reklama-google
2
case study

194 leady w 3 miesi膮ce
na produkty warte ~200 tys.

Kim jest nasz klient? 馃彔 LOFTOWE DOMY to firma oferuj膮ca projekty, produkcj臋 i monta偶 m.in. dom贸w modu艂owych niewymagaj膮cych zezwolenia.

Zwr贸ci艂a si臋 do nas w celu pozyskania du偶ej ilo艣ci warto艣ciowych lead贸w w kr贸tkim czasie. Wsp贸lnie zdecydowali艣my o wykorzystaniu w tym celu systemu reklamowego Google.

Skuteczna kampania Google Ads pozwoli艂a znacznie zwi臋kszy膰 zainteresowanie produktem.

馃搱聽 Poni偶ej obja艣nimy krok po kroku, jak dzia艂ali艣my i co sprawi艂o, 偶e uda艂o nam si臋 w ci膮gu 3 miesi臋cy kampanii, wygenerowa膰 niemal 200 zapyta艅.

Czytaj dalej 鈥 WARTO 猡

case study

Efekty kampanii Google Ads dla Loftowych Dom贸w

9 062 z艂otych bud偶etu

艢rodki zosta艂y rozdysponowane na przestrzeni 3 miesi臋cy.

194 kontakty

艁膮czna ilo艣膰 pozyskanych lead贸w poprzez formularz kontaktowy.

~47 z艂 za kontakt

艢rednia cena kontaktu przy produkcie za ~200 ty艣.

26 368 klikni臋cia
i interakcje

Kampanie doprowadzi艂y do znacznego wzrostu ruchu na stronie klienta.

艢rednie CPC 34 grosze

艢redni koszt klikni臋cia wyni贸s艂 zaledwie 34 grosze dla og贸艂u kampanii.

Ponad 623 500 wy艣wietle艅

Reklamy wy艣wietli艂y si臋 623 540 razy w Google, YouTube, AdSense i nie tylko.

nasz klient

Loftowe Domy

Po przeprowadzeniu analizy zaplanowali艣my strategi臋鈥

Naszym celem by艂o przede wszystkim pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klient贸w szukaj膮cych dom贸w modu艂owych, w zwi膮zku z czym postanowili艣my skupi膰 si臋 na osobach na etapie „rozwa偶ania” i „konwersji”鈥

… i rozpocz臋li艣my prac臋 nad kampani膮.

Po wsp贸lnej analizie potrzeb wraz z klientem ustalili艣my, 偶e kluczowe jest, aby osoby zainteresowane kupnem domu modu艂owego kontaktowa艂y si臋 z nim za pomoc膮 formularzy kontaktowych znajduj膮cych si臋 na jego stronie internetowej. Formularze zawieraj膮 m.in. informacj臋 o wybranym modelu.

Dysponuj膮c wype艂nionym formularzem, pracownicy Loftowych Dom贸w wiedz膮, jaki produkt zaciekawi艂 danego klienta oraz jakie ma on wymagania, co pozwala im odpowiednio przygotowa膰 si臋 do rozmowy i zaprezentowa膰 optymalne rozwi膮zania.

Maj膮c to na uwadze, stworzyli艣my i odpowiednio skonfigurowali艣my poszczeg贸lne kampanie i grupy reklam, po czym przygotowali艣my anga偶uj膮ce pakiety tre艣ci.

Jaki by艂 nasz g艂贸wny cel?

Klientowi zale偶a艂o na pozyskaniu lead贸w os贸b, kt贸re interesuje ograniczenie koszt贸w i formalno艣ci zwi膮zanych z budow膮 domu, ale jednocze艣nie nie chc膮 i艣膰 na kompromisy w zakresie jako艣ci wykonania oraz atrybut贸w wizualnych.

Priorytet stanowi艂o ograniczenie ilo艣ci ma艂o konkretnych zapyta艅 od niezdecydowanych os贸b, aby usprawni膰 dzia艂ania konsultant贸w.

Istotn膮 rol臋 odegra艂 tak偶e czas. Kluczowe by艂o, aby pierwsze leady pojawi艂y si臋 bardzo szybko, a kolejne sp艂ywa艂y w stabilnym, a jednocze艣nie mo偶liwym do b艂yskawicznego obs艂u偶enia tempie.

