copywriting SEO

Artykuły sponsorowane – czym są i jakie mają zalety?

artykuły sponsorowane - grafika główna

Zależy Ci na tym, aby Twój biznes nieustannie się rozwijał? W takim razie konieczne jest poszerzanie bazy klientów. Na szczęście jest mnóstwo sposobów na dotarcie do nich, a jednym z nich są treści sponsorowane, czyli unikalne treści publikowane w zewnętrznych serwisach internetowych, linkujące do witryny Twojej marki. Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane? Co jeszcze musisz o nich wiedzieć? Przekonaj się!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane są materiałami o charakterze marketingowym. Głównie spotykamy się z nimi w internecie, ale także w tradycyjnej prasie. Są one wykorzystywane do promocji produktu lub usługi. Teksty sponsorowane opisują jakieś zagadnienie lub dostarczają rozwiązanie danego problemu, przy jednoczesnym wskazaniu marki, produktu lub usługi. Zazwyczaj za tworzenie takich treści odpowiedzialne są agencje marketingowe bądź bezpośrednio promowane firmy. Warto wspomnieć również o tym, że treści sponsorowane mogą mieć różną formę – np. filmów wideo czy postów w social mediach, ale dzisiaj skupimy się wyłącznie na artykułach sponsorowanych.

Co może zyskać Twoja firma, dzięki artykułom sponsorowanym?

Nie jesteś pewien, czy warto zainwestować w artykuły sponsorowane? Sprawdź, zatem jakie zalety ma to narzędzie marketingowe.

Wzrost sprzedaży

Już od dłuższego czasu zauważa się, że tradycyjne formy reklamy są coraz mniej skuteczne. Z kolei artykułom sponsorowanym ufa ponad połowa internautów. Nie powinno jednak nikogo to dziwić, ponieważ tego typu materiały prezentują się naturalnie. Wyglądają właściwie tak jak inne zwykłe treści na portalu. Ludzie im ufają, zatem są doskonałym sposobem na promowanie produktów i usług w dobrym świetle. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, to na pewno warto skorzystać z tego narzędzia marketingowego.

Dotarcie do potencjalnych klientów

Inwestując w artykuły sponsorowane, możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, jeśli zadbasz o to, aby treści były publikowane na portalach związanych z daną branżą. Aby odnieść sukces, musisz trafić do osób, które rzeczywiście będą zainteresowane Twoimi usługami czy produktami.

Budowa pozycji eksperta w branży

Twoi klienci powinni wiedzieć, kim jesteś i co możesz zaoferować. Jak możesz przekazać im te informacje? Po prostu im to pokaż poprzez publikację wysokiej jakości artykułów. Dostarczaj im materiały dotyczące popularnych zagadnień i zawierające wartościowe informacje. W ten sposób internauci zobaczą, że masz odpowiednie umiejętności, wiedzę i potrafisz rozwiązać ich problem, a co za tym idzie: staniesz się ekspertem w swojej branży i wyprzedzisz konkurencję!

Poprawa ruchu na stronie

Artykuły sponsorowane mogą skutecznie przyciągnąć zainteresowanego czytelnika na Twoją stronę. Wystarczy zaledwie jedno kliknięcie, aby użytkownik trafił na stronę Twojego produktu lub usługi, a tutaj to już krótka droga do zakupu. Zainteresowany może także szybko sprawdzić Twoją markę, zakres działalności, a także inne produkty/usługi. To natomiast przekłada się na poprawę ruchu organicznego – a wiesz jak to jest bardzo ważne w SEO. Skup się na tym, aby artykuły sponsorowane były w pełni zgodne z zasadami SEO.

Jak wygląda artykuł sponsorowany – przykład

Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce? Jak wygląda artykuł sponsorowany? Poniżej możesz zobaczyć, jak prezentuje się taki tekst.

Na powyższym zdjęciu przedstawiamy standardowy przykład artykułu sponsorowanego. Składa się z takich elementów jak tytuł, lead, śródtytułu i akapity. W artykule można znaleźć wartościowe informacje na temat tego, jak dobrać jeansy do męskiej sylwetki. Oczywiście umieszczono w nim także link prowadzący do strony docelowej – w tym przypadku znalazł się pod anchorem “jeansy męskie”. Spójrz:

Czy reklama sponsorowana ma jakieś wady?

Oczywiście – jak wszystko inne! Należy jednak podkreślić, że minusy reklamy sponsorowanej odczują jedynie te firmy, które nie wiedzą, jak ją odpowiednio wykorzystać. Niestety bardzo często popełnianym błędem jest wykupienie tekstu sponsorowanego na stronie niezwiązanej tematycznie z działalnością firmy. W ten sposób nie uda Ci się zainteresować odbiorców ofertą Twojej firmy. Zadbaj również o to, aby artykuł był atrakcyjny – ciekawy i wartościowy. Jeśli będzie jedynie nachalną reklamą, to niestety taka treść nie sprawi, że zyskasz nowych klientów. Pamiętaj zatem, aby właściwie korzystać z tego narzędzia marketingowego, jeśli chcesz uzyskać efekty.

Jak znaleźć ciekawy temat na artykuł sponsorowany?

Pierwszym krokiem oczywiście jest wybór ciekawego tematu. Nie masz pomysłu? Sprawdź zatem, jakie zagadnienia związane z Twoją branżą ostatnio interesują internautów. Pamiętaj, że artykuł sponsorowany powinien być na temat, który jedynie w jakiejś części jest związany z reklamowaną usługą/produktem. Oto nasze propozycje:

  • ,,X sposobów na uporządkowanie pokoju dziecka” dla firmy oferującej np. meble;
  • ,,Nowy domownik – kupujemy kota! Co musi znaleźć się w jego wyprawce?” dla sklepu zoologicznego;
  • ,,Jak zrzucić nadprogramowe kilogramy przed latem?” – np. dla siłowni.

Jak stworzyć atrakcyjny artykuł sponsorowany?

Zanim zabierzesz się za tworzenie artykułów sponsorowanych, zastanów się, do kogo chcesz kierować te treści. Kim będzie Twój czytelnik? Co zainteresuje go w Twoim tekście? Na samym początku najważniejsze są potrzeby Twojego potencjalnego klienta. Gdy już je ustalisz, to upewnij się, że znasz dobrze temat (i produkt), który zamierzasz opisać. Poza tym pamiętaj, aby:

  • najistotniejsze informacje umieścić na samej górze artykułu;
  • nie popełniać błędów stylistycznych i ortograficznych;
  • pisać prostym językiem – m.in. tworzyć krótkie zdania;
  • tworzyć merytoryczne, ciekawe i eksperckie teksty;
  • dzielić teksty na podtytuły;
  • wplatać słowa kluczowe;
  • umieścić odpowiedni link prowadzący do Twojej strony.

Czytelnik już na samym starcie musi zainteresować się artykułem, dlatego istotne jest, aby już we wstępie znalazły się najważniejsze informacje. Warto także przygotować ciekawe infografiki, czy chociażby powołać się na statystyki lub badania. Pamiętaj, że pierwszy akapit będzie bardzo ważny. Gdy ten będzie nudny, to internauta nie przeczyta dalszej części i tym samym nie dotrze do najważniejszych informacji.

O czym stworzyć artykuł sponsorowany?

Znalezienie pomysłu na dobry artykuł sponsorowany bywa nie lada wyzwaniem. Musisz poświęcić trochę czasu i zastanowić się, co zamierzasz promować: usługę, produkt, markę, a może jakieś rozwiązanie? Zawsze pamiętaj, aby Twoje teksty były wysokiej jakości i ciekawe. Poniżej znajdziesz dwa pomysły na artykuł sponsorowany. Oto one:

  • napisz artykuł poradnikowy – to typ tekstów sponsorowanych, które są uwielbiane przez internautów. W ten sposób możesz pomóc im w rozwiązaniu konkretnych problemów. Zanim jednak zabierzesz się za ich pisanie, to ustal, kto jest dokładnie Twoim potencjalnym klientem, z jakimi problemami może się zmagać, a także, w jaki sposób może pomóc Twój produkt/usługa. Postaraj się jak najlepiej krok po kroku wytłumaczyć czytelnikowi, jak może rozwiązać dany problem za pomocą Twojego produktu;
  • stwórz wywiad ekspercki – innym dobrym pomysłem jest stworzenie wywiadu z ekspertem zatrudnionym w firmie. W ten sposób możesz pokazać swoją firmę i przekazać wartościowe informacje pochodzące od osoby będącej specjalistą w danej dziedzinie. Niestety w wywiadach często zbyt nachalnie promuje się firmy – tak nie rób!

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Przy tworzeniu artykułów sponsorowanych musisz zwrócić szczególną uwagę na miejsce, w którym je opublikujesz. Właściwie rzecz biorąc, mogą się one pojawić na różnego rodzaju blogach, portalach branżowych, czy stronach internetowych. Istnieje mnóstwo możliwości, ale pamiętaj, żeby nie wybierać pierwszej lepszej opcji.

Za możliwość publikacji artykułu sponsorowanego trzeba zapłacić, zatem, gdy chcesz dowiedzieć się, czy warto wybrać konkretną stronę, poproś jej właściciela o udostępnienie statystyk strony. Nie zapominaj także o tym, aby upewnić się, że wybrana strona opisuje podobną tematykę.

Gdy nie masz zbyt dużego budżetu na artykuły sponsorowane, to rozważ ich publikację na niszowych portalach lub blogach. Z kolei jeśli chcesz przeznaczyć sporo pieniędzy na taką reklamę, to warto zdecydować się na znane portale.

Ile trzeba zapłacić za artykuł sponsorowany?

Jesteś ciekaw, ile zapłacisz za artykuł sponsorowany? W koszt należy wliczyć pracę copywritera i samą publikację. Najczęściej cena za 1000 zzs to od 20 do 50 zł, choć ostateczna cena może być zależna od tematyki i jakości. Ile natomiast zapłacisz za publikację? Jak możesz się domyślić, tutaj cena jest zależna od tego, jaki wybierzesz portal. Jeśli zależy Ci na tym, aby było to przyzwoite miejsce do publikacji (nie za tanie, nie za drogie), to nastaw się na wydatek około 500–600 zł. Gdy interesują Cię znane portale tematyczne, to tutaj cena publikacji może wynosić nawet kilka tysięcy złotych.

🚀 Artykuły sponsorowane – podsumowanie

Reasumując, artykuły sponsorowane mogą przynieść ogromne korzyści, jeśli tylko wiesz, jak je wykorzystać. Dzięki nim możesz m.in. poprawić wizerunek firmy, a także dotrzeć do nowych klientów. Jest to forma reklamy, którą na pewno warto wykorzystać do promocji Twojej firmy i oferty. Nie zapominaj także, że w dobrym tekście sponsorowanym nie może być nachalnej reklamy – gdy tak będzie, to użytkownik od razu to wyczuje i zniechęci się do Twojej firmy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie tworzenia artykułów sponsorowanych, zapraszamy do kontaktu.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *