
Co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż bez wysokich kosztów? Twoją tajną bronią może być content marketing. Odkryj sposoby na to, jak promować swoje usługi i produkty przy pomocy treści, które sprzedają. Dowiedz się, jak tworzyć content, który zwiększa sprzedaż.

Co to jest content marketing?
Zanim dowiesz się, jak pisać teksty, które zwiększają sprzedaż, musisz zrozumieć, co to jest content marketing.
Definicja content marketingu jest dość prosta. Content marketing to strategia, której celem jest tworzenie i publikowanie treści, czyli contentu. I to nie byle jakich, bo najważniejsze staje się to, żeby wykorzystywany content był – wartościowy, przydatny, angażujący i dopasowany do potrzeb grupy docelowej.
Przy pomocy content marketingu chcemy budować zaufanie odbiorców. Jednak to dopiero pierwszy etap, bo prawdziwym celem ma być zdobycie lojalnych klientów i skuteczne realizowanie celów biznesowych. Do tego wykorzystywane są różne formy content marketingu, np. artykuły blogowe, wideo, posty w social mediach, e-booki czy webinary. Sekretem tworzenia skutecznego contentu jest dopasowanie do oczekiwań odbiorców.
Czym jeszcze jest content marketing? Nie można zapomnieć także o tym, że główną zasadą tego sposobu promocji marki w sieci, jest dostarczanie wartości. Dlatego właśnie to tak skuteczny sposób na budowanie autorytetu marki i pozycji eksperta w branży.
8 kroków, jak tworzyć content, który sprzedaje
Określ cel content marketingu
Być może Twoim naczelnym celem podczas tworzenia contentu jest sprzedaż. W takim przypadku faktycznie ustalenie celu jest wyjątkowo proste. Jednak musisz wiedzieć, że do wyboru masz znacznie więcej opcji.
Twoje teksty czy innego rodzaju content może realizować też cele, które pośrednio wpływają na sprzedaż, np.:
- edukowanie odbiorców,
- generowanie większego ruchu na stronie czy w sklepie,
- pozyskiwanie leadów,
- zwiększanie świadomości na temat marki,
- poprawa widoczności marki w wynikach organicznych w wyszukiwarce np. Google.
Poznaj swoich odbiorców
Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż? Content marketing to obecnie jedno z najlepszych rozwiązań. Treści dodawane w mediach społecznościowych umożliwiają docieranie do klientów z dowolnego miejsca na świecie. Jednak, aby liczba wyświetleń i ruch wpływały faktycznie na wzrost konwersji, musisz wiedzieć, kim są Twoi klienci. To właśnie ich potrzeby musisz realizować.
Właśnie dlatego jeszcze zanim wybierzesz skuteczne formy content marketingu i zaczniesz je przygotowywać, musisz wiedzieć, kim jest Twoja grupa docelowa.
Do opracowania persony potrzebujesz następujących informacji:
- płeć,
- wiek,
- wielkość miejsca zamieszkania,
- zainteresowania,
- poziom dochodów,
- problemy, cele, motywacje,
- priorytety życiowe lub biznesowe itd.
Im więcej dowiesz się na temat grupy docelowej, tym tworzenie contentu, który sprzedaje, będzie skuteczniejsze.
Jak uzyskać wiedzę na temat odbiorców? Wykorzystaj Google Analytics, Google Search Console, przeanalizuj kampanie reklamowe np. w Meta Ads, prześledź, kto najczęściej robi zakupy w Twoim sklepie.
Wybierz rodzaje contentu
Kolejnym etapem powinno być określenie, jakie formy content marketingu sprzedają. Wybór jest dość duży, na dodatek ciągle się powiększa. Dlatego zastanów się, które rodzaje contentu pozwolą dotrzeć do grupy docelowej i osiągnąć wytyczone cele.
Oto skuteczne formy content marketingu, które sprzedają w 2025:
- artykuły na blogu firmowym,
- teksty sponsorowane i wpisy gościnne,
- newsletter,
- posty w mediach społecznościowych,
- UGC, czyli treści generowane przez użytkowników,
- infografiki,
- treści na landing page,
- wideo – zarówno krótkie, jak i dłuższe filmy,
- prezentacje,
- podcasty,
- ankiety,
- case study,
- raporty branżowe,
- e-booki,
- webinary.
Dopasuj rodzaj contentu nie tylko do odbiorców i celu, ale też do zasobów finansowych. Nie ma sensu wybierać kosztogennego contentu, jeśli masz bardzo niski budżet.
Zrozum potrzeby i problemy grupy docelowej
Jaki content sprzedaje? Taki, który odpowiada na pytania odbiorców. Kluczowe jest to, aby wiedzieć, jakie tematy naprawdę interesują przedstawicieli wyznaczonej grupy docelowej. To zdecydowanie najważniejszy, ale też najtrudniejszy etap.
Jak poznać problemy klientów? Oto kilka trików:
- przeprowadź ankietę,
- dodaj CTA, czyli wezwania do działania na stronie i w social mediach, które zachęcą do pozostawienia opinii na temat produktów czy usług,
- przeczytaj opinie na temat marki i oferty na stronie i w Profilu Firmy w Google,
- wykorzystaj Google Trends,
- przejrzyj komentarze na temat produktów na stronie i w mediach społecznościowych,
- zajrzyj na tematycznie powiązane grupy na Facebooku i fora,
- przeczytaj komentarze na profilach największej konkurencji itd.
Nie zapomnij o SEO
Jak jeszcze można poznać problemy grupy docelowej? Pomocne będę profesjonalne narzędzia do analizy słów kluczowych – Senuto, Semstorm, Planer Słów Kluczowych czy też Answer the Public. Dzięki skorzystaniu z tych narzędzi dowiesz się, jakie zapytania są najczęściej wpisywane w Google. Zatem z jednej strony będzie to cenna wskazówka, na temat problemów odbiorców i tego, jakie tematy są dla nich interesujące. Z drugiej strony dzięki wykorzystaniu chętnie wyszukiwanych słów kluczowych w swoich treściach, zwiększysz zasięg, a teksty staną się lepiej widoczne w wynikach organicznych w Google.

Oczywiście analiza słów kluczowych to dopiero początek, SEO wymaga też:
- regularnego pozyskiwania wartościowych linków przychodzących,
- wykonania optymalizacji technicznej na stronie, np. poprawy prędkości ładowania się strony czy dopasowania witryny do urządzeń mobilnych,
- optymalizacji treści pod kątem SEO.
Przeanalizuj strategię content marketingu konkurencji
Nie twórz koła od nowa, szczególnie gdy masz niewielki budżet. Jednym ze skutecznych sposobów na to, jak budować treści, które sprzedają, jest przeanalizowanie strategii content marketingowej konkurencji. To pozwoli Ci wyciągnąć wnioski i dowiedzieć się, które formy content marketingu są opłacalne, a które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.
Jak analizować content konkurencji? Zwróć uwagę na 4 najważniejsze aspekty:
- pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania,
- wykorzystane słowa kluczowe,
- wybrane formy content marketingu,
- długość treści.
Nie oznacza to, że masz kopiować działania konkurencji – Twoim zadaniem jest ulepszanie tego, co już się sprawdza. To najlepsza strategia w content marketingu.
Twórz content, który sprzedaje
Gdy wiesz już całkiem sporo na temat tego, co to jest content marketing i jakie cechy ma skuteczny content, który sprzedaje, czas rozpocząć pisanie i tworzenie treści. Na podstawie zebranych informacji warto stworzyć brief i skorzystać z pomocy copywritera, social media managera czy specjalisty ds. wideo.
Jeśli chcesz, możesz też samodzielnie tworzyć content.
Oto kilka zasad, jak budować skuteczne treści, które sprzedają:
- pisz językiem korzyści – nie wskazuj cech produktu, opisz, co zyska odbiorca, gdy dokona zakupu;
- wykorzystaj emocje – wywołaj w odbiorcy emocje, które przyspieszą podjęcie decyzji zakupowej;
- opowiadaj historię – storytelling i content marketing ściśle się ze sobą łączą, dlatego stwórz historię, która pobudza emocje i podnosi konwersję;
- twórz wartościowe i wysokiej jakości treści – chodzi tutaj o wartość merytoryczną treści, ale też o ich wygląd, dopasowanie do trendów czy wysoką jakość nagrań i grafik; w przypadku treści duże znaczenie ma także czytelność i formatowanie;
- przyciągające leady i nagłówki – gdy prowadzisz bloga, koniecznie przeczytaj inny nasz artykuł o tym, Jak pisać teksty SEO, które generują ruch na stronie; pamiętaj, aby wstęp wzbudzał zainteresowanie, a nagłówki przyciągały uwagę, bo dzięki temu użytkownik pozostanie dłużej na Twojej stronie.
Monitoruj efekty publikowanych treści
Analiza, przygotowanie contentu i opublikowanie go to za mało. Kluczem do sukcesu jest też monitorowanie rezultatów. Dzięki takim narzędziom jak Google Analytics, Google Search Console, Semstorm czy wewnętrznym narzędziom do analizy wbudowanym w mediach społecznościowych, możesz śledzić, czy content sprzedaje, a tym samym realizuje wytyczone cele.
Monitorowanie skuteczności contentu wymaga zwrócenia uwagi na takie wskaźniki jak:
- wskaźnik konwersji,
- liczba nowych klientów,
- wpływ wzrostu przychodów po publikacji treści czy po tym, jak content zaczął zwiększać widoczność w wynikach organicznych.
🚀 Zainteresuj się content marketingiem i twórz treści, które sprzedają
Po tym, jak już dowiesz się, co to jest content marketing i odkryjesz najskuteczniejsze formy content marketingu, możesz przejść do tworzenia treści.
Content is king, to slogan, który nadal jest aktualny i nie warto go ignorować. Tworzenie treści, które sprzedają, wymaga pewnego wysiłku i wiedzy.
Polecamy 8 kroków, dzięki którym dowiesz się, jak tworzyć treści, które sprzedają. Zacznij od określenia celu content marketingu, poznania odbiorców i zrozumienia ich potrzeb, później dopasuj rodzaj content marketingu. Nie zapomnij o wykorzystaniu potencjału SEO i wyciągnij wnioski ze strategii content marketingowej konkurencji. To wszystko pozwoli Ci stworzyć content, który sprzedaje, ale koniecznie zastosuj też triki marketingowe podnoszące skuteczność treści, np. wywołuj emocje i ukazuj korzyści, jakie zapewnia produkt. Upewnij się, że tworzony content realizuje cele biznesowe i monitoruj, jakie rezultaty osiąga.
