownicy Loftowych Domów wiedzą, jaki produkt zaciekawił danego klienta oraz jakie ma on wymagania, co pozwala im odpowiednio przygotować się do rozmowy i zaprezentować optymalne rozwiązania.
Mając to na uwadze, stworzyliśmy i odpowiednio skonfigurowaliśmy poszczególne kampanie i grupy reklam, po czym przygotowaliśmy angażujące pakiety treści.
Jaki był nasz główny cel?
Klientowi zależało na pozyskaniu leadów osób, które interesuje ograniczenie kosztów i formalności związanych z budową domu, ale jednocześnie nie chcą iść na kompromisy w zakresie jakości wykonania oraz atrybutów wizualnych.
Priorytet stanowiło ograniczenie ilości mało konkretnych zapytań od niezdecydowanych osób, aby usprawnić działania konsultantów.
Istotną rolę odegrał także czas. Kluczowe było, aby pierwsze leady pojawiły się bardzo szybko, a kolejne spływały w stabilnym, a jednocześnie możliwym do błyskawicznego obsłużenia tempie.
Duży nacisk położyliśmy na:
▶ dywersyfikację typów kampanii,
▶ dogłębną analizę słów kluczowych mających zostać wykorzystanych w kampanii,
▶ przygotowanie wysokiej jakości treści reklam i grafik,
▶ stworzenie listy wykluczających słów kluczowych i ciągłe jej uzupełnianie,
▶ regularną analizę, a następnie optymalizację kampanii w oparciu o pozyskane dane,
▶ usuwanie najmniej skutecznych reklam i przenoszenie środków na najbardziej efektywne kampanie,
▶ edycję treści reklam na podstawie zebranych danych,
▶ manipulowanie budżetem reklamowym oraz maksymalnymi stawkami za kliknięcie w zależności od wyników kampanii i poszczególnych słów kluczowych,
▶ optymalizację przez cały okres trwania kampanii.
Jakie osiągnęliśmy efekty?
Kampanie spełniły założone cele, a więc doprowadziły do:
▶ szybkiego pozyskania ponad 190 nowych, a przede wszystkim wartościowych leadów, znacznego wzrostu ruchu na stronie klienta
▶ zwiększenia zainteresowania oferowanymi przez firmę domami modułowymi.
Firma Loftowe Domy zyskała potencjalnych klientów praktycznie natychmiast po starcie kampanii, a kolejni pojawiali się regularnie przez kolejne miesiące. Dzięki temu wzrost zainteresowania produktem zauważalny był gołym okiem, a regularny napływ leadów sprawiał, że firma mogła sprawnie obsłużyć każdego zainteresowanego, bez zatorów, a co najważniejsze – przekuć wielu potencjalnych klientów w klientów firmy Loftowe Domy.
▶ Klient postanowił kontynuować współpracę z nami i wykorzystywać tak skuteczny kanał, jakim okazało się Google Ads, w swoich dalszych działaniach marketingowych.

Realizacja
Jak wyglądały przykładowe reklamy?










