Prowadzisz serwis informacyjny, a może na blogu firmowym dodajesz aktualne informacje branżowe? Powinieneś zatem wykorzystać Google News do zwiększenia widoczności swojej strony. Dzięki temu Twoja witryna stanie się jeszcze wiarygodniejszym źródłem informacji, co zachęci nowych odbiorców do zapoznania się z treściami. Jednak zanim dostrzeżesz wzrost ruchu na stronie, dowiedz się, jak dodać swoją stronę do sekcji Google News.
Co to jest Google News?
Google News to platforma stworzona przez Google w 2002 roku. Inspiracją były wydarzenia z 11 września 2001 roku, kiedy to zaistniała ogromna potrzeba docierania do wiarygodnych i bieżących informacji. Dlatego Google postanowił stworzyć agregat wiadomości pochodzących z różnych źródeł na całym świecie.
Dzięki temu użytkownicy mogą śledzić bieżące wydarzenia i przeglądać wiadomości z różnych branż itp. Kluczowe jest jednak to, że Google News dostarcza spersonalizowane treści, które są dopasowane do zainteresowań i historii wyszukiwań.
Z Google News możesz korzystać zarówno przy pomocy aplikacji mobilnej, jak i włączając sekcję wiadomości w wyszukiwarce Google.
Z perspektywy wydawców Google News to nieoceniona okazja, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Tym bardziej że treści mogą wyświetlać się przez 30 dni – jedynie dopasowanym odbiorcom.
Dlaczego warto dodać stronę do Google News?
Zastanawiasz się, dlaczego warto dodać stronę do Google News? Korzyści jest naprawdę sporo, a jedną z najważniejszych jest oczywiście zwiększenie widoczności Twojej witryny. Pamiętaj, że Google News to platforma o globalnym zasięgu, z której korzystają miliony użytkowników. Dlatego pojawienie się Twojej witryny w Google News to szansa na znaczące zwiększenie ruchu organicznego. Dotrzesz też do nowych odbiorców.
Co jeszcze sprawia, że warto dodać swoją stronę do sekcji Google News? Przedstawiamy kilka istotnych argumentów:
- wzrost wiarygodności – strony zatwierdzone przez Google News są uznawane za wiarygodne źródła wartościowych informacji. Jeśli pojawi się tam Twój wpis, to oznaka, że spełniasz naprawdę rygorystyczne kryteria dotyczące jakości treści. To świetny sposób na budowanie autorytetu i zaufania w oczach czytelników i wyszukiwarki,
- szybsze indeksowanie treści – warto przypomnieć, że Google News publikuje jedynie bieżące i aktualne informacje, a dzięki temu opublikowana przez Ciebie treść może pojawić się w indeksie Google w ciągu kilkunastu minut,
- monetyzacja treści – wystarczy, że połączysz Google News z Google Publisher Center, a możesz zacząć zarabiać na reklamach wyświetlanych obok treści opublikowanych w Google News.
Źródło: https://news.google.com/
Jak dodać swoją stronę do sekcji Google News?
Zastanawiasz się, co zrobić, żeby Twoja strona znalazła się w Google News? Możesz po prostu opublikować artykuł i czekać, aż algorytmy zaindeksują treść jako wydarzenia. Istnieje jednak spora obawa, że stanie się to na tyle późno, że treść przestanie być aktualna. Dlatego nie licz na przypadek, tylko samodzielnie zgłoś tekst do Google News. Pomoże Ci w tym dedykowane narzędzie Google Publisher Center.
Jak dodać swoją stronę do sekcji Google News? Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Zarejestruj się w Google Publisher Center – możesz też zalogować się na swoje konto w Google.
- Dodaj swoją witrynę – podaj dokładny URL Twojej publikacji i kliknij „Dodaj”.
- Uzupełnij informacje – gdy po kliknięciu „Dodaj” wyświetli Ci się okno, to przejdź do uzupełniania wszystkich informacji. Dodaj nazwę publikacji, czyli tytuł artykułu, ustaw lokalizację i język główny.
- Powiąż konto z Google Search Console – wystarczy, że klikniesz „Otwórz Search Console”, a następnie dodasz URL publikacji. Postępuj zgodnie z instrukcją Google. W ten sposób Google sprawdzi, czy na pewno jesteś autorem treści. Jeśli nie masz czasu na łączenie z Google Search Console, kliknij „Zrób to później”,
- Dodaj etykiety treści – dzięki nim Google będzie mógł skutecznie zaindeksować treści zgodnie z ich tematyką.
- Dodaj dane osoby do kontaktu – dodaj adres e-mail osoby, która pracowała nad publikacją i z którą będzie można skontaktować się w razie pojawienia się problemów technicznych.
- Skonfiguruj style wizualne – w sekcji „Ustawienia publikacji” włącz „Style wizualne” i uzupełnij informacje. Dodaj logo w formacie PNG lub JPEG i prześlij czcionki.
- Wyślij stronę do weryfikacji – gdy już uzupełnisz wszystkie niezbędne informacje, prześlij stronę do weryfikacji. Sam proces może potrwać nawet kilka tygodni.
Jakie wymagania musisz spełnić, żeby dodać stronę do sekcji Google News?
Wbrew pozorom nie wystarczy jedynie dodać stronę do Google News, aby zacząć publikować swoje treści. Kluczowe jest to, żeby teksty spełniały konkretne wytyczne, które dotyczą zarówno jakości publikacji, jak i jej aktualności czy też wiarygodności. Przekonaj się, jakie wymagania musisz spełnić, żeby dodać stronę do sekcji Google News.
Stwórz mapę strony dla Google News
Mapa strony to nieodłączny element, który pozwala robotom Google na szybkie i efektywne indeksowanie strony. Jednak w przypadku Google News powinieneś stworzyć osobną mapę strony, która będzie dedykowana jedynie artykułom newsowym. Możesz do tego wykorzystać np. wtyczkę RankMath.
Zadbaj o to, żeby dedykowana mapa strony składała się z adresów URL artykułów, które zostały opublikowane w ciągu ostatnich 48 godzin. Może to znacząco przyspieszyć indeksację strony.
Stwórz czytelną strukturę treści
Treści przeznaczone do Google News muszą być czytelne i dobrze zorganizowane. Dlatego niezbędne są zhierarchizowane nagłówki (H1, H2, H3 itd.). Sprawdzą się również pogrubienia, wyliczenia czy też cytaty zapisane kursywą.
Ile słów powinien mieć artykuł do Google News? Minimum to 80 słów, nie ma górnej granicy – dopasuj długość tekstu to tematyki i złożoności treści.
Zadbaj o responsywność strony
Bez spełnienia tego wymagania nie masz szans na wyświetlenie strony w Google News – musisz mieć responsywną witrynę. Tym bardziej że mnóstwo użytkowników korzysta z Google News właśnie na urządzeniach mobilnych.
Stwórz prosty i unikalny adres URL
Zadbaj o to, żeby każdy artykuł miał unikalny adres URL. Wystrzegaj się za to dodawania kilku ważnych informacji pod tym samym adresem. Zgodnie z wytycznymi Google URL powinno być proste i zoptymalizowane – dobrze, jeśli znajdzie się tam kategoria artykułu np. news lub blog.
Dodaj linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Czego jeszcze nie może zabraknąć w Twoim artykule, aby został zaakceptowany przez Google News? Dodaj linki wewnętrzne i zewnętrzne, a dzięki temu jeszcze bardziej zwiększysz wartość swojego artykułu. Doceniane są również przypisy do wiarygodnych źródeł, bo podkreślają autentyczność zawartych przez Ciebie informacji.
Zadbaj o wysoką jakość artykułu
Google News docenia strony, które zapewniają unikalne treści wyróżniające się wysoką jakością. Dlatego witryny, które kopiują teksty, a przy tym nie dodają do nich żadnej wartości, mają znacznie mniejsze szanse na publikację.
To niejedyny aspekt, który jest ważny dla Google. Znaczenie ma również poprawność językowa – brak błędów gramatycznych, ortograficznych i stylistycznych. Zgodnie z wytycznymi treści powinny być merytoryczne, obiektywne i dostarczać wartościowych informacji.
Jak sprawdzić, czy strona została dodana do Google News?
Po zgłoszeniu witryny do Google Wydarzenia warto samodzielnie zweryfikować aktualny status. Jak sprawdzić, czy strona została dodana do Google News? Zacznij od odwiedzenia strony Google News, a następnie wpisz nazwę swojej witryny w wyszukiwarce. Najlepiej, jeśli wpiszesz komendę: site:example.pl. Dzięki temu zweryfikujesz status indeksacji witryny. Możesz również wpisać w okno wyszukiwania nazwę konkretnego artykułu lub frazy, które wykorzystałeś w treści publikacji.
Możesz również zalogować się do Google Publisher Center, gdzie znajdziesz informację na temat zgłoszenia – czy witryna została zaakceptowana, odrzucona, czy też nadal jest w trakcie oceny.
Z pewnością dostrzeżesz też pozytywne zakończenie weryfikacji, gdy zalogujesz się do Google Analytics, bo nastąpi wzrost ruchu pochodzącego z Google News. Takie źródło ruchu powinno być oznaczone jako „Google News” lub „news.google.com”.
Kto powinien zdecydować się na dodanie strony do Google News?
Nie każda firma powinna starać się o dodanie do Google News. Z powodu charakterystyki platformy oraz rodzaju wyświetlanych treści. Dlatego zdecyduj się na dodanie strony do Google News, jeśli:
- tworzysz serwis informacyjny – także z informacjami branżowymi,
- jesteś osobą publiczną – pozwoli Ci to na skuteczniejsze komunikowanie się z odbiorcami,
- prowadzisz bloga tematycznego,
- jesteś wydawcą magazynu online,
- prowadzisz regionalny serwis informacyjny,
- jesteś administratorem stron non-profit i organizacji rządowych.
🚀 Dodaj swoją stronę do sekcji Google News i skutecznie zwiększaj ruch
Dodanie strony do Google News to genialny sposób na zwiększenie ruchu na stronie, przyciągnięcie nowych odbiorców i monetyzację treści. Jednak nie wszystkie strony mogą liczyć na pozytywną weryfikację. Jest to możliwe dopiero wtedy, gdy dopasujesz się do rygorystycznych wytycznych stworzonych przez Google. Dotyczy to wysokiej jakości treści, odpowiedniej struktury artykułu, dodania linkowania itp. Najważniejsze jest jednak to, by treść była aktualna i dotyczyła bieżących wydarzeń. Jeśli Twoja publikacja spełnia te wymagania, to koniecznie skorzystaj z naszej instrukcji.