case study
Wzrost ruchu o 2235%
✅ SpłataPożyczek.pl zespół doradców kredytowych, z wieloletnim doświadczeniem w branży, których specjalnością są kredyty dla zadłużonych oraz konsolidacyjne.
📈 Wraz z rosnącą popularnością pośrednictwa kredytowego oraz usług świadczonych całkowicie zdalnie, zwiększyła się także konkurencja i wtedy postanowiliśmy wspólnie zawalczyć o miejsce lidera wśród specjalistów kredytowych i skierować klientów pod skrzydła pośredników SpłataPożyczek.pl.
⭕ Droga była długa i kręta, bowiem firma dopiero chciała zaznaczyć swoją obecność w sieci, a w konsekwencji zdobyć najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
case study
Efekty kampani SEO dla Spłata Pożyczek
558 fraz
w TOP 3
Zaczynaliśmy od 7 fraz w TOP 3, dziś mamy 558 fraz w TOP 3 – co oznacza 7971% wzrostu.
1980 fraz w TOP 10
Z 39 fraz w TOP 10, obecnie przeszliśmy do 1980 fraz w TOP 10 - to 5077% wzrostu.
7874 fraz w TOP 50
Zaczynaliśmy od 1034 fraz w TOP 50, a dziś odnotowujemy wzrost o 761%.
2235% więcej użytkowników
W lutym 2020 pozyskaliśmy 1854 użytkowników, w styczniu 2021 było ich już 43 298.
2520% więcej połączeń telefonicznych
Poprzez wtyczkę Live Call w lutym 2020 zarejestrowaliśmy raptem 5 połączeń, w styczniu 2021 aż 126.
2359% więcej wypełnionych wniosków
W lutym 2020 Klienci wypełnili 22 wnioski online, a w styczniu 2021 spłynęło 519 wniosków.
Po analizie przystąpiliśmy do nakreślenia planu działania ….
Po przeprowadzeniu szczegółowych analiz mogliśmy stwierdzić, że konkurencja ma bardzo silny profil linków i w tej formie walka będzie nie tylko trudna, długa i ciężka, ale także nie ma gwarancji sukcesu. Jednakże wywnioskowaliśmy także, że są pewne “luki” – wolne miejsca, które można wypełnić wysokiej jakości treścią i na to postawiliśmy. Zrezygnowaliśmy z tzw. „walki z wiatrakami” na korzyść spersonalizowanego planu działania, który zakładał wypełnienie znalezionej luki i zdobycie pozycji lidera, tam gdzie inne firmy nie dostrzegły swoich możliwości.
Projekt podzielony został na 3 kluczowe etapy, aby móc przydzielić zadania poszczególnym specjalistom, a także realnie mierzyć ich efektywność i skuteczność:
⭐ analiza potrzeb i “możliwości” którymi dysponowaliśmy;
⭐ stworzenie planu content marketingu i odpowiednia lokacja zadań;
⭐ realizacja, weryfikacja już wprowadzonych zmian oraz ich skuteczności, wdrażanie poprawek oraz realizowanie kolejnych zadań z dodatkową wiedzą (unikając wcześniejszych nieefektywnych działań, które łatwo możemy wykryć dzięki regularnej weryfikacji skuteczności naszych dotychczasowych poczynań).
Jaki był nasz główny cel?
Głównym celem było oczywiście budowanie widoczności “nowego gracza” na rynku, które docelowo miało generować leady dla klienta.
Jak wspominaliśmy na początku, zaczynaliśmy praktycznie od zera, a cele były nie tylko dalekosiężne, ale i obejmowały wiele elementów marketingu internetowego. Zależało nam na tym aby wypełnić znalezioną lukę w pełni, wysokiej jakości treściami, które miały być zarówno przyjazne dla odbiorców, jak i algorytmów Google. To właśnie na content postawiliśmy największy nacisk i w tym zauważyliśmy swoją szansę na zajęcie pozycji lidera w branży.
Oczywiście aby wspomóc działania długoterminowe, takie jak pozycjonowanie strony internetowej i zwiększanie pozycji na organiczne wyniki wyszukiwania oraz zwiększanie rozpoznawalności marki, wdrożyliśmy również płatne elementy, które miały generować leady i zwiększać sprzedaż „od ręki” – bowiem działamy kompleksowo i łączymy potrzeby Klienta z działaniami długoterminowymi, które efekty przynoszą po czasie, jednakże utrzymują się bardzo długo.
Z jakim problemem i oczekiwaniami przyszedł do nas klient?
Rynek finansów, a nawet mówiąc bardziej szczegółowo – rynek kredytów i pożyczek, to obszar bardzo szeroki. Jest to jedna z branż, w których bez żadnych analiz, możemy dostrzec bardzo silną konkurencję. Walczymy tutaj o czołowe pozycje nie tylko z innymi firmami pośredniczącymi w pozyskiwaniu kredytów, ale także z bankami i ich własnymi doradcami oraz firmami pożyczkowymi.
Dodatkowo klient chciał zbudować portal praktycznie od zera, aby zwrócić uwagę na każdy element, który w najmniejszym stopniu może wpływać na konwersję. Wymagało to sporo czasu i dużo pracy każdego członka zespołu. Od researchu i audytu, poprzez stworzenie content planu, aż po realizację. Jednak zacznijmy od początku …
Duży nacisk położyliśmy na:
Po dokładnym określeniu budżetu oraz zweryfikowaniu jakie działania będą się w nim mieścić, zaczęliśmy kolejny etap.
✅ Przeprowadziliśmy rzetelny research pod słowa kluczowe oraz wielopłaszczyznową analizę m.in. z użyciem takich narzędzi jak Senuto i SurferSEO.
✅ Zbudowaliśmy wraz z klientem listę kilkuset fraz i tematów, które następnie zostały przydzielone do napisania przez doświadczonych copywriterów w zgodzie z zasadami SEO (oczywiście w ustalonych „etapach”), które wzbogacą zakładki na stronie, część blogową, a także wizytówkę Google itp.
✅ Rozpoczęliśmy szeroko rozumiane pozycjonowanie strony Klienta. Ze względu na tak wielopłaszczyznowy zakres pracy, zaangażowany został cały zespół: specjaliści SEO, copywriterzy, osoby zajmujące się marketingiem szeptanym oraz odpowiedzialne za link building.
📈 Warte zaznaczenia jest to, że przez ten czas napisaliśmy na blog klienta 94 artykuły, średnio każdy po 10 000 znaków, co daje 940 000 znaków !
✅ Ponadto mocno zostały wzbogacone zakładki ofertowe klienta (jest ich ponad 20), na które napisaliśmy ponad 200 000 znaków contentu.
📈 Przeprowadzone analizy pozwoliły nam ustalić, że wszystkie wzrosty % w dużej mierze są zasługą wprowadzonych treści na stronie www. To pokazało, że nie tylko znaleźliśmy lukę, ale także potrafiliśmy przekuć to na swój sukces.
Oferta FaceBook ADS
lorem ipsu lorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem
ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem lorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsumlorem ipsum ipsum
Jakie osiągnęliśmy efekty?
Najlepszym podsumowaniem oczywiście nie będą nasze słowa, a liczby, które najlepiej świadczą o sukcesie tej kampanii:
📈 558 fraz w TOP 3
📈 1980 fraz w TOP 10
📈 7874 fraz w TOP 50
a co za tym idzie teraz średnio w miesiącu generujemy ponad 40 000 użytkowników trafiających do nas z ruchu organicznego, którzy generują łącznie ponad 640 leadów, czy to w formie wypełnionego wniosku czy połączenia telefonicznego poprzez LiveCall.
Statystyki
Wzrosty jakie udało nam się osiągnąć
REAKCJA
Reakcja naszego klienta po przeprowadzonej kampanii
SEO!
Rozpoczynając współpracę z firmą Efectownia liczyliśmy na wzrost zainteresowania naszym serwisem oraz na systematyczny wzrost liczby zainteresowanych klientów. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie strony internetowej jest to bardzo długi proces, a na sukces składa się wiele czynników. Jednak już po około 5 miesiącach wyniki zaczęły przechodzić nasze najśmielsze oczekiwania, a kolejne miesiące przynosiły (i w dalszym ciągu przynoszą) coraz lepsze rezultaty.
Dzięki agencji marketingowej Efectownia mogliśmy dotrzeć z wysokiej jakości usługami do szerszej grupy użytkowników. Nasza współpraca przyniosła nam wymierne korzyści na wielu polach. Zyskaliśmy setki nowych, zadowolonych klientów, którzy polecają naszą firmę swoim znajomym i rodzinie. Zdecydowanie wzrosła również świadomość naszej marki.
Po ponad roku współpracy wiemy, że Efectownia to jedna z najlepszych agencji SEO w Polsce.
Z wielką przyjemnością polecam,
Marta Stasiowska
ProkurentFAQ
FAQ związane z SEO
Czym jest SEO i na czym polega
SEO czyli Search Engine Optimization, a mówiąc po polsku – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Ma na celu zwiększyć widoczność strony internetowej w sieci, a co za tym idzie, zbudować lub odpowiednio zwiększyć ruch na stronie www z organicznych wyników wyszukiwania (czyli tych darmowych). Proces ten nie jest łatwy, ani szybki. Trzeba bowiem zoptymalizować stronę zarówno pod kątem algorytmów Google (które nie są stałe, a znaczące zmiany mogą pojawiać się z dnia na dzień) oraz zadbać o jej autorytet (co wyklucza niektóre działania). Śmiało można powiedzieć, że SEO łączy ze sobą działania czysto techniczne z IT, z marketingiem i reklamą. Z reguły więc oddając tę kwestię w ręce profesjonalistów, działaniami składającymi się na optymalizację zajmie się nie jeden człowiek, a grupa różnych specjalistów. To właśnie jeden z powodów dlaczego samodzielnie działania, prowadzone przez laika, nie są najlepszym wyjściem i najczęściej nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.
Różnice SEO a Adsy
Tak jak już wspominaliśmy powyżej, SEO jest procesem, w którym nic nie dzieje się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Wszystko wymaga czasu, ale także pewnej systematyczności. Raz przeprowadzona optymalizacja nie wystarczy, a działania trzeba prowadzić regularnie, chociażby ze względu na ciągle zmieniające się algorytmy Google. Owszem po pewnym czasie, kiedy to prowadzona jest optymalizacja nasza witryna utrzyma zdobyte wcześniej pozycje, jednakże jakiekolwiek zmiany w algorytmie, które nie będą wdrażane w działania, mogą spowodować, że nasza witryna zacznie tracić pozycje. SEO obejmuje takie sfery jak m.in. aspekty techniczne witryny, struktura i treści znajdujące się na stronie, elementy wizualne, profil linków zewnętrznych i wewnętrznych.
Google Ads to reklamy płatne, pojawiające się na górze listy wyników wyszukiwania, po wpisaniu interesującego nas hasła. W przeciwieństwie do SEO, rezultaty odnotowujemy natychmiast po utworzeniu reklamy, jednakże także wraz z ich zakończeniem, nasze reklamy znikają, a wraz z nimi widoczność naszej strony www.
Dlatego też nie powinniśmy pomijać, żadnej z tej kwestii. Działania SEO wymagają czasu i na rezultaty będzie trzeba poczekać czasem i kilka miesięcy. Ruch z Adwords zauważalny jest praktycznie od ręki, lecz nie daje nam stałych rezultatów, po zakończeniu danej kampanii. Wzajemne uzupełnianie się obu procesów jest najlepszym co możemy zrobić dla naszej strony www, godząc ze sobą szybkie efekty z długofalową promocją w wyszukiwarce.
Dlaczego warto inwestować w SEO
Mamy stu procentową pewność, że strona www, która powstała bez znajomości choćby podstawowych zasad SEO, nie zdobędzie czołowych miejsc w wyszukiwarce. Chcąc nie chcąc musimy zauważyć pewien trend, jakim jest przenoszenie biznesów do sieci. „Nie ma Cię w internecie = nie istniejesz” nabiera coraz to poważniejszego znaczenia. Konkurencja w praktycznie każdej dziedzinie rośnie z dnia na dzień. Im więcej podobnych stron, firm, produktów i usług, tym większa szansa na to, że zginiemy w tłumie. A jak dobrze wiemy, użytkownicy przeglądają oferty pojawiające się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, główną uwagę przywiązując oczywiście do pierwszych trzech, rzadko przechodząc na kolejną stronę, nie mówiąc już o kolejnych. Jeśli więc chcesz prowadzić rentowny biznes musisz znaleźć się w czołówce wyników wyszukiwania – co właśnie ma Ci dać SEO.