Du偶y nacisk po艂o偶yli艣my na:

鈻堵 dywersyfikacj臋 typ贸w kampanii,

鈻堵 dog艂臋bn膮 analiz臋 s艂贸w kluczowych maj膮cych zosta膰 wykorzystanych w kampanii,

鈻堵 przygotowanie wysokiej jako艣ci tre艣ci reklam i grafik,

鈻堵 stworzenie listy wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych i ci膮g艂e jej uzupe艂nianie,

鈻堵 regularn膮 analiz臋, a nast臋pnie optymalizacj臋 kampanii w oparciu o pozyskane dane,

鈻堵 usuwanie najmniej skutecznych reklam i przenoszenie 艣rodk贸w na najbardziej efektywne kampanie,

鈻堵 edycj臋 tre艣ci reklam na podstawie zebranych danych,

鈻堵 manipulowanie bud偶etem reklamowym oraz maksymalnymi stawkami za klikni臋cie w zale偶no艣ci od wynik贸w kampanii i poszczeg贸lnych s艂贸w kluczowych,

鈻堵 optymalizacj臋 przez ca艂y okres trwania kampanii.

Jakie osi膮gn臋li艣my efekty?

Kampanie spe艂ni艂y za艂o偶one cele, a wi臋c doprowadzi艂y do:

鈻堵犅 szybkiego pozyskania ponad 190 nowych, a przede wszystkim warto艣ciowych lead贸w, znacznego wzrostu ruchu na stronie klienta

鈻堵犅 zwi臋kszenia zainteresowania oferowanymi przez firm臋 domami modu艂owymi.
Firma Loftowe Domy zyska艂a potencjalnych klient贸w praktycznie natychmiast po starcie kampanii, a kolejni pojawiali si臋 regularnie przez kolejne miesi膮ce. Dzi臋ki temu wzrost zainteresowania produktem zauwa偶alny by艂 go艂ym okiem, a regularny nap艂yw lead贸w sprawia艂, 偶e firma mog艂a sprawnie obs艂u偶y膰 ka偶dego zainteresowanego, bez zator贸w, a co najwa偶niejsze 鈥 przeku膰 wielu potencjalnych klient贸w w klient贸w firmy Loftowe Domy.

鈻堵犅 Klient postanowi艂 kontynuowa膰 wsp贸艂prac臋 z nami i wykorzystywa膰 tak skuteczny kana艂, jakim okaza艂o si臋 Google Ads, w swoich dalszych dzia艂aniach marketingowych.

Realizacja

Jak wygl膮da艂y przyk艂adowe reklamy?

reklama-baner
reklama-yt
baner-onet
REAKCJA

Cel osi膮gni臋ty 鈥
satysfakcja klienta z efekt贸w

Emilia Clarke
To co dla nas najwa偶niejsze to fakt, 偶e dzi臋ki przeprowadzonej kampanii zyskali艣my nowych klient贸w. Dodatkowo ich pozyskanie by艂o znacznie u艂atwione, gdy偶 kontaktowa艂y si臋 z nami osoby faktycznie zainteresowane domami modu艂owymi, kt贸re w du偶ej mierze by艂y na etapie szukania wykonawcy. Mogli艣my wi臋c pomin膮膰 etap poszukiwania potencjalnych zainteresowanych 鈥 co oznacza dla nas bardzo du偶膮 oszcz臋dno艣膰 czasu i koszt贸w przedstawicieli handlowych. Bior膮c pod uwag臋 ca艂kowity koszt kampanii 鈥 zwr贸ci艂 si臋 on nam niemal偶e natychmiast, a bior膮c pod uwag臋 cen臋 jednostkowego produktu, by艂y to najlepiej zainwestowane 艣rodki w marketing.
Andrzej Dudek
W艂a艣ciciel loftowedomy.pl
czym-sa-google-ads
FAQ

Czym s膮 Google Ads?

Google Ads to przede wszystkim reklamy w sieci wyszukiwania Google, jednak nie tylko. Ten system reklamowy pozwala r贸wnie偶 na promowanie firmy mi臋dzy innymi na YouTube, w Gmailu, sklepie Google Play i na milionach stron internetowych bior膮cych b臋d膮cych cz臋艣ci膮 programu AdSense. W zwi膮zku z tym pozwalaj膮 na dotarcie do ogromnej rzeszy u偶ytkownik贸w.

W zale偶no艣ci od typu kampanii i reklamy, swoje tre艣ci mo偶na kierowa膰 zar贸wno do os贸b, kt贸re wesz艂y ju偶 w jak膮艣 interakcj臋 z firm膮 (na przyk艂ad dotychczasowych klient贸w), jak i do tych, kt贸rzy nigdy nawet o niej nie s艂yszeli. Na przyk艂ad do os贸b wyszukuj膮cych konkretne s艂owa kluczowe b膮d藕 nale偶膮cych do okre艣lonych grup, przyk艂adowo pasjonat贸w sportu czy biznesmen贸w.

System Google Ads pozwala dotrze膰 do potencjalnych klient贸w w niezwykle szybkim tempie. Pierwsze zapytania mog膮 sp艂ywa膰 ju偶 po zaledwie kilku godzinach od uruchomienia kampanii. Jednocze艣nie za jego pomoc膮 mo偶na wype艂nia膰 nie tylko cele kr贸tkoterminowe (np. sprzeda偶), ale te偶 d艂ugoterminowe, takie jak zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki w Internecie.

Najwa偶niejsze typy reklam

Odpowiednie dopasowanie rodzaju wykorzystywanych reklam do celu kampanii i jej odbiorc贸w jest kluczowe. Google Ads oferuje mo偶liwo艣膰 wykorzystywania wielu r贸偶norodnych typ贸w reklam. Najwa偶niejsze z nich to reklamy tekstowe, graficzne (nazywane displayowymi) oraz wideo. Istniej膮 tak偶e formaty reklamowe, kt贸re s膮 po艂膮czeniem wielu z nich, a wi臋c na przyk艂ad reklamy zawieraj膮ce obraz i tekst.

Reklamy tekstowe 艣wietnie sprawdzaj膮 si臋 w przypadku, gdy chcemy trafi膰 do klient贸w na etapie 艣wiadomo艣ci lub konwersji, w szczeg贸lno艣ci do klient贸w nowych. Z kolei reklamy graficzne i wideo s膮 doskona艂ym narz臋dziem w kampaniach remarketingowych oraz takich, kt贸rych celem jest zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki. Wiele jednak zale偶y od okoliczno艣ci, dlaczego do tworzenia kampanii zawsze trzeba podchodzi膰 indywidualnie.

Niezale偶nie od tego, na jaki typ reklamy zostanie wykorzystany, stworzone tre艣ci reklamowe powinny mie膰 kilka cech wsp贸lnych. Wa偶ne jest przede wszystkim to, aby mia艂y one odpowiedni膮 rozdzielczo艣膰, by艂y przejrzyste i wyra藕nie przekazywa艂y komunikat marketingowy. Nieod艂膮czn膮 cz臋艣ci膮 wi臋kszo艣ci reklam dowolnego typu jest CTA (Call to Action), czyli wezwanie do dzia艂ania, na przyk艂ad 鈥瀂arejestruj si臋鈥 czy 鈥濻prawd藕鈥.

Co mo偶na zyska膰?

Kampanie Google Ads mo偶na wykorzystywa膰 do osi膮gni臋cia bardzo r贸偶norodnych rezultat贸w. Najbardziej oczywistymi z nich jest wzrost sprzeda偶y oferowanych produkt贸w, to jednak tylko czubek g贸ry lodowej. Za pomoc膮 poszczeg贸lnych typ贸w kampanii i rozszerze艅 reklam mo偶na uzyska膰 tak偶e innego rodzaju wyniki, pasuj膮ce do aktualnej strategii marketingowej.

Mowa tutaj mi臋dzy innymi o wype艂nianiu przez potencjalnych klient贸w formularzy kontaktowych lub wykonywania po艂膮cze艅 telefonicznych do firmy. Przedsi臋biorcy chc膮cy promowa膰 swoje fizyczne plac贸wki i sklepy r贸wnie偶 maj膮 tak膮 mo偶liwo艣膰 鈥 za pomoc膮 systemu Google Ads da si臋 przyk艂adowo reklamowa膰 sw贸j biznes na mapach Google.

Z uwagi na integracj臋 Google Ads ze sklepem Google Play i dost臋pnymi w nim aplikacjami to tak偶e doskona艂e narz臋dzie dla firm, kt贸re maj膮 swoj膮 aplikacj臋 mobiln膮 lub planuj膮 wej艣膰 z ni膮 na rynek i chc膮 zwi臋kszy膰 ilo艣膰 jej instalacji. Mo偶liwo艣ci s膮 niemal nieograniczone, dlatego te偶 zdecydowana wi臋kszo艣膰 przedsi臋biorc贸w, niezale偶nie od bran偶y, mo偶e zyska膰 na skorzystaniu z systemu Google Ads.

Jak stworzy膰 skuteczn膮 kampani臋?

Na skuteczn膮 kampani臋 Google Ads sk艂ada si臋 wiele krok贸w. Nale偶y zacz膮膰 od dog艂臋bnej analizy takich czynnik贸w, jak potrzeby klienta, jego mo偶liwo艣ci oraz aktualna sytuacja na rynku. Kolejny krok to ustalenie strategii dzia艂ania i jej p贸藕niejsza implementacja. Na tym jednak dzia艂ania si臋 nie ko艅cz膮, poniewa偶 konieczne jest nieustanne monitorowanie przebiegu kampanii, analiza jej efektywno艣ci i dokonywanie dzia艂a艅 optymalizacyjnych.

呕eby zrobi膰 to wszystko w maksymalnie skuteczny spos贸b i uzyska膰 jak najlepsze rezultaty, nie obejdzie si臋 bez wieloletniego do艣wiadczenia i odpowiednich umiej臋tno艣ci. Ka偶dy by艂by w stanie uruchomi膰 kampani臋, ale dobranie niew艂a艣ciwych ustawie艅, stworzenie niskiej jako艣ci tre艣ci czy brak optymalizacji spowoduj膮 w wi臋kszo艣ci przypadk贸w 鈥瀙rzepalenie鈥 bud偶etu na klikni臋cia, kt贸re nie doprowadz膮 do zwi臋kszenia sprzeda偶y czy wi臋kszej ilo艣ci zapyta艅 o us艂ugi.

W zwi膮zku z tym wiele firm decyduje si臋 na zlecenie obs艂ugi kampanii Google Ads agencjom marketingowym. Efectownia dysponuje certyfikowanymi specjalistami Google Ads oraz posiada tytu艂 Partnera Google. W zwi膮zku z tym powierzaj膮c nam stworzenie kampanii i dalsze nimi zarz膮dzanie mo偶esz mie膰 pewno艣膰, 偶e uzyskasz wsparcie wykwalifikowanych ekspert贸w.

Jaki bud偶et powinna mie膰 kampania?

Nie da si臋 jednoznacznie okre艣li膰 optymalnego bud偶etu dla kampanii bez kompletu informacji na temat mi臋dzy innymi mo偶liwo艣ci finansowych danej firmy, jej oczekiwa艅, konkurencji, a tak偶e stawek dla s艂贸w kluczowych zwi膮zanych z oferowanymi przez ni膮 produktami oraz us艂ugami. Wbrew pozorom nie zawsze wi臋cej znaczy lepiej i w niekt贸rych sytuacjach znaczne zwi臋kszenie bud偶etu nie doprowadzi do wy偶szej efektywno艣ci kampanii, a wr臋cz przeciwnie.

Google Ads nie ma minimalnego progu wydatk贸w dziennych ani miesi臋cznych, co oznacza, 偶e mo偶na bez problemu uruchamia膰 kampanie nawet z bud偶etami rz臋du zaledwie kilku z艂otych dziennie. Jednocze艣nie w przypadku zbyt niskich stawek reklamy nie b臋d膮 wy艣wietla艂y si臋 w og贸le, poniewa偶 przegraj膮 aukcje o przestrze艅 reklamow膮, b膮d藕 te偶 ilo艣膰 klikni臋膰 mo偶liwa do uzyskania w danym bud偶ecie b臋dzie na tyle niska, 偶e nie doprowadzi do 偶adnych konwersji.

Dlatego te偶 tak wa偶ne jest, aby odpowiednio dobra膰 bud偶ety dla poszczeg贸lnych kampanii, a tak偶e w艂a艣ciwie dopasowa膰 stawki dla poszczeg贸lnych s艂贸w kluczowych. Ci膮g艂a analiza efektywno艣ci kampanii Google Ads i optymalizowanie stawek oraz bud偶et贸w ju偶 po jej rozpocz臋ciu pozwol膮 na osi膮gni臋cie maksymalnego zwrotu z inwestycji.

NAPISZ DO NAS

Zainteresowa艂a Ci臋 nasza us艂uga?
Napisz do nas!