REAKCJA
Cel osiągnięty –
satysfakcja klienta z efektów

Andrzej Dudek
Właściciel loftowedomy.pl

FAQ
Czym są Google Ads?
Google Ads to przede wszystkim reklamy w sieci wyszukiwania Google, jednak nie tylko. Ten system reklamowy pozwala również na promowanie firmy między innymi na YouTube, w Gmailu, sklepie Google Play i na milionach stron internetowych biorących będących częścią programu AdSense. W związku z tym pozwalają na dotarcie do ogromnej rzeszy użytkowników.
W zależności od typu kampanii i reklamy, swoje treści można kierować zarówno do osób, które weszły już w jakąś interakcję z firmą (na przykład dotychczasowych klientów), jak i do tych, którzy nigdy nawet o niej nie słyszeli. Na przykład do osób wyszukujących konkretne słowa kluczowe bądź należących do określonych grup, przykładowo pasjonatów sportu czy biznesmenów.
System Google Ads pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów w niezwykle szybkim tempie. Pierwsze zapytania mogą spływać już po zaledwie kilku godzinach od uruchomienia kampanii. Jednocześnie za jego pomocą można wypełniać nie tylko cele krótkoterminowe (np. sprzedaż), ale też długoterminowe, takie jak zwiększenie świadomości marki w Internecie.
Odpowiednie dopasowanie rodzaju wykorzystywanych reklam do celu kampanii i jej odbiorców jest kluczowe. Google Ads oferuje możliwość wykorzystywania wielu różnorodnych typów reklam. Najważniejsze z nich to reklamy tekstowe, graficzne (nazywane displayowymi) oraz wideo. Istnieją także formaty reklamowe, które są połączeniem wielu z nich, a więc na przykład reklamy zawierające obraz i tekst.
Reklamy tekstowe świetnie sprawdzają się w przypadku, gdy chcemy trafić do klientów na etapie świadomości lub konwersji, w szczególności do klientów nowych. Z kolei reklamy graficzne i wideo są doskonałym narzędziem w kampaniach remarketingowych oraz takich, których celem jest zwiększenie świadomości marki. Wiele jednak zależy od okoliczności, dlaczego do tworzenia kampanii zawsze trzeba podchodzić indywidualnie.
Niezależnie od tego, na jaki typ reklamy zostanie wykorzystany, stworzone treści reklamowe powinny mieć kilka cech wspólnych. Ważne jest przede wszystkim to, aby miały one odpowiednią rozdzielczość, były przejrzyste i wyraźnie przekazywały komunikat marketingowy. Nieodłączną częścią większości reklam dowolnego typu jest CTA (Call to Action), czyli wezwanie do działania, na przykład „Zarejestruj się” czy „Sprawdź”.
Kampanie Google Ads można wykorzystywać do osiągnięcia bardzo różnorodnych rezultatów. Najbardziej oczywistymi z nich jest wzrost sprzedaży oferowanych produktów, to jednak tylko czubek góry lodowej. Za pomocą poszczególnych typów kampanii i rozszerzeń reklam można uzyskać także innego rodzaju wyniki, pasujące do aktualnej strategii marketingowej.
Mowa tutaj między innymi o wypełnianiu przez potencjalnych klientów formularzy kontaktowych lub wykonywania połączeń telefonicznych do firmy. Przedsiębiorcy chcący promować swoje fizyczne placówki i sklepy również mają taką możliwość – za pomocą systemu Google Ads da się przykładowo reklamować swój biznes na mapach Google.
Z uwagi na integrację Google Ads ze sklepem Google Play i dostępnymi w nim aplikacjami to także doskonałe narzędzie dla firm, które mają swoją aplikację mobilną lub planują wejść z nią na rynek i chcą zwiększyć ilość jej instalacji. Możliwości są niemal nieograniczone, dlatego też zdecydowana większość przedsiębiorców, niezależnie od branży, może zyskać na skorzystaniu z systemu Google Ads.
Na skuteczną kampanię Google Ads składa się wiele kroków. Należy zacząć od dogłębnej analizy takich czynników, jak potrzeby klienta, jego możliwości oraz aktualna sytuacja na rynku. Kolejny krok to ustalenie strategii działania i jej późniejsza implementacja. Na tym jednak działania się nie kończą, ponieważ konieczne jest nieustanne monitorowanie przebiegu kampanii, analiza jej efektywności i dokonywanie działań optymalizacyjnych.
Żeby zrobić to wszystko w maksymalnie skuteczny sposób i uzyskać jak najlepsze rezultaty, nie obejdzie się bez wieloletniego doświadczenia i odpowiednich umiejętności. Każdy byłby w stanie uruchomić kampanię, ale dobranie niewłaściwych ustawień, stworzenie niskiej jakości treści czy brak optymalizacji spowodują w większości przypadków „przepalenie” budżetu na kliknięcia, które nie doprowadzą do zwiększenia sprzedaży czy większej ilości zapytań o usługi.
W związku z tym wiele firm decyduje się na zlecenie obsługi kampanii Google Ads agencjom marketingowym. Efectownia dysponuje certyfikowanymi specjalistami Google Ads oraz posiada tytuł Partnera Google. W związku z tym powierzając nam stworzenie kampanii i dalsze nimi zarządzanie możesz mieć pewność, że uzyskasz wsparcie wykwalifikowanych ekspertów.
Nie da się jednoznacznie określić optymalnego budżetu dla kampanii bez kompletu informacji na temat między innymi możliwości finansowych danej firmy, jej oczekiwań, konkurencji, a także stawek dla słów kluczowych związanych z oferowanymi przez nią produktami oraz usługami. Wbrew pozorom nie zawsze więcej znaczy lepiej i w niektórych sytuacjach znaczne zwiększenie budżetu nie doprowadzi do wyższej efektywności kampanii, a wręcz przeciwnie.
Google Ads nie ma minimalnego progu wydatków dziennych ani miesięcznych, co oznacza, że można bez problemu uruchamiać kampanie nawet z budżetami rzędu zaledwie kilku złotych dziennie. Jednocześnie w przypadku zbyt niskich stawek reklamy nie będą wyświetlały się w ogóle, ponieważ przegrają aukcje o przestrzeń reklamową, bądź też ilość kliknięć możliwa do uzyskania w danym budżecie będzie na tyle niska, że nie doprowadzi do żadnych konwersji.
Dlatego też tak ważne jest, aby odpowiednio dobrać budżety dla poszczególnych kampanii, a także właściwie dopasować stawki dla poszczególnych słów kluczowych. Ciągła analiza efektywności kampanii Google Ads i optymalizowanie stawek oraz budżetów już po jej rozpoczęciu pozwolą na osiągnięcie maksymalnego zwrotu z inwestycji.
NAPISZ DO NAS
Zainteresowała Cię nasza usługa?
Napisz do nas!














