copywriting marketing SEO

Copywriting cennik – sprawdź, ile zapłacisz za dobre teksty!

Copywriting cennik

W copywritingu ceny są bardzo różne – za 1000 zzs możesz zapłacić zaledwie kilka złotych lub nawet kilkaset złotych. To, ile zapłacisz za tekst, zależy od kilku istotnych czynników, takich jak m.in. poziom ich skomplikowania. Więcej zapłacisz, jeśli chcesz, aby zlecenie było zrealizowane w maksymalnie krótkim czasie. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, ile zazwyczaj trzeba zapłacić za tekst. Zachęcamy do lektury!

Zzs – co to znaczy?

Na samym początku wyjaśnijmy, co oznacza zzs, czyli skrót, który znajdziesz w praktycznie każdym cenniku copywritera. Zzs oznacza nic innego jak znaki ze spacjami. W ten sposób określa się liczbę znaków danego tekstu. Przykładowo, np. 1000 zzs oznacza, że dany tekst jest złożony z tysiąca znaków ze spacjami. Warto dodać, że ten skrót funkcjonuje głównie wśród osób zajmujących się contentem. W tej branży czasem spotkasz się również z innym skrótem – zbs, który oznacza po prostu liczbę znaków bez spacji.

Cennik copywritera – od czego zależy cena tekstu?

Najprawdopodobniej nie ma dwóch takich samych cenników, jeśli chodzi o usługi copywritingu. Dlatego też nie powinieneś się dziwić, gdy zauważysz, że stawki różnią się czasem nawet o kilkadziesiąt złotych. Branża ta wyróżnia się tym, że ceny za teksty podaje się w odniesieniu do 1000 zzs. Wówczas określenie kosztu całego zlecenia nie powinno sprawić żadnych problemów.

To, ile zapłacisz za tekst, głównie zależy od rodzaju tekstu. Przygotowanie wpisu blogowego na nieskomplikowany temat pochłania mniej czasu niż stworzenie artykułu specjalistycznego. W przypadku tego drugiego sam research i weryfikacja informacji zajmuje bardzo dużo czasu, zatem nie powinieneś się dziwić, że teksty specjalistyczne są droższe niż np. artykuł na bloga o tematyce lifestylowej. Całkowicie inną cenę zapłacisz za wpis blogowy, opis kategorii, opis produktu, hasło reklamowe czy wpis na social media.

Ogromny wpływ na cenę tekstu ma także sama tematyka. Niemniej ważna jest objętość tekstu – zazwyczaj krótsze treści są tańsze, choć nie zawsze. Copywriterzy/agencje marketingowe bardzo często oferują także korzystniejsze warunki współpracy stałym klientom, więc warto, abyś nawiązał jakąś dłuższą współpracę z wybranym copywriterem czy firmą.

Należałoby wspomnieć jeszcze kilka słów na temat tego, że wiele zależy od doświadczenia copywritera. Jeśli wybierzesz osobę początkującą, to być może stworzy ona dla Ciebie tekst w niezwykle atrakcyjnej cenie, jednak czy na pewno dobry? Jeśli zależy Ci na tym, aby uzyskać wysokiej jakości tekst, rozważ współpracę z osobą, która już dłuższy czas działa w branży lub agencją, która może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem.

Od czego jeszcze może zależeć cena artykułu? Więcej zapłacisz gdy zdecydujesz się na zamówienie tekstu w innym języku niż polski. Na wyższe koszta powinieneś nastawić się również wtedy, gdy zależy Ci, aby artykuł stworzył copywriter specjalizujący się w SEO copywritingu.

Ile zapłacisz za podstawowe rodzaje artykułów?

Osoby zainteresowane zamówieniem tekstów często nie wiedzą, ile tak naprawdę muszą za nie zapłacić. W internecie niełatwo bowiem znaleźć oferty z wypisanymi widełkami. W zakładkach ofertowych czy nawet takich, które powinny zawierać cennik, zwykle można się spotkać z informacją, że napisanie tekstów jest wyceniane indywidualnie. Ile zapłacisz za teksty w naszej agencji? Już mówimy! Oto ceny za podstawowe rodzaje artykułów:

  • Artykuł sponsorowany – od 25 zł / 1000 zzs;
  • Artykuł tematyczny – od 45 zł / 1000 zzs;
  • Artykuł ekspercki – od 55 zł / strona A4;
  • Artykuł specjalistyczny napisany przez specjalistę w danej dziedzinie – od 75 zł;
  • Teksty zapleczowe – od 15 zł / 1000 zzs;
  • Opisy kategorii i produktów – od 30 zł / 1000 zzs;
  • Teksty na całą stronę www – od 50 zł / 1000 zzs;
  • Teksty na ulotkę/slogany – od 150 zł / 1000 zzs.

Ile średnio zapłacisz za dobry tekst?

Dla przykładu uznajmy, że chcesz zamówić artykuł ekspercki. Zazwyczaj takie teksty mają około 5000 zzs. Tekst stworzony przez osobę świetnie zaznajomioną z określoną dziedziną, mającą stawkę 80 zł / 1000 zzs będzie kosztował Cię około 400 zł. Oczywiście możesz znaleźć zarówno droższe, jak i tańsze oferty i to od Ciebie zależy, na którą się zdecydujesz. Niełatwo więc określić, jaka jest średnia cena za tekst.

Czy ceny copywritingu idą w górę?

W obecnych czasach ceny wszystkiego idą w górę. Nie inaczej jest w przypadku stawek za copywriting. Te również nieustannie rosną, choć na podniesienie swoich stawek głównie decydują się profesjonalni copywriterzy. Co jest tego powodem? Numerem jeden jest oczywiście znana nam wszystkim inflacja, jednak to niejedyna przyczyna. Coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się, że teksty mają moc, ale tylko te naprawdę dobre, a za takie treści trzeba trochę zapłacić.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Osoby i agencje zajmujące się tworzeniem tekstów czasem spotykają się z klientami, którzy są oburzeni, że za ,,zwyczajny” tekst muszą zapłacić nierzadko 300 czy 400 zł. Na szczęście takich klientów jest coraz mniej. Rośnie świadomość, że jeden, dobry artykuł, czyli ciekawy, napisany pod SEO, w pełni wyczerpujący temat może przynieść znacznie więcej korzyści niż 20 artykułów niskiej jakości.

Ważną kwestią jest też to, że wyszukiwarki wyświetlają jedynie te treści, które cechują się najwyższą jakością. Jeśli więc chcesz być widoczny, nie ma innego wyjścia, trzeba zapłacić. Ile? Tak jak już wspomnieliśmy, jest to zależne od zbyt wielu czynników.

Ile zarabia copywriter?

W internecie można się spotkać z różnymi informacjami na temat tego, ile zarabia copywriter. Niektóre źródła podają, że zarabia w okolicach średniej krajowej, zaś inne, że zarobki copywritera wahają się między 4000 a 4500 zł brutto na miesiąc. Tak naprawdę trudno stwierdzić jednoznacznie, ile zarabia się w tym zawodzie, ponieważ widełki wynagrodzeń są dość ogromne. Wszystko zależy od tego, jak pracuje copywriter. Jeśli jest freelancerem i pracuje jedynie kilkanaście godzin w miesiącu, może zarobić tylko kilkaset złotych do 2 tysięcy, copywriter zatrudniony w agencji najczęściej zarabia około 5000 zł brutto, natomiast osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, pracujące więcej niż 8 godzin dziennie, mogą zarobić znacznie więcej – ok. 6000–8000 zł brutto.

🚀 Chcesz tanio? W porządku, ale dobrze nie będzie

W internecie były, są i wciąż będą oferty z propozycją napisania dobrych i tanich tekstów. Nie da się ukryć, że przyciągają one uwagę, a ceny zachęcają do skorzystania z takich usług. W końcu skoro możesz zaoszczędzić, często niemałe pieniądze, to czemu nie? Jednak bądź ostrożny. Najczęściej wystarczy, że wymienisz kilka e-maili lub poprosisz o tekst próbny, by przekonać się, że uzyskanie dobrego i taniego tekstu nie jest możliwe. Jeśli więc nie chcesz, aby na Twojej stronie znajdowały się treści, w których znajdziesz błędy gramatyczne i ortograficzne, natomiast zdania będą nielogicznie ułożone, lepiej zgłoś się do doświadczonej agencji, oferującej profesjonalne usługi z zakresu copywritingu. Od lat dostarczamy wysokiej jakości artykuły sponsorowane i poradnikowe, opisy produktów oraz teksty na strony www. Chętnie przedstawimy Ci naszą ofertę.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *