marketing poradniki

Marketing skierowany do pokolenia baby boomers. Zobacz, jak się z nim komunikować!

Marketing skierowany do pokolenia baby boomers. Zobacz, jak się z nim komunikować!

Sprzedając produkty lub świadcząc usługi w sieci, należy zdawać sobie sprawę, jak ważna jest personalizacja komunikatu i dostosowywanie go do odbiorcy. Chodzi tutaj m.in. o wiek, płeć, czy zainteresowania. To dość trudne zadanie, z którym każdego dnia zmagają się agencje marketingowe. Nierzadko zgłaszają się do nich klienci, którzy chcą dotrzeć do jednego z najliczniejszych pokoleń w historii, czyli baby boomers. Jak do nich trafić z reklamą? Czy to w ogóle możliwe? Przekonaj się!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Baby boomers, czyli kto?

Baby boomers to pokolenie ludzi, którzy urodzili się w latach 1946-1964. Nazwa ta wynika z wysokiego przyrostu naturalnego, który miał miejsce w tym okresie. Często nazywa się ich również generacją wyżu demograficznego. Są to lojalni konsumenci, choć wystarczy jedno potknięcie i szybko można ich do siebie zrazić. 

Zostali wychowani w tradycyjnym systemie edukacji, a ich młodość to lata komunizmu. Ciekawe jest również to, że nie są zbyt otwarci na zmiany, nie chodzą na skróty i są systematyczni. Baby boomers to ludzie, którzy boją się nowości. Pewnie wydaje Ci się, że dotarcie do takich osób jest praktycznie niemożliwe? Otóż pokażemy Ci, że choć nie jest to łatwym zadaniem, uda Ci się zdobyć przychylność pokolenia baby boomers. 

Są to obecnie ludzie 60+, którzy często dopiero w tym wieku zaczynają realizację swoich pasji, ponieważ wcześniej zwyczajnie brakowało im na to czasu ze względu na obowiązki zawodowe i rodzinne, co warto uwzględnić podczas tworzenia strategii marketingowej. 

Najlepsze formy komunikacji dla baby boomers, czyli tradycyjne formy mediów

Nie ma co ukrywać, że najlepszą formą komunikacji dla baby boomers są tradycyjne formy mediów, czyli m.in. telewizja. W 2020 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przeprowadziła badania, z których wynika, że nawet 63% Polaków powyżej 65 roku życia każdego dnia ogląda telewizję tradycyjną, więc chyba rozumiesz, że jest to jak najbardziej odpowiedni kanał komunikacji z boomerami. Zdajemy sobie jednak sprawę, że reklama telewizyjna wiąże się z dużymi kosztami i tak naprawdę jest to opcja dostępna wyłącznie dla dużych firm. A co z mniejszymi biznesami? 

Aby przyciągnąć do siebie ludzi z pokolenia baby boomers, można pomyśleć również nad zorganizowaniem kampanii telemarketingowej. Zapraszaj ich na spotkania i prezentację produktów/usług, choć pamiętaj, aby odpowiednio się do tego przygotować. Jeśli chcesz, aby wszystko poszło po Twojej myśli, konieczne jest, abyś przedstawił w jasny sposób korzyści wynikające ze skorzystania z oferty. 

Równie dobre efekty może przynieść reklama w gazecie. Osoby starsze chętnie sięgają po rozmaite czasopisma, szczególnie te lokalne i regionalne. Warto pomyśleć również o reklamie w telegazecie, biorąc pod uwagę, że ta grupa wiekowa jest związana z tradycyjnymi mediami takimi jak telewizja. Dodatkowo dobrze wiedzieć, że ten sposób promocji swojego biznesu wiąże się z niewielkim kosztem, a często okazuje się skuteczny. 

Rozważ także inwestycję w reklamę zewnętrzną. Boomerzy w odróżnieniu np. od pokolenia Z, gdy chcą nabyć jakiś produkt lub skorzystać z usługi, nie kierują się najpierw do sieci. To zdecydowanie nie jest ich pierwsza myśl. Zamiast tego będą się rozglądali dookoła w poszukiwaniu ciekawej reklamy przestrzennej w formie plakatu. To właśnie one stanowią źródło przydatnych informacji dla seniorów. Tego typu reklamy można spotkać w różnych miejscach takich jak np. słupy przygotowane do przyklejania reklam czy przystanki komunikacji miejskiej.

Czy reklama internetowa nie działa na pokolenie wyżu demograficznego?

I choć prawdą jest, że baby boomers bardziej polegają na tradycyjnych mediach niż informacjach udostępnianych w sieci, to jednak nie jest to jednoznaczne z tym, że nie ma ich w Internecie. 

Baby boomers również korzystają z Internetu, choć co prawda w dużo mniejszym stopniu niż inne pokolenia. Niektórzy nawet decydują się na zakupy online, chociaż to nie jest częste i z pewnością jest skutkiem małego obycia z technologiami czy nieufnością i ogólną podejrzliwością. Są to osoby, które zdecydowanie wolą iść do sklepu stacjonarnego i na żywo obejrzeć produkt. 

Nie używają zbyt często smartfonów i tabletów. Zdecydowanie bardziej preferują komputery stacjonarne. 

Jeśli chcesz stworzyć strategię dopasowaną do baby boomers i nie wiesz, w jaki kanał przekazu zainwestować, wiedz, że dobrym pomysłem będą media społecznościowe. Jedną z najchętniej odwiedzanych przez nich platform jest Facebook, więc działania prowadzone w tym obszarze mogą być jak najbardziej skuteczne. 

Jak widać, baby boomers chętnie korzystają również z serwisów informacyjnych takich jak WP czy Onet, dlatego idealnym pomysłem może okazać się również inwestycja w Google Ads. W trakcie tworzenia reklam zawsze musisz jednak pamiętać, że osoby zaliczane do tego pokolenia kochają wszystko analizować – a to wszystko po to, aby móc wybrać najlepszy produkt. 

🚀 Marketing skierowany do pokolenia baby boomers – podsumowanie

Teraz już wiesz, że baby boomers to pokolenie, którego absolutnie nie możesz ignorować. Ma ono sporo pieniędzy i wolnego czasu. Zatem osoby z tej generacji są idealnymi, potencjalnymi klientami, nie sądzisz? Niestety dotarcie do nich bywa problematyczne, ponieważ w niewielkim stopniu korzystają one z Internetu. W tym przypadku najskuteczniejszymi metodami są te tradycyjne, czyli telewizja, radio, prasa, choć nie warto pomijać całkowicie reklamy internetowej. Postaraj się odpowiednio dostosować strategię do ludzi w tym przedziale wiekowym i zwiększaj zyski – jesteśmy pewni, że z naszymi wskazówkami sprawnie uda Ci się dotrzeć do tej grupy. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *