blog copywriting SEO

Czym jest keyword stuffing i jak go uniknąć?

keyword stuffing

Keyword stuffing to nieetyczna praktyka polegająca na nienaturalnym nasycaniu treści strony frazami kluczowymi. Obecnie nie jest już często wykorzystywana, ale dawniej miała się całkiem dobrze. Umieszczanie nadmiernej liczby słów kluczowych w treściach powodowało wówczas sztuczne zwiększanie widoczności w wynikach wyszukiwania, ale jednocześnie sprawiało, że materiały były nieczytelne, trudne w odbiorze i bez wartości. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat, czym jest keyword stuffing i jak go uniknąć. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym jest keyword stuffing?

Keyword stuffing to po prostu upychanie słów kluczowych w treści. Mówimy o takiej taktyce, gdy liczba fraz kluczowych jest zbyt duża w porównaniu z całą objętością treści. Jeśli w co drugim zdaniu lub w każdym występuje to samo słowo kluczowe, zdecydowanie jest to keyword stuffing. 

PRZYKŁAD 

Jeśli szukasz najlepszych butów sportowych, to trafiłeś w idealne miejsce. Nasz sklep oferuje najlepsze buty sportowe dostępne na rynku. Buty sportowe, które oferujemy, są idealne do każdego rodzaju sportu. Kupując buty sportowe w naszym sklepie, masz pewność, że otrzymujesz najwyższą jakość. Nasze buty sportowe są wykonane z najlepszych materiałów, co gwarantuje ich trwałość. Wybierz buty sportowe, które spełnią wszystkie Twoje oczekiwania. 

Jakie są główne techniki keyword stuffingu?

Techniki keyword stuffingu są różne – poniżej skupimy się na tych najczęściej wykorzystywanych, a oto one: 

  • niewidzialne słowa kluczowe – taktyka polegająca na ukrywaniu cennych słów kluczowych w kodzie strony, sprawiając, że te są widoczne dla robotów wyszukiwarek, ale nie dla użytkowników,
  • powtarzanie fraz kluczowych – ciągłe wymienianie tych samych słów kluczowych w treści, nagłówkach i meta danych,
  • wymienianie słów kluczowych w postaci listy – listowanie słów kluczowych na dole strony czy też podawanie ich w formie bloku tekstu to kolejne metody keyword stuffingu,
  • nadmierne używanie tagów ALT – podawanie słów kluczowych w opisach ALT dla obrazów niemających związku z zawartością grafiki to także keyword stuffing. 

PRZYKŁAD

Chcesz kupić najlepszy telewizor 4K? Nasz sklep jest miejscem, którego szukasz. Nasze telewizory 4K to najlepsze telewizory 4K dostępne na rynku. Telewizory 4K, które oferujemy, zapewniają najwyższą jakość obrazu. Kupując telewizory 4K w naszym sklepie, zyskujesz pewność, że otrzymujesz najnowocześniejszy sprzęt. Nasze telewizory 4K są idealne do oglądania filmów, gier oraz wszelkiego rodzaju multimediów. 

Jakie są konsekwencje keyword stuffingu? 

Konsekwencje stosowania taktyki keyword stuffingu mogą być naprawdę dotkliwe. Nie licz na to, że Google nie dostrzeże nieuczciwych działań na Twojej stronie. Jeśli zdecydujesz się na tego typu oszustwo, przede wszystkim możesz doświadczyć gwałtownego spadku strony w rankingach, nawet jeśli wcześniej zajmowała topowe miejsce w wynikach wyszukiwania. 

Inną karą od Google może być nawet całkowite usunięcie strony z indeksu – to kara grożąca stronom, które wyraźnie nadużywają tej techniki. 

To oznacza, że nadmierne stosowanie słów kluczowych na stronie internetowej może skończyć się jej niewidocznością w wynikach wyszukiwania! Aczkolwiek keyword stuffing to nie tylko ryzyko otrzymania kar ze strony wyszukiwarek, ale także negatywny wpływ na doświadczenia użytkowników. Strony, które są przepełnione frazami kluczowymi, prezentują się nienaturalnie i są trudne w odbiorze. 

To powoduje, że odwiedzający stronę nie mają ochoty na dalsze przeglądanie czy wchodzenie w interakcje. Po zauważeniu, że piszący skupił się głównie na nadmiernym nasyceniu treści frazami, zmniejsza się także ich zaufanie

WSKAZÓWKA

Eksperci Google nie określają dokładnie, jakie zagęszczenie słów kluczowych jest w porządku. Jednocześnie zdaniem innych specjalistów, udział fraz w całej długości tekstu nie powinien przekraczać 2-5%, choć nie jest to sztywna reguła. 

Jak unikać keyword stuffingu? Praktyczne wskazówki

Wydaje się, że jeżeli ktoś ma doświadczenie w tworzeniu treści do Internetu, potrafi unikać upychania słów kluczowych, ale czy na pewno? Niekoniecznie! Czasem wykorzystujemy tę taktykę nieświadomie, zatem warto wiedzieć, jak jej unikać. 

Przygotowaliśmy praktyczne wskazówki, dzięki którym Twoje teksty będą przyjemne w odbiorze i nie wystąpi w nich keyword stuffing. 

  • Twórz treść, która będzie ciekawa i przydatna. Nie skupiaj się na słowach kluczowych, a Google na pewno doceni Twoją stronę.
  • Przemyślanie umieszczaj słowa kluczowe. Dodawaj je tam, gdzie jest to faktycznie potrzebne i zadbaj o to, aby całość brzmiała naturalnie. Zadbaj o ich obecność w meta danych, alternatywnym opisie obrazka, nagłówkach i w treści. W znalezieniu odpowiednich fraz może pomóc narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych – dlaczego warto go użyć, dowiesz się z naszego artykułu. 
  • Wykorzystuj synonimy i wyrazy bliskoznaczne. Praktycznie zawsze można znaleźć wyraz lub dłuższe określenie równoważne znaczeniowo innemu. 

Synonimy dla słowa auto. Źródło: https://synonim.net/inaczej-auto

  • Stawiaj użytkownika na pierwszym miejscu. Nie koncentruj się na robotach Google, ponieważ najważniejsze jest to, aby stworzyć coś, co będzie użyteczne dla internautów.
  • Zrezygnuj z fraz związanych z tematem, które są wyszukiwane w innym kontekście. Ich obecność może zwiększyć współczynnik odrzuceń i sprawić, że pozycja strony w rankingach wyszukiwarek będzie niezadowalająca. 

🚀 Unikaj keyword stuffingu i nie szkodź swojej stronie internetowej

Keyword stuffing to praktyka polegająca na nadmiernym wypełnianiu treści strony internetowej słowami kluczowymi w celu manipulowania wynikami wyszukiwania. Nadal można się z nią spotkać na niektórych stronach WWW, ale jako że Google już od dłuższego czasu wręcz perfekcyjnie radzi sobie z wykrywaniem tych nieuczciwych działań, jest coraz rzadziej stosowana. 

Pamiętaj również o tym, że takie postępowanie to ryzyko nałożenia kary na Twoją stronę. Możliwe jest nawet jej całkowite usunięcie z wyników wyszukiwania. Jeśli chcesz tego uniknąć, twórz naturalne i wartościowe treści, bez koncentracji na frazach kluczowych. W ten sposób zbudujesz materiały, które będą przydatne dla użytkowników, a Google docenia i wyróżnia takie teksty. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym aspekcie, zgłoś się do nas, a nasz zespół copywriterów wyczaruje dla Ciebie treści idealne. Polecamy także szkolenie podstawy SEO przeprowadzane przez naszych specjalistów, które pomoże Ci zrozumieć zasady SEO i tworzenia treści.